nedvet Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 Witam. 1000 km temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Conti Race Kingów 2.2 w wersji drut. Aktualnie została mi jedna ta oponka bo tylnia została rozcięta/pękła z boku. Zamierzam wrzucić Race Kinga na tył ponieważ ma niskie opory toczenia, a na przód kupić coś co by troche lepiej trzymało w terenie i nie miało dużo większych oporów toczenia na asfalcie. Jeżdze głównie po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. 50% asfalt, 50% teren. Posługując się tą stronką http://www.mtb-forum.eu/der-rollwiderstand-von-mountainbike-reifen-t-1343-1.html , zauważyłem że IRC Mibro ma dosyć niskie opory toczenia i bierznik wyglada jakby dawał rade w terenie. Bardzo mało jest opinii o tej oponce. Czy ktoś na niej śmiga? Kolejną oponą jest Maxxis Crossmark. Ciekawie wygląda. Podobno niskie opory toczenia? Daje rade w terenie. Dobra cena. Tylko że występuje w wersji 2.1. I jakby to wygladało gdy na tyle założyłbym opone 2.2 a na przodzie 2.1. Chyba musiałbym wtedy założyć Race Kinga na przód a nie oto mi chodziło. Została jeszcze Kenda Karma. Niska waga, niska cena, jest wersja 2.2. Chociaż wyglad bieżnika nie wskazuje na niskiej opory i potwierdza to ich wynik na w/w stronie. Są jeszcze opony marek Geax, HUTCHINSON , Schwalbe, ale to już są dużo droższe oponki. Jaką opone kupilibyście na moim miejscu? Co polecacie? Jakie macie doświadczenia z w/w oponami? Może polecacie jakąś zupełnie inną oponę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 Mam Crossmarka i to świetna opona ale ja używam ją na tylnym kole... Na przód bym jej nie wstawił... Oczywiście zależy jak jeździsz... Pół na pół nie oddaje faktycznych ambicji rowerzysty... Ja jeżdżę dość agresywnie i wiem że na przedzie by mi nie starczyła (swoją drogą szukam jakiejś dobrze trzymającej opony na przód z niskimi oporami toczenia do 100). Poza tym to genialna opona i jeżeli chciałbyś oponę na tylne koło to zdecydowanie polecam. Z tych trzech, które podałeś wybrał bym IRC. Co prawda nie jeździłem na niej ale wygląda bardzo dobrze i myślę że dała by rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nedvet Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 Generalnie jakoś bardzo agresywnie nie jeżdze, nie mam też roweru który mógłbym wytrzymać agresywną jazde. Ale też nie jeżdze jak jakiś zupełny amator. W sobote zrobiłem 40km po Dolinkach Krakowskich + 80km po asfalcie na przyjazd i powrót. Lextalionis. Z tego to piszesz że Crossmark jest raczej na tył to w takim razie ta oponka odpada u mnie. I do tego nie ma szerszej wersji jak 2.1, a szkoda bo crossmark podoba mi się. Lextalionis a jakiej Ty oponki aktualnie używasz na przód? Mi też się podoba ta IRC, ale czy ktoś ją używa i mógłby wyrazić o niej swoją opinię? dokladnie chodzi o tą oponkę http://www.allegro.pl/item1080760205_opona_mtb_irc_mibro_for_marathon_26x2_25.html Jeszcze tak teraz zacząłem myśleć nad Conti Speed Kingiem 2.3 ma troszke wieksze opory jak race king ale chyba będzie troche lepiej trzymała i bardziej nadawałaby się wtedy na przód niż RK? Ale słyszałem że lubią w niej urywać się klocki i łątwo w niej o przebicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Obecnie z przodu mam Schwalbe Smart Sam... Fajna, uniwersalna opona zarówno na asfalt jak i w lżejszy teren ale mnie zawiodła w zakręcie co poskutkowało złamanym obojczykiem Miałem jeszcze Nobby Nic'a i była lepsza ale ją zniszczyłem i kompletnie nie nadawała się na asfalt. Jeżeli chodzi o Maxxisa to na pewno wypada lepiej niż SS nawet na przedzie i myślę że to byłby nie najgorszy dla Ciebie wybór... Po prostu wyraziłem opinie że nie jest to opona na przód dla mnie. O Speed Kingu też kiedyś myślałem ale złe opinie i potencjalne duże opory toczenia mnie zniechęciły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saovine Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 ?Na Crossmarkach szybko się jeździ i są małe opory toczenia. Jednak ta opona przegrywa w błocie, piachu i zaczyna zarzucać wtedy. Ta opona najlepsza jest na twarde nawierzchnie jak asfalt, szuter. Dobrze w zakrętach trzyma. Może by na przód dać coś takiego http://www.centrumrowerowe.pl/005501/MAXXIS-RANCHERO_26x2_00_60TPI_70a_zwijana/Produkt.aspx ? Lub coś takiego http://www.centrumrowerowe.pl/005497/MAXXIS-IGNITOR_26x1_95_60TPI_drut_70a/Produkt.aspx ? Na przód przydałaby się opona, która też ma niskie opory, ale jednocześnie ma wyraźny bieżnik na bokach, żeby w grząskim gruncie trzymała. Kamienie to co innego, tam to można trochę powietrze spuścić z dętek i wtedy będzie się lepiej trzymało gruntu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Tą pierwszą dyskwalifikuje waga, druga mi się podoba ale trochę za wąska (2.1 /2.2 - takich rozmiarów szukamy) i wolał bym dopłacić do droższej wersji i zbliżyć wagę do 500g. Można jeszcze poszukać Maxxis Larsen ale to też wąska opona. TO jest ciekawa propozycja, może sam się skuszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipps Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Ja mam Cameleony Hutchinsona i w rozmiarze 1.95 realnie wyglątają jak 1.8 cala - ten producent zawyża raczej szerokość. A poza tym to te iguany są dość wąskie - 51 mm szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Jeździłem na Crossmarkach i Mibro(1.95). Z tych 2 wybrałbym zdecydowanie Mibro. Baaardzo szybkie opony, zarówno w terenie i na asfalcie. Crossmark ma większy balon i lepiej amortyzuje na zjazdach, ale dla mnie rower sprawia mułowate wrażenie na tych oponach. Aktualnie jeżdżę na IRC Mythos XCII i jak na razie opony odpowiadają mi idealnie. Mam wersję 1.95, planuję zakup 2.1, żeby mieć nieco więcej komfortu na zjazdach i w trudniejszym terenie. Ale nawet te 1.95 spisują się znakomicie - na zlocie dawały radę w każdych warunkach, a roweru nie oszczędzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nedvet Napisano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2010 Dziekuję wszystkim za posty w tym temacie. Jeżeli chodzi o oponę to wybiorę IRC Mibro 2.3. Z testów wydaje się mieć mniejsze opory toczenia niż Race King i troche lepsze trzymanie boczne. I cena też jest dobra 69zł za wersje zwijaną. Teraz czekam tylko na odpowiedź od R&P Pawlaka, ze nie uznają reklamacji mojego Race Kinga:) Odnośnie jeszcze opon do XC to w majowym Magazynie Rowerowym był ponoć ciekawy test. Ma ktoś może ten numer i mógłby wrzucić skany tego artykułu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 4 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2010 Czytałem ten test i pojawił się tam właśnie Crossmark (i pod wpływem tego artykułu kupiłem tą oponę), który dostał ocenę "wybór ECO" jako najbardziej uniwersalna opona za nieduże pieniądze, wolno się zużywająca i dostępna w kilku wersjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kielon Napisano 15 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 Obecnie z przodu mam Schwalbe Smart Sam... Fajna, uniwersalna opona zarówno na asfalt jak i w lżejszy teren ale mnie zawiodła w zakręcie co poskutkowało złamanym obojczykiem Miałem jeszcze Nobby Nic'a i była lepsza ale ją zniszczyłem i kompletnie nie nadawała się na asfalt. Jeżeli chodzi o Maxxisa to na pewno wypada lepiej niż SS nawet na przedzie i myślę że to byłby nie najgorszy dla Ciebie wybór... Po prostu wyraziłem opinie że nie jest to opona na przód dla mnie. O Speed Kingu też kiedyś myślałem ale złe opinie i potencjalne duże opory toczenia mnie zniechęciły. Lextalionis zastanawiam się nad ta oponką. Co złego o niej słyszałeś? Dodam, że przez kilka ostatnich lat jeździłem na Ritchey Speedmax. Chciałbym kupić z Ritchey właśnie lub całkiem inną markę. Jeżdżę po twardych nawierzchniach - przeważnie asfalt to 60% długości tras (długi dojazd :/), szuter, żwir itp., raczej zbity, rzadko luźny to 25%, zaś drogi gruntowe to mniej więcej 15% długości trasy. Jeszcze to, że z tym dojazdem po asfalcie jest różnie. Czasem wliczam go w trasę (gdy wracam), czasem turystycznym tempem dojeżdżam do bezdroży i tam dopiero się katuję. w każdym razie dojazd zajmuje trochę czasu i kilometrów. Szukam opony w miarę wytrzymałej na ścierania, szybkiej, zwrotnej, o niskich oporach toczenia, w miarę lekkiej. Nie jeżdżę rowerem codziennie po mieście, na zakupy itp. Moje użytkowanie polega właśnie na wyjeździe w trasę o wspomnianym stosunku danych nawierzchni. Jednakże w 25% przypadków szukam nowych tras. W tym celu pokonuję spore odległości drogami asfaltowymi, a siły wolę zachować na teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sPiDy Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 hmmmm a myślałem że crossmarki mają duże opory toczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.