Skocz do zawartości

[piasta] aluminiowy bębenek a kaseta HG50


kpmc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dylemat-mam świeżo wymieniony napęd i postanowiłem zmienić koła z piastami-wypadło na piasty z aluminowym bebenkiem-i teraz problem-bo do takich zaleca się kasety na pająku...czy kaseta HG50 da radę???

Temat o tyle mnie trapi że w drugim rowerze też zamierzam wymienić koła i tam też jest HG50-tyle że tu nie ma mowy na razie o wymianie kasety na nową na pająku bo to wiązałoby sie z wymianą całego napędu (za duże zużycie) a póki co nie mam kasy na wymiane napedu-tym bardziej że na razie napęd chodzi ok...

Może ma ktoś doświadczenie w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...też zauważyłem gdzieś na zdjęciu...z tego co oglądałem to kaseta XT ma chyba 6 koronek na pająku... A są kasety które maja wszystkie koronki na pająku?-bo tak jak patrzę to XT ma najwięcej koronek na pająku (tak w cenie do 200zł.)

A co z tym łańcuchem?-mogę zostac przy HG53?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pakujesz tyle kasy w wymianę kasety to nie ma sensu już zostawiać starego łańcucha (właśnie głównie od niego zależy jak szybko zużyje się kaseta). W przeciwnym wypadku po zapewne 1-2kkm kaseta + łańcuch były by do wymiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo mam ten sam problem i rozważam co zrobić.

 

Zamówiłem w bikestacji koła na piastach DT Swiss 370. Po długich bojach przysłali, ale tylna piasta to 370 SL <<klyk>>, o której piszą "hybrid aluminium rotor" w katalogu zaś stoi napisane "hybrid rotor (aluminium & steel)".

 

Rzecz w tym, że mam kasetę HG-50, która mimo 6,5kkm na karku całkiem dobrze się trzyma. Chciałbym z niej dalej korzystać aż do zajechania (m.in. dlatego wybrałem piasty DT370). Zastanawiam się na ile jest to bezpieczne. Czy ktoś próbował połączenia alu bębenek i kaseta "bez pająka" i może podzielić się doświadczeniami?

 

Mam już w szafie kasetę SLX. Ma ona tylko 3 zębatki na pająku, a następne 4 są znitowane + 2 luźne. W HG-50 wprawdzie żadna nie jest na pająku, ale 5 lub 6 zębatek jest znitowanych. Nie wydaje się to być aż taką różnicą (pomijając może sytuację "młynkowania" podjazdów na najlżejszym przełożeniu).

 

Zastanawiam się też co znaczy ów hybrid rotor. Gdzie jest stal a gdzie alu. Chciałem rozwiać swoje wątpliwości, ale maile tu i tam posłane pozostały bez odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej piasty jeszcze nigdzie nie ma więc nie oczekuj zbyt wielu porad. Przede wszystkim musisz określić co w tym hybrydowym bębenku jest aluminiowe a co stalowe. Jeśli kaseta opiera się na stalowej skorupie to możesz założyć na nią byle co. Jak ta część jest aluminiowa to musisz kombinować ze zszywkami albo kupić kasete typu xt i wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zszywkami nie będę się wygłupiał. Zresztą kaseta HG-50 leży dość ciasno, ciaśniej niż przymierzany na sucho SLX, więc nawet gdybym chciał, to nic wytrzymałego tam nie zmieszczę.

 

Wiem że 370SL dopiero weszła na rynek. Dlatego pisałem do dystrybutora, ale niestety zainteresowanie klientem kończy się w momencie wyciągnięcia jego pieniędzy... :confused:

 

Liczyłem za to że może ktoś jednak eksperymentował z HG-50 + alu bębenek i podzieli się doświadczeniami. Przyjąłem roboczą hipotezę w wersji pesymistycznej, że bębenek jest w całości alu i może ulegać zniszczeniu. Będę ostrożnie weryfikował tę tezę.

 

Może jeszcze spróbuję jutro zaatakować nr telefonu do DT Swiss Polska - znalazłem jakiś w panoramie firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...