Skocz do zawartości

[vki vs tarcze vs hydra]


Pawliko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z wyborem hebli do mojej maszynki :wallbash:

mianowicie - chciałbym z kompletem zmieścić się w 400-450zł max. I nie wiem,czy kupić jakieś dobre Vki, dobre tarczowe mechaniczne (myślałem nad Avid BB5) czy może jakiś tani hydraulik, ale to już raczej więcej musiałbym zapłacić - Avid Juicy 3.

 

Moje latanie to głównie miasto, parki. Powoli uczę się jakichś trików :wallbash: moje obecne hamulce są słabiutkie (tarcze mechaniczne mam, jakieś Tektro od nowości...). Moja waga około 90kg.

 

Proszę o sugestie :wallbash: myślałem żeby wziąć Avida BB5 185mm i 160mm, ewentualnie to samo tylko przy BB7...

pozdro!

 

cholera, nie widze przycisku do edycji posta. Do hydraulików jeszcze Hayes Nine może? Ale to już w komplecie troche by mnie wyszło ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... czytałem coś że ludzie narzekają na J3, że awaryjne etc. Jak tam jest z siłą hamowania i modulacją? Przy mojej wadze i 180mm na przodzie postawie rower na kółku? :D

Jeszcze tak wpadły mi w oko Shimano Deore BR-M486, ale czytam że J3 lepsze... :P

 

ewentualnie jeszcze można by było wziąć na przód Avid J3 185mm (250zł) i na tył Avid BB5 160mm (145zł), ale to już plus wysyłki i mam praktycznie tyle, ile kosztuje J3 185mm i 160mm...

W takim przypadku co by było najlepiej wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... (tarcze mechaniczne mam, jakieś Tektro od nowości...)....

Proponuję się pobawić regulacją, posiadam tektro IO, tarcze 160/160 oraz ważę 84kg - jestem w stanie postawić rower na przednim kółku (tak wiem tarcze do tego nie służą :) ). Miałem hydarulika na przodzie Tektro Auriga - wywaliłem go bo gorzej hamował od mechaników IO - wszędzie to pisze, nie każdy radzi sobie z regulacją mechaników... ale też nie piszę ze są cudowne, bo ich siła wraz z rozgrzaniem na zjeździe spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie hydrauliki są nieopłacalne . Juicy 3 nie polecam , rozleciał mi się po 3 miesiącach . Jeśli masz ograniczony budżet , to hydraulików nie warto , trzeba o nie dbać i są dużo bardziej podatne na uszkodzenie(tanie hydry) od mechaników . W DH nie jeździsz , do trików starczy dobry mechanik z dobrą klamką . Najlepiej kup BB7 do tego klamki Avida z regulacją modulacji i tarcze 180 lub nawet 203 i klocki metaliczne oraz dobre pancerze i linki, będziesz miał spoko heble na bardzo długo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afly - już bawiłem się regulacją, odtłuszczałem itp i dalej jest lipa... praktycznie nie hamują :) z resztą mam krzywe tarcze, a przednia to już konkretnie :/

 

Dzięki Panowie, wezmę chyba komplecik BB7 185 i 160mm, potem trzeba nad jakimiś klamkami pomyśleć, ale to jak coś hajsu się dozbiera po zakupie hebli :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet pokusiłbym się o zestaw przód BB7 tył BB5 do tego klamki Avid FR-5

Niezły pomysł - poważnie.

mój syn jeździ na podobnym zestawie z tym że z tyłu mam mechanika shimano

co do najniższych grup hampli hydraulicznych bywa różnie. bardzo często cierpią na jakość wykonania.

Z Syn miał Magury Julki :( Potem zamienił na avidy J3 :) i wrócił do mechaników. magury ciekły a juicy nie równo brały IMO niechlujny montaż

Mam najniższy model Hayesa Strokera Ryde, mi odpowiada. innym nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się wstawię za juicy3 :(

miałem/ mam różniaste tarczówki i uważam że trójkom absolutnie nic nie brak: przyjemnie leżąca w palcach dźwignia, lekko pracuje; przy dwóch tarczach 160 mm nie brak im absolutnie nic jeśli chodzi o moc czy modulację.

co do twałości - odkupiłem używane egzemplarze, z tłoczkami wymienionymi na nieawaryjne. jeśli wierzyć sprzedawcy to problem już nie powinien wrócić - jest nim andrew z naszego forum, człowiek wiarygodny.

jedynie dostęp do regulacji odległości dźwigni od kierownicy jest w niewydarzonym miejscu i trudno go dorwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że koszt tych klamek to 25zł/szt za czarne. Calutki rower mam czarny więc myślę że klamki też czarne :)

Dużo daje zmiana klamek? Dlaczego moje obecne lepiej zmienić? :(

 

w sumie wychodzi mi cenowo praktycznie na to samo: BB7 185mm + BB7 160mm vs. BB7 185mm + BB5 160mm + FR-5

 

Co będzie lepsze, dlaczego?

 

albo ewentualnie BB7 185 + BB5 160 + SD7 klameczki?

jaka różnica będzie miedzy FR5 a SD7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klamki postanowiłem FR-5 wezmę.

 

2x BB7 - ale to znowu 40zł więcej... :) a na tył i tak mi chyba nie potrzebna taka żyleta jak BB7, BB5 tez przeciez dobrze hamuje?

BB5 na pewno z tyłu się sprawdzi, a co do klocków myśle że nie będzie z nimi problemów, na allegro.pl są dostępne w cenie ok ~35zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde... koledzy mi gadają żebym wzial hydrauliki, mowia o J3, o hayesach nine... ;/

juz sam nie wiem co mam zrobic...

 

u kumpli sa hydrauliki (hayesy nine, juicy 7) i hamuje super jak dla mnie, nie mam u kogo zobaczyc w rl jak pracuja te bb7 i bb5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadząc po opiniach to J3 to loteria, jak trafisz dobry egzemplarz to jest super, a hayesów nie polecają ogólnie w sieci - bazuje na internecie styczności z nimi nie miałem. Jak pisałem Tektro Auriga miałem, niby hydraulik ale niska półka, efetk powróciłem do mechanika. Oczywiście to twój wybór, jak masz jakies pytania to pytaj, od tego jest forum :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hayesy kumpel miał w swoim Authorze i był mega zadowolony, sprzedał potem rower drugiemu ziomkowi i też jest mega zadowolony :rolleyes:

J3 nikt tu ode mnie chyba nie ma żebym mógł sobie sprawdzić jak to się zachowuje...

 

a jeżeli w loterii z J3 nie trafię dobrze, i nie będzie super - to co mnie wtedy czeka? Jaka lipa jest? :P

przepraszam że marudzę, ale chcę dobrze wybrać... strasznie podoba mi się modulacja w hydraulikach dlatego mnie do nich ciągnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz za bardzo kasy to nie warto brać hydraulików, ewentualny serwis to dodatkowa kasa której możesz nie mieć i koniec jazdy, natomiast bb7 mają opinię porządnych hamulców, gdzie praktycznie nie ma się co zepsuć, bo nie rozszczelni się przewód, nie zalejesz tarcz płynem hydraulicznym ani też nie zapowietrzy się tobie linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

a jeżeli w loterii z J3 nie trafię dobrze, i nie będzie super - to co mnie wtedy czeka? Jaka lipa jest? :P

...

Zapewne odsyłasz na gwarancję i czekasz jakis czas aż naprawią, w tym czasie pozostajesz bez hamulców w rowerze :rolleyes: Jeżeli chcesz coś dowiedzieć się o J3 to napisz do użytkownika Andrew - ma dużą wiedzę o hamulcach Avid`a również w serwisowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy to nie jest tak że na serwisowanie, konieczne wymiany eksploatacyjne nie będe miał kasy. Pieniądze to nie problem, "ewentualny serwis" na pewno mnie nie zablokuje :rolleyes: Z resztą zawsze mogę od ojca pożyczyć.

 

Chodzi o to że nie chcę teraz wydać więcej niż 450zł za komplecik. Coraz bardziej się skłaniam ku tym Avidom J3. Kumpel jeszcze coś piszczy o Magurach Julie. Znalazł mi nówki przód i tył po 160zł, tylko bez tarcz. Moje tarcze są krzywe, trą itp., także i tak do wymiany...

 

co robić? :P boję się że praca mechanika mnie nie zadowoli... :/ każdy hydraulik z jakim miałem do czynienia bdb hamował

 

AFLY - no tak, ale co się z nimi dzieje? Nie zostaję bez hebli, bo mam jeszcze swoje Tektro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

AFLY - no tak, ale co się z nimi dzieje? Nie zostaję bez hebli, bo mam jeszcze swoje Tektro :rolleyes:

A chodzi Ci o wady ich, czasami z tego co wyczytałem jest problem z wysuwającymi się tłoczkami oraz brakiem szczelności układu w zacisku hamulca - czyli ciekną. http://bikeaction.pl/forum/avid-bb5-vs-juicy-3-t81494.html temat z konkurencyjnego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

http://www.rowerowy.com/czesci/hamulce/system-8_przod

kumpel mi o tym marudzi teraz, że niby 4 tłoczki i bajka - tylko po co mi hamulec jak w tirze, to jest tylko rower... :rolleyes:

Popytaj o te hamulce w jakims temacie na forum (jeżeli nie ma to proponuje abyś założył) bo cena jest bardzo ale to bardzo niska jak za 4 tłoczki, wielką niewiadomą jest praca tego/awaryjnośc.

 

Owszem zawsze może to być dobry egzemplarz, jednak ja nie jestem tak optymistyczny :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 450zł masz już używane Juicy 5 , heble mniej awaryjne od j3 . Hayesy to zło , nine = 0 modulacji . Kiedyś obiły mi się o uszy hamulce "Hygia " jak je widziałem to były naprawdę tanie , a podobne nie są wcale najgorsze . Tanie hydrauliki to loteria , coś się zepsuje to niestety hamulca już raczej nie naprawisz małym kosztem . Głupie odpowietrzanie 40 zł o_0 ( u mnie w serwisie ) . Kup lepiej naprawdę bb7 , ich jedyny serwis to przesmarowanie pancerza i jazda , zapominasz o grzebaniu w hamulcach na długo , są tak proste że nie ma się co zepsuć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...