DuneR Napisano 30 Czerwca 2010 Napisano 30 Czerwca 2010 Witam. Jestę od niedawna posiadaczem dampera Fox Float RP23 BV i przedniego Fox 36 Talas RC2 fit (oba modele tegoroczne 2010) i w związku z tym poszukuję jakichś instrukcji obsługi, ustawienia, serwisu, konserwacji itp. Jest ktoś szczęśliwym posiadaczem i chciałby się podzielić czymś takim? Pozdrawiam. :D
tobo Napisano 30 Czerwca 2010 Napisano 30 Czerwca 2010 tylny fox ma: regulację tłumienia powrotu (odpowiedzialna za szybkość rozprostowywania się amortyzatora/zawieszenia; zawór komory powietrznej (ustawienia zależne od chęci użytkownika); trójpozycyjne pokrętło platformy; dźwignia aktywująca platformę na jedym z trzech wybranych poziomów. zawór boost ustawiony jest fabrycznie/wewnętrznie i nie ma do niego dostępu dla użytkownika; chcąc coś zmienić musisz rozebrać amora a to wiąże się z kosztami, częściowymi takimi jak przy serwisie. co dalej... serwis. wg foxa na tłoku amortyzatora powinna zostawać mini obrączka smaru - jeśli jej brak to sygnał by rozebrać amortyzator i wyczyścić oraz ewentualnie wlać olej smarujący do komory powietrznej - info o tym zabiegu jest na stronie foxa, sfilmowane. zabieg ten można wykonać samemu, w razie potrzeby kupić zestaw uszczelek do elementów do których ma się dostęp; czynności te nie powodują utraty gwarancji; co do regulacji platformy 1/2/3 - tu wiele zależy od tego jak fabrycznie ustawiony jest amortyzator, to znaczy jakie różnice są pomiędzy poszczególnymi trybami - ich wybór zależy od preferencji tylko i wyłącznie twoich. co do przedniego - regulacja tłumienia powrotu (analogicznie jak z tyłu, czerwony regulator) regulacja dwoma pokrętłami do tłumienia kompresji szybkiej i wolnej; wolna odpowiedzialna jest za bujanie, czyli cos jak rp23 w tylnym floacie; szybka za progresję ugięcia przy szybkich duzych impulsach (skoki, większe przeszkody itp) po stronie sprężyny powietrznej masz: dźwignię zmiany skoku talas (działa przez przekręcenie do poszczególnych wartości skoku i naciśnięcie amortyzatora) oraz pokrywkę komory powietrznej; regulację ciśnienia sprężyny powietrznej powinno się dokonywać przy nieaktywnej regulacji skoku czyli gdy amortyzator jest maksymalnie rozprostowany - 160 mm ugięcia. co do ustawień - nie ma reguł, zależy wyłącznie od preferencji użytkownika, tylko testowanie pozwala coś tu powiedzieć. przedni talas fit to amortyzator który w obu goleniach ma zamknięte kartusze: tej ze sprężyną kartusz sprężyny a w drugiej tłumik - oba elementy znajdują sie w górnych goleniach; przez to amortyzator wymaga większej troski niż te z kąpielą olejową; częstotliwość serwisu to też sprawa indywidualna; zależy od agresywności stylu jazdy, warunków terenowych (mokre/suche), czasu eksploatacji. ogólnie przed każdą jazdą (lub po) warto usunąć zanieczyszczenia z goleni. można używać preparatu do czyszczenia goleni, np brunox. robić inspekcję sprżętu po każdej poważniejszej glebie, dla własnego zdrowia. wymogi serwisowe producentów, nie tylko foxa, są mocno zawyżone. aaa i jeszcze jedno: kupując te amortyzatory w detalu czy z rowerem - powinieneś dostać instrukcję obsługi (cienka książeczka z informacjami o wszystkich amortyzatorów przednich i tylnych; w zestawie jest też płyta. na temat obsługi foxów jest sporo informacji w internecie.
DuneR Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Napisano 30 Czerwca 2010 aaa i jeszcze jedno: kupując te amortyzatory w detalu czy z rowerem - powinieneś dostać instrukcję obsługi (cienka książeczka z informacjami o wszystkich amortyzatorów przednich i tylnych; w zestawie jest też płyta. na temat obsługi foxów jest sporo informacji w internecie. Jedyne co dostalem to ogólna instrukcja odnosnie calego roweru. Nic więcej i do tej instrukcji jest podpięta karta gwarancyjna
slaweksie Napisano 30 Czerwca 2010 Napisano 30 Czerwca 2010 Jak kupowałem swojego Speca który to ma 2 x foxa też nie otrzymałem żadnej instrukcji, tylko kartę gwarancyjną, a tam nic nie ma.
tobo Napisano 30 Czerwca 2010 Napisano 30 Czerwca 2010 jak mówi stare przysłowie pszczół "najciemniej pod latarnią" http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/010/eng/index.html
DuneR Napisano 1 Lipca 2010 Autor Napisano 1 Lipca 2010 No niby tak ae ja to bym był za czymś po polskiemu Na tył polską juz mam, ale niestety na przód to jescze nie ;-) No nic poszperam jezcze to może co się znajdzie po naszemu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.