Inwenis Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Witam! Kupiłem zamiast starego suportu klasycznego, suport kompaktowy i nie wiem czy suport kompaktowy wymaga pierścienia kontrującego, który był w suporcie klasycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz112 Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Jeżeli gwinty są takie same (powinny być) to tylko go wkręcasz i jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boberson Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Miski wkręć na smarze, najlepiej grafitowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Wkręć, tylko mocno, kluczem i tak jak wyżej na smarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inwenis Napisano 10 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Dzięki za odpowiedzi. Nie mam smaru grafitowego, użyłem smaru do łożysk, tylko nie krzyczcie że było to złe posunięci Nie wiem jeszcze jak mocno dokręca się śruby mocujące korby do suportu... Kręcę i kręcę i boje się że albo zniszcze nakrętkę albo któryś z gwintów. Zrobiłem to na razie na czuja i przejechałem się z 10km i wszystko było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Witam, mam nadzieję że mogę się podłączyć do tematu gdyż też mam pytanie związane z tym tematem. Kupując mp. pierwsze dwie lepsze częsci, suport: http://www.allegro.pl/item1102252445_suport_shimano_bb_un26_113_mm_68_bsa_nowy.html i korbę: http://www.allegro.pl/item1104037634_coda_race_face_dobra_cena.html, jestem całkowicie wyposażony? To znaczy wkładam suport przykręcam te dwie części z lewym i prawym gwintem, zakładam korbę i przykręcam śrubami? Wszystko? Niby logiczne? Jeszcze mam jedno pytanie jak to jest, Lewy Suport ma prawy gwint Prawy suport ma lewy gwint, a mufa? tak samo? Kolejne pytanie jak mogę zadać w tej dziedzinie na temat firm, jakie są alternatywy dla Shimano i czy słyszeliście coś o SUNTOUR, mówię o amatorskim sprzęcie do wycieczek nic wielkiego nie jest mi potrzebne Ostatnie moje pytanie czy duża różnicę odczuwa się w jeździe na tych nowych suportach? To znaczy nie kwadratowych, bo szczerze mówiąc nigdy nie miałem okazji jeździć na takim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Może to głupie ale jest w stanie zaspokoić ktoś moją ciekawość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 ta korba drogawa, nawet jak RF... wkrecasz suport, zakladasz korby, dokrecasz, w korbe wkrecasz pedaly a po zalozeniu lancucha na zebatke, jedziesz... te mocowania: "nie na kwadrat" tzn, ISIS, Octalink, sztywna os, howitzer, znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia mocowania ramion na suporcie, oraz (jak w przypadku zintegrowanych osiek) zmniejszenie wagi, oraz wieksza sztywnosc tych czesci. i myslac logicznie... mufa ma gwinty jak suport, chyba ze kupiles suport do nie swojej ramy... ( sa jeszcze gwinty wloskie, i jakies tam ktorych nei pamietam, bo sie ich nie stosuje raczej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Czyli wszystko się zgadza logicznie, a czy do wkręcania suportu naprawdę jest niezbędny klucz czy da rade zrobić to "żabką"? Żeby nie zakładać nowego teamtu kasetę też się przykręca i tu te same pytanie niezbędny jest specjalny klucz czy żabka da radę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 no dać to się da, jednak ryzyko że nie obłoisz miejsca chwytu żabką jest znikome, miski suportów zintegrowanych zrobione są z aluminium i nawet odpowiednim kluczem można je obrobić przy odrobinie starania heh. o ile sobie jeszcze jestem w stanie wyobrazić że żabolcem dokręcisz wkład w miarę mocno to kasety dokręconej odpowiednio tym sprzętem sobie już nie wyobrażam. nakrętka kasety wystaje bardzo niewiele, nie ma za co złapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 U no to kolejny wydatek się szykuje. Drogie są te klucze? Mogę prosić o jakieś linki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 a wydłubałeś juz stary wkład? jesteś pewien że potrzebujesz narzędzia? jeśli nie masz juz starego wkładu to normalny serwis nie zedrze z ciebie za zamontowanie nowego - chyba hm, źle cię zrozumiałem - wkładu z linka nie da się przykręcić żadną żabką, gdyż miska lewa wkręca się do wnętrza mufy, nie ma za co jej złapać. poza tym jesteś pewien, że kupisz/kupiłeś wkład z odpowiednią długością osi? rozmiarów jest kilka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Coś czuje że sądzisz że w ogóle nic nie wiem ale po prostu się upewniam. Tak jestem pewien, są różne długości mufy tzn. 68 i 73mm kupiłem 68, mocowanie każda firma ma praktycznie inne. Shimano stosuje "normalnie" kwadrat i octalink. Korbę mam właśnie na octalink. Stary suport jest nie został wykręcony lepiej wiedzieć wszystko przed niż później złapać niemiła niespodziankę. Mała mieścina nie ma serwisu. Dojazd plus minimalne koszty 10zł za zainstalowanie suportu i korby, są trochę nie adekwatne do narzędzi, gdyż stary suport chcę zainstalować gdzieś indziej, znów transport i opłata a to już chyba cena klucza który może się przydać w przyszłości podobnie z kasetami. Na niesprawnym rowerze nie pojadę, a transport jaki mogę załatwić umożliwi przewiezienie w bagażniku jednego roweru. Po prostu nie ma sensu. Po za tym radość z tego że zrobiło się coś samemu jest dużo większa a nabyte doświadczenie zawsze może się przydać. Dostanę jakiś link do narzędzi do przykręcania suportu i kasety? ;-) PS. Całkowita długość 113mm no czyli normalny optymalny rozmiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 twoje pytania sugerują że nie (za wiele) wiesz ale to może być mylne. nie ma rozmiaru "optymalnego", niekoniecznie oś wkładu na kwadrat 113 mm musi oznaczać że korba na octalink będzie również miała 113 mm. chcesz link do klucza do kasety - no a jak zdjąłeś zestaw zętbatek zainstalowany poprzednio? miałes inne koło, z wolnobiegiem, czy koło i piastę przystosowane do montażu kaset? http://www.allegro.pl/item1132896214_klucz_do_odkrecania_kasety_bike_hand_yc_126_2a.html http://www.allegro.pl/item1102546763_klucz_do_kasety_shimano_yc_126_z_stabilizatorem_ct.html pierwszy link to link do narzędzia ze zintegrowanym uchwytem, drugi do samego klucza. jest jeszcze taki http://www.allegro.pl/item1134941353_klucz_do_wolnobiegu_i_kasety_shimanokuriertylko14z.html ten klucz też służy do odkręcania kaset ale z bębenków piast z pełną osią, te dwa pierwsze służądo demontażu kaset z piast z szybkozamykaczami (wiercone osie), centralnie umieszczony pręt centruje klucz i pozwala lepiej go osadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Czy masz pewność, że korba którą kupiłeś jest zaprojektowana pod suport z osią 113 mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Mój błąd użyłem złego słowa, nie optymalny tylko jeden z częściej stosowanych. Jakby nawet korba nie była zaprojektowaną pod tą 113, tylko węższe to byłby problem z ramą, ale tego problemu nie mam. Co mógłby spowodować szerszy rozstaw korbie? Wydaje mi się (podkreślam wydaje mi się bo tego nie wiem na pewno) że mogło by to zmniejszyć sztywność korby, ewentualnie mogły by wystąpić uszkodzenia, pęknięcia przy dużej masie i przeciążeniach. tobo czy ja mówiłem ze coś zdjąłem? Nie zdejmowałem nic, to ze rower jest nie sprawny nie oznacza że czegoś mu brakuje ale w moim wypadku że coś się popsuło, a mówiąc kupując nie kupiłem tylko podałem obrazowo dwa przykłady i nie sprawdzałem czy do siebie pasują. Piasta z szybkozamykaczem, klucze rozumiem że do montażu i demontażu, uchwyt nie potrzebny Taki klucz do suportu rozumiem że normalnie będzie działać? http://www.allegro.pl/item1101428531_nowy_klucz_do_wkladu_suportowego_od_bajkszop_com.html ; Suport Shimano na octalink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 1. uchwyt niepotrzebny - czyli będziesz łapał klucz kluczem płaskim? bo na pewno musisz mieć czym go trzymać 2. przy demontażu kaset mocowanych nakrętką potrzebny ci jest jeszcze tzw bat, czyli długi uchwyt z kawałkiem łańcucha, JEŚLI stary zestaw zębatek jest ciągle na kole; nadal nie wiem jaki typ piasty i zestaw zębatek masz, teoretyzujemy tylko. 3. jeśli masz piastę wolnobiegową to do odkrecenia zębatek potrzebny jest inny klucz niż do odkręcenia kasety z piasty przystosowanej do zębatek kasetowych. 4. do tego nie każdą kasetę można odkręcić tak po prostu; niektóre nie są kompatybilne z bębenkami i trzeba dodatkowo przytrzymywać klucz zaciskiem od koła/szybkozamykaczem, gdyż inaczej klucz do odkręcania kasety wyślizguje się z nacięć w nakrętce. 5. jeśli oś wkładu jest za krótka w stosunku do tego która jest optymalna, to korba jest osadzona zbyt głęboko i zębatki korby zahaczają o rurkę tylnego trójkąta; dodatkowo przerzutka przednia nie zrzuci łańcucha na najmniejszą zębatkę korby, gdyż zakres jej regulacji nie pozwoli przesunąć się aż tak blisko. jeśli wkład suportu jest za długi to łańcuch; a) będzie chodził pod dużym skosem co uniemożliwi/utrudni wrzucanie łańcucha na duże koronki kasety z tyłu, łańcuch przy może być spychany na mniejsze przy np uzytkowaniu przedniej środkowej zębatki, która normalnie pozwala na korzystanie z całej kasety z tyłu; duży skos powoduje szybsze zużycie napędu; c) przerzutka przednia może nie wrzucać łańcucha na największą zębatke z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okon140 Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 1) oczywiście klucz płaski 2) No masz rację jakby w przyszłości chciał ją zdjąć, a są połączone te narzędzia? bo taki bacik już widziałem http://www.allegro.pl/item1109134754_klucz_do_kasety_bat_bike_hand_nowy_fv.html służy on tylko do zdejmowania, ale są możne połączone narzędzia np. z drugiej strony przyspawana końcówka do przykręcania? Takie narzędzie było by najbardziej użyteczne i praktyczne 3) nie mam wolnobiegu 4) myślę że bym się zorientował że się kręci/nie kręci 5) nie mam roweru tradycyjnego więc opisane problemy raczej nie mogły by mnie dotknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Jakby nawet korba nie była zaprojektowaną pod tą 113, tylko węższe to byłby problem z ramą, ale tego problemu nie mam. Co mógłby spowodować szerszy rozstaw korbie? Wydaje mi się (podkreślam wydaje mi się bo tego nie wiem na pewno) ż Nic takiego, np. przerzutka nie będzie wrzucała na największą tarczę, albo nie będzie zrzucała na najmniejszą, lub łańcuch będzie spadał z najmniejszej lub największej tarczy mimo ustawienia prawidłowego zakresu pracy przerzutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 "końcówka do przykręcania"? co to jest? mówisz o kluczu do przykręcania nakrętki kasety? no i jak chciałbyś korzystać wtedy z klucza do odkręcania kasety jeśli potrzebujesz użyć go równocześnie z batem? nie wiem co rozumiesz pod pojęciem kręci się/nie kręci i że byś sie zorientował w tym względzie? niektóre piasty mają taką konstrukcję że nakrętka będąca jako ostatnia, najbardziej na zewnatrz na osi jest tak względem nakrętki kasety, że nie da się w nią wsadzić klucza; przy próbie odkręcenia klucz wielowypustowy się ześlizguje; w takim przypadku trzeba używać najlepiej zacisku koła tak by klucz utrzymać w wielowypuście nakrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.