wojtaszek Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Witam serdecznie. Mam nurtujące mnie pytanie odnośnie regulacji przerzutek na które nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, otóż chodzi mi o regulację ciężkości przerzutek. Mam rower - Horizon( jak oceniacie tą firmę? ) z 21 przerzutkami Shimano Altus a kolega ma Kellysa też z 21 przerzutkami i gdy razem jedziemy na 3-7 to ja muszę więcej pedałować by uzuyskać tę samą prędkość. Czy da się jakoś to wyregulować żeby moje przerzutki były ( nie wiem czy to właściwe określenie) cięższe? zebym przykładowo jadąc na 6tce jechał jak na 7mce a na 7mce tak jak bym miał 8mke? Bardzo proszę o jakieś informacje w tej sprawie
Ubotek Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Sprawdź ile masz ząbków na najmniejszej zębatce na kasecie/wolnobiegu i największej na korbie. Pewnie masz 42 ząbki z przodu i 12 lub więcej z tyłu. Najprawdopodobniej jest to wolnobieg. Podaj jakiś link do roweru. Ubotek
wojtaszek Napisano 5 Lipca 2010 Autor Napisano 5 Lipca 2010 Sprawdź ile masz ząbków na najmniejszej zębatce na kasecie/wolnobiegu i największej na korbie. Pewnie masz 42 ząbki z przodu i 12 lub więcej z tyłu. Najprawdopodobniej jest to wolnobieg. Podaj jakiś link do roweru. Ubotek Zaraz idę na rower i policzę Znaczy ma liczyć w ustawieniu na 3-7? to oznacza że tego się nie reguluje? Sprobuje jakis link znalezc a jak nie to mam zdjecie
Ubotek Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 tak na największej z przodu i najmniejszej z tyłu .
Mod Team michuuu Napisano 5 Lipca 2010 Mod Team Napisano 5 Lipca 2010 Różnica prędkości przy tej samej kadencji wynika wyłącznie z konfiguracji zębatek przód-tył. Policz i porównaj ilości zębów.
Mod Team michuuu Napisano 5 Lipca 2010 Mod Team Napisano 5 Lipca 2010 Przecież to już chyba wynika z mojej wypowiedzi Nie widziałem u siebie jeszcze twojego posta.
Ubotek Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Ten post nie był jeden razem z drugim pisane w tym samym czasie tylko twój był 37 minut pozniej napisany. Ale nie będę się z Tobą kłócił tylko po to by posty nabijać. Sory za OT, ale musiałem. Pozdrawiam Ubotek
wojtaszek Napisano 5 Lipca 2010 Autor Napisano 5 Lipca 2010 No i jeżeli prawidłowo policzyłem to wyszło mi 42 z przodu i 14 z tyłu Jest tu gdzieś opcja edytuj? Bo chyba ślepy jestem... A tak wygląda mój rower http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/517473bc3ba90dc1.html niestety nie mogę żadnego linku w necie do niego znaleźć. OT ładnie skleja z poprzednim postem
adii22 Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Jeżeli chodzi o "wydajność" pedałowania, to przełożenia i ilość zębów swoją drogą, ale należy wziąć pod uwagę masę rotującą (koła + opony z dętkami), opór powietrza (generalnie chodzi tu o pozycję, ale opór powietrza fajniej brzmi ), wydajność organizmu i inne Nie samymi przełożeniami rower jedzie No, i zapomniałbym jeszcze o oporze toczenia opon. A to (wiem z doświadczenia) potrafi albo ułatwić jazdę, albo skutecznie ją utrudnić
javman Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 no to teraz idz do kolegi i policz u niego ? pewnie ma wlasnie na najwiekszej tarczy z przodu 44 zeby i stad ta roznica moze sie tez okazac ze twoj kolega ma z przodu 42 zeby a z tyłu ma kasete 7 rzedowa i wtedy ma 11 zabkow na najmniejszej zebatce a ty az 14 bo masz wolnobieg. wtedy jedyna najtansza opcja jest zmiana kola na takie z bębenkiem i kupienie kasety 7 rzedowej w ktorej wlasnie jest 11 ząbkow... np. taka wolnobiegu 7 rzedowego z 11 zebami na najmniejszej zebatce nie kupisz bo jest bardzo ciezko dostac takie cos, mam jeden taki ale jest juz zuzyty niestety :/ jego symbol to mf hg-50.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.