gruber69 Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Witam. Zrobiłem serwis swojego dampera i w dalszym ciągu jego praca mnie nie zadowala. Mała czułość jak była tak jest o tępocie nawet nie wspominając. Obecny sprzęt to Suntour XC PRO LO długość montażowa 190mm skok 50mm w ramie merida AM 400D. Już tłumaczę dlaczego długośc montażowa może być 190x50 lub 200x56. Do ramy założyłem Manitou Minute 120mm na przód więc jest o 20 mm więcej niż producent dawał więc tył też można podnieść. Przy 200mm z tyłu nic nie będzie chaczyć ani zawadzać, sprawdziłem doświadczalnie. Jeżdżę głównie po lasach i górkach a od amorka oczekuję komfortu i dużej czułości, musi być powietrzny. Zastanawiam się na Swingerem Air X3 który na Allegro jest za 499. X4 nie zmieści się w ramie z racji tego wystającego zbiornika komory SPV. Czy będzie to dobry wybór i spełni moje oczekiwania? Co możecie polecić do 500 zł. Mogą być używki. Koszty serwisu też się liczą Z góry dzięki za pomoc i propozycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Nikt nie ma żadnego pomysłu co jeszcze oprócz Swingera się nada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lipca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Swingery również nie są uważane za super czułe z powodu SPV, ale z to system ten jest niezastąpiony na podjazdach. Sam posiadam 4Waya i ogólnie jestem zadowolony, ale jak szukasz max. czułości to raczej rozglądaj się za Foxem, ewentualnie X-Fusion (to Foxy pod inną nazwą). Na chwilę obecną na Allegro jedynie to znalazłem: http://www.allegro.pl/item1138100306_damper_x_fusion_190mm_650lbs_nie_fox_dnm_rc_888.html (to to samo co stary Fox Vanilla). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Jeżeli zależy Ci na czułości to szukaj rozwiązania typu Dual Air gdzie możesz odddzielnie pompować komory pozytywną i negatywną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Może trochę przesadziłem z ta ekstremalną czułością. Miałem porównanie z DT Swiss SSD ale jakim to nie pamietam. I szukam czulszego niz mam obecnie Suntoura który o kant d... potłuc w tej kategorii a do tego buja strasznie. Skupmy się może na ogólnie przyzwoitej czułości i dobrej kulturze pracy. W swingerach można regulować SPV natomiast FOX jest trochę ponad mój budżet, gdyż chciałbym mieć regulację platformy a to tylko chyba w RP23 było X-Fusiony powietrzne znalazłem jeszcze 2 Sztuka 1 Sztuka 2 Czy są to modele warte polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Podobno sporo poprawiają czułość te tulejki: http://www.enduroforkseals.com/id274.html Sam chce nabyć takie za jakiś czas. Co do tłumika FOX'a, to jak najbardziej tak, tylko nie zwykły float r tylko np. RP2 z możliwością wyłączenia blokady ProPedal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Ale cena ponad 50 dolarów za komplet. Czytałem o tym rozwiązaniu. Zobaczy to być może nowe wcielenia mojego lowelka. Na tłumik zostałoby mi w takim razie ze 300 PLN a za taką kasę to chyba nic normalnego nie dostanę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 No za 300 zł to raczej nic dobrego nie kupisz ale poczekaj, dozbieraj trochę i wtedy pomyśl Ze swojej strony polecam foxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Sezon leci a rower stoi. Tyle gratów do przetestowania. Nie może tak być, żeby sobie w spokoju się obijał Problem z Foxem to serwis. Jest wyjątkowo drogi. A budżet mam niemal sztywny. Może do 550. Kusi mnie ten swinger z Allegro. Nówka za 500. A manitou mam już z przodu i pracuje bardzo ładnie. A do tego o Swingerach nasłuchałem się wiele dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 wg mnie najczulszym, najkulturalniejszym tłumikiem jaki sobie można wymarzyć jest cane creek ad/cloud nine kultura jego pracy zawstydza wszystkie inne tylne amortyzatory - jak amor w markeciaku przy wypasionym firmowym hehe. serwis można w całości wykonać samemu - bo w środku nie ma żadnego oleju, nie ma konieczności odpowietrzania komory tłumiącej. można nabyć firmowy zestaw uszczelek wraz z firmowym smarem - do tego komplet informacji serwisowych jest na stronie producenta. praca na nierównościach poraża - w pozytywnym tego słowa znaczeniu, a mówię to mając styczność z foxami, dnm'ami, rs'ami czy fusionami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Wyglądają bardzo zachęcająco i bardzo dużo wichajstrów maja do regulacji, tylko mniej zachęcająca jest cena... Ale konstrukcja wyjątkowo ciekawa, zaskoczyłeś mnie tobo, myślałem, że wszędzie jest tłumienie olejowe. znalazłem Foxa który mieści się w budżecie klik. Warty swojej ceny? Wszyscy mówią, że fox ma wyższą kulturę pracy a ten ma możliwość wyłączenia platformy więc wszystko co potrzeba jest obecne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 fox jest ok, ten nowy z boostem fajniejszy niz bez, ale jest tak długo fajny jak nie pojeździ się na cane creeku przy nim jest beznadziejny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 A tak wybierając między Nowym swingerem Air X3 a tym foxem z ostatniego linka (doczytałem, że w RP3 nie da się wyłączyć platformy wbrew temu co pisze sprzedający) skłonny byłbym chyba zaufać bardziej manitou, gdyż jest to nówka sztuka i ma trochę większy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 nie wiem jak jest z rp3 ale w rp2 platforma działa na zasadzie włącz/wyłącz, bez ustawień pośrednich jak w rp23. w tłumikach swinger platforma działa ZAWSZE gdyż do prawidłowego i nieawaryjnego działania amora potrzebne jest powietrze w komorze spv, choćby w minimalnej ilości zalecanej, jest to min 40 psi o ile pamiętam; manitou zaleca 50 psi ale z wartościami o 10 mniej jeżdżą ludzie, poniżej tej wartości zaczynają sie stuki, które wskazują na problem. w tłumikach x3/x4 wartości spv są zdefiniowane, można je zmieniać jedynie dźwignią która ma cztery pozycje, każda zwiększa ciśnienie spv o 20 psi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 W X3 platforma działa zawsze, ale przy najmniejszym ustawieniu jest już czuły i ładnie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Jak myślicie? 499 to dużo za ten damper? Czy można taniej dostać? Osobiście taniej nowego nie znalazłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 To nie jest drogo. Ale to nie znaczy, że możesz założyć damper o długości 200 mm , może nastąpić kolizja wahacza z ramą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Wszystko pomierzyłem i sprawdziłem. miałem swój obecny w rozkładzie więc go rozciągnąłem do ponad 200mm i przymierzyłem. Żadnych kolizji nie było i gdzieś na anglojęzycznym forum czytałem, że wkładali 200 do tych ram. Wydaje mi się, że sprzęt z aukcji jest z 2008 roku. Niestety zdjęcie ma niską rozdzielczość a sprzedawca jest na urlopie. Może stare tulejki podpasują... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Ale cos na samym poczatku zle napisales, skoro masz amor przedni 120 mm, to nie masz wiecej niz fabryka zakladala, bo w tym modelu w oryginale byl lunch 130mm. A jesli zalezy ci na czulosci zawieszenia, to moze kup sprezynowy damper z odpowiednia do twojej wagi sprezyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Fabrycznie był 100mm i był jakieś 20mm krótszy od osi do korony. tył ma przełożenie 2:1 więc dodatkowe 10mm podniesie tył o około 20 a dodatkowe 6mm skoku tłoka zwiększy skok zawiechy o 12mm. Powinno się udać. I musi być powietrzny, gdyż nie muszę wtedy kupować nowej sprężyny a pompkę mam i mogę eksperymentować do woli z sagiem a waga mi się sporo waha:) Kupiłem Swingera. Zdam relację jak tylko dotrze i go przetestuję. Dzięki wszystkim za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 Jeszcze tylko jedno pytanie. Czym nasmarować tulejkę na której obraca się damper? Mam tuleje składające się z 3 części i uszczelnienia. Do wyboru mam Finish line zielony, smar teflonowy do łożysk finish line, Smar STP Orlenu, Brunoxa i chyba WD-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 Najlepiej by było jakimś grafitowym, a jak nie ma to może być teflonowy albo Orlen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 Przyjechał cały zestaw. Po zabawie z montażem (tulejki nieco zbyt ciasne trzeba było potraktować drobnym papierem; manitou trochę dało ciała z dolnym oczkiem, lekko za małe im wyszło) wybrałem się na krótki test. Damper działa bardzo płynnie, połyka nierówności wyśmienicie i nie pompuje. Rewelacyjne jest pokrętło tłumienia powrotu pozwalające na bardzo dokładne ustawienie tej wartości. Z wad należy wspomnieć o mylącym oznaczeniu wajchy od SPV (jak dla mnie nie wiadomo było w którą stronę kręcić bez założenia i sprawdzenia doświadczalnie), dodatkowo mój egzemplarz ma naklejkę naklejoną do góry nogami:) Dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Ciasność tulejek to śmieszny temat. Muszą być ciasne, czasem zdarza się, że nawet bardzo (choć najlepiej jak można jeszcze rękami wepchnąć dystanse), bo inaczej bardzo szybko zrobi się luz i padną tuleje ślizgowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 Jak napisałem górne oczko przyjęło tulejki z oporem ale weszły, natomiast dół tylko imadłem i to wyłącznie na smarze i z wielkim oporem szło. Nie widziałem szansy na obrót tulei wewnątrz oczka. Po oszlifowaniu weszło z mniejszym oporem i myślę, że będzie dobrze. Obie tuleje pasowały do górnego oczka, więc wymiar tych tulei był prawidłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.