gorian Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Witam. Byłem przed chwila w sklepie i chciałem coś podobnego (wyglądem i charakterystyką bo na pewno nie wyposażeniem) do krossa scarpera i sprzedawca zaoferował mi ten właśnie rower ze zmiana opon na bardziej szosowe co myślicie o tym rowerze?
Pitof Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Jeśli mamy na myśli ten sam model to oglądałem go na żywo - prezentuje się po prostu fantastycznie. Cena którą podałeś jest wręcz okazyjna. Po co wymieniać opony na węższe? Jeśli to ma służyć do jazdy po mieście to ja bym zrobił na odwrót i wymienił je na szersze niż seryjne 32. Jest trochę ciężki jak na rower ze sztywnym widelcem.
gorian Napisano 6 Lipca 2010 Autor Napisano 6 Lipca 2010 no właśnie.. miało być że na szersze:) powiedział że bez żadnego "ale" wymieni mi opony na szersze i z bieżnikiem, bo tam podobno nie ma wcale (łyse opony:P). fakt że waży coś ponad 13kg, czy to prawda że ramy Gianta nie ma co w ogóle porównywać z ramą Krossa? jak się prezentuje wyposażenie tego roweru? nie jest to jakaś lipa? no i brak przedniej przerzutki trochę mnie odrzuca... wydaje mi się że bez niej to jest tylko i wyłącznie rower do miasta, mam rację?
Schwefel Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Bo to jest rower do miasta, można powiedzieć że bardzo nowoczesny ale jednak. Ja bym się nie martwił brakiem przedniej przerzutki, bo masz z tyłu Nexusa 8-mio biegowego. Jak już pojeździsz na nim trochę i będziesz wiedział jakie przełożenia potrzebujesz to możesz zmienić zębatkę z tyłu na mniejszą albo przednią na większą. To nie są wielkie koszty ani wielki problem.
gorian Napisano 6 Lipca 2010 Autor Napisano 6 Lipca 2010 słyszałem jeszcze że ramy krossa można przyrównać do samochodu daewoo;)
Mod Team michuuu Napisano 7 Lipca 2010 Mod Team Napisano 7 Lipca 2010 słyszałem jeszcze że ramy krossa można przyrównać do samochodu daewoo;) Już możesz uciekać do lasu bo fanatycy krossa spalą na stosie jak czarownice. Krossy mają ogólnie dobrą opinie ale nie jest to najwyższa półka. Ten kto zastanawia się nad zakupem ramy ze 5 tysiaków na Krossa nie spojrzy a i opinie pewnie ma niepochlebną. Ogólnie popularna, chwalona rama i stosunkowo tania.
gdy Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 z drugiej strony jak to ma byc jedynie mieszczuch to po co przepłacac a scrappery na alle sa w okolocach 1400
gorian Napisano 7 Lipca 2010 Autor Napisano 7 Lipca 2010 jednak pomyłka... za 1999 zł był seek 4;/ jednak jestem skazany na scrapera:P jeszcze tylko kwestia wyboru ilości przerzutek, wydaje mi się ze lepiej mieć (więcej) niż nie mieć, bo wiadomo że nie będę jeździł tylko i wyłącznie po mieście, jakieś dalsze wycieczki też wchodzą w grę! i nie wiem jak z obsługą tych alfinów, nie jest to skomplikowane?
Pitof Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 Tak czułem, że ta cena jest zbyt optymistyczna. Duża tarcza w modelu 16b. ma 50 zębów. Zastanów się czy na pewno potrzebujesz aż takiego przełożenia. Alfine ma normalne manetki Rapidfire, więc obsługujesz go w taki sam sposób jak klasyczne przerzutki. jednak jestem skazany na scrapera:P Jak sobie pomyślę o tej jego ramie z rozgotowanego makaronu to od razu Ci współczuję
gorian Napisano 7 Lipca 2010 Autor Napisano 7 Lipca 2010 Duża tarcza w modelu 16b. ma 50 zębów. Zastanów się czy na pewno potrzebujesz aż takiego przełożenia. Myślę że po mieście pewnie będę używał tej mniejszej, ale na trasie się pewnie przyda, czy nie? Jak sobie pomyślę o tej jego ramie z rozgotowanego makaronu to od razu Ci współczuję no to teraz już nie wiem o co chodzi
Pitof Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 Tak tylko, że ta mniejsza tarcza ma 34 zęby, a to znów jest trochę za mało do normalnej jazdy po płaskim. 50 zebów to już tarcza szosowa. Z jednej strony pozwala na osiąganie bardzo dużych prędkości, ale z drugiej strony wymaga odpowiedniej siły w nogach. Natomiast masz rację, że w trasie niewątpliwie się przyda. no to teraz już nie wiem o co chodzi To była ironia z mojej strony do wcześniejszych postów. Z ramą Scrapera naprawdę jest wszystko w porządku. Co do ramy Gianta to jest to konstrukcja hydroformowana (Fluid Form), więc jest technologicznie nowocześniejsza od tej z Krossa. Będzie też trochę sztywniejsza. Mam jednak przekonanie graniczące z pewnością, że w praktyce te różnice są nieodczuwalne. Szczególnie w rowerze tego typu. Oczywiście pomijam tu magię naklejki i związany z tym efekt placebo Dla mnie ramy SEEK 2 i SEEK 0 są BEZKONKURENCYJNE wizualnie. Uważam, że to najładniejsze rowery miejskie jakie można obecnie kupić. Tylko, że to są gusta, a nie merytoryczne argumenty.
gorian Napisano 7 Lipca 2010 Autor Napisano 7 Lipca 2010 no to mam zagadke... Są to modele z 2008 roku, czyli mają już 2 lata czy to nie wpływa na działanie/bezawaryjność podzespołów? Szczerze powiem ze ten rower to dla mnie czarna magia... z tyłu ma tylko jedną zębatkę, jak to w ogóle działa? No i nie wiem co z tymi przerzutkami... co byś wybrał Pitof i dlaczego?
Miecho87 Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 Działa normalnie - piasta wielobiegowa. Poszukaj informacji np. w Google czy u nas na Forum. Do roweru miejskiego to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ ogranicza do minimum konserwację sprzętu. Poza tym w takim wypadku pozwala na bezproblemowe montowanie osłon itp. jak ktoś lubi. Co do rocznika. Jeśli rower stał na magazynie te 2 lata to co miało się w nim zużyć?
Pitof Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 gorian ja to widzę tak: - jeśli naprawdę masz w planach wycieczki / trasy po kilkadziesiąt km to wybierz model 16 biegowy - jesli jednak ten rower ma służyć głównie do jazdy po mieście, a trasy będą tylko sporadycznym dodatkiem to wybierz model 8 biegowy, bo po prostu w warunkach miejskich sprawdzi się lepiej. Tym bardziej, że ta wersja również nie jest żółwiem. Spokojnie (przy przyzwoitej kadencji) możesz sobie tym rowerem podróżować z prędkościami ok. 30- 36 km/h. Alfine to przekładnia planetarna, której elementy są zabudowane w korpusie piasty. Jedynym zewnętrznym elementem napędu jest właśnie mała zębatka, na której porusza się łańcuch: patrz zdjęcie. Jak dobrze pamiętam to w standardzie ma ona 20 zębów. Można ją ewentualnie wymienić na wersję 18z. Dzięki temu uzyskasz trochę wyższe prędkości. Koszt samej części to 20zł.
gorian Napisano 8 Lipca 2010 Autor Napisano 8 Lipca 2010 a jak będzie z długimi podjazdami pod górkę z 8 biegami? bo powiem Wam ze jadąc do miasta czy do pracy to nie wiele się na pedałuję, no ale wracając trzeba wcielić się w rolę alpinisty i nie jest łatwo Wam powiem bo do tej pory jeżdżąc na rowerze który ma 3 zębatki z przodu i 6 z tyłu to wrzucałem na najlżejszą i było ok. Wydaje mi się że przy tych 8 biegach mógłbym nie dać rady.
Pitof Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 W modelu 8b. masz do dyspozycji przynajmniej dwa bardzo miękkie przełożenia. To musiałby być naprawdę bardzo stromy podjazd, żebyś nie dał rady. No, ale to tylko takie ogólne stwierdzenie, bo ja niestety nigdy w Elblągu nie bylem.
gorian Napisano 8 Lipca 2010 Autor Napisano 8 Lipca 2010 no to juz ostatnie pytanie:) ile zębów ma zębatka w 8b. a ile zębów mają te w 16b? bo rozumiem że ta tylna jest bez zmian...
kubek20 Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 w 8 biegowym ma 45 zębów (ze strony krossa) a w 16 biegowym o ile się nie mylę 50-34
Miecho87 Napisano 8 Lipca 2010 Napisano 8 Lipca 2010 Ale wystarczy kupić przejściówkę za parę złotych.
gorian Napisano 9 Lipca 2010 Autor Napisano 9 Lipca 2010 przeczytałem tutaj że na zimę najlepiej przerzutki wrzucić na najmniejsze zębatki w tych alfinach tak samo?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.