Krzychoo Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Witam. Mam problem z tylnym hamulcem ,wysoka temperatura i słońce powoduje ocieranie tarczy i stopniowe blokowanie koła.Czym bardziej gorąco tym mocniej.Rower postawiony na "słońcu" na kilka min i tylne koło zablokowane,nawet jazda w "słońcu" blokuje koło.Z przodem nie ma żadnych problemów .Nie mam pojęcia co mu jest, zapowietrzony ? Wymiana płynu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 może to być przyczyna zapowietrzenia ponieważ powietrze w układzie pod wpływem wyższej temperatury zwiększa swoja objętość w okładzie wypychając tłoczki i blokując koło. żeby to potwierdzić wyjdź pojeździć wieczorem jak temperatura będzie niższa i jedź lekko hamując żeby rozgrzać układ jeżeli znowu się zablokuje to będzie potrzebne odpowietrzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal21g Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Niedawno miałem ten sam problem co Ty, z tym jednak, że ja zalałem hamulec DOTem zamiast mineralką - w efekcie musiałem kupić nowy hamulec. Spróbuj go odpowietrzyć może, mi w serwisie odpowietrzali jak próbowałem jezdzić na źle zalanym hamulcu i to dawało rade na jakieś max 3 tygodnie. Nie wiem co ma do tego wysoka temperatura, ale tak na moje oko to nie powinna mieć nic do tego temperatura. Pozdrawiam i jeśli nie mam racji, to proszę mnie zbesztać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychoo Napisano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Hamulce mam już 4 lata,zalane fabrycznie .Do tej pory nie było zadnych problemów.Dzisiaj temperatura ponad 30c i ostre słońce.Tylny blokuje się co kilka min.Pomaga naciskanie klamki i postój w cieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 proponuje zacząć od wymiany płynu i odpowietrzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAT Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Witam. To z instrukcji, bo troszkę złe informacje się pojawiają, które mogą kogoś wprowadzić w błąd. WARNING! The DOT.4 fluid used in this braking system may be dangerous to your eyes or skin upon contact. ALWAYS WEAR APPROPRIATE GLOVES AND GOGGLES WHEN BLEEDING YOUR FORMULA BRAKES. In case of accidental contact, rinse your eyes and/or skin abundantly with running water. In case of contact with your eyes seek immediate medical assistance. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 jak nic napisane, że trzeba używać dot 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAT Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Niedawno miałem ten sam problem co Ty, z tym jednak, że ja zalałem hamulec DOTem zamiast mineralką - w efekcie musiałem kupić nowy hamulec. Spróbuj go odpowietrzyć może, mi w serwisie odpowietrzali jak próbowałem jezdzić na źle zalanym hamulcu i to dawało rade na jakieś max 3 tygodnie. Nie wiem co ma do tego wysoka temperatura, ale tak na moje oko to nie powinna mieć nic do tego temperatura. Pozdrawiam i jeśli nie mam racji, to proszę mnie zbesztać Chodziło mi o tę wypowiedz, z tego co pamiętam to mineralka do Magury i Shimano a DOTY do Avidów, Formuli. DOTY między sobą liczbami różnią się temperaturą wrzenia. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 ja mam u siebie tekro i na klamce mam napisane jaki ma być płyn akurat u mnie mineral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 4 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2010 Mozliwe ze juz sie faktycznie przerobil olej. Doty sa silnie higroskopijne i stopniowo chlona coraz wiecej wody co zmienia ich wlasciwosci. Mozliwe ze przez to sie zmienila rozszerzalnosc cieplna. Albo to albo zapowietrzenie. W pierwszym wypadku wymiana oleju, w drugim odpowietrzenie, najlepiej zrobic i to i to, dot kosztuje pare zlotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychoo Napisano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Winowajcą okazała się woda,DOT chłonie wodę jak głupi.Wymiana płynu i zalecana ostrożność podczas mycia wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SeCoR Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Też mam oro k18 ale na szczęście na razie nie mam żadnych problemów, ale dobrze wiedzieć takie rzeczy na przyszłość ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.