gilgamesz Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 Mam prosta kierę(58 cm) i zauważyłem,ze mam czasami kłopoty z ciasnym skrętem.Czy zmiana na gietą poprawi ten element,czy też raczej lekarstwem na to będzie wydłużenie kierownicy? Zastanawiam sie tez, na jakiej kierownicy prostej czy giętej dłonie układaja się naturalniej i przez to mniej są narażone na ból?
Rulez Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 Dla mnie do giętej nieco szerszej układają się naturalniej Nie wiem co to znaczy ciasny skręt, ale w terenie między drzewami radzę sobie nieźle.
Lextalionis Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 Ręce na giętej kierze są raczej ułożone naturalniej i mniej drętwieją. Przynajmniej ja tak miałem jak przesiadłem się z giętej na prostą, na początku musiałem często przekładać ręce na rogi albo puszczać kierownicę na chwilę, ale po jakimś czasie się przyzwyczaiłem i zostaje przy prostej...
pawelsystem Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 na prostej kierze rower lepiej skręca zawsze możesz przyciąć kiere
Mod Team michuuu Napisano 29 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 29 Czerwca 2010 Dla mnie do giętej nieco szerszej układają się naturalniej Nie wiem co to znaczy ciasny skręt, ale w terenie między drzewami radzę sobie nieźle. Wcisnę się na sępa: Ile to jest nieco szersza, kupiłem sobie nówkę i jeszcze nie obcinkowałem. 640mm(gięta) i czasami mam wrażenie że będę zgarniał wszystko po drodze ale komforcik super. Poprzednia było 600mm też gięta, różnica 20mm z każdej strony a subiektywnie dużo większa.
rainier Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 Wcisnę się na sępa: Ile to jest nieco szersza, kupiłem sobie nówkę i jeszcze nie obcinkowałem. 640mm(gięta) i czasami mam wrażenie że będę zgarniał wszystko po drodze ale komforcik super. Poprzednia było 600mm też gięta, różnica 20mm z każdej strony a subiektywnie dużo większa. najpierw przymież klamki, manetki chwyty rogi i co tam jeszcze i zsuń do środka i zobacz ile miejsca ci zostanie, Gięte kiery zazywczaj mają mniejszą pojemność,
Rulez Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 640 jest akurat, to jest właśnie nieco szersza niż typowo sportowe 580/600 mm. Ja mam taką samą i niczego nie zgarniam, za to klatka piersiowa nie jest ściśnięta przez wąsko trzymane ręce.
Mod Team michuuu Napisano 29 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 29 Czerwca 2010 najpierw przymież klamki, manetki chwyty rogi i co tam jeszcze i zsuń do środka i zobacz ile miejsca ci zostanie, Gięte kiery zazywczaj mają mniejszą pojemność, Dlaczego mają mniejszą pojemność. Gdyby rozwinąć(wyprostować) giętą 600mm to będzie dłuższa od prostej 600mm.
Konr4d Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 Dlaczego mają mniejszą pojemność. Gdyby rozwinąć(wyprostować) giętą 600mm to będzie dłuższa od prostej 600mm. ale już licznik zamontowany na wygięciu to średni komfort z jego użytkowania, to samo tyczy się oświetlenia
rainier Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 Dlaczego mają mniejszą pojemność. Gdyby rozwinąć(wyprostować) giętą 600mm to będzie dłuższa od prostej 600mm. tak z obserwacji u mnie wychodzi, zależy jeszcze pewnie jaka średnica ale u mnie jest 31,8 i jakoś słabo klamki do środka mogłem dosunąć aby współpracowały z trigerami, o czym już pisałem w innym poście, może to problem że kierownica jest z "węgla" i jest inaczej wyprofilowana ale jak sie zwężenie kończy tak aby bez problemu zamocować osprzęt to torchę mało miejsca zostaje,
blair7 Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 kierownica 640 to imho nie jest szeroka kiera i nie powinienes sie obawiac ze zle sie bedzie na niej jezdzilo. Ja mam w tej chwili 680 i jeszcze w tym roku wymienie na 740. Na szerszej kierownicy lepiej sie za******la nawet w lesie mi to nie przeszkadza. Jedynie 2 razy na waskim mostku sie nie zmiescilem, ale to szczegol, teraz w tym miejscu przejezdzam przez wode omijajac mostek.
gilgamesz Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Napisano 30 Czerwca 2010 Na czym polega ten problem ze skrętem? Nie chodzi mi o wykonywanie szybkich ,lekkich(o małym promieniu)skrętów na jakims singielku w lesie,ale np. o ciasny skręt o 180 stopni,czy zawrócenie na waskiej drodze.Druga sprawa to własnie naturalniejsze ułozenie rąk i przez to mniejsze ich meczenie i brak dretwienia.
ugupu Napisano 1 Lipca 2010 Napisano 1 Lipca 2010 Nie chodzi mi o wykonywanie szybkich ,lekkich(o małym promieniu)skrętów na jakims singielku w lesie,ale np. o ciasny skręt o 180 stopni,czy zawrócenie na waskiej drodze.Druga sprawa to własnie naturalniejsze ułozenie rąk i przez to mniejsze ich meczenie i brak dretwienia. A nie uważacie, koledzy, że większy udział w tym jak rower skręca ma geometria ramy a nie rodzaj i szerokość kierownicy? W moim starym Treku 6000 miałem prostego Rooxa i nie czułem się pewnie w ciasnych zakrętach. Teraz jeżdżę Haro Escape z giętą i szeroką NS Bad Mama i skręca bez problemu nawet na wąskich ścieżkach.
Sorcerer Napisano 1 Lipca 2010 Napisano 1 Lipca 2010 Ja mysle ze giete sa bardziej zwinne, aczkolwiek to tez jest bardzo wazne od geo. Dla porownania - XTC 18 (595mm) + prosty Syntace -> tak sobie, Contessa "M" (555mm gornej rury ) + gieta 640 - jest ultra zwinne. Aczkolwiek o ile w poprzednich rowerach to tylko prosta kiera wchodzila w rachube jako ze jestem waski, to do XTC zaczynam sie zastanawiac czy przypadkiem nie sprobowac jakiejs niezaszerokiego gietasa jesli rower bedzie nadal tak malo zwinny. W sumie to moze takze przydaloby sie zmienic rame jednak na mniejsza Zrobie wiecej km to moze bede w stanie cos wiecej powiedziec.
Rulez Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 Nie chodzi mi o wykonywanie szybkich ,lekkich(o małym promieniu)skrętów na jakims singielku w lesie,ale np. o ciasny skręt o 180 stopni,czy zawrócenie na waskiej drodze.Druga sprawa to własnie naturalniejsze ułozenie rąk i przez to mniejsze ich meczenie i brak dretwienia. Nie ma żadnego problemu w wykonywaniu takich manewrów z giętą kierownicą o szerokości 640 mm.
nabial Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 -na ulozenie rak maja wplyw katy wygiecia kierownicy w plaszczyznach poziomych i pionowych i nie ma to zadnego zwiazku z typem kierownicy -najwygodniejsze kiery maja giecie do dolu i w strone bikera -gieta kiera jedynie zwieksza poczucie stabilnosci i ogolnego panowania nad rowerem dzieki podniesieniu kokpitu i w efekcie odciazenie przedniej osi -szersza kiera ulatwia utrzymanie rownowagi i zwieksza kontrole, jak wsadzicie prosta 700, to bedzie tak samo, ogolnie jak ktos nie ma kolarskiej postury, to 580 moze strasznie sciskac klate i powodowac problemy z oddychaniem -na zwinnosc roweru przy roznych ewolucjach ma tez wplyw ogolne wyciagniecie sylwetki, a nie sama dlugosc ramy, czy kiery -ze swojej strony polecam prosta/plaska kiere z 10-11* gieciem w strone bikera np ritchey wcs 10d http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=30:krzywy-ritchey-czyli-jak-poprawi-ergonomi&catid=14:testy&Itemid=31 , ktora pozwala na bardziej anatomiczny chwyt
gilgamesz Napisano 7 Lipca 2010 Autor Napisano 7 Lipca 2010 A jaka jeszcze polecacie giętą kierę,oprócz tej zaproponowanej przez Kolegę Nabiała? Długość to maks 660 mm,ale wolałbym krótszą 620-640 mm.Nieduzy wznios-do 15mm(nie chce za bardzo podnieść sylwetki).Fajnie by było aby była lekka.Z tego,że mam chwyty Ergona,chyba lepiej by nie była karbonowa(nie wiem czy zaciskając ergony nie uszkodze kiery).Oprócz tego gdzieś czytałem,że do karbonowych kierownic powinno się stosować mostek z uchwytem dedykowanym do karbonu.
nieborak Napisano 7 Lipca 2010 Napisano 7 Lipca 2010 A jaka jeszcze polecacie giętą kierę,oprócz tej zaproponowanej przez Kolegę Nabiała? Długość to maks 660 mm,ale wolałbym krótszą 620-640 mm.Nieduzy wznios-do 15mm(nie chce za bardzo podnieść sylwetki).Fajnie by było aby była lekka.Z tego,że mam chwyty Ergona,chyba lepiej by nie była karbonowa(nie wiem czy zaciskając ergony nie uszkodze kiery).Oprócz tego gdzieś czytałem,że do karbonowych kierownic powinno się stosować mostek z uchwytem dedykowanym do karbonu. Szukam podobnej i jak na razie nie znalazłem, chodzi o ten wznios, większość ma 20 mm minimum. Zobacz te, tyle że mieszanka z karbonem i dosyć krótka http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=616&pos=0
acid1234 Napisano 12 Lipca 2010 Napisano 12 Lipca 2010 Właśnie zmieniłem kierownicę na prostą Eastona 580mm gięcie 5 stopni z giętej Race Face Deus 635mm (wznios coś około 20-25mm) i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Do giętej nie wracam Po pierwsze nie lubię wysokiej pozycji kierownicy to już wiem i za szeroko dla mnie. Czyli najlepiej dla mnie amor 80mm i prosta kierownica. W tej konfiguracji rower zachowywał się jak gokart. Mam około 170cm wzrostu. Rower sztywny z amorem 105mm(obecnie). Zalety prostej: - szybsza reakcja - zwinność - dużo lepsza pozycja(dla mnie) wady prostej: - gorsza na zjazdach (jest niżej itd.) Zalety giętej: - dużo lepiej na trudnych zjazdach(wysoka pozycja i szerokość) - stabilność (+/-) wady giętej: - ospałość prowadzenia (taki Autobus prawie) - kiepska pozycja (dla mnie za wysoka) Podsumowując to jest to moja subiektywna opinia ale na prostej kierownicy jeździ mi się o niebo lepiej. Planowałem kupno 560mm ale 580mm jest w sam raz(mniejsza to już chyba nie mogła by być).
gilgamesz Napisano 19 Lipca 2010 Autor Napisano 19 Lipca 2010 Znalazłem kilka interesujących giętych kierownic, z pasującą mi długością, ale wiekszość z nich jest karbonowa.I tu mam dwa pytania.Po pierwsze czy do karbonowych kier trzeba mieć jakis specjalny mostek? Wydaje mi się,że kiedys czytałem jakis artykuł o stosowaniu mostków dedykowanych pod karbonowe kierownice. Druga sprawa to to,że przy większości tych karbonowych kierownic podają informację,że nie są przystosowane do montażu rogów. Ja co prawda rogów nie będę montował,ale używam chwytów ergona,których montaż polega na mocnym zaciśnięciu srubą na końcu kierownicy.Czy to może uszkodzić karbon?
Rulez Napisano 19 Lipca 2010 Napisano 19 Lipca 2010 Mostek nie musi być dedykowany, wystarczy przykręcić z wyczuciem - kierownica w tym miejscu jest wzmacniana. Co do rogów - poprostu ścianki na końcu tych kierownic są bardzo cienkie więc każdy rodzaj mocnego zaciśnięcia może im zaszkodzić, natomiast zbyt lekkie zaciśnicie będzie porodowało ruchy chwytów. Są kierownice karbonowe przystosowane do montażu rogów,mają grubsze ścianki lub aluminiowe wstawki.
gilgamesz Napisano 19 Lipca 2010 Autor Napisano 19 Lipca 2010 -na ulozenie rak maja wplyw katy wygiecia kierownicy w plaszczyznach poziomych i pionowych i nie ma to zadnego zwiazku z typem kierownicy -najwygodniejsze kiery maja giecie do dolu i w strone bikera -gieta kiera jedynie zwieksza poczucie stabilnosci i ogolnego panowania nad rowerem dzieki podniesieniu kokpitu i w efekcie odciazenie przedniej osi -szersza kiera ulatwia utrzymanie rownowagi i zwieksza kontrole, jak wsadzicie prosta 700, to bedzie tak samo, ogolnie jak ktos nie ma kolarskiej postury, to 580 moze strasznie sciskac klate i powodowac problemy z oddychaniem -na zwinnosc roweru przy roznych ewolucjach ma tez wplyw ogolne wyciagniecie sylwetki, a nie sama dlugosc ramy, czy kiery -ze swojej strony polecam prosta/plaska kiere z 10-11* gieciem w strone bikera np ritchey wcs 10d http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=30:krzywy-ritchey-czyli-jak-poprawi-ergonomi&catid=14:testy&Itemid=31 , ktora pozwala na bardziej anatomiczny chwyt Mam pytanie czy chodzi o tę kierę: http://aukcjewp.wp.pl/item1116881103_kierownica_ritchey_pro_10d_31_8mm_2010_xtrabike.html
gilgamesz Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 W końcu kupiłem,zobaczę czy będzie lepiej,jak będę czuł sie z szerszą kierą.Myślę czy jej nie skrócic chociaż po centymetrze z każdej strony do tych 64 cm,ale chyba na razie zostawię tak jak jest. Oto co wybrałem(chyba taka polecał Kolega Nabiał),waga 232g: http://fhm.pl/sklep/ritchey-kierownica-black-flat-2010-p-565.html
nieborak Napisano 20 Lipca 2010 Napisano 20 Lipca 2010 Śmieszna ta kiera. Z tym przycinaniem to uważaj, 2 cm krótsza to już bardzo dużo. Najpierw sprawdź jak się jeździ..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.