rzepkok Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 Witam, w związku z planowanym zakupem roweru chciałbym Was jako doświadczonych 29erowców poprosić o pomoc i radę. Tak dla porządku - mój wzrost 185cm, waga 85kg, jeżdżę 75% w terenie czasem trudnym ale nizinnym, 350-500km / m-c, planuję też przejechać na nim kilka maratonów. Chodzi o wskazanie ewentualnych słabych lub ewidentnie fatalnych elementów wg poniższej specyfikacji roweru, tzn. co byście wymienili (i na co) - szczególnie zależy mi na uwagach dot. amora (nie znam ich i nie wiem jak pracują), korby i hampli. specyfikacja: Rama ALUMINIUM U6 Superlite Rozmiar 19" Widelec MANITOU Minute29 Absolute Stery IHS 1-1/8" w/cartridge bearings suport FSA MegaExo Integrated system Wspornik kierownicy FSA OS-150LX 31.8 mm AL6061.T6-CNC Kierownica MTB 31.8mm alloy, flat type Sztyca FSA RK-260 31.6 mm carbon/alloy head Chwyty ONE MTB DualDensity kraton-gel Siodelko FI'ZI:K Tundra Dzwignia hamulca FORMULA RX Hamulce (przód/tyl) FORMULA RX hydraulic disc brake, rotor 180mm Dzwignia przerzutki SHIMANO DEORE SLX Rapid Fire Plus Przednia przerzutka SHIMANO DEORE XT 34.9mm Tylna przerzutka SHIMANO DEORE XT Mechanizm korbowy FSA Afterburner 22/32/44 Kaseta zebatek SRAM PG950 11-32T Lancuch SRAM CN-951 Koła FULCRUM RED Meral SL29 disc Opony (tyl/przód) SCHWALBE Racing Ralph Evolution, foldin 29x2.25 Pedaly SHIMANO PD-M520 clipless link do specyfikacji: http://www.superior.cz/pl/kolekcja-2010/29/bike.html?id=242 a może ktoś z Was posiada już taki rower i może się podzielić wrażeniami - byłbym wdzięczny i jeszcze jedno - chciałbym złożyć do roweru zapasowe koła, których będę używał do dłuższych wypraw szosowo/leśnych, tzn. na semislickach 700x38 - czy ktoś z Was już czegoś takiego próbował - ciekaw jestem jak sprawuje się 29er na trasach rzędu 150-250km dziennego przebiegu jeszcze raz dzięki za wszelkie konstruktywne uwagi pozdrawiam
Gekon Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 mam rower złożony na ramie superior team 29er z rok starszym malowaniem. minusy takie, że 4 razy złamałem hak przerzutki. lakier latwo sie odrapuje. nie włożysz na tył opony szerszej niż wąskie 2,1". oprócz tego spoko.
zgud Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 jesteśmy w fazie testów modelu team29 od Supka na razie pozytywnie, pełen test pojawi się w czasie nie tak dalekim na www.team29er.pl co do kół, to na szosę zapasowe z zestawem slików 25-30c maksymalnie i też daje radę i jeszcze jedna sprawa na Mazovi 24h w Wieliszewie, będziemy z tym rowerem, zaistnieje możliwość dopasowania się i oglądnięcia
itr Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 Z konstruktywnych uwag - Racing Ralfy toczą się na tyle dobrze że nie ma sensu ta zamiana kół, wystarczy ciut wyższe ciśnienie. Inna uwaga na zwykłym sztywnym trekingu - starym, stalowym stratosie, sztywnym widelcu, z trochę bardziej wyprostowaną sylwetką, i sakwami jazda długo dystansowa jest dużo bardziej przyjemna. Ale to bardziej jest związane z bardziej spacerową jazdą turystyczną, ... taki efekt holendra. Mtb rower do ścigania treking do bujania Na 29 calach zbliżałem się do 100 km chyba tylko rok temu na trofi. Inna sprawa to opór powietrza - tu racja węższe gumy mogą się przydać. Jednak rozlazła geometria 29 po zmianie opon na szosowe, a tylnej nawet tylko na wąską trekingową jakoś niezbyt dobrze mi pasowała, wysokie ciśnienie mnie wkurzało, może to wynik dużych przebiegów na szosówce, i jej zwartej geometrii, i po 200 km przestałbym się zastanawiać... Inna sprawa że próby o których piszę robiłem na Gary Fiszerze, nie Superiorze. Mam dwa przednie koła, nie bliźniaki, i niestety wizja częstych zamian się nie zrealizowała bo pozycja tarczy w obu jest różna i trzeba zmieniać położenie zacisku, teoretycznie istnieją podkładki jednak na śrubach są dość duże siły i zrezygnowałem z kombinacji z położeniem samej tarczy przy piaście. Jeżeli wymieniona rama nie pozwala założyć z tyłu opony 2,25, 2,35 to mając możliwość innego wyboru nie wahałbym się i szukał u konkurencji
rzepkok Napisano 2 Lipca 2010 Autor Napisano 2 Lipca 2010 wielkie dzięki za podpowiedzi jeśli chodzi o lakier to trochę martwi ale przecież rower musi pracować więc póki nie ma odprysków do gołego aluminium to powinno być OK trochę mnie martwi szerokość opon - 2,35 to już dla mnie za dużo a 2,25 powinny się jednak normalnie mieścić skoro takie sprzedają fabrycznie dajcie znać jeśli coś wiecie o pracy tego amora i hampli pozdrawiam wszystkich
zgud Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 minuta 29 o skoku 120mm chodzi po prostu miodnie, świetna charakterystyka pracy, łapiąca każdą dziurkę kamyczek itp... jak ma się 100mm opowiemy po Mazovii 24H !!
rzepkok Napisano 12 Lipca 2010 Autor Napisano 12 Lipca 2010 OK - wielkie dzięki dla wszystkich, którzy zdecydowali się pomóc rower już kupiony i sprawdzony - zainteresowanych zapraszam do obejrzenia http://www.bikestats.pl/rowery/White-Eagle_4143_5868.html pozdrawiam
Rulez Napisano 13 Lipca 2010 Napisano 13 Lipca 2010 Czy te 19" to nie jest za dużo ?, chyba jednak OK.
psotnydyzio74 Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Witam szanownych zwolenników ciężkiej artylerii To raptem mój drugi post tutaj..ale tym razem chyba lepiej wcelowany.. W skrócie - ograniczony budżet - ograniczona oferta w moim pięknym mieście Gary Mamba lub Agang Gangsta7.29 Co o mnie? 180cm wzrostu , długość kuloska 81 cm.. Problemem jest to, że Garego mogę mieć 19" - do obejrzenia i przymierzenia się natomiast ten drugi czeski wynalazek..tylko jeśli zamówię i zapłacę..wtedy 17" lub 19".. Pomijając kuriozalną nazwę tego modelu secyfikacja wydaje się dla kogoś ograniczonego budżetem chyba ciekawa..szczególnie w aktualnej wyprzedażowej cenie Przejrzałem dział o doborze ramy..różne stronki pomiarowe, tabeli etc. Rower będzie często gościł w Lesie Łagiewnickim, do którego mam niedaleko ale też pomykał dłuższe trasy po asfalcie.. Może w ogóle przy takich zastosowaniach 29 to..perwersja? Tylko większość crossów jakie oglądałem ma tak cienkie i gładkie oponki, że nawet ja wiem, że polegną zaraz za tablicą powitalną nadleśnictwa.. Temat banalny ale liczę, że ktoś się jednak odezwie
kazafaza Napisano 7 Września 2010 Napisano 7 Września 2010 PSOTNYDYZIO74: HELLo-: Jesli chodzi o Garego to polecam 19", ja mam 190 z noga 84 i przyznam ze chetniej bym sie widzial na 21". Kolega ktory jest mniej wiecej Twoich wymiarow ciagle mnie meczy zebym mu ramke sprzedal - tak mu "podeszla". Jesli chodzi o gangrene, przepraszam, Gangsta to niestety nie mam doswiadczen. POZDRo-:wer RZEPKOK: "jeśli chodzi o lakier to trochę martwi ale przecież rower musi pracować więc póki nie ma odprysków do gołego aluminium to powinno być OK" HELLo-: Mozesz kupic na Ebay'u "helitape" lub "helicopter tape", aczkolwiek nie wiem pod jaka nazwa taka tasma funkcjonuje u nas;/ W razie czego moge pomoc sciagnac z UK, sa rozne dlugosci/wymiary, ja mialem zalozona takowa na GT Peace9er ze wzgledu na slaby lakier i material ramy(stal chyba sie szybciej wgniata;) i po prawie roku jazdy we wszystkich zdaje sie warunkach pogodowych/terenowych nadal wygladala swietnie - nie splowiala, nie zmatowiala - szczerze polecam! POZDRo-:wer
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.