ralfbox Napisano 10 Lipca 2010 Napisano 10 Lipca 2010 Hej, sorry za kolejny taki temat ale na forum nie znalazłem dokładnej odpowiedzi:/. Kupiłem sobie amortyzator do roweru który nie ma gwintu, gościu w sklepie powiedział mi że wystarczy kupić nowy ster na oko zmierzył i powiedział że on będzie pasować, ale teraz za bardzo nie wiem jak to założyć części tego steru to takie: http://img3.imageshack.us/f/100720102807.jpg/ + taki dziwny korek patrząc od góry: 1. koszyk z łożyskiem i plastikową uszczelką 2. metalowa podkładka 3. simering 4. koszyk z łożyskiem bez plastikowej uszczelki czy ten ster powinno się wbijać się do ramy??(mi on nie wejdzie:/) no i jaka powinna być prawidłowa kolejność ułożenia tego steru najlepszą jaką udało mi się usłożyć to taka 4 mniejszą średnicą zewnętrzną do dołu, na to 2 mniejszą średnicą do ramy, na to tulejka ramy, na to 1 mniejszą średnicą do ramy, na to 3 mniejszą średnicą do kierownicy zdjęcie: http://img143.imageshack.us/img143/7039/100720102811.jpg ale nie wiem czy ta kolejność jest dobra
martinw Napisano 10 Lipca 2010 Napisano 10 Lipca 2010 Skoro nie ma wianków to są to stery z łożyskami zabudowanymi., czyli miska+łożyska w jednym elemencie (x2). Miski wbijasz w główkę ramy - element 1 od dołu, element 4 na górę główki Na amor (sterówkę) nabijasz tę srebrną podkładkę (bieżnię) - element 2 Wkładasz amora do ramy, następnie od góry nabijasz tą gumową uszczelkę prawdopodobnie połączoną z bieżnią eliminującą luzy po skręceniu – element 3 Nakładasz mostek i skręcasz imbusem.
ralfbox Napisano 10 Lipca 2010 Autor Napisano 10 Lipca 2010 Dzięki czyli jednak źle on to mi dopasował, bo nie mam szans tego nabić:/ w pon pojadę wymienić to na inne
redrabbit Napisano 10 Lipca 2010 Napisano 10 Lipca 2010 Ja bym to inaczej złożył. Pierwszy element od góry nabić na górę główki ramy. Czwarty od góry od dołu główki ramy. Drugi od góry nabić na rurę sterową. Trzeci od góry- uszczelniacz nałożyć na srebrny pierścień nabity na rurę sterową i docisnąć poprzez włożenie amora do ramy z wbitymi sterami. Ale to tylko ze zdjęcia wnioskuje, musiałbym wymacać żeby być pewnym. Skoro Ty tego nie potrafisz nabić to nie znaczy, że źle Ci dobrał... Pzdr!
Miecho87 Napisano 11 Lipca 2010 Napisano 11 Lipca 2010 Z pierwszego zdjęcia: 1 i 4 wbijamy w ramę kołnierzami na zewnątrz - nie wiem czy jest rozróżnienie góra-dół - nie widać na foto. 2 nabijamy na rurę sterową widelca tą stożkową częścią w górę. 3 nakładamy na rurę sterową z góry pomiędzy stery i mostek. Miski sterów prawie nigdy nie wchodzą luźno w ramę i trzeba je wbijać lub wprasowywać. Masz suwmiarkę więc czy pasuje wszystko do siebie możesz łatwo sprawdzić.
ralfbox Napisano 16 Lipca 2010 Autor Napisano 16 Lipca 2010 Miski sterów prawie nigdy nie wchodzą luźno w ramę i trzeba je wbijać lub wprasowywać. Masz suwmiarkę więc czy pasuje wszystko do siebie możesz łatwo sprawdzić. wiem że luźno nie wchodzą tylko że rama była o jakieś 8mm mniejsza, a temat i tak już do zamknięcia bo we wtorek wymieniłem ster na inny i założyłem sobie amortyzator;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.