alfik4ever Napisano 2 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 Witam wszystkich, właśnie dziś dotarł do mnie ten oto rowerek: Kross Level A2 XT Specyfikacja: Rama aluminium 6061 Kolor biało-pomarańczowy Rozmiar 19'' Widelec SR Suntour SF7-XCR Biegi 24 Przerzutka przód Shimano Alivio Przerzutka tył Shimano Deore XT Shadow Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm Manetki Shimano Alivio Korba Shimano FC-M191 Suport Kaseta Alfred Thun Łańcuch Shimano CN-HG40 Kaseta Sram PG-830 8-speed Piasty Joy Industrial Opony Schwalbe Smart Sam Obręcze Mach 1 EXE Kierownica HL Corp aluminium Wspornik kierownicy HL Corp aluminium Wspornik siodła HL Corp aluminium Stery Super Express H-142 Siodło Selle San Marco BLAZE Pedały NATTY CS-90KA Waga 14kg Wszystko otrzymałem przyzwoicie zapakowane i kompletne... (jak wiadomo MTB nie grzeszą wyposażeniem) Dzień pierwszy, poskładałem wszystko i zrobiłem około 30km a oto moje spostrzeżenia: OPONY Pierwsze zaskoczenie to opony... miały być Trax Trail Trax 26 x 2.1 a przyszły Schwalbe Smart Sam 26 x 2.1 Szybkie porównanie cen allegro: - Schwalbe Smart Sam od 68zł (cenza z wysyłką) http://allegro.pl/item1097304325_schwalbe_smart_sam_26_x_2_10_perf_sklep_nowe.html - Trax Trail (brak na allegro) Moim subiektywnym zdaniem opona Schwalbe Smart Sam prezentuje się lepiej, posiada ładną grafikę na boku... SIODŁO Selle San Marco BLAZE jak dla mnie strasznie niewygodne ale może dlatego że to pierwszy dzień zobaczymy co będzie dalej... Siodełko jest strasznie twarde... tak samo by się siedziało na wystruganym z drewna KORBA Shimano FC-M191 straszna jest... szczerze to mój rower sprzed 10 lat miał lepszą korbę. Wygląda dość tandetnie i w zasadzie taka jest, doczepiona do niej plastikowa osłona już prawie mi się urwała. Pracowałem nad przednią przerzutką i przy złym ustawieniu zdarzyło się że łańcuch ześlizgnął się z ostatniej zębatki i wylądował właśnie na tej osłonie- urwał dwie śrubki mocujące (kropelka i się trzyma jakoś) PRZERZUTKA PRZÓD Jak na tą chwilę to mam straszne problemy z jej dobrym ustawieniem... Przeczytałem sto poradników jak ustawić przerzutki ale tu po kilkudziesięciu próbach dalej nie jest tak jak być powinno. PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore XT Shadow - czysta poezja, zmiana biegów jest płynna i cicha, działa rewelacyjnie. PEDAŁY NATTY CS-90KA wydały mi się stosunkowo ciężkie hmm... WIDELEC SR Suntour SF7-XCR jak na moją wagę czyli 75kg działa świetnie. Regulacja skoku jest poprawna co do tej części nie mogę się przyczepić. Po pierwszym dniu zdążyłem wymienić klipsy trzymające linkę hamulca na opaski zaciskowe (trytytki). Dlaczego to zrobiłem? Ponieważ po pierwszym przejeździe pogubiłem te klipsy strasznie tandetne były i łatwe do odpięcia a chyba nikt nie lubi plączących się linek hamulca Podobnie zastrzeżenia mam do zaślepek znajdujących się w miejscach mocowań hamulców v-brake, żyją one własnym życiem i również potrafią znikać hehe trzeba będzie czymś innym te otwory zaślepić. W tej chwili najbardziej denerwuje mnie ustawienie przedniej przerzutki wrrr... Wkrótce kolejne spostrzeżenia dotyczące nowego rowerku Kross Level A2 XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 2 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2010 jeżeli chodzi o zaslepki po piwotach to chyba najlepiej taśma izolacyjna (pewnie z masy zejdzie z 5 gram dzięki temu ). korba rzeczywiscie nie wygląda z adobrze a z osłoną jeszcze wiekszy dramat . osobiście bym osłone wywalił całkowicie . nie stuka Ci ten amor ? bo mój znajomek kupił taki sam rower i wali mu coś tam w srodku jak w kuźni . życze miliona kilometrów bezstresowej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfik4ever Napisano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 (edytowane) jeżeli chodzi o zaslepki po piwotach to chyba najlepiej taśma izolacyjna (pewnie z masy zejdzie z 5 gram dzięki temu ). korba rzeczywiscie nie wygląda z adobrze a z osłoną jeszcze wiekszy dramat . osobiście bym osłone wywalił całkowicie . nie stuka Ci ten amor ? bo mój znajomek kupił taki sam rower i wali mu coś tam w srodku jak w kuźni . życze miliona kilometrów bezstresowej jazdy. Hehe widzę maniak wagi Amor działa bardzo cicho, już kilka skoków zaliczył w pierwszym dniu. Poprawnie też działa regulacja znajdująca się na górze golenia... Dziś może zobaczę jak by ta korba wyglądała bez osłony ale chyba za pięknie to też nie będzie hehe, jeszcze kilka razy łańcuch mi się zsunie na nią i sama odpadnie Lecę robić kolejne kilometry kolejne spostrzeżenia pewnie dziś wieczorem Edytowane 3 Lipca 2010 przez alfik4ever Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honor Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Weź pod uwagę, że nie jest to amortyzator ani rama do skakania. Chyba, że są to skoki z krawężnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfik4ever Napisano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Weź pod uwagę, że nie jest to amortyzator ani rama do skakania. Chyba, że są to skoki z krawężnika . Hehe nie no z kilku metrów to też nie są skoki nie musisz się martwić moim rowerem A więc koniec dnia drugiego- dlaczego tak szybko... powód jest bardzo prosty, dziś od rana zrobiłem około 7km ale więcej już nie mogę strasznie boli mnie tyłek co jest zasługą wybitnie twardego siodełka ale przynajmniej zrobiłem trochę fotek którymi chętnie się podzielę Tak wygląda obecnie mój rower (dodałem odblaski na koła, widoczne są też opony Schwalbe Smart Sam): Hamulec Tektro Auriga Comp- widziałem o nim różne opinie a sprawuje się świetnie Bieżnik opony: Oto powód dla którego muszę dokupić nóżkę do tego roweru: A tu jeszcze znikające zaślepki: W poniedziałek wybieram się do sklepu rowerowego po nóżkę i może również po błotniki... na te deszczowe dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Podobają mi się te pomarańczowe ramy bardziej niż te białe w Level A2 2009/2010, za ile go w końcu wyhaczyłes? Miłego śmigania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfik4ever Napisano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 Podobają mi się te pomarańczowe ramy bardziej niż te białe w Level A2 2009/2010, za ile go w końcu wyhaczyłes? Miłego śmigania Mi również podoba się bardziej ta rama z pomarańczowym miałem okazję na żywo oglądać obie ale i ta biało-czarna też w sumie fajna była. Udało się za 1425zł z przesyłką pobraniową bo chciałem zobaczyć koniecznie towar zanim dam pieniądze kurierowi. Jak pytałem się w kilku sklepach to tak bez żadnych znajomości powinni śmiało zejść do 1400zł. Tam gdzie ja zmawiałem: http://www.cyclocentrum.kqs.pl/index.php?p814,kross-level-a2-xt-2009 rower był wystawiony na 1799zł więc sporo zeszli z ceny Nie wiem tylko czemu dostałem na innych oponach ale nie narzekam na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 3 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 (edytowane) ... Nie wiem tylko czemu dostałem na innych oponach ale nie narzekam na to Kross często wprowadza takie zmiany w swoich rowerach i nie zmienia specyfikacji na swojej własnej stronie, przykład Hexagony V6 2008, na początku produkcji z amortyzatorami XCR i manetkami ST-EF35, potem z XCP75 manetki ST-EF60 a na końcu z XCM manetki ST-EF60, kiedy zapytałem ich poprzez e-mail dlaczego tak robią, uzyskałem odpowiedz że na stronie jest zaznaczone że konfiguracja może ulec zmianie, oraz jak im brakuje jakiegoś elementu to produkcji nie zatrzymają tylko biorą z magazynu to co jest dostępne. Więc można trafić czasami na bardzo dobrą konfiguracje oraz na nieco gorszą. P.S. ja widziałem obydwie te ramki, ale jak są ubrudzone to lepiej pomarańcz się prezentuje Edytowane 3 Lipca 2010 przez afly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfik4ever Napisano 3 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2010 No to faktycznie ciekawie... myślę że na takim czymś może podupaść trochę wizerunek firmy ale to już ich sprawa:D ja trafiłem dobrze hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfik4ever Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Wybiło pierwsze 100 KM... Za jakiś czas może wrzucę jakieś aktualne foty, z nóżki i błotników zrezygnowałem- uznałem że to niepotrzebne elementy tylko szpecące rower. Zakupiłem licznik Sigma BC-1009 - sprawdza się świetnie musiałem tylko użyć innej gumki do montażu bo ta w zestawie była za mała na amortyzowany widelec... I w zasadzie po tych 100KM nic się nie zmieniło wszystko gra, rowerek cichy, hamulce działają świetnie tak jak i amortyzator... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lendyn Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Kolego alfik4ever rowniez przymierzam sie do kupna tego roweru ale napisz mi prosze czy przy blokadzie amora jest on zupelnie sztywny czy jednak troszke sie ugina bo sprzedawca zapewnia mnie ze jednak tyle to musi pracowac i chce za niego 1650zl gdzie cene ma 1799zl ale z tego co widze dales duzo mniej ale wolalbbym jednak kupic rower u siebie w miescie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Lendyn, minimalnie rusza się góra dół gdy jest zablokowany. Bardziej stukanie niż amortyzowanie. alfik4ever, gumka z zestawu wcale nie jest za mała. Racja - naciągając ją masz wrażenie, że zaraz Ci pęknie, ale ten typ tak ma. U mnie spisuje się dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grindz0ne Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Wybiło pierwsze 100 KM... Za jakiś czas może wrzucę jakieś aktualne foty, z nóżki i błotników zrezygnowałem- uznałem że to niepotrzebne elementy tylko szpecące rower. Zakupiłem licznik Sigma BC-1009 - sprawdza się świetnie musiałem tylko użyć innej gumki do montażu bo ta w zestawie była za mała na amortyzowany widelec... I w zasadzie po tych 100KM nic się nie zmieniło wszystko gra, rowerek cichy, hamulce działają świetnie tak jak i amortyzator... To po 100km wiadome że będą działać hamulce przejedź jeszcze 1500km to poczujesz różnice... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 To po 100km wiadome że będą działać hamulce przejedź jeszcze 1500km to poczujesz różnice... U mnie rowerek zaczął mieć pierwsze ogólne problemy po 2200km , więc jeszcze trochę przed Tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 U mnie w A2 (zwykły, nie XT), notabene ładniejszym, bo białym ( Żartuję ), odmówiły posłuszeństwa tylna przerzutka i kaseta. Po 2000km, więc dość śmiesznym przebiegu. I hamulce zupełnie zmieniły swoją charakterystykę. Mimo używania już 3ciego kompletu klocków, stwierdzam, że oryginalne Tektro są the best (a miałem najtasze accenta a teraz accent 3 kolorowy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacekddd Napisano 15 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 Nie pękaj nie zakładaj nóżki, kontakt z rowerem trzeba mieć poza tym jak się kiedyś z tym ustrojstwem wplączesz w jakieś jakieś konkretne krzaki to popamiętasz. Przejedź przynajmniej 300-500 km i wtedy powiedz co sądzisz na temat siodełka bo łatwo może się okazać, że to Twoje 4 litery potrzebują zwyczajnie adaptacji a nie rower modyfikacji. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek120 Napisano 21 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2010 ja ostatnio kupiłem Krossa Level A2 XT ze sklepu masterbike. Moja rama wykonana jest ze stopu aluminium 7005. Tak mam napisane na ramie. Sprawdźcie u siebie czy tez macie z tego stopu i dajcie znać. Wg. specyfikacji powinno być 6061. Poza tym ma XCR-a ze skokiem 120mm;). Reszta się zgadza ze specyfikacją. Rozmiar ramy to 21. Kolor roweru to biało-czarny. Nie wiem czy to lepiej ze mam taka ramę czy nie;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suja15 Napisano 21 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2010 Ja bym dokupił rogi bardzo przydatne przy rozpędzaniu lub gdy wtaczasz się pod górę ; ] Bardzo przydatna rzecz naprawdę ; ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek120 Napisano 23 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2010 (edytowane) Czy autor mógłby mi powiedzieć co sądzi o tej ramie i amorze? Patrz 2 posty wyżej. Edytowane 23 Lipca 2010 przez piotrek120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemian Napisano 23 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2010 Też mam ten rowerek kupiłem go jakiś ponad miesiąc temu mam już przejechane jakieś 300km Wszystko spisuje się bardzo dobrze, hamulce odpowietrzyłem tzn tylni i przepaliłem klocki i tarczę na dość konkretnym zjeździe i teraz hamują poezja ;] Zresztą wszystko chodzi bardzo dobrze- zwłaszcza przerzutka tył Shimano Deore XT Shadow, zmiana biegów poezja Amor nie narzekam ale jak uzbieram coś kasy to się chyba będę decydował na Rock Shox Tora 318 Solo Air ;] Także rowerek jak dla mnie bardzo dobry i udany zakup bo udało mi się go zdobyć za 1350zł Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sigwald Napisano 27 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 Rowerek ów posiadam od maja 2009r(kolor biały) i pamiętam że pierwsze co wymieniłem to własnie siodełko, ależ mnie dupsko od niego bolało. Użytkowałem go dość intensywnie w terenie(niestety nie wie ile km bo mi zaiwanili licznik a później mi się już nie chciało kupować) do listopada 2009, później kontuzja kolana i dopiero od jakiegoś miesiaca coraz intesywniej zaczynam jeździć. W czasie mojej regeneracji zdrowotnej dokupiłem pare rzeczy i w sumie dopiero co wymieniłem korba slx, kaseta -łańcuch- przerzutka przednia-manetki ->wsio xt. Dokupiłem jeszcze 2 szt kendy karmy 2.2(dopiero przyjdą) bo te fabryczne trax trail słabiutkie były i je zciorałem do konca(tylna zwłaszcza), gratuluje tutaj autorowi wątku iż otrzymał w orginale smart samy, szczęsciaż:). Korba w tym rowerku słabiutka była, miękka, i ciagle te same problemy kompatybilności z przednią przerzutką, a to spada a to nie wskakuje jak należy, no, ogólnie to bardzo mnie wnerwiała. Miałem więcej kasy to zmieniłem cały napęd(a nie tylko korbę) i w sumie bardzo się ciesze gdyz teraz, mam nadzieje, będę się mógł bardziej cieszyć jazdą. Jak założe oponki to może wrzucę jakieś fotki, cobyście ocenili jak wygląda Kross a2 xt po tuningu;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 I jak tam się rowerek sprawuje alfik4ever? Bo niestety nic o nim nie piszesz... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NooExist Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam wszystkich forumowiczów! Jeżeli tylko mogę to chciałbym się podzielić moją opinią na temat tego roweru. (Mam nadzieję, że autor tego tematu nie będzie miał mi za złe, że włożę tutaj swoje "pięć groszy".) Otóż sprzęt ten posiadam od niecałych 3 tygodni. Zanim go zakupiłem przejrzałem trochę opinii o nim oraz natrafiłem na ten temat - dzięki niemu dowiedziałem się też kilku istotnych rzeczy. W ciągu tych kilkunastu dni troszkę na nim pojeździłem, zrobiłem niecałe 400 km w różnych warunkach, jeździłem po piasku, trawie, asfalcie, błocie, kamieniach oraz bardzo dziurawych drogach gruntowych. Jak na razie jestem z niego w pełni zadowolony - może dlatego iż wcześniej jeździłem na dosyć krótkim rowerze i przesiadka na coś lepszego była dla mnie milowym krokiem. Hamulce to istna precyzja i poezja. Przerzutki również, chociaż tutaj muszę się przyznać, że zanim je porządnie ustawiłem to minęły aż 4 dni, ale teraz pracują szybko i cicho (oby tak dalej ). Do przedniego widelca nie mam żadnych zastrzeżeń, regulacja skoku oraz jego całkowita blokada -to jest to czego potrzebuję. Dzisiaj natomiast musiałem odwiedzić serwis rowerowy, kilka dni temu usłyszałem jakieś delikatnie stukanie na korbie, z częstotliwością co 360 stopni. Jak się okazało wystarczyło tylko dokręcić suport oraz nasmarować pedały i dalej jechać. Jedyna rzecz jaka mnie denerwuje to bicie tylnego koła przy prędkościach powyżej 65 km/h oczywiście z górki - wtedy rower dostaje drgań i nieco dziwnie się jedzie. Czy przy rowerze wyważa się koła? Na dole postu jeszcze zdjęcie mojego roweru - rama oczywiście 19". Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Czy mógłbyś zmierzyć jakiej średnicy jest grip w tym rowerku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NooExist Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Jasne, tylko że dzisiaj nie dam rady. Napiszę jutro przed południem Ja osobiście planuje zmienić je na nieco inne, może bardziej miękkie, ale na pewno na takie, które dosyć dobrze dopasują się do dłoni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi