pietreq Napisano 6 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 Witam, Próbuję wyregulować hamulce typu cantilever. Czy odległości na zdjęciu poniżej oznaczone kolorem zielonym i czerwonym powinny (muszą?) być równe? W moim przypadku chyba będzie bardzo ciężko to osiągnąć - jeden z trzpieni (ten z blokadą linki a nie ze śrubką) jest 3 razy mniej wysunięty niż drugi. Gdybym chciał go wysunąć i zrównać te odległości to wygląda to tak, że po hamowaniu klocek ten nie odchodzi od obręczy i wciąż lekko hamuje (czego przyczyną jest zapewne zbyt krótka linka na tym "ramieniu"). Podkreślam, że pytanie dotyczy wyłącznie hamulców canti a nie v-brakeów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Lipca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lipca 2010 Powinne być sobie równe. Jezlei nie są to znaczy ze trzeba przesunąć obrecz w strone dłuższego klocka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietreq Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 Powinne być sobie równe. Jezlei nie są to znaczy ze trzeba przesunąć obrecz w strone dłuższego klocka. Masz na myśli obręcz koła? Jest ona ułożona symetrycznie w widelcu... przecież nie będę wykrzywiał ułożenia koła z powodu złego ułożenia hamulców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietreq Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 EDIT: Nikt już nie korzysta z tego typu hamulców, nikt nie ma wiedzy na ten temat? Nie wierzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 7 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 Nikt już nie korzysta z tego typu hamulców? Jest w tym trochę prawdy jeśli już ktoś używa to w przełajówkach (niezbyt popularne u nas) lub bardzo starych rowerach. Nie muszą być idealnie równo, ale gigantyczna różnica świadczy o tym że coś może być krzywe, ale nie zawsze. Wyreguluj tak żeby dobrze hamowały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 8 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2010 Idealnie równo być nie musi. Dobrze jest gdy wieszak jest nisko, wtedy siła hamowania jest większa. Co jakiś czas regulację trzeba ponawiać gdzyż wraz ze zużywaniem się okładzin szczęki zjeżdżają w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietreq Napisano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2010 Wyreguluj tak żeby dobrze hamowały Z tym nie ma problemu. Martwi mnie tylko, że poprzez dużą różnicę między wysunięciem po lewej i prawej stronie uzyskuję w efekcie dużą różnicę nacisku - tam gdzie więcej jest wysunięte siła docisku jest przecież dużo większa. W efekce hamowanie następuje głównie po jednej stronie a po drugiej tylko 'markowanie' hamowania. Ciekawe też czy na dłuższą metę może to zrobić jakieś 'kuku' obręczy, ale raczej wątpię - głównie mam na uwadze to równomierne rozłożenie siły hamowania. Z dobrych wieści, to udało mi się w miarę wyrównać wysunięcie z przodu. Z tyłu ciągle się męczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.