speq Napisano 9 Lipca 2010 Napisano 9 Lipca 2010 Od dłuższego czasu zastanawiam się w czym tkwią różnice w szprychach. Interesują mnie szprychy cieniowane 2.0-1.8-2.0, czarne. Do pewnego momentu brałem pod uwagę tylko DT Comp plus czarne alu nyple DT - koszt 3,5 zł za sztukę, później zainteresowałem się szprychami Sapim Race Black - cena wraz z nyplem 3,4 zł za sztukę, ale nie mogę znaleźć informacji, czy nyple są czarne czy srebrne. Na samym końcu znalazłem szprychy CNSpoke DB454 wraz z czarnymi nyplami AN12 koszt wychodzi 2,8 zł za sztukę. Na 2 kołach po 32 szprychy robi się różnica 51 zł za dwa koła. Nie mam jakoś specjalnie ciągu do wybierania najdroższego rozwiązania. Więc wytłumaczcie mi, skąd wynika różnica w cenie i w czym gorsze są szprychy CNSpoke od szprych DT i Sapim. Dodam, że składam w miarę sensowne koła za bardzo przyzwoite pieniądze (XT 756 + XD-Lite + szprychy i tu jest dylemat) Pozdrawiam
Szogun123 Napisano 9 Lipca 2010 Napisano 9 Lipca 2010 Nie powiem ci w czym gorsze są poszczególne sprychy. Ale chodzi o to, że jedne są bardziej wytrzymałe na nacisk albo mogą mieć grubsze koncówki przy pieście przez co trudniej mogą się od niej oderwać. Ja tam bym nie dał 2,8 za sprychę
oxalis Napisano 9 Lipca 2010 Napisano 9 Lipca 2010 Różnice w cenie przede wszystkim mogą być podyktowane, materiałem z jakiego są wykonane szprychy i nyple a co za tym idzie ich wytrzymałość, DT chcesz alu nypel, a w przypadku CNS za podaną przez Ciebie cenę możesz dostać stalowe, w przypadku Sapima nypel prawdopodobnie będzie mosiężny, drugim kryterium ceny jest marka, a trzecim chęć sklepu do zarobku czyli wysokość marży. Czyli Twoje pytanie mogłoby również brzmieć dlaczego model z tego samego segmentu samochodu marki Mercedes, BMW i AUDI nie kosztuje tyle samo?
pawelsystem Napisano 9 Lipca 2010 Napisano 9 Lipca 2010 Nie powiem ci w czym gorsze są poszczególne sprychy. Ale chodzi o to, że jedne są bardziej wytrzymałe na nacisk albo mogą mieć grubsze koncówki przy pieście przez co trudniej mogą się od niej oderwać. Ja tam bym nie dał 2,8 za sprychę bo widać jaki masz rower więc dla ciebie jest abstrakcją jest wydać 1000zl na kolo a dla mnie biską przyszłościa w przednim kole mam compy i wszystko jest ok wiec bym pewnie je wybrał powiem jedno nie ma nic bardziej wnerwiającego jak dźwięk pękającej szprychy
speq Napisano 10 Lipca 2010 Autor Napisano 10 Lipca 2010 W przypadku CNS za 2.8 dostaje szprychę plus czarny nypel. Sapim i CNS wykonane są ze stali INOX 18/8 a więc ten sam materiał. Na stronie DT nie znalazłem informacji o materiale. Nadal więc nie rozumiem w czym tkwi różnica.
xava Napisano 12 Lipca 2010 Napisano 12 Lipca 2010 W przypadku CNS za 2.8 dostaje szprychę plus czarny nypel. Sapim i CNS wykonane są ze stali INOX 18/8 a więc ten sam materiał. Na stronie DT nie znalazłem informacji o materiale. Nadal więc nie rozumiem w czym tkwi różnica. kolega 'oxalis' b. dobrze to wytłumaczył; a poza tym przecież ta sama szprycha potrafi kosztowac różne pieniądze w różnych sklepach; cenę ustala producent, dystrubutor i na końcu sklep; każdy chce zarobic, jeden więcej jeden mniej, stąd różnice w cenach; no i szprychy przecież nie są identyczne, zawsze czymś się różnią, mimo że, dla przykładu, będą z tego samego materiału, będą miały tą samą długośc, ten sam kolor, to samo cieniowanie to różne będą wytrzymałości na rozciąganie, na skręcanie, w różnych miejscach będzie się zaczynac cieniowanie itd.
razorjack Napisano 13 Lipca 2010 Napisano 13 Lipca 2010 porównanie z samochodami dobre, tylko marki nie te. raczej zastanów się czy chcesz Forda Focusa (ew. Mondeo), czy może BMW serii 3 różne samochody i różne ceny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.