Kelemes Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 Witam Mam Hexagona V3 z 2009 roku. Sporo jeżdżę i chyba muszę się zdecydować na tuning. Najbardziej mi zależy, żeby łatwiej się jeździło. Dlatego raczej nowy amortyzator i rama nie są potrzebne, choć możecie powiedzieć czy rama ta jest wystarczającą podstawą. Najbardziej efektywna będzie chyba wymiana napędu i kół. Możecie mi coś doradzić? Budżet to około 500-600zł. Z góry wielkie dzięki
Kugo Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Jeżeli przejechałeś ponad 1000 km, to powinieneś przede wszystkim zmienić łańcuch i kasetę, bo te części są najbardziej narażone na zużycie no i resztę nasmarować najlepiej olejem teflonowym. Jeżeli jeździsz często po lesie, też powinieneś zadbać o czystość zębatek. Bród wpływa też negatywnie na komfort jazdy. Kół nie ma sensu zmieniać, można ewentualnie zastanowić się nad zmianą opon.
afly Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Jeżeli przejechałeś ponad 1000 km, to powinieneś przede wszystkim zmienić łańcuch i kasetę, bo te części są najbardziej narażone na zużycie .... Kół nie ma sensu zmieniać, można ewentualnie zastanowić się nad zmianą opon. Chyba tego poważnie nie pisałes Napędu na pewno nie ruszaj póki nie przeskakuje, jeżeli o niego dbasz 6k km powinienneś zrobić bez problemów. I własnie ja poszedłbym w odchudzanie kół z takim budżetem, następnie opony i dętki. Co do kół to podaj swoją wagę aby można było zdecydować jakie piasty/szprychy itp.
Kugo Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Mnie zaczyna przeskakiwać zawsze jeszcze przed 1000 km, może dlatego że jeżdżę głównie po lesie i lubię przycisnąć rower Także bywa że w przeciągu sezonu mam dwa razy zmieniany łańcuch. Z kasetą fakt, przesadziłem ;P
afly Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Mnie zaczyna przeskakiwać zawsze jeszcze przed 1000 km, może dlatego że jeżdżę głównie po lesie i lubię przycisnąć rower Także bywa że w przeciągu sezonu mam dwa razy zmieniany łańcuch. Z kasetą fakt, przesadziłem ;P To jest bardzo dziwne, jeżdzę na dwóch łańcuchach, kaseta ma 2,6k km+ i z tego 60% to teren (w każdych warunkach), spokojnie jeszcze 3k km zrobię na niej żadnych przeskakiwań nie miewam.
kubek20 Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Jak ważysz do 70 kg ,polecam taki zestaw : obręcze sun ringle equalizer 21 piasty novatec http://allegro.pl/item1101875102_kpl_piast_novatec_pod_v_ki_na_lozyskach_masz.html Szprychy sapim laser nyple polyax Wtedy w cenie 550 zł z zaplotem masz koła ważące 1800 gram, i zostaje jeszcze na opony jak np. Kenda karma (470 g sztuka)
Kugo Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 afly wszystko zależy też od tego jakie masz części U mnie kaseta była uszkodzona fabrycznie i zniszczyła mi 4 łańcuchy w przeciągu dwóch lat. Na nowej poszedł jeden przez to, że łańcuch przy dość dużej prędkości spadł z korby i się wygiął xD
rastatajm Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Dokładnie, najpierw zainwestuj w lżejsze koła i opony, to z pewnością wpłynie na jazdę. A napęd wymienisz jak ten się zużyje.
afly Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Jak ważysz do 70 kg ,polecam taki zestaw : obręcze sun ringle equalizer 21 piasty novatec http://allegro.pl/item1101875102_kpl_piast_novatec_pod_v_ki_na_lozyskach_masz.html Szprychy sapim laser nyple polyax Wtedy w cenie 550 zł z zaplotem masz koła ważące 1800 gram, i zostaje jeszcze na opony jak np. Kenda karma (470 g sztuka) Myślicie że pod wagą nie większą jak 85kg taka obręcz by się sprawdziła? http://www.centrumrowerowe.pl/006936/SUNRIMS-obrecz_26_Equalizer_23_Disc_32_otwory_czarna/Produkt.aspx (szersza o 2mm od zaproponowanej)
Kelemes Napisano 27 Lipca 2010 Autor Napisano 27 Lipca 2010 ja mam 15 lat i jestem chudy jak patyk wiec waze 55kg. Powiedzmy ze docelowo to bedzie maks 70kg. przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem ale bylem 3 tygodnie na wyprawie. zaraz obejrze dokladniej te kola. tylko tak sie troche martwie, ze do roweru za 900zl wpakuje kola za 600 . musze to przemyslec. na razie dzieki za pomoc. czekam na dalsze odpowiedzi
spootnick Napisano 27 Lipca 2010 Napisano 27 Lipca 2010 O ile dobrze patrzę to z tyłu masz wolnobieg zamiast kasety i byś musiał wziąć beznadziejną piastę lub zmieniać napęd. W takim wypadku bym nie kupował samych kół. Zadałbym sobie pytanie czego chcesz docelowo od roweru i się starał to realizować. Przykładowo jeśli celujesz w tarcze to bez sensu kupować koła pod V. Jeśli nie wiesz czego dokładnie oczekujesz to bym zmienił najwyżej opony. Jakie to zależy gdzie jeździsz. Pieniądze bym zostawił na grubsze modyfikacje w przyszłości. Może najwięcej dałby rozsądny trening z pulsometrem
Kelemes Napisano 27 Lipca 2010 Autor Napisano 27 Lipca 2010 a wiec powiem tak. chce z niego zrobic rower bardziej trekingowy docelowo, ale zeby w lesie sie nie polamal nawet zaczynam sie zastanawiac nad zmiana calego roweru na 28 cali, ale to juz by byla droga sprawa. polecacie rowery o wiekszych kolach czy to zbedny gadzet? z tymi wolnobiegami slabo sie znam, wiem tylko ze kasety sa lepsze. myslalem ze da sie zmienic sama piaste, zeby byla kaseta a nie ogolnie naped, ale ze strony technicznej rowerow jestem raczej zielony. moze ktos inny cos wymysli
Kelemes Napisano 29 Lipca 2010 Autor Napisano 29 Lipca 2010 czy to jest normalna opona kenda http://allegro.pl/item1162641176_opona_kenda_karma_26_2_0_drut.html ? bo cena troche podejrzana. jak nie to moglibyscie podac do takiej co jest na pewno dobra i tania?
kubek20 Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Cena nie jest podejrzana, bo to wersja drutowa ktora jest ciezsza. tu link do wersji kevlarowej http://allegro.pl/item1169520675_nowa_opona_kenda_karma_26x2_0_zwijana_kevlar_lekka.html
intruz Napisano 29 Lipca 2010 Napisano 29 Lipca 2010 Pewnie dlatego tak tania bo drutowa. Co do zmiany napędu to jeszcze powinien ci posłużyć bo mój póki co wytrzymał okolo 3000 km O amortyzator jedynie trzeba dbać. W zasadzie to do tego roweru nie bardzo opłaca się cokolwiek dokładać, poprostu trzeba na nim jeździć. No bo cokolwiek byś chciał.. to wiąże się z pewnymi wydatkami. Powiedzmy chcesz założyć kasetę.. no tak trzeba wymienić piastę. To już problem. Chcesz zamocować sobie tarczowe hamulce.. ale kolejny problem z amortyzatorem który i bez tego łapie luzy.. Wymiana kól może by tutaj była najsensowniejsza. Oprócz tego zmieniłbym też te standardowe klocki z alhongi na jakieś dwuskładnikowe. Ogólnie nie spodziewałbym się super rezultatów bo to budżetowa konstrukcja, która jednak spełnia świetnie swe zadanie. Inwestować w to się nie opłaca. Lepiej zbierać na nowy sprzęt z innej już klasy a ten zajeździć (jazda w zimie ).
Kelemes Napisano 31 Lipca 2010 Autor Napisano 31 Lipca 2010 opony juz zamowilem. przy okazji tez rogi. a powiedzcie mi co sadzicie o crossowych rowerach na kolach 28 cali, bo taka koncepcja roweru coraz bardziej mnie pociaga. A i jeszcze jedno pytanie. Jesli nie mam tych dwoch dziurek w ramie to jak przymocowac bagaznik?
Silver400 Napisano 1 Sierpnia 2010 Napisano 1 Sierpnia 2010 Nie wiem co ty chcesz stworzyć z tego roweru ( bagażnik ?!?! ) ale powiem tak; koła 28" na miasto, asfalt to cudo naprawde cudo mój tata ma gianta na 28 i cieńkich gumach z osprzętem deore i jeżdząc na nim mam srednia o jakies 5km/h wyzsza niz na moim heksagonie v4. Gorzej ba dużo gorzej jak sie wybierasz w jaki kolwiek teren tam koła 28 to porażka a ogólnie rower sporo traci na zwrotności poza tym takie kółka są mniej wytrzymałe niż stare dobre 26 na stożku (ciężkie jak szlak). Ja swój rower (jak by nie bylo bardzo podobny do twojego) modyfikowałem w następujący sposób: 1. Na samym początku były klocki http://allegro.pl/item1161477824_klocki_ham_accent_3function_cza_gra_sza_m_r.html calkiem niezle mialem przez rok. (koszt ~ 24zł) 2. Tylne koło - rozpadło sie wymienilem na najtansze wzmacniane, jakie sie tylko dało. 3. Opony - nowe najtansze szerokie gumy, seryjne sie skończyły po 2 miesiącach. 4. Pedały platformy - o takie http://allegro.pl/item1166000472_pedaly_platformowe_vp_zacna_tanioszka.html z tym ze moje tak zle nie wyglądają 5. Nowa korba - Shimano modelu nie pamietam (koszt ~ 95zł) 6. Napęd - grutnowny update, przerzutki shimano deore przód tył (manetki zostały) (koszt ~250zł) 7. Hamulce tarczowe + koła - Avid BB5 przód/tył 185/160 + nowe fajne kółka których nazwy niestety nie pamietam a roweru nie mam w miescie (hamulce szczerze polecam 250zl komplet bez klamek, 2 koła 200zł) W planach amortyzator, manetki i siodełko . Ewidentnie największą różnice odczułem po wymianie napędu: korba + pedały + przerzutki (wszystko załozone w przeciągu 1 miesiąca), i jeżeli masz mocne nogi i nie bawisz się w zadne zawody to jest to moim zdaniem zdecydowanie lepsza inwestycja niż jakies tam nowe super lekkie koła (osobiście jeżdze prawie tylko po mieście i liczy sie dla mnie mocny kop na krótkie dystanse) Wymiana hamulców na tarczowe to juz droga zabawa, jak nie masz zamiaru targać zadnych zjazdów to seryjne v-ki (z nowymi klockami) albo jakies shimanowskie deorki sa jak najbardziej wystarczające. A apropo bagażników wydaje mi sie ze są takie przykręcane na rame, w systemie takim, jak nózka chociazby. Z tym ze mają one chyba mniejsza mase dopuszczalną załadunku. Edit. Jazda w zimie super frajda ale naprawde żal roweru, napęd wymienialem głownie dlatego ze się rozpadł
Kelemes Napisano 2 Sierpnia 2010 Autor Napisano 2 Sierpnia 2010 jak juz mowilem chce zrobic z niego rower trekingowy wiec nie powinien Cie dziwic bagaznik (sakwy). Btw znalazlem juz odpowiedni z obejmami. Tarczowki mi sa wogole nie potrzebne, ogolnie staram sie nie hamowac prawie pedaly juz wymienilem na aluminiowe z decathlonu bo plastiki sie polamaly.
Kelemes Napisano 9 Sierpnia 2010 Autor Napisano 9 Sierpnia 2010 dokladnie o taki rower mi chodzi. http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-hfs-1000-m-2010.html chyba lepiej zaczne zbierac pieniadze niz w tego inwestowac. czy ten jest duzo slabszy od tego pierwszego linka czy rozni sie tylko tym ze starszy rocznik? http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-krosowy-merida-crossway-hfs-3000-v-2009.html czy taki typ roweru oprocz dlugich wycieczek z sakwami nada sie na codzienne przejazdzki po asfalcie i lesnych drozkach?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.