Skocz do zawartości

[Tour de France] Jakiego sprzętu używają najlepsi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Nie jestem pewien na 100 % czy temat w odpowiednim dziale. Ale do rzeczy. Interesuje mnie mianowicie na jakich rowerach jeżdżą jedni z najlepszych zawodników ? Jakim jeździ Armstrong albo Contador czy Cancellara ? Jakoś nie mogłem dostrzec nazwy ich rowerów. Słabo się znam na rowerach szosowych, ale czy są to rowery klasy "Giant TCR0" ? Jakie mają osprzęty ? Pytam poprostu z czystej ciekawości :icon_mrgreen:

Napisano

odpowiedź jest prosta - na najlepszych !!! ramy robione idywidualnie dla zawodników przez firmy sponsorujące teamy

Napisano

Najłatwiej sprawdzić wchodząc na stronę internetową każdego teamu http://www.letour.fr/2010/TDF/LIVE/us/equipes_presentation.html tu znajdziesz spis. Sprzęt zawsze z najwyższej półki. Osprzętu innego niż Sram RED, Campagnolo Super Record i Shimano Dura-Ace nie zobaczysz.

 

Odpowiedniki które są do kupienia nigdy jednak nie będą takie same. Czołowi zawodnicy otrzymują ramy szyte na miarę z inną geometrią jak i ilością użytego materiału. Często też jeżdżą na komponentach prototypowych i czysto customowych wykonywanych specjalnie dla nich. Specyfika sportu na najwyższym poziomie ma to do siebie, że nawet skarpetki są robione indywidualnie dla najlepszych zawodników.

Napisano

Ostatnio na Eurosport był jakiś krótki filmik z manufaktury, która przygotowuje takie ramy. Zawodnik siedzi na modelu, lecą skany jak w filmie s-f i wszystko jest indywidualnie obliczane, ustawienie pedałów, geometria ramy itp. Mam nadzieję, że to skanowanie nie szkodzi zawodnikom ;-)

Napisano

Ha ,a ten silnik to na ropke?i czy dużo poli? :icon_mrgreen: Jak pooglądacie stare filmiki na You tube ze starych wyścigów obaczycie rowerki które teraz można kupić na allegro;-)może te ichniejsze współczesne maszynki można będzie za kilka lat dostać

Napisano

Sorry, na oskarżającym filmiku widać tylko zmianę przełożenia. Jeśli tylko odpalił silniczek, i przyśpieszył na tym samym przełożeniu bez zmiany kadencji to dzieją się rzeczy nadprzyrodzone bo to nie jest możliwe.

 

Po za tym, żaden spec od teorii spiskowej nie chce zauważyć że silniczek Gruber Assist, którego niby używał jest najzwyczajniej w świecie głośny. Wymaga też przewiercenia ramy co jest bardzo widoczne. No i co najważniejsze, po co zauważyć to że moc generowana przez silniczek jest no... rekreacyjna. Bardziej by przeszkadzała na tym poziomie kolarstwa niż pomagała.

Napisano

Nie twierdze ze takowego uzywal aczkolwiek na filmie wyglada to lekko nienaturalnie....

 

Poza tym na tym poziomie nawet 50W zrobi wielka roznice.

Mowisz o 'standardowym' silniku Grubera, skoro buduja dla nich ramy to co za problem dopracowac ten patent, skoro jak podaje strona daje on 200W, to przy mniejszej, nie tak glosnej wersji dajacej nawet te 100-50W, miec do dyspozycji te extra 'watty'?

 

Troche jestem za stary zeby wierzyc w 'czysta idee' sportu a w szczegolnosci kolarstwa, wiec takie nowinki wcale mnie nie dziwia, bo jak swiat swiatem stoi kolesie beda krecic na calego, niekoniecznie tylko pedalami.

Napisano

Chris tylko zauważ, że jeśli przekroczysz wyższą kadencją obroty tego silnika to w gruncie rzeczy gówno Ci on daje. Może pomóc tylko przy nabraniu odpowiedniej prędkości. Dalej tylko przeszkadza powodując tylko większy opór, a wkłada się obecnie dużo pracy aby go zminimalizować (praktykuje się nawet wypłukiwanie smaru z łożysk dla jego zmniejszenia kosztem szybszego zużycia).

 

W idee czystego sportu nie wierzyłem nigdy, mam świadomość wszechobecnego dopingu medycznego. W mechaniczny nie jestem w stanie uwierzyć, przynajmniej na razie.

Napisano

Wypłukiwanie smaru z łożysk ? :) Toż to samobójstwo, przecież smar jest tam właśnie po to aby zmniejszyć opory toczenia.

Napisano

Jest po to aby zmniejszyć zużycie, weź sobie łożysko i zobacz jak się obraca ze smarem i bez. Bez będzie miało znacznie mniejsze opory. Po za tym używają głównie ceramicznych w których smar w ogóle nie jest wymagany.

Napisano

Pokaż mi punkt gdzie napisałem że jest czyste... Wiem że nie jest o czym pisałem na tym forum razy wiele, nie policzę nawet. Medyczny jest wszędzie, a ten co mówi że nie ma to łże jak pies, prosta sprawa i nie o tym jest to dział z resztą.

 

Na temat mechanicznego podałem już listę argumentów które mi w niego uwierzyć nie pozwalają i basta.

 

A poumieram, bo Twoje porównanie wyników jest łagodnie rzecz ujmując głupie. Porównujesz dwie różne specjalizacje w kolarstwie szosowym... więc czego to dowodzi? Raczej wskazuje na luki w wiedzy na temat kolarstwa szosowego.

Napisano

A co za roznica czy medyczny czy mechaniczny, moze twoj poziom zrozumienia tego co mozn w tym temacie zrobic jest niewystarczajacy.....

A ta lista argumetnow to moze przekonac kogos kto zainteresowal sie kolarstwem 'wczoraj'..

Wiec powstrzymaj sie od tych osobistych wycieczek, i uzywania slowa 'glupi' bo jak to bywa glupi przyparty do muru twierdzie ze to inni sa glupi....

Napisano

No wiesz, różnica pomiędzy medycznym a mechanicznym jest zasadnicza, a jedyną wspólną cechą jest to że pozostaje to oszustwem.

 

Co do argumentów, to jakie są Twoje? O bardzo wątpliwym zastrzyku watów, czy filmik dziennikarzyny? Sam pomyśl które są bardziej racjonalne. A kolarstwem interesuje się od lat dla Twojej wiadomości. A tekstem o wynikach to raczej Ty pokazałeś że interesujesz się kolarstwem szosowym "od wczoraj".

Napisano

Podalem chyba miarodajne zrodlo, mam nadzieje ze Twoj angielski jest wyatarczajacy zeby zrozumiec sedno sprawy.

Myslisz ze UCI tak dla zabawy zajelo sie ta sprawa..?

Fakt ich reakcaj jest troche zawalona, oglaszajac ze 'bedziemy skanowac rowery'... tak zeby wszyscy mieli czas sie do tego ustosunkowac....

 

A tak poz tym to jak jest to roznica...? doping to doping

 

Juz prosilem, bez osobistych wycieczek, nie bede sie powtarzal.....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...