Skocz do zawartości

[szprychy] W czym tkwią różnice w szprychach?


speq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od dłuższego czasu zastanawiam się w czym tkwią różnice w szprychach.

Interesują mnie szprychy cieniowane 2.0-1.8-2.0, czarne.

Do pewnego momentu brałem pod uwagę tylko DT Comp plus czarne alu nyple DT - koszt 3,5 zł za sztukę, później zainteresowałem się szprychami Sapim Race Black - cena wraz z nyplem 3,4 zł za sztukę, ale nie mogę znaleźć informacji, czy nyple są czarne czy srebrne. Na samym końcu znalazłem szprychy CNSpoke DB454 wraz z czarnymi nyplami AN12 koszt wychodzi 2,8 zł za sztukę.

Na 2 kołach po 32 szprychy robi się różnica 51 zł za dwa koła.

 

Nie mam jakoś specjalnie ciągu do wybierania najdroższego rozwiązania. Więc wytłumaczcie mi, skąd wynika różnica w cenie i w czym gorsze są szprychy CNSpoke od szprych DT i Sapim.

 

Dodam, że składam w miarę sensowne koła za bardzo przyzwoite pieniądze (XT 756 + XD-Lite + szprychy i tu jest dylemat)

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie powiem ci w czym gorsze są poszczególne sprychy. Ale chodzi o to, że jedne są bardziej wytrzymałe na nacisk albo mogą mieć grubsze koncówki przy pieście przez co trudniej mogą się od niej oderwać. Ja tam bym nie dał 2,8 za sprychę :thumbsup:

Napisano

Różnice w cenie przede wszystkim mogą być podyktowane, materiałem z jakiego są wykonane szprychy i nyple a co za tym idzie ich wytrzymałość, DT chcesz alu nypel, a w przypadku CNS za podaną przez Ciebie cenę możesz dostać stalowe, w przypadku Sapima nypel prawdopodobnie będzie mosiężny, drugim kryterium ceny jest marka, a trzecim chęć sklepu do zarobku czyli wysokość marży.

Czyli Twoje pytanie mogłoby również brzmieć dlaczego model z tego samego segmentu samochodu marki Mercedes, BMW i AUDI nie kosztuje tyle samo?

Napisano

Nie powiem ci w czym gorsze są poszczególne sprychy. Ale chodzi o to, że jedne są bardziej wytrzymałe na nacisk albo mogą mieć grubsze koncówki przy pieście przez co trudniej mogą się od niej oderwać. Ja tam bym nie dał 2,8 za sprychę :)

 

bo widać jaki masz rower więc dla ciebie jest abstrakcją jest wydać 1000zl na kolo a dla mnie biską przyszłościa

w przednim kole mam compy i wszystko jest ok wiec bym pewnie je wybrał

 

powiem jedno nie ma nic bardziej wnerwiającego jak dźwięk pękającej szprychy

Napisano

W przypadku CNS za 2.8 dostaje szprychę plus czarny nypel.

Sapim i CNS wykonane są ze stali INOX 18/8 a więc ten sam materiał. Na stronie DT nie znalazłem informacji o materiale.

Nadal więc nie rozumiem w czym tkwi różnica. :)

Napisano

W przypadku CNS za 2.8 dostaje szprychę plus czarny nypel.

Sapim i CNS wykonane są ze stali INOX 18/8 a więc ten sam materiał. Na stronie DT nie znalazłem informacji o materiale.

Nadal więc nie rozumiem w czym tkwi różnica. :)

kolega 'oxalis' b. dobrze to wytłumaczył; a poza tym przecież ta sama szprycha potrafi kosztowac różne pieniądze w różnych sklepach; cenę ustala producent, dystrubutor i na końcu sklep; każdy chce zarobic, jeden więcej jeden mniej, stąd różnice w cenach; no i szprychy przecież nie są identyczne, zawsze czymś się różnią, mimo że, dla przykładu, będą z tego samego materiału, będą miały tą samą długośc, ten sam kolor, to samo cieniowanie to różne będą wytrzymałości na rozciąganie, na skręcanie, w różnych miejscach będzie się zaczynac cieniowanie itd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...