elewi Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 Zamierzam zakupić mój pierwszy rower na serio - tj. dość dobry, żeby z przyjemnością i bezpiecznie pojechać w maratonie MTB. Na co dzień będzie służył do dynamicznej ale nie szaleńczej jazdy - głównie w terenie i lasach, a od czasu do czasu do dłuższych wycieczek - także w górach. Ważna uwaga - jestem totalną amatorką Od kilku lat biegam dłuższe dystanse, ale rower MTB to moje nowe hobby. Jestem jednak zdecydowana na udział w maratonach jeszcze w tym sezonie. Ponieważ za pośrednictwem znajomych mogę uzyskać znaczący rabat na sprzęt Author, ograniczam wybór do tej marki. Jestem niemal zdecydowana na model CONTEXT (w planie zamiana siodełka na damskie, a po pewnym czasie zakup butów i pedałów SPD). Jednak zastanawiam się nad wyższym modelem z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi (Hayes Stroker Ryde) i lepszym amortyzatorem (RST First Air), a mianowicie nad modelem INSTINCT (Context ma widelec RST Omega TnL i V-brake AVID SD3). INSTINCT kupię być może w wersji dla pań z ponoć niezłym siodełkiem Fizik Vitesse CP. Szczegółowa specyfikacja jest do obejrzenia na stronie http://www.author.pl/ W razie potrzyby mogę wkleić dane niżej. Teraz w czym rzecz. Wymienione modele zasadniczo różnią się ceną, ale jestem skłonna szarpnąć się na ten droższy. Jednak nie wiem czy jest sens pakować się w koszta w momencie gdy nie wiem jeszcze czego tak naprawdę oczekuję od roweru. Moje dotychczasowe doświadczenia rowerowe nie kwalifikują się w tym kontekście jako doświadcznia znaczące Jestem pewna, że będę jeździc przy niepogodzie i w błocie (biegam niemal w każdą pogodę, także zimą - na pewno nie będę ograniczać się pogodą w wypadku roweru). Stąd pomysł żeby dorzucić trochę i kupić model z tarczówkami. Jeśli chodzi o amortyzator, to niższe modele RST nie cieszą się uznaniem - ten zainstalowany w modelu INSTINCT zdaje się być po prostu ok. Ale czy dla niedoświadczonej amatorki jak ja, takie różnice mają jakiekolwiek znaczenie? Kolejna sprawa,