Konr4d Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 Witam! Po paru tygodniach przymiarek, przemyśleń i odkładania kasy postanowiłem się zabrać za złożenie swojego roweru crossowego. Mam 188cm wzrostu waga około 70kg i mój leciwy mtb zaczął mnie męczyć. Jako że najczęściej jeżdżę po mieście postanowiłem że zdecyduje się na rower na kołach 28. Z powodu ograniczonego budżetu postanowiłem że kupię ramę, amortyzator oraz zaplotę koła,a resztę co się da przełożę ze starego roweru i w przyszłości będę wymieniał. Wspomnę też trochę o wyżej wymienionym "mtb" Kupiony parę lat temu z wyprzedaży czerwony kross mission s klamkomanetki, przerzutka tył, hamulce alivio mc18 rocznik 99" Wybór ramy padł na trekingową wielkość 51cm czarno matowa wykonana z aluminium 7005 Po zobaczeniu tej ramy już wiedziałem że rower będzie utrzymany w tej intonacji kolorystycznej amortyzator to Suntour NCX DLO (sprężyna/olej z blokadą na goleni) 67mm skoku w kolorze czarnym. Wybierając amortyzator myślałem o ewentualnej w przyszłości zmianie opon na bardziej terenowe i jazdę po lesie na tyle na ile pozwala na to koło 28 Koła na Alexrims ACE 18, szprychy cnSPOKE srebrne, piasty Novateca czarny mat dokładnie takie same tylko 26" koła miałem w poprzednim mtb, byłem z nich bardzo zadowolony w związku z czym zamiast rozplatać koła i brać piasty sprzedałem je taniej, a za te pieniądze kupiłem nowe. Opony Kenda Khan k935 700x35C z wkładką antyprzebiciową Dętki Continetal Ultralight zaworek Dunlop Czas na trochę fotek po montażu Aktualna specyfikacja roweru rama Trekking alu 7005 51cm czarny mat, stery pół zintegrowane widelec Suntour NCX Lite DLO 67mm, blokada na goleni Przerzutka przód Shimano C101 górnociąg mocowana pod suport na chainblockerze przerzutka tył Shimano Alivio MC18 hamulce V-Brake Shimano Alivio MC18 manetki Shimano Alivio MC18 korba Shimano Alivio MC18 42/32/22 ramię 170mm suport Shimano na kwadrat łańcuch KMC UG-51 kaseta Shimano 11-32 piasty Novatec MTB opony Kenda Khan 700x35c k-shield dętki Continental 700x35c Ultralight Dunlop obręcze alexrims ACE18 700 kierownica aluminiowa, kallyn? wspornik kierownicy 110mm merida z odzysku wspornik siodła SP-235 Alloy - jak w fabrycznych levelach A2 siodło Velo Deep Channel Męskie pedały VP, aluminiowe Rower nie jest jeszcze skończony, liczę na komentarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 Jak na moje oko to źle przykręciłeś zębatki w korbie. Po zewnętrznej stronie powinny być imbusy a po wewnętrznej to co widać u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 Jak na moje oko to źle przykręciłeś zębatki w korbie. Po zewnętrznej stronie powinny być imbusy a po wewnętrznej to co widać u Ciebie. coś w tym jest musiałem to przeoczyć po czyszczeniu, jednak poza przymusem do zdejmowania korby w celu odkręcania koronki nie ma to jakiś "negatywnych" efektów, poprawie to w najbliższym czasie. W sprawie korby to zastanawiam się nad jej zmianą na coś z dłuższym ramieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 Update Zmieniłem siodełko na Selle Royal Seta Męskie Może na takie nie wygląda ale dla mnie bardzo wygodne Jakość wykonania na wysokim poziomie waga 330g, chyba bez rewelacji sztyca w rowerze waży 355g przy 27cm długości, co możecie polecić w cenie do 80zł żeby była lżejsza? długość jaka mnie interesuje to 30cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2010 na początek zdjęcia Budżet otrzymał zastrzyk gotówki i oto efekty - przerzutka Deore XT SGS Shadow - 226g - wymienione wszystkie pancerze srebrne z wkładką teflonową - wymieniona kierownica na czarną 540mm - wagi niestety nie zapisałem, była 40g lżejsza od poprzedniej - tymczasowo zmieniony mostek na czarny - 180g (to pójdzie później do wymiany) - chwyty piankowe 10g szt - rogi M-Wave Aero Form 75g jeden - koszyk bidonu M-Wave 60g - specjalnie założony srebrny aby rower nie był cały czarny i miał jakiś akcent Rower służy mi do dojazdów do pracy 15km w jedną stronę, postanowiłem zrezygnować z plecaka i zaopatrzyłem się w sakwy - torebka Kellys UNI II (telefon, portfel, klucze) - torebka podsiodłowa DUO którą miałem w poprzednim rowerze - dętka, klucz do szprych, scyzoryk narzędzi, krem do opalania! po rozłożeniu torby mieści się jeszcze t-shirt - pompka BETO - komplet lampek Smarta - Superflash na tyle, Polaris + z przodu - podpórka Tranz-X regulowana, pewnie polecą komentarze że po co mi to Chyba wszystko rower od razu lepiej wygląda bez tej paskudnej srebrnej kierownicy i popękanych chwytów bez korków Zostało mi jeszcze do rozdysponowania 200zł, proszę o propozycję co byście wymienili Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras76 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 ogólnie rower o nieskażonej linii było zostawić srebrne rurki o wiele ładniej się prezentował zmiana siodła wyszła na plus pozostaje jeszcze tylko korba i pancerze, teraz srebrny kolor bije po oczach pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Ja bym szedł w korbę np:Deore lub LX na allegro mozna złapac dobrą okazje.Po 2000tys Lx za 140zł ja miałem taka przyjemnosc.Tylko siedz i patrz a samo wpadnie w oko pozdrawiam,Pr5Rider Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Plan mam taki by utrzymać rower w ciemnych kolorach z akcentami srebrnymi. Pancerze super się prezentują na żywo. Cały napęd również chcę by był srebrny, przerzutka, korba, kaseta, pedały. Wydaje mi się że będzie to lepiej wyglądało niż cały czarny. Korba koniecznie musi być na 48 zębów, w przypadku roweru mtb było ok, ale prędkości jakie rozwijam na nowym sprzęcie są sporo większe i kadencja zdecydowanie jest za wysoka. Myślałem nad tańszą korbą ale dołożę i kupię jednak cośna Hollowtechu II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Na korbie zbytnio nie ma co oszczedzac . Znalazłam 48t kilka fajnych propozycji LX ht2 200zł licytacja LX Mój odnośnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 w takim razie będę decydował się na mechanizm deore z HL-II, kupię od znajomego ze sklepu parę złotych drożej ale będę miał szybciej, a po dodaniu kosztów wysyłek wyjdzie na to samo. Biorę srebrną wersję, nie chcę całego roweru czarnego, a taki akcent srebrny akcent będzie chyba nieźle wyglądał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Stealth Bike v3.0 Zamontowana korba Deore M532 48/36/26 srebrna, zdjęcia sprzed 2 dni jeszcze bez przedniej przerzutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 19 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Az korci zeby go usportowic troche obnizyłbym rogi i sciagnał odblaski z pedałów i osłone z korby ale to cross wiec o czym my mówimy.. Rower całkiem,całkiem powiedz mi ile Cie taka zabawa kosztowała bo plnuje tacie złozyc podobna maszyne ale nie wiem ile kasy wyciagnac Z góry dzieki za odp i zycze miłej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras76 Napisano 19 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 w tych torbach to chyba kontrabandę wozisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 nad ustawieniem rogów jeszcze pomyślę, torby muszą być, jak mówiłem wożę tam rzeczy niezbędne w drodze do pracy. Osłonę z korby faktycznie zdejmę i tak jeżdżę tylko w krótkich spodenkach przynajmniej teraz. Mam już wszystko poważone i aktualne zdjęcia, ale to dopiero umieszczę jak znajdę chwilę na zredagowanie dłuższego posta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 Stealth Bike v3.1 Miało być po kosztach a tu coraz nowe części Doszedł nowy łańcuch i kaseta alivio hg 50 Pełna specyfikacja roweru rama cross alloy 7005 mat black 2014g stery NECO aluminiowe półzintegrowane 74g Amortyzator Suntour NCX DLO czarny 2044g gwiazdka 25g podkładki ahead Neco 29g suport HL-II shimano 99g korba Deore M532 48/36/26 175mm srebrna HL-II 932g pedały VP 437g kaseta 294g łańcuch KMC UG51 333g ze spinka i piaskiem hak przerzutki 21g deore xt shadow m772 226g przerzutka c050 191g hit działa kierownica m-wave czarna 540mm 212g klamkomanetka Alivio MC18 lewa 230g klamkomanetka Alivio MC18 prawa 223g korki kierownicy 8g Rogi M-Wave AERO FORM 150g Chwyty piankowe Ventura 20g 10g jeden, koszt 5zł Mostek X-Mission 180g kupiony za parę złotych, wymienię go niedługo siodło SR Seta 335g wspornik siodła 298g obejma zaciskowa siodła 41g hamulec Alivio MC18 przód 222g ze srubami hamulec Alivio MC18 tył 232g ze srubami linki, pancerze, fajki, gumki do hamulcow 158g koło przód (piasta, szprychy, obręcz) 984g zacisk przód 56g opona Kenda Khan 700x35C K-Shield przód 514g dętka Continental Tour Light DV 40mm 107g koło tył (piasta, szprychy, obręcz) 1232g zacisk tył 62g opona Kenda Khan 700x35C K-Shield tył 516g dętka Continental Tour Light DV 40mm 107g koszyk bidonu Kellys OZZ Black 55g razem: 12661g waga bez podpórki, sakw i oświetlenia Nie bardzo wiem na czym dam radę zejść poniżej 12kg a taki mam cel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 20 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 Nowe koła i pedały i masz ok 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2010 chyba 12 kół nie będę zmieniać w tym sezonie, ale przymierzam się do zmiany manetek i hamulców, pedały fakt strasznie ciężkie ale mimo swojego wieku idealnie chodzą i żal zmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 zmian ciąg dalszy upatrzyłem pedały VP 199 - waga 250g, oszczędził bym 187g kierownica 149g, 63g zysku i muszę wymienić wspornik siodła na dłuższy, ten co mam 270mm jest te 3cm za krótki nowy wspornik 210g przy długości 350mm, zysk 88g kierownicę i wspornik muszę sprowadzić więc około 2 tyg będę musiał poczekać. razem 338g zysku przy niewielkim nakładzie finansowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 co to za sztyca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2010 model promaxa, choć wiadomo to tylko "naklejka" i pewnie ta sztyca występuje też jako inne. wg ulotki waży 210g, podejrzanie mało ale zobaczę jak przyjdzie. mogła by to być literówka np 210 zamiast 310, ale mam obok nawet grafikę że jest super lekki i napisane 210g więc zaryzykuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 23 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2010 I jaka cena to powiem Ci czy warto xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.