Skocz do zawartości

[wentyl] samochodowy za gruby?


adrianoo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam taki problem. 'Domyślnie' w moim rowerze były dętki z wentylem rowerowym, lecz po kilku przygodach z tymi wentylami (rozwalały się podczas pompowania oraz brak możliwości pompowania na stacjach), postanowiłem zakupić dętki z samochodówkami. No ale się okazuje że są one za grube, tzn. nie przechodzą przez obręcz. Czy więc jestem skazany na rowerowe wentyle? Czy to może ja czegoś nie ogarniam ;p?

 

Dziękuje z góry za pomoc.

Napisano

no dobra mam preste a nie dunlopa ;P a opcja z wiertarką nie za bardzo mi się widzi :D chyba jednak najlepszym wyjściem będzie ta redukcja. tylko ciekawe czy w sklepie wymienią mi dętki.

 

Dzięki za pomoc :)

Napisano

no dobra mam preste a nie dunlopa ;P a opcja z wiertarką nie za bardzo mi się widzi :D chyba jednak najlepszym wyjściem będzie ta redukcja. tylko ciekawe czy w sklepie wymienią mi dętki.

 

Dzięki za pomoc :)

 

Jak Ci się wiertarka nie uśmiecha to się męcz. A jak Ci się redukcja w lesie zgubi, to co? Pchał będziesz 10 kilometrów? Powodzenia...

Pozdrawiam.

Napisano

Ja obręcz DM24 rozpiłowałem pilnikiem okrągłym w kilka minut. Polecam ten zabieg.

 

Pozdrawiam.

Napisano

A jak Ci się redukcja w lesie zgubi, to co? Pchał będziesz 10 kilometrów? Powodzenia...

Pozdrawiam.

 

A jak Ci się pompka zgubi będziesz pchał 10km?

 

Nie pisz takich głupot.. Wszystko można zgubić a strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem. BTW. większość pompek rowerowych pompuje zarówno preste jak i samochodowe.

Napisano

Dwie dętki z zaworem samochodowym kupiłem za 10 zł a wcześniej jedną dętkę presta za 16 zł...

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Dwie dętki z zaworem samochodowym kupiłem za 10 zł a wcześniej jedną dętkę presta za 16 zł...

 

 

Pozdrawiam.

Słabe porównanie, na pewno presta była lżejsza od którejś z dętek z zaworem samochodowym.

Napisano

A jak Ci się pompka zgubi będziesz pchał 10km?

 

Nie pisz takich głupot.. Wszystko można zgubić a strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem. BTW. większość pompek rowerowych pompuje zarówno preste jak i samochodowe.

 

Dlaczego głupot? Możesz zgubić redukcję? Możesz. Może to być w środku lasu? Może. A przy wymianie może być tak, że nie przekręcisz redukcji do nowej dętki? Może. Masz zawór samochodowy? Każdy przejeżdżający użyczy Ci pasującej pompki, w każdej zagrodzie znajdziesz pasującą pompkę czy też kompresor. W każdym sklepie kupisz dętkę, itp itd. Presta jest zdecydowanie mniej, moim zdaniem, popularna niż samochodowy vide lepiej mieć dętkę z zaworem bardziej popularnym.

Jeśli więc to, co napisałem jest głupotą pozostaje mi więc pokornie uznać Twoją wyższość i mówiąc mea culpa walić się w piersi aż będzie dudniło.

BTW, w zdaniu, cytuję: "...strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem.", chodziło o to, że byłaby najmniejszym problemem. Chce się upewnić bo, uznając własną głupotę, chcę poprawnie wszystko zrozumieć.

Życząc wielu udanych rad i komentarzy,

Pozdrawiam

Napisano

A jak nie zgubisz redukcji w środku lasu lub będziesz miał wentyl samochodowy to znajdziesz w lesie kompresor? 99% małych pompek do wożenia przy ramie obsługuje prestę, która jest równie popularna co wentyl samochodowy, a sama redukcja jest potrzebna tylko gdy chcemy podpompować się na stacji żeby nie machać pompką za dużo.

I przy wymianie nie przykręcisz redukcji do nowej dętki bo wozi się ją w plecaku/portfelu/podsiodłówce, a nie na wentylu.

No więc nie pisz głupot :)

Napisano

Wiertlo 8mm i po 10 sekundach masz otwór na zawór samochodowy. Mam taką redukcję do jednej dętki i powiem szczerze, że nie przepadam za tym rozwiązaniem. Jeżeli będziesz wiercić to pamiętaj o tym, aby nie pozostawić ostrych krawędzi. Jeżeli nie masz ADHD albo nie jesteś wybitnie utalentowany to rozwiercenie otworu nie spowoduje osłabienia obręczy.

Napisano

Dlaczego głupot? Możesz zgubić redukcję? Możesz. Może to być w środku lasu? Może. A przy wymianie może być tak, że nie przekręcisz redukcji do nowej dętki? Może. Masz zawór samochodowy? Każdy przejeżdżający użyczy Ci pasującej pompki, w każdej zagrodzie znajdziesz pasującą pompkę czy też kompresor. W każdym sklepie kupisz dętkę, itp itd. Presta jest zdecydowanie mniej, moim zdaniem, popularna niż samochodowy vide lepiej mieć dętkę z zaworem bardziej popularnym.

Jeśli więc to, co napisałem jest głupotą pozostaje mi więc pokornie uznać Twoją wyższość i mówiąc mea culpa walić się w piersi aż będzie dudniło.

BTW, w zdaniu, cytuję: "...strata redukcji (chociaż jest mało realna) raczej była by najmniejszym rowerem.", chodziło o to, że byłaby najmniejszym problemem. Chce się upewnić bo, uznając własną głupotę, chcę poprawnie wszystko zrozumieć.

Życząc wielu udanych rad i komentarzy,

Pozdrawiam

100% argumentow za tym aby przewiercic obrecz, sam robilem to kilka razy i rowery modyfikowane przezemnie jezdza. Apropo tematu przypadek z zeszlego tygodnia: Jechalem z kumplem przez miasto i postanowilem dopompowac kolo na stacji, on tez chcial, ale mial preste, zabral sie za reczne pompowanie i okazalo sie ze jego pompka marki Merida nie chciala pompowac presty (mimo ze ma taka opcje)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...