Artursx1 Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Witam wszystkich . Ostatnio wpadłem na pomysł wypolerowania golenie w moich 66 ( bez farby ) . O polerowaniu Aluminium słyszałem dużo , i sam to robiłem ,ale chodzi o to że golenie w 66 są z Magnezu , i tu mam pytanie - Czy magnez poleruje się tak samo ? I czy podczas polerowania nie naruszę materiału ? Jeśli ktoś robił już takie cuda , niech napisze o tym , i pokaże wygląd widelca po . Bardzo miło jakby ktoś polecił dobre środki do polerowania , aby efekt się utrzymał dość długo . Dzięki i pozdrawiam .
Schwefel Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Magnez bardzo szybko się utlenia więc ja nie widzę tego
Miecho87 Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Aluminium dokładnie tak samo. Ktoś kiedyś prowadził badania warstwy tlenkowej wytwarzającej się samorzutnie na aluminium i wyszło mu, że dla stopów serii 1000 to około 100 ms. Problemem jest raczej twardość (niska) a co za tym idzie inne warunki polerowania, ale myślę, że można by spróbować taką samą metodą jak aluminium. Zawsze można polakierować w razie czego .
blair7 Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Moim zdaniem warto by bylo bezbarwnym lakierem je wymalowac i ew jesli powierzchnia lakieru nie bedzie cie zadowalac, to w tedy polerke zrobic, przynajmniej ja tak zrobilem z wypiaskowana rama i wygladala swietnie
Schwefel Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 A dla serii 6000 czy 7000 z domieszkami? No nie wiem czy tak samo...na magnezowych goleniach mam już białe naloty tam gdzie lakieru nie ma a na aluminiowej ramie nie.
Miecho87 Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Wiadomo, że dla stopów takich serii jest ciut inaczej. Tym większym problemem jest to, że golenie są wykonane ze stopów odlewniczych, a te mają wyjątkowo dużo domieszek, ponieważ nie są poddawane innym mechanizmom umocnienia (ewentualnie wydzieleniowe). Z tego powodu mogą szybciej korodować albo też po spolerowaniu może powstać warstewka łaciata, nierówna itp. Warto by spróbować na jakichś połamanych goleniach czy czymś. Jeśli jest ok, to pomysł blair7, żeby potem pomalować bezbarwnym wydaje się idealnym rozwiązaniem.
Schwefel Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Ja tam nie mam doktoratu z metalurgii ale jeżeli te 100ms oznacza 100 milisekund to nie wiem czy ktoś tak szybko maluje golenie Jest jeszcze taka opcja żeby golenie pochromować. Wiem, że niektóre stopy magnezu się da poprzez nałożenie warstwy niklu a potem chromu / miedzi, później niklu i później chromu.
Miecho87 Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 100 milisekund to czas pojawienia się warstwy tlenkowej o znaczącej grubości czy powiedzmy kilka mikrometrów. Później ona rośnie dużo wolniej. Na ogół samorzutna warstwa jest jednokolorowa, gorzej jak np. zacznie działać wilgoć. Mimo braku jakiejś groźnej korozji mogą się pojawiać jakieś plamy itp. Chromować lub niklować pewnie by się dało, ale to już by trzeba kogoś kto by dobrał parametry procesu. No i może być problem z zabezpieczeniem wnętrza.
adriansocho Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 Magnez bardzo szybko się utlenia więc ja nie widzę tego ale to nie jest czysty magnez, ani nawet stop magnezu tylko aluminium z dodatkiem magnezu. Wiele osób malowało dolne golenie (niby-magnezowe) po zdrapaniu poprzedniej farby i nie było źle. Raz tylko się spotkałem z utlenianiem, środek podkowy w Judy 100.
Artursx1 Napisano 7 Lipca 2010 Autor Napisano 7 Lipca 2010 Widzę że z polerowaniem tego są różne zdania . Macie jakiś pomysł jak mogę zabezpieczyć tą powierzchnię tanim kosztem ( do 40 zł max ) i aby to jakoś wyglądało . Myślałem nad taśmą termokurczliwą , obkleić i idealnie dopasować , robił ktoś tak ? Czekam również na inne pomysły . Malowanie proszkowe nie wchodzi w grę , malowanie pistoletem też nie ( potrzebny serwis ) .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.