Skocz do zawartości

[do 14 tyś] rower do downhillu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potrzebuje roweru do downhillu do maksymalnie 14 tysięcy. Rower ma być nowy. Ewentualnie jeśli do złożenia to proszę o podanie nazw osprzętu i ramy. Mój wzrost to 188cm a waga 86 kg. Nic dodac nic ująć. Proszę o propozycje.

Napisano

Ciężko tak doradzić różne rowery mają różne charakterystyki, inaczej się prowadzą. Powinieneś sobie wybrać kilka najbardziej odpowiadających bike'ów i konfiguracji sprzętowych, a później pytać posiadaczy co na ich temat powiedzą itd. Dobór roweru do DH to sprawa bardzo indywidualna. W tej cenie na pewno zwróć uwagę na Treka Session 8 DH. Ma naprawdę dobrą ramę. Specialized Demo, albo Big Hit. Oczywiście Karpiel ale nie wiem jak z cenami. Santa Cruz, Giant, Kona...... Jest mnóstwo dobrych rowerów różnych firm o których pewnie nie słyszał żaden z nas :wacko:

Napisano

Tak wiem. Ja najbardziej lubie rowery którymi łatwo wywijać na stromych, krętych i szybkich zjazdach dlatego mam krossa sign fr2 jest dla mnie bardzo łatwy w prowadzeniu i to dla mnie główna cecha roweru który chciałbym mieć. A do reszty można po pewnym czasie się przyzwyczaić. Oczywiście od razu nie będzie hardcoru bo bym się połamał i byłby problem, trzeba będzie wyczuć rower a póżniej można zacząć śmigać. Tak więc dajcie propozycje rowerów które są łatwe w prowadzeniu po trasach jw. przedstawiłem :wacko:.

Napisano

Zwrotność to jedna z wielu cech roweru , bardzo ważne jest

- system zawieszenia

- waga

- osprzęt

- gwarancja

 

Polecam Ci rower Specialized Demo 8 I , bo jeździłem na takim , całkiem fajnie ( sam mam demo 9) i w porównaniu nowszy jest lżejszy i bardziej pod DH . Możesz poszukać również Gianta Glory 1 też całkiem dobry sprzęt ! Aha i nie zapomnij , zamów u dystrybutora i możesz dostać spory rabat , kolega dostał na speca 30% rabatu . Podaj podstawowe wymagania co do roweru , postaramy się dalej pomóc .

Napisano

Ok.

system zawieszenia nie jest ważny bo potrafie przystosować się do każdej ramy i amora.

waga niech będzie około 19 kg

osprzęt: truvativ hussefelt, avid, sram, marzocchi, da bomb, race face, fox

gwarancja nie jest taka ważna i jestem na nie otwarty

Napisano

E tam panie w tej cenie Hussefelt ? ? ? Bez przesady ;p . Z tego co napisałeś to najlepiej podpasuję Ci Specialized Demo 8 I dlaczego ? Bo :

- waga roweru jest w granicach 18,5 kg ( jak na demo to spoko )

- zawieszenie FSR , jak na to siądziesz to poczujesz ogromną różnice w stosunku do Signa , sam mam demo i praca jest cudowna

- dobrze dobrane i zbalansowane komponenty , dobre hamulce oraz napęd

- dobre zawieszenie , Boxxer Race 2010 po dotarciu pracuje lepiej od Teama z 2009 , a Fox Dhx4 pracuje tak samo jak Dhx5 lecz nie ma jednej regulacji "Bottom Out" - progresja

- główka 1,5' jest niezłym rozwiązaniem , zawsze możesz wstawić 1 półke dla zrobienia FRówki

 

To spore zalety demo , również gwarancja jest dość niezła , bo na mojego speca mam dożywotnią .

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCBkModel.jsp?spid=45710&menuItemId=0 to jest ta demówka . Najlepiej znajdź sklep stacjonarny , który zajmuję się dystrybucją ich ram i zapytaj o rabat . Lepszego roweru w tej cenie od Demo nie ma , jest jeden ale trzeba sprowadzać za granicy i nie ma go jeszcze w dostawie . Kupuj Demo i śmigaj :)

Napisano

A ja bym ci polecal cos z bardziej zaawansowanym zawieszeniem, bo zawiecha w tego typu rowerze to podstawa. Mianowicie Iron Horse 6 lub 7. swietna ramka. No i Hill kiedys na iron hors'ie zdobywal wszytkio co mozna bylo wygrac, dopoki spec nie dal mu ramy.

Napisano

Ale ja nie będę jeździł na żadnych zawodach bo w polsce downhill jest tak słabo rozwinięty, że trzeba wyjechać za granice żeby cię zuważono. Ale wracając do rowerów to najbardziej przemiawia za mną spec demo 8 podoba mi się osprzęt i ramka. Ale będę musiał usiąść na nim żeby całkiem się przekonać.Dzięki za rade Artursx1.

Napisano

"bo w polsce downhill jest tak słabo rozwinięty" nie powiedziałbym . Z roku na rok coraz lepiej i coraz lepsze imprezy . Oficjalnych tras jest dość mało , ale za to nielegalnych jest ogrom , po Stricle DH do mega FR . Na zawody warto jeździć , sprawdzisz swój poziom i co najważniejsze zaczniesz się dobrze bawić w ogniu rywalizacji .

 

Rowerek polecam Demo , jeździłem na 2 demówkach i na sundayu Elite i jakoś bardziej mi demo pasuje . Co do sundaya akurat na CRC jest promocja : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=48035 kolega kupił dokładnie tego bajka , jeździ całkiem dobrze , Totem pracuję lepiej od Boxxera 2010 Race ale zawiecha na + dla Demo ( jak dla mnie ) , osprzęt IronHorse ma jednak sporo lepszy .

Napisano

Tak z roku na rok są coraz lepsze, ale co z tego jak i tak nie porównasz naszych zawodów do zawodów np w USA czy Niemczech. A po ya tzm sam wspomniałeś, że oficjalnych tras jest mniej od tych "nielegalnych", a te "nielegalne" są o niebo lepsze od tych oficjalnych, np u mnie na "downhillu" tym oficjalnym nie ma nic ciekawego trasa którą rowerem trekkingowym bym bez problemu przejechał i ty na pewno też a 10 m dalej od tej trasy jest zjazd "palce lizać" za pierwszymi dwoma razami na nim adrenalinka podskakuje, już teraz nie sprawia mi żadnego problemu i mógłbym przejechać ją z zamkniętymi oczami. chociaż raz na niej miałem dosyć poważny wypadek ale nic mi się nie stało. tylko rower po prostu masakra 700 zł kosztowały nowe części ale jakoś to przebolałem. Teraz szukam dziewiczych tras, takich że gdy z niej zjade to nogi będą się trzęsły od adrenaliny. I to jest dla mnie prawdziwe życie a nie podniecanie się tym, że nowa promocja monopolowym. A starty w zawodach na moim "downhillu" są po prostu śmiechu warte bo są jw wspomniałem bardzo łatwe trasy i to nie robi na mnie większego wrażenia. POZDRO B)

Napisano

Większość oficjalnych tras jest prosta , ale nie wszystkie . Przykład : Czarna Góra postrach wielu bikerów . Polski nie ma co porównywać do USA czy Niemców , tam ludzie mają kasę na sprzęt oraz trasy . U nas rząd nie wykazuje inicjatywy budowania nowych tras , zawsze to jakieś stoki dla narciarzy itp , a jak już coś powstanie to wyzysk człowieka na maxa ( wyciąg np 40zł ) taka Polska mentalność " jak sam nie zrobisz , nic nie będzie " . Nielegalne trasy są porządne , jak piszesz po niektórych się nogi trzęsą i na takie polecam jeździć . Czasami są nielegalne zawody na takich trasach , ludzi jest mało a zabawa świetna .

 

Z tego co widzę , preferujesz bardziej FR , DH to ściganie , a ty wolisz jeździć dla przyjemności . Możesz powiedzieć jaki skok w rowerze prewerujesz i jakąś konfigurację swojego bika ( wstępną ) będzie można łatwiej określić twoje potrzeby .

Napisano

Tak . Proponuje dać tak : Przód 200 mm , tył 222 mm . Optymalnie na DH i FR . Widelec na przód to kwestia sporna , musisz ustalić dokładnie czy jeździsz w dół czy też latasz . Jak DH to Boxxer , jak FR to 888 z 2010 jak już lub Totem . System ramy też ważny , do DH najlepiej sprawdza się 4 zawias ( FSR oraz inne jego pochodne) a na FR jak dla mnie fajne są jedno zawiasy z wieloma punktami obrotu . Do DH trzeba czułej zawiechy , najlepiej liniowej tak samo widelec , Demo 8 i Sunday sprawdzi się idealnie m w kwestii co lepsze to tak : Sunday>demo bo Iron ma lepsze podzespoły oraz cenę . Jak chcesz rower freeriderowy to trudno coś tu znaleźć , podchodzi mi na myśl Trek 10 ( http://www.freesport.pl/rowery_z_amortyzatorem/trek_sesion_10.html cene możę byś utargował ) oraz Giant Faith ( http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/faith.0/4722/39565/ ) . Zdecyduj sam , wg mnie twój styl bardziej pod FR pasuje .

 

Z używanych masz tak :

http://allegro.pl/item1152399072_ventana_el_cuervo_888_rc2x_wc_syncros_dh_fr.html FR

http://allegro.pl/item1152885952_giant_glory_fr_roz_s_r_2009_customowy_na_czesci.html FR

 

A to absolutny cud ;)

http://allegro.pl/item1111556722_intense_m6_elka_stage_5_888_rc2x_mtx_okazja.html fajna maszyna do DH , FR ogarnie również .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...