adrianoo Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Witam. Mam taki problem. 'Domyślnie' w moim rowerze były dętki z wentylem rowerowym, lecz po kilku przygodach z tymi wentylami (rozwalały się podczas pompowania oraz brak możliwości pompowania na stacjach), postanowiłem zakupić dętki z samochodówkami. No ale się okazuje że są one za grube, tzn. nie przechodzą przez obręcz. Czy więc jestem skazany na rowerowe wentyle? Czy to może ja czegoś nie ogarniam ;p? Dziękuje z góry za pomoc.
Konr4d Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Pan wiertarka i do roboty swoją drogą musiałeś mieć pewnie wentyl presta, a nie rowerowy (dunlop)
cichy66 Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Zakup sobie redukcje presta - schrader i nawet na stacji dasz rade. http://justyna.typepad.com/photos/uncategorized/2008/07/16/adapter.jpg
adrianoo Napisano 4 Lipca 2010 Autor Napisano 4 Lipca 2010 no dobra mam preste a nie dunlopa ;P a opcja z wiertarką nie za bardzo mi się widzi chyba jednak najlepszym wyjściem będzie ta redukcja. tylko ciekawe czy w sklepie wymienią mi dętki. Dzięki za pomoc
ugupu Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 no dobra mam preste a nie dunlopa ;P a opcja z wiertarką nie za bardzo mi się widzi chyba jednak najlepszym wyjściem będzie ta redukcja. tylko ciekawe czy w sklepie wymienią mi dętki. Dzięki za pomoc Jak Ci się wiertarka nie uśmiecha to się męcz. A jak Ci się redukcja w lesie zgubi, to co? Pchał będziesz 10 kilometrów? Powodzenia... Pozdrawiam.
Ybami Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Ja obręcz DM24 rozpiłowałem pilnikiem okrągłym w kilka minut. Polecam ten zabieg. Pozdrawiam.
micha09 Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Jesli boisz sie bawic wiertarka to tak jak mowi Ybami, pilnikiem ;P
ukaniex Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Kup dętki z zaworem presta + redukcja która na Allegro z przesyłką kosztuje 5zł i tyle. Nic nie wierć ani nie piłuj... .
Crazyk Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 A jak Ci się redukcja w lesie zgubi, to co? Pchał będziesz 10 kilometrów? Powodzenia... Pozdrawiam. A jak Ci się pompka zgubi będziesz pchał 10km? Nie pisz takich głupot.. Wszystko można zgubić a strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem. BTW. większość pompek rowerowych pompuje zarówno preste jak i samochodowe.
Ybami Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Dwie dętki z zaworem samochodowym kupiłem za 10 zł a wcześniej jedną dętkę presta za 16 zł... Pozdrawiam.
afly Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Dwie dętki z zaworem samochodowym kupiłem za 10 zł a wcześniej jedną dętkę presta za 16 zł... Pozdrawiam. Słabe porównanie, na pewno presta była lżejsza od którejś z dętek z zaworem samochodowym.
ugupu Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 A jak Ci się pompka zgubi będziesz pchał 10km? Nie pisz takich głupot.. Wszystko można zgubić a strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem. BTW. większość pompek rowerowych pompuje zarówno preste jak i samochodowe. Dlaczego głupot? Możesz zgubić redukcję? Możesz. Może to być w środku lasu? Może. A przy wymianie może być tak, że nie przekręcisz redukcji do nowej dętki? Może. Masz zawór samochodowy? Każdy przejeżdżający użyczy Ci pasującej pompki, w każdej zagrodzie znajdziesz pasującą pompkę czy też kompresor. W każdym sklepie kupisz dętkę, itp itd. Presta jest zdecydowanie mniej, moim zdaniem, popularna niż samochodowy vide lepiej mieć dętkę z zaworem bardziej popularnym. Jeśli więc to, co napisałem jest głupotą pozostaje mi więc pokornie uznać Twoją wyższość i mówiąc mea culpa walić się w piersi aż będzie dudniło. BTW, w zdaniu, cytuję: "...strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem.", chodziło o to, że byłaby najmniejszym problemem. Chce się upewnić bo, uznając własną głupotę, chcę poprawnie wszystko zrozumieć. Życząc wielu udanych rad i komentarzy, Pozdrawiam
Niedzwiedz1 Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 A jak nie zgubisz redukcji w środku lasu lub będziesz miał wentyl samochodowy to znajdziesz w lesie kompresor? 99% małych pompek do wożenia przy ramie obsługuje prestę, która jest równie popularna co wentyl samochodowy, a sama redukcja jest potrzebna tylko gdy chcemy podpompować się na stacji żeby nie machać pompką za dużo. I przy wymianie nie przykręcisz redukcji do nowej dętki bo wozi się ją w plecaku/portfelu/podsiodłówce, a nie na wentylu. No więc nie pisz głupot
enduroriderPL Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Wiertlo 8mm i po 10 sekundach masz otwór na zawór samochodowy. Mam taką redukcję do jednej dętki i powiem szczerze, że nie przepadam za tym rozwiązaniem. Jeżeli będziesz wiercić to pamiętaj o tym, aby nie pozostawić ostrych krawędzi. Jeżeli nie masz ADHD albo nie jesteś wybitnie utalentowany to rozwiercenie otworu nie spowoduje osłabienia obręczy.
blair7 Napisano 6 Lipca 2010 Napisano 6 Lipca 2010 Dlaczego głupot? Możesz zgubić redukcję? Możesz. Może to być w środku lasu? Może. A przy wymianie może być tak, że nie przekręcisz redukcji do nowej dętki? Może. Masz zawór samochodowy? Każdy przejeżdżający użyczy Ci pasującej pompki, w każdej zagrodzie znajdziesz pasującą pompkę czy też kompresor. W każdym sklepie kupisz dętkę, itp itd. Presta jest zdecydowanie mniej, moim zdaniem, popularna niż samochodowy vide lepiej mieć dętkę z zaworem bardziej popularnym. Jeśli więc to, co napisałem jest głupotą pozostaje mi więc pokornie uznać Twoją wyższość i mówiąc mea culpa walić się w piersi aż będzie dudniło. BTW, w zdaniu, cytuję: "...strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem.", chodziło o to, że byłaby najmniejszym problemem. Chce się upewnić bo, uznając własną głupotę, chcę poprawnie wszystko zrozumieć. Życząc wielu udanych rad i komentarzy, Pozdrawiam 100% argumentow za tym aby przewiercic obrecz, sam robilem to kilka razy i rowery modyfikowane przezemnie jezdza. Apropo tematu przypadek z zeszlego tygodnia: Jechalem z kumplem przez miasto i postanowilem dopompowac kolo na stacji, on tez chcial, ale mial preste, zabral sie za reczne pompowanie i okazalo sie ze jego pompka marki Merida nie chciala pompowac presty (mimo ze ma taka opcje)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.