Onek Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 Witam, proszę o wypowiedź osób które umieją oba z wyżej wymienionych tricków Niedawno (jakieś 2 dni temu) postanowiłem nauczyć sie manuala, jednak że mi to za bardzo nie wychodzi to przełożyłem to na potem i zaatakowałem wheelie. I tu moje pytanie - czy wheelie (np.równowaga, wyczucie roweru) ma jakiś wpływ na późniejszą naukę manuala? Z góry dzięki
Artursx1 Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 W moim przypadku miało . Przyzwyczajasz się do odchylania w tył i się nie boisz że polecisz na plecy i łatwej wyczuwasz rower .
XxUzixX Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 Co do manuala. Podciągnij przód, wypchnij Zadek za siedzenie, ugnij kolana i balansuj(prostując, uginając kolana). Ja manuala nauczyłem się w ciągu dnia. Może ni był powalające ale 5-10m cieszyło. Teraz dużo więcej pojadę. Przejde teraz do wheelie: To samo odchylasz ciało do tyłu (siedząc na siedzeniu) i zaczynasz pedałować. Jeśli masz hydraulikę lub bardzo dobrze ustawione hamulce to bez problemu nauczysz się tego tricku. Podrawiam
Onek Napisano 14 Lipca 2010 Autor Napisano 14 Lipca 2010 O teorii tych tricków już sie naczytałem, naoglądałem ale dzięki Do wheeliego jaką wysokość siodełka polecacie?? Przeczytałem (nawet nie wiem czy na forum) że optymalnie jest gdy siedząc na siodełku dotyka sie stopami podłoża. Co wy o tym sądzicie? P.S. Artur którego tricku nauczyłeś sie najpierw? Niech odp. wszyscy to będę miał mały zarys
XxUzixX Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 Ja najpierw nauczyłem się wheeliego. A co do siodełka, to obojętne byle tobie było wygodnie. Musisz popróbować
Onek Napisano 14 Lipca 2010 Autor Napisano 14 Lipca 2010 Dziś kolejne godzinki spędzone na nauce i oto wnioski które wyniosłem z tego treningu: 1)zawsze przynajmniej jeden paluch na klamce hamulca 2)dobrze jest uczyć sie wheeliego jadąc pod delikatną górke, pomaga utrzymać stałą prędkość co chyba na początku nie zawsze wychodzi Tu mam pytanie, gdy przednie koło opada to podciągać je zginając łokcie i podrywając kierownice do klaty czy przyśpieszając co nieco?
Artursx1 Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 Ja nauczyłem się najpierw wheelie . Jak masz taką sytuację to możesz troszkę podkręcić szybciej .
Onek Napisano 14 Lipca 2010 Autor Napisano 14 Lipca 2010 A jak to jest u was z prędkością startową w wheeliem. Wiem że dużo osób którzy wheeliego nie uczą sie lecz robią go wyłącznie dla zabawy zaczynają ze stójki. Ja zaczynam jadąc b.wolno, jak to jest u was?Też wasza prędkość jest nie pokaźna czy to zależy od wprawy?
Artursx1 Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 Ja różnie jadę . Czasami z miejsca jadę z 1:1 a kiedy jadę szybciej to zaczynam z 1:3 i jadę dalej bo jestem bardziej stabilny a jak zmienię przerzutkę to jadę ile chce .
XxUzixX Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Im wolniej tym łatwiej wyciągnąć rower na wheelie. Im szybciej tym trudniej go podciągnąć lecz wtedy rower jest bardziej stabilny. Co do opadania przedniego koła to ja przyspieszam
Onek Napisano 15 Lipca 2010 Autor Napisano 15 Lipca 2010 Czytałem że podczas wheeliego powinno utrzymywać sie stałą prędkość więc podciąganie przedniego koła przyśpieszając tą "średnia" zmienia w jakimś stopniu. Jak to redukować? Poprzez hamowanie co przyczynia sie do obniżenia koła czy nie "kręcić" chwile??
XxUzixX Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Ja przyspieszam na moment i później zwalniam. Ale teraz tak mi wychodzi że cały czas jeżdżę tą samą prędkością
lliper Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 Jeśli chodzi o wheeliego to prędkość nie gra roli podstawa jest wyczucie hamulca bo bez opanowania hamulca daleko nie pojedziesz. Cwicz na przerzucke coś koło 1 (z przodu) i 4-5 (z tyłu) i to jest mniej więcej opytamalna przerzutka
adriansocho Napisano 24 Lipca 2010 Napisano 24 Lipca 2010 I tu moje pytanie - czy wheelie (np.równowaga, wyczucie roweru) ma jakiś wpływ na późniejszą naukę manuala? Z góry dzięki mega ważną sprawą w jednym i drugim jest sprawność Twojego palca i to jak dobrze operujesz tylnym hamulcem. A sam manual nie ma sensu, dużo seksowniejszy jest bunny-to-manual
Onek Napisano 26 Lipca 2010 Autor Napisano 26 Lipca 2010 Wiem że bunny-to-manual jest o niebo lepszy ale chyba pewnych rzeczy sie nie przeskoczy. Nie wiem czy to bedzie trafne ale nie ma dymu bez ognia jak to mówią
Mariomany Napisano 14 Września 2010 Napisano 14 Września 2010 Oglądałeś filmy z Dannym Macaskillem? Ja tak i wiesz jaki wniosek? Nie ma przeszkody której nie da się przeskoczyć są tylko ludzie którzy boją się spróbować
kubzik123 Napisano 21 Września 2010 Napisano 21 Września 2010 generalnie do whillego im siodło nizej tym wieksza kontrola nad rowerem tzn jak masz nisko to panujech nad przechylami w prawo i w lewo co za tym idzie mozesz brac zakrety na jednym gdy opanujesz na niskim wtedy podwyż sobie siodło i jeszcze raz proboj ale na wysokim. Jesli masz wysoko to chodzi o to ze badzie cie bardziej rzucac ale to kwestia przyzwyczajenie ja jednak wole tak po środku czyli do jazdy po miesce starczy i tyle by zlapac rownowage tez tyle ze ostatnio hamulec mi sie popsul tylni to tylko pod gorke zrobie bo nieprzechyli mnie do tylu chyba ze bede kombinowac. Na extreme sport channel jest taki program w przerwie reklamowej "poradnik trików" tam bylo opisane krok po kroku manual wheelie i wlasnie z tamtąd sie nauczylem
Toluz Napisano 22 Września 2010 Napisano 22 Września 2010 Ja się dopiero uczę manuala ;P Mam tylko jeszcze problem z wyrwaniem roweru do góry bo nie zawsze wychodzi mi to za pierwszym razem A co do wheelie to jest to chyba prostszy 'trik' od manuala.
mot4ba Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 Pewnie to głupie pytanie ale czy wheelie ma jakiś destruktywny wpływ na tylne koło/piastę ? Chodzi mi o rowery XC. Kumpel mi wkręcał że w jego Kellys Quarts 2009 od robienia wheelie rozpadła mu się piasta.
don Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 To raczej niemożliwe. Prędzej będziesz miał poluzowane szprychy niż uszkodzisz piastę.
redrabbit Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 dlaczego nie możliwe Jadąc tylko na jednym kole całe obciążenie, które przy jeździe normalnej rozkładane jest na dwa koła, spoczywa na jednym, więc zużycie łożysk jest większe co nie znaczy że od razu Ci się koło rozleci na części pierwsze poprostu bieżnie łożysk jak i kulki są bardziej obciążane (szprychy i korpus piasty z resztą też no i idąc dalej również bardziej obciążasz cały "trójkąt" ramy ). Poprostu elementy te "pracują" intensywniej niż z założenia więc najprawdopodobniej w bliższej przyszłości dojdzie to ich wymiany, ale przecież rower ma służyć do zabawy. W skrajnych przypadkach troski o zużycie jego elementów można poprostu go postawić niech stoi i ładnie wygląda . Pzdr!
Brooce Napisano 22 Czerwca 2011 Napisano 22 Czerwca 2011 Dodatkowo, jeśli ktoś mocno "kopie" przy wchodzeniu na wheelie to może załatwić tańsze tylne piasty w podobny sposób jak to robią trialowcy - bębenek nie wytrzyma obciążenia. Choć to raczej w najtańszych częściach...
Marris Napisano 24 Czerwca 2011 Napisano 24 Czerwca 2011 ja pierw uczyłem się manuala:) szkoda, że nie jest on taki łatwy jak na filmikach z YT:P
MichalKoziolek Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Wheeli to dość prosty trick, manual trochę gorzej. Co do nauki, to naprawde zacznij od Wheelie. Jak nauczysz się pzejeżdzać 100m, to będzie ekstra. Jak już to zrobisz, wyczujesz hamulec itd. próbuj w czasie jazdy na siedząco na wheelie przestawać pedałować na chwile i utrzymawać pion tylko hamulcem. Wheelie, niby banalny trick, ale można go super rozwijać i mi np. na pokazy rowerowe przydaje się ogromnie Co do BH to manual, to ciężko jest to zrobić nie umiejąc wcześniej manuala, to chyba dość logiczne, a jak juz nauczysz się robić robić manuala, to zobaczysz, że bunny na murek to manual to nic trudnego (ja rekordowego bh to manual zrobiłem z ziemi na murek 95cm:D ) pokazy rowerowe www.michalkoziole.pl pokazy rowerowe
Grabek114 Napisano 27 Października 2011 Napisano 27 Października 2011 To taki galanty ten bunny musiał byc żeby na manualu wylądować Brawo dla tego pana
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.