Skocz do zawartości

[rower] Kross level A2 xt 2009 czy level A4 2010 ?


prideandglory

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie. Zastanawiam się nad kupnem jednego z wymienionych w temacie rowerów tzn. Kross level A2 xt 2009 albo kross level A4 z 2010 roku... Nie jestem ekspertem w dziedzinie rowerów, nie znam się na osprzęcie itp... Dlatego prosiłbym Was (speców w tym obszarze) o radę, który z tych rowerków korzystniej byłoby wybrać? :wallbash: Mimo, że ekspertem nie jestem to rower dość znacznie eksploatuję (chodzi mi o to, ze dość dużo na nim jeżdżę, nie będę narażał sprzętu na jakieś ekstremalne wyczyny jednak lubię sobie zrobić od czasu do czasu jakiś wypad do lasu gdzie wiadomo teren jest bardziej urozmaicony. Wspomniane wyżej rowerki mogę nabyć po po dość atrakcyjnych cenach (chyba :wallbash: tak mi się wydaje, ze są okazyjne patrząc na ich ceny katalogowe). Level A2 xt z 2009r mogę dostać za około 1550 zł a level a4 z 2010 za 1700. Jeśli macie/mieliście styczność z tymi rowerami to byłbym wdzięczny za jakiekolwiek uwagi odnoszące się do nich. Dodam, ze mam 189, ważę około 77kg zatem w grę wchodzą ramy 20", 21". Jak dotąd jeździłem na hexagonie dlatego wydaje mi się, że i tak w sposób znaczny odczuję różnicę w prowadzeniu gdy przesiądę się na któryś z tych modeli. Z góry dziękuję za wszelkie rady, wskazówki. Pozdrawiam.

Napisano

Jeżeli znajdziesz Level A2 XT 2009 za 1400 (nawet za 1300zł są) to jego bym wybrał, pomimo tego że w A4 2010 masz lepszą ramę i korbę, w A2 XT 2009 masz lepszą przerzutkę z tyłu.

Napisano

Zastanawia mnie tylko dlaczego praktycznie wszystkie rowery od Krossa z rocznika 09 są lepsze od tych obecnych (posiadają lepszy osprzęt a nawet lepiej się prezentują he)

Napisano

Tak nie jest tylko w przypadku Kross`a - inne firmy też albo zwiększyły ceny, albo pogorszyły modele pod względem osprzętu tłumacząc to wysokim Euro lub "kryzysem".

Napisano

Dokładnie, A2 2009 jest lepiej wyposażony, ale katalogowo droższy o 400 zł (chyba) od A2 2010. Ja też myślałem nad A2 2010 (chcieli mi sprzedać za 1190 zł, czyli 200 zl taniej niż katalog), a modelu 2009 nie mieli, ale w końcu dołożyłem do Unibike Evolution 2010.

Napisano

Ja na swoim A2 XT 09r. jeszcze za wiele kilometrów nie zrobiłem ale praca tylnej przerzutki to poezja, wszystko działa cicho, przyjemnie :( radocha z jazdy

Napisano

ale nie można patrzeć na taki szczegół jak tylna przerzutka zawsze można ją wymienić i będą to znacznie mniejsze koszty niż wymiana ramy już nie mówię o przekładce całego osprzętu w przypadku wymiany ramy

dlatego osobiście poszukał bym A4 '09 a jeżeli nie znajdziesz to A4 '10

 

http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-p-58.html?osCsid=6c861661f91ec94add1adc4e49c2ba06

tu mają jeszcze A4 '09 i gratisy dokładają

Napisano

ale nie można patrzeć na taki szczegół jak tylna przerzutka zawsze można ją wymienić i będą to znacznie mniejsze koszty niż wymiana ramy już nie mówię o przekładce całego osprzętu w przypadku wymiany ramy

dlatego osobiście poszukał bym A4 '09 a jeżeli nie znajdziesz to A4 '10

 

http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-p-58.html?osCsid=6c861661f91ec94add1adc4e49c2ba06

tu mają jeszcze A4 '09 i gratisy dokładają

 

 

Ciekawe ile jeszcze na Mudserwis zejdą z ceny za ten rower... jeśli policzymy że gratisy to 15% wartości roweru a rower wystawiony za 1999zł to śmiało powinno się go dostać za 1699,15 hehe matematyka :( a w rzeczywistości powinien zejść jeszcze taniej :)

 

Poczytałem ciekawostki i jednak odradził bym nowszą ramę z aluminium 7005:

Aluminium 7005 jest nieco droższe, jako surowiec, niż 6061, ale produkcja ram jest tańsza. Stop ten stosują producenci nie posiadający zaplecza technicznego w postaci pieców do wyżarzania. Ramy z aluminium 7005 są bowiem sezonowane przez okres kilku tygodni w temperaturze otoczenia. Będą one jednak nieco cięższe i nie tak sztywne jak te, które wykonane ze stopu 6061 T6.

 

Mniej sztywne i cięższe więc minus dla takiej ramy

Napisano

jak poczytasz trochę na forum to zobaczysz, że ramy 6061 potrafią pękać ponieważ materiał sztywniejszy jest bardziej kruchy a ramy 7005 może jako materiał są elastyczniejsze i nie widziałem jeszcze żeby prawidłowo eksploatowana pękła są hydro formowane co dodaje im sztywności i przewyższa ramy 6061

Napisano

ramy krossa przed 2009 nie są hydroformowane dopiero od 2009 gdy zaczął dla nich ramy robić Kinesis wtedy weszło hydroformowanie

 

* 6xxx – Al-Mg-Si: stosowane w budownictwie,

* 7xxx – Al-Zn (lub z dodatkiem Cu, Mg, Cr i Zr): w przemyśle lotniczym i innych konstrukcjach wysokowytrzymałych,

 

Ciekawe ile jeszcze na Mudserwis zejdą z ceny za ten rower... jeśli policzymy że gratisy to 15% wartości roweru a rower wystawiony za 1999zł to śmiało powinno się go dostać za 1699,15 hehe matematyka :) a w rzeczywistości powinien zejść jeszcze taniej :)

 

Poczytałem ciekawostki i jednak odradził bym nowszą ramę z aluminium 7005:

Aluminium 7005 jest nieco droższe, jako surowiec, niż 6061, ale produkcja ram jest tańsza. Stop ten stosują producenci nie posiadający zaplecza technicznego w postaci pieców do wyżarzania. Ramy z aluminium 7005 są bowiem sezonowane przez okres kilku tygodni w temperaturze otoczenia. Będą one jednak nieco cięższe i nie tak sztywne jak te, które wykonane ze stopu 6061 T6.

 

Mniej sztywne i cięższe więc minus dla takiej ramy

 

Kross Level A2 XT 2009 14kg, Kross Level A4 2009 12,9kg więc ramy 7005 chyba nie są takie cięzkie

Napisano

Dorzuce swoje 3gr, w testach rama Kross Level A4/A6/A8 2009/2010 wypada lepiej od swojej poprzedniczki modelu 2007/2008 - jest sztywniejsza :) a wagowo również nieco niżej stoi. Co do tylnej przerzutki, owszem jest to sprzęt który można wymienić, jednak ja jestem osobą która wymienia dopiero jak coś sie zepsuje, a wiem że pomimo manetek Alivio pomiędzy przerzutką deore a XT wyczułem różnicę, szczególnie przy zmianie biegu pod obciążeniem na podjazdach.

Napisano

no tak ale chyba lepiej mieć lepszą ramę niż przerzutkę dobra rama jest bazą dla dalszych modyfikacji a na bazie tylnej przerzutki raczej roweru się nie buduje

Napisano

no tak ale chyba lepiej mieć lepszą ramę niż przerzutkę dobra rama jest bazą dla dalszych modyfikacji a na bazie tylnej przerzutki raczej roweru się nie buduje

Jak najbardziej, tylko ta różnica 300zł - jak za ramę to troszkę jest, oczywiscie piszę o Level A2 XT (1400zł) vs Level A4 2010 (1700zł), bo w przypadku Level A2 XT (za 1400zł) vs Level A4 2009 (1800zł) bez problemów postawiłbym na A4 2009. Jeżeli natomiast nie znajdzie Level`a A2 XT taniej jak 1550 to znacznie lepiej wybrać A4 2010 skoro autor tematu "bardzo eskploatuje rower".

Napisano

to nie jest różnica tylko ramy

porównanie na modelach 2009 dostępnych w mudserwis.com

amortyzator a2-SR Suntour SF7-XCR a4-Rock Shock Dart 2 Lock Out z kierownicy 100mm / a4 lepszy i blokada z kierownicy

Przerzutka tył a2-xt a4-deore / a2 wygrywa

ale co z tego jak

kaseta a2-Sram PG-830 8-speed a4-Sram PG-950 9-speed / a4 wygrywa

poza tym a4 lepszy suport, wspornik kierownicy, korba i łańcuch

wiec chyba lepiej dozbierać i dopłacic

Napisano

to nie jest różnica tylko ramy

porównanie na modelach 2009 dostępnych w mudserwis.com

amortyzator a2-SR Suntour SF7-XCR a4-Rock Shock Dart 2 Lock Out z kierownicy 100mm / a4 lepszy i blokada z kierownicy

Przerzutka tył a2-xt a4-deore / a2 wygrywa

ale co z tego jak

kaseta a2-Sram PG-830 8-speed a4-Sram PG-950 9-speed / a4 wygrywa

poza tym a4 lepszy suport, wspornik kierownicy, korba i łańcuch

wiec chyba lepiej dozbierać i dopłacic

Popatrz na to co napisałeś, a teraz co ja napisałem wcześniej

... bo w przypadku Level A2 XT (za 1400zł) vs Level A4 2009 (1800zł) bez problemów postawiłbym na A4 2009.....

Ja nie uważam że napęd 9biegowy jest lepszy od 8biegowego, jedyne co to inne stopniowanie oraz węższe "mniej trwałe" łańcuchy (oczywiście wszystko zależy również od klasy łańcucha), ja na pewno póki beda kasety 8 biegowe w przystępnych cenach nie przejde na napęd 9biegowy, prędziej na 10 :rolleyes: A Dart2 vs XCR można powiedzieć ze to samo, bo spreżyny w darcie w krossach 2009 są miękksze niż te zastosowane w A2 2008 - być może zależy też od egzemplarza.

Napisano

w kwestii amora to dart nie łapie tak szybko luzów jak xcr i ma blokadę skoku na kierownicy a sprężynę zawsze można wymienić

Napisano

to nie jest różnica tylko ramy

porównanie na modelach 2009 dostępnych w mudserwis.com

amortyzator a2-SR Suntour SF7-XCR a4-Rock Shock Dart 2 Lock Out z kierownicy 100mm / a4 lepszy i blokada z kierownicy

Przerzutka tył a2-xt a4-deore / a2 wygrywa

ale co z tego jak

kaseta a2-Sram PG-830 8-speed a4-Sram PG-950 9-speed / a4 wygrywa

poza tym a4 lepszy suport, wspornik kierownicy, korba i łańcuch

wiec chyba lepiej dozbierać i dopłacic

 

Jeszcze ja dorzucę coś od siebie napisałeś że Dart Shock 2 jest lepszy i uzasadniałeś to też blokadą z kierownicy jednak dla niektórych jest to wada...

Np ja nie chciał bym u siebie dodatkowych linek i specjalnie szukałem amorów bez tego dodatku...

 

A jeszcze co do ludzi którzy cenią najniższą masę to też to rozwiązanie z blokadą na kierownicy podnosi ogólną wagę roweru...

 

Również jestem za kasetą 8 biegową ;) ale jak bym miał jakąś kupować teraz do roweru to raczej od shimano...

Napisano

Dziękuję wszystkim za cenne opinie i uwagi. Po namyśle wybór padł jednak na Level A4 z 2010. Jutro bardziej wypróbuję mój nowy nabytek. Pierwsze wrażenie jest naprawdę świetne. Rowerek zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Pozdrawiam i miłej jazdy wszystkim życzę w te piękne, letnie dni :thumbsup: I szczerze polecam sklep Mudserwis w Krakowie.

Napisano

Mimo, że udało się pomóc prideandglory w wyborze bikea, sam jeszcze poproszę o małą radę, czy warto w sezonie wydać 2k za tego sprzęta?

 

http://allegro.pl/item1100264757_kross_level_a6_full_shimano_lx_ostatni_raz.html

 

Rama jak widzę nie jest nowością i wcześniej były komentarze doradzające nowsze typy. Sądzicie, że za tą kasę można dostać gdzieś rower w podobnym typie?

 

Pozdrawiam,

krycha

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...