Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] jakie wybrać


szafran

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad przesiadką z mechanicznych hamulców tarczowych na hydrauliczne. Ostatnio dość często zrywała mi się linka od tylnego hamulca i przestałem się czuć komfortowo (przy szybkiej jeździe i jeździe w terenie) a jeżdżę sporo i zależy mi na braku awaryjności i bezpieczeństwie (sytuacja typu zjeżdżając z wydmy w Kampinowskim Parku Narodowym i nagle: "o, klamka jest luźna, hamulec nie działa" raczej nie wchodzi w grę). Tu pojawia się moje pytanie. Jakie hamulce hydrauliczne powinienem wybrać? Jeżdżę obecnie na Kona Fire Mountain '05 na 20 calowej ramie, ważę ok 67kg, więc pewnie tarcze 160mm na przód i tył wystarczą.

Czekam na propozycję,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm. zastanawialem się jeszcze nad Shimano XT. zamierzam używać ich od marca do listopada, jazda w zimie raczej nie wchodzi w grę. Spotkałem się jeszcze z opinią, że może nie warto zakładać hydraulicznych ze względu na ramę. Co o tym sądzicie? Czy hydrauliczne rzeczywiście są nieawaryjne (poza odpowietrzaniem raz na jakis czas)? A jakie tarcze proponowalibyście do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrauliki to nie tylko zwiększenie siły hamowania ale także większa kontrola nad rowerem więc na wyrost nie będą ;) Regulacja w przypadku hydraulików jest dziecinnie prosta.

1. Przykręcając zacisk do mocowania zostawiasz mu trochę luzu(nie dokręcasz do końca śrub),

2. Zaciskasz klamkę hamulca (musisz mieć oczywiście zamontowane koło)

3. Cały czas zaciskając klamkę (możesz ją np czymś przywiązać) dokręcasz śruby w zacisku.

Ot cała filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie naprawdę. w takim razie ostatnie pytanie. od pięciu lat miałem amortyzator Marzocchi MZ COMP, ale chciałbym go wymienic na ROCK SHOX DART 3 (z poplockiem). Nie będzie problemu z montażem tych dwóch części? NIe chcę offtopować, ale tylko jedno pytanko jakbym mógł: Dart nie będzie za twardy na 67kg? czytałem coś, że są różne wersje? jak wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu żadnego nie będzie. Jeżeli masz odpowiednie adaptery, a są one dodawane do kompletu hamulców to wszystko da się założyć ;)

Co się tyczy amortyzatora to są różne sprężyny i do Twojej wagi jest czarna sprężyna(do 63kg) lub standardowa żółta (63kg - 77kg). W moim Darcie jest chyba ta standardowa i jest dla mnie trochę za twardy(ale ja chyba lubię troszkę więcej komfortu) więc w planach jest zmiana na jakiś powietrzny. Jeżeli Twój Marzocchi jeszcze pracuje to może poczekaj trochę i dorzuć ze 2 czy 3 stówy i kup powietrznego Epicona.

 

EDIT: Większość Dartów jest sprzedawanych z żółtą sprężyną ale można dokupić je osobno u dystrybutora za coś około 60-80zł z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozejrzałem się za elixirkami i jestem zdecydowany. Ostatnie pytanie: 23 lipca wyjeżdżam pociągiem do zakopca, żeby się przejechac sobie przez Tatry (polskie i słowackie) Beskidy i Bieszczady do Przezmyśla. A mogę zamontować elixirki 22 lipca wieczorem, więc brak czasu na testy, czy nie ociera, piszczy, itp. Montować mi to będzie serwis, więc powinni zrobić wszystko dobrze, ale czy iść na to ryzyko i jechać na zupełnie czymś nowym (trasa ok. 800km, jak coś się spieprzy, to i tak muszę dojechać do Przemyśla)? Poczekać z montażem elixirów do powrotu, czy nic się nie powinno zdarzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam samoróbkę ale nie jak większość ze śrubek regulacyjnych tylko z króćców takich jak tutaj http://allegro.pl/item1095404322_krociec_na_waz_fi_9_gwint_g1_4z_80_0239_1409z.html

 

Ten który dochodzi do klamki trzeba odpowiednio podtoczyć aby dociskał uszczelkę. Koszt takiego zestawu to ok. 20zł i nie ustępuje on oryginalnemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Timon92 fajnie, że wyszła Ci samoróbka ale wątpie czy to dorównuje oryginalnemu zestawowi i nie pisze tego złośliwie :) Wszystkie elementy oryginale łącznie z klamrami etc to jest naprawde mistrzostwo świata a w pełni czuć to dopiero kiedy się odpowietrza hamulce. Każdy element zestawu się przydaje. Nie wiem jak jest w Tarnowie, ale w Warszawie znalezienie dobrego tokarza, a właściwie tokarza w ogóle, to jest poważny problem. Kiedy już takiego znajdziemy to okazuje się, że przetoczenie śrubki kosztuje 10 zeta o ile w ogóle będzie mu się chciało za to brać. Potem kwestia czy będzie to dobrze stoczone i połączenie się uszczelni. Problemów jest co niemiara :D

 

Pomimo wysokiej ceny oryginalnego zestawu uważam, że jest łatwiej na niego zarobić niż się bujać z samoróbką. Gdybym miał dostęp do tokarki to może bym nadal próbował, ale w mojej sytuacji było po prostu szkoda czasu. 

 

Jeżeli wyszła Ci samoróbka i dobrze działa to chylę czoła :) Ja poległem ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumrowerowe.org/topic/35708-odpowietrzaniezestaw-do-odpowietrzania-avida-juicy-357-zrob-to-sam/page__st__40

 

Kupiłem te końcówki od użytkownika redrabbit. Zestaw jest idealnie szczelny (wężyki wchodzą ciasno, dla pewności przyklejam je Super Glue), dowodem na to są moje idealnie działające Elixiry i Juicy kilku znajomych. Próbowałem z śrubkami regulacyjnymi ale są zbyt duże żeby docisnąć uszczelkę i nie ma opcji żeby je połączyć idealnie szczelnie z wężykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...