dragsani Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Witam Dostałem komplet hamulców hydraulicznych xt. Przedni hamulec jest gotowy do użycia natomiast w tylnim został zdemontowany przewód przy zacisku. Przewód na końcu nie posiada żadnej oliwki tylko tak jakby został ucięty ( nie wiem czy tak ma być bo to pierwsze moje hamulce tarczowe). Gdy próbuje dokręcić przewód do zacisku za pomocą śruby , przewód jest "luźny" i mocniejsze pociągnięcie powoduje wyrwanie go z zacisku. Czy konieczna jest wymiana przewodu czy jest na to jakiś sposób ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Tak być nie może. Musi być końcówka w przewodzie oliwka i właśnie śruba która to dociska. Tu masz schemat jak to ma wyglądać: schemat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 10 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Witam Dostałem komplet hamulców hydraulicznych xt. Przedni hamulec jest gotowy do użycia natomiast w tylnim został zdemontowany przewód przy zacisku. Przewód na końcu nie posiada żadnej oliwki tylko tak jakby został ucięty ( nie wiem czy tak ma być bo to pierwsze moje hamulce tarczowe). Gdy próbuje dokręcić przewód do zacisku za pomocą śruby , przewód jest "luźny" i mocniejsze pociągnięcie powoduje wyrwanie go z zacisku. Czy konieczna jest wymiana przewodu czy jest na to jakiś sposób ? Pozdrawiam Potrzebujesz nowej oliwki, wygląda to tak. Zakładasz na przewód oliwkę, wbijasz w przewód tą "rurkę" i wtedy dokręcasz to wszystko śrubą. Potem tylko zalać i odpowietrzyć i gotowe. Instrukcje można przejrzeć na stronie Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragsani Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Dzięki gruber69 i Hanzo. Teraz już wiem co i jak. Temat można zamknąć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Podpinając się pod temat. Czy uda mi się skrócić ten przewód (SLX) kombinerkami (przewodu przerzutek się nie da, linkę się da) czy też muszę się zaopatrzyć w obcinaczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Podpinając się pod temat. Czy uda mi się skrócić ten przewód (SLX) kombinerkami (przewodu przerzutek się nie da, linkę się da) czy też muszę się zaopatrzyć w obcinaczki? Zwykłymi kombinerkami ja bym nie próbował, one bardziej zmiażdzą przewód niż go utną. Jak nie miałem porządnych szczypiec to obcinałem nożem do tapet, takim z łamanym ostrzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 I taki nóż w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragsani Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Mam jeszcze pytanie odnośnie oliwki. Zakupiłem ją dzisiaj tylko pojawił się problem z montażem jej tzn nie wiem czy najpierw muszę wbić ją w przewód do samego końca i dopiero wmontować w zacisk i dokręcić śrubę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 co chcesz wbijać? oliwka to taki "pierścień" który zakładasz na przewód. w przewód wbijasz końcówkę zaprawiającą, nie zawsze da się ją wcisnąć. najpierw zakłada się nakrętkę/śrubę (?) - nie wiem jak ją prawidłowo nazwać, którą mocujesz przewód do zacisku; potem nasuwasz oliwkę, wsuwasz do gniazda przewodu w zacisku i dokręcasz. jeśli nie masz wyczucia czy jest dostatecznie dobrze, odkręcasz śrubę i oglądasz oliwkę - powinna być zaciśnięta na przewodzie i mocno siedzieć, lekko zgniatając przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 W przewód wsadzić trzeba jeszcze tulejkę, na której oliwka zaciska pancerz O tak : http://img96.imageshack.us/img96/9992/dscf6246lq.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Panowie, jest problem... Prawy hamulec wyjąłem bezboleśnie i skróciłem kabel. Natomiast lewy po odkręceniu śruby w klamce nie chce wyjsc... pancerz utkwił i nic go nie chce ruszyć Jakieś pomysły? Ciągnąłem i nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Próbować rozruszać na boki, jeśli nie da się rozruszać obciąć a w przewód który pozostał w klamce wbić np. gwóźdź i nadal próbować rozruszać, jeśli się nie da, delikatnie wiertarką rozwiercić przewód w tulejce, wsadzić zamiast niego śrubę o średnicy takiej jak przewód i nadal próbować rozruszać tulejkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Próbować rozruszać na boki, jeśli nie da się rozruszać obciąć a w przewód który pozostał w klamce wbić np. gwóźdź i nadal próbować rozruszać, jeśli się nie da, delikatnie wiertarką rozwiercić przewód w tulejce, wsadzić zamiast niego śrubę o średnicy takiej jak przewód i nadal próbować rozruszać tulejkę. Boze, czy zawsze musi być jakiś problem... Rano spróbuje to rozruszać... A jak się nie uda to co? Jest szansa uszkodzenia czegoś jak będę ciągnął? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 To co się wewntualnie miało uszkodzić już się uszkodziło, gorzej nie będzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 To mnie pocieszyłeś Ale mi chodzi o wnętrzności klamki. Czy tam może się coś uszkodzić? I w ogóle co może być powodem takiej zawiechy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 W tym miejscu nic nie ma, więc nic nie powinno się zepsuć, chyba że oliwka została dokręcona tak mocno iż spowodowała pęknięcie wewnątrz korpusu. Czemu się zaklinowało, np. oliwka mogła się zbytnio "spęczyć" i zaklinować o ścianki wewnętrzne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Jakiś matoł za mocno to skręcił i oliwka wbiła się w klamkę. Jakby to było dobrze zrobione to by wszystko wyszło z małym oporem na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Dobra, obciąłem przewód przy klamce, złapałem końcówkę kombinerkami i jakoś wyszło:) Dzięki za porady:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragsani Napisano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Dzisiaj udało mi się dzięki wam zamocować oliwkę oraz zalać przewód. Wszytko się udało. Jedynie muszę ustawić jeszcze zacisk by nie ocierał się o tarczę.Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Dzisiaj udało mi się dzięki wam zamocować oliwkę oraz zalać przewód. Wszytko się udało. Jedynie muszę ustawić jeszcze zacisk by nie ocierał się o tarczę.Dzięki za pomoc. Poluzuj śruby przy adapterze, naciśnij parę razy klamkę hamulcową, naciśnij ją ponownie mocno i trzymając zakręć śruby na maxa. Będzie OK:) OK, mi tez się udało skrócić przewody, i odpowietrzyć dzięki forum:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Ja nie wiem jak Wam się ta metoda sprawdza, mi się nigdy nie udaje w ten sposób ustawić zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Ja nie wiem jak Wam się ta metoda sprawdza, mi się nigdy nie udaje w ten sposób ustawić zacisku. Witaj w gronie ludzi ustawiających zaciski inaczej. Mi też się tak nigdy nie udawało, ale w sumie tylko 2 razy tak próbowałem. Zresztą sposób jest nie ważny, liczy się efekt końcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragsani Napisano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Hamulec tylni udało mi się ustawić tym sposobem , natomiast przedni dalej troszkę ociera , nie wiem czy to jest wina mocniej wysuniętego jednego tłoczka i nie wiem co z tym fantem zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Hamulec tylni udało mi się ustawić tym sposobem , natomiast przedni dalej troszkę ociera , nie wiem czy to jest wina mocniej wysuniętego jednego tłoczka i nie wiem co z tym fantem zrobić... Zdejmij zacisk, wyjmij klocki, rozepchaj tłoczki na przykład jakimś płaskim kluczem. Potem załóż klocki, zamontuj zacisk, poruszaj klamką żeby tłoczki się ustawiły. Powinno po tym zostać trochę więcej luzu. Można to zrobić bez wyjmowania klocków ale trzeba uważać żeby ich nie pokruszyć. Inne powody obcierania to: pokrzywiona sprężynka albo krzywa tracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.