Skocz do zawartości

[kierownica]prosta czy gięta a łatwość manewrowania


gilgamesz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam prosta kierę(58 cm) i zauważyłem,ze mam czasami kłopoty z ciasnym skrętem.Czy zmiana na gietą poprawi ten element,czy też raczej lekarstwem na to będzie wydłużenie kierownicy?

Zastanawiam sie tez, na jakiej kierownicy prostej czy giętej dłonie układaja się naturalniej i przez to mniej są narażone na ból?

Napisano

Dla mnie do giętej nieco szerszej układają się naturalniej :)

Nie wiem co to znaczy ciasny skręt, ale w terenie między drzewami radzę sobie nieźle.

Napisano

Ręce na giętej kierze są raczej ułożone naturalniej i mniej drętwieją. Przynajmniej ja tak miałem jak przesiadłem się z giętej na prostą, na początku musiałem często przekładać ręce na rogi albo puszczać kierownicę na chwilę, ale po jakimś czasie się przyzwyczaiłem i zostaje przy prostej...

  • Mod Team
Napisano

Dla mnie do giętej nieco szerszej układają się naturalniej :)

Nie wiem co to znaczy ciasny skręt, ale w terenie między drzewami radzę sobie nieźle.

 

Wcisnę się na sępa:

Ile to jest nieco szersza, kupiłem sobie nówkę i jeszcze nie obcinkowałem. 640mm(gięta) i czasami mam wrażenie że będę zgarniał wszystko po drodze ale komforcik super. Poprzednia było 600mm też gięta, różnica 20mm z każdej strony a subiektywnie dużo większa.

Napisano

Wcisnę się na sępa:

Ile to jest nieco szersza, kupiłem sobie nówkę i jeszcze nie obcinkowałem. 640mm(gięta) i czasami mam wrażenie że będę zgarniał wszystko po drodze ale komforcik super. Poprzednia było 600mm też gięta, różnica 20mm z każdej strony a subiektywnie dużo większa.

najpierw przymież klamki, manetki chwyty rogi i co tam jeszcze i zsuń do środka i zobacz ile miejsca ci zostanie,

Gięte kiery zazywczaj mają mniejszą pojemność,

Napisano

640 jest akurat, to jest właśnie nieco szersza niż typowo sportowe 580/600 mm.

Ja mam taką samą i niczego nie zgarniam, za to klatka piersiowa nie jest ściśnięta przez wąsko trzymane ręce.

  • Mod Team
Napisano

najpierw przymież klamki, manetki chwyty rogi i co tam jeszcze i zsuń do środka i zobacz ile miejsca ci zostanie,

Gięte kiery zazywczaj mają mniejszą pojemność,

 

Dlaczego mają mniejszą pojemność. Gdyby rozwinąć(wyprostować) giętą 600mm to będzie dłuższa od prostej 600mm.

Napisano

Dlaczego mają mniejszą pojemność. Gdyby rozwinąć(wyprostować) giętą 600mm to będzie dłuższa od prostej 600mm.

ale już licznik zamontowany na wygięciu to średni komfort z jego użytkowania, to samo tyczy się oświetlenia

Napisano

Dlaczego mają mniejszą pojemność. Gdyby rozwinąć(wyprostować) giętą 600mm to będzie dłuższa od prostej 600mm.

 

tak z obserwacji u mnie wychodzi, zależy jeszcze pewnie jaka średnica ale u mnie jest 31,8 i jakoś słabo klamki do środka mogłem dosunąć aby współpracowały z trigerami, o czym już pisałem w innym poście,

może to problem że kierownica jest z "węgla" i jest inaczej wyprofilowana ale jak sie zwężenie kończy tak aby bez problemu zamocować osprzęt to torchę mało miejsca zostaje,

Napisano

kierownica 640 to imho nie jest szeroka kiera i nie powinienes sie obawiac ze zle sie bedzie na niej jezdzilo. Ja mam w tej chwili 680 i jeszcze w tym roku wymienie na 740. Na szerszej kierownicy lepiej sie za******la nawet w lesie mi to nie przeszkadza. Jedynie 2 razy na waskim mostku sie nie zmiescilem, ale to szczegol, teraz w tym miejscu przejezdzam przez wode omijajac mostek.

Napisano

Na czym polega ten problem ze skrętem?

Nie chodzi mi o wykonywanie szybkich ,lekkich(o małym promieniu)skrętów na jakims singielku w lesie,ale np. o ciasny skręt o 180 stopni,czy zawrócenie na waskiej drodze.Druga sprawa to własnie naturalniejsze ułozenie rąk i przez to mniejsze ich meczenie i brak dretwienia.

Napisano

Nie chodzi mi o wykonywanie szybkich ,lekkich(o małym promieniu)skrętów na jakims singielku w lesie,ale np. o ciasny skręt o 180 stopni,czy zawrócenie na waskiej drodze.Druga sprawa to własnie naturalniejsze ułozenie rąk i przez to mniejsze ich meczenie i brak dretwienia.

 

A nie uważacie, koledzy, że większy udział w tym jak rower skręca ma geometria ramy a nie rodzaj i szerokość kierownicy? W moim starym Treku 6000 miałem prostego Rooxa i nie czułem się pewnie w ciasnych zakrętach. Teraz jeżdżę Haro Escape z giętą i szeroką NS Bad Mama i skręca bez problemu nawet na wąskich ścieżkach.

Napisano

Ja mysle ze giete sa bardziej zwinne, aczkolwiek to tez jest bardzo wazne od geo.

 

Dla porownania - XTC 18 (595mm) + prosty Syntace -> tak sobie, Contessa "M" (555mm gornej rury :) ) + gieta 640 - jest ultra zwinne.

Aczkolwiek o ile w poprzednich rowerach to tylko prosta kiera wchodzila w rachube jako ze jestem waski, to do XTC zaczynam sie zastanawiac czy przypadkiem nie sprobowac jakiejs niezaszerokiego gietasa jesli rower bedzie nadal tak malo zwinny. W sumie to moze takze przydaloby sie zmienic rame jednak na mniejsza :P

Zrobie wiecej km to moze bede w stanie cos wiecej powiedziec.

Napisano

Nie chodzi mi o wykonywanie szybkich ,lekkich(o małym promieniu)skrętów na jakims singielku w lesie,ale np. o ciasny skręt o 180 stopni,czy zawrócenie na waskiej drodze.Druga sprawa to własnie naturalniejsze ułozenie rąk i przez to mniejsze ich meczenie i brak dretwienia.

Nie ma żadnego problemu w wykonywaniu takich manewrów z giętą kierownicą o szerokości 640 mm.

Napisano

-na ulozenie rak maja wplyw katy wygiecia kierownicy w plaszczyznach poziomych i pionowych i nie ma to zadnego zwiazku z typem kierownicy

-najwygodniejsze kiery maja giecie do dolu i w strone bikera

-gieta kiera jedynie zwieksza poczucie stabilnosci i ogolnego panowania nad rowerem dzieki podniesieniu kokpitu i w efekcie odciazenie przedniej osi

-szersza kiera ulatwia utrzymanie rownowagi i zwieksza kontrole, jak wsadzicie prosta 700, to bedzie tak samo, ogolnie jak ktos nie ma kolarskiej postury, to 580 moze strasznie sciskac klate i powodowac problemy z oddychaniem

-na zwinnosc roweru przy roznych ewolucjach ma tez wplyw ogolne wyciagniecie sylwetki, a nie sama dlugosc ramy, czy kiery

-ze swojej strony polecam prosta/plaska kiere z 10-11* gieciem w strone bikera np ritchey wcs 10d http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=30:krzywy-ritchey-czyli-jak-poprawi-ergonomi&catid=14:testy&Itemid=31 , ktora pozwala na bardziej anatomiczny chwyt

Napisano

A jaka jeszcze polecacie giętą kierę,oprócz tej zaproponowanej przez Kolegę Nabiała? Długość to maks 660 mm,ale wolałbym krótszą 620-640 mm.Nieduzy wznios-do 15mm(nie chce za bardzo podnieść sylwetki).Fajnie by było aby była lekka.Z tego,że mam chwyty Ergona,chyba lepiej by nie była karbonowa(nie wiem czy zaciskając ergony nie uszkodze kiery).Oprócz tego gdzieś czytałem,że do karbonowych kierownic powinno się stosować mostek z uchwytem dedykowanym do karbonu.

Napisano

A jaka jeszcze polecacie giętą kierę,oprócz tej zaproponowanej przez Kolegę Nabiała? Długość to maks 660 mm,ale wolałbym krótszą 620-640 mm.Nieduzy wznios-do 15mm(nie chce za bardzo podnieść sylwetki).Fajnie by było aby była lekka.Z tego,że mam chwyty Ergona,chyba lepiej by nie była karbonowa(nie wiem czy zaciskając ergony nie uszkodze kiery).Oprócz tego gdzieś czytałem,że do karbonowych kierownic powinno się stosować mostek z uchwytem dedykowanym do karbonu.

 

Szukam podobnej i jak na razie nie znalazłem, chodzi o ten wznios, większość ma 20 mm minimum.

Zobacz te, tyle że mieszanka z karbonem i dosyć krótka http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=616&pos=0

Napisano

Właśnie zmieniłem kierownicę na prostą Eastona 580mm gięcie 5 stopni z giętej Race Face Deus 635mm (wznios coś około 20-25mm) i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Do giętej nie wracam :thumbsup: Po pierwsze nie lubię wysokiej pozycji kierownicy to już wiem i za szeroko dla mnie. Czyli najlepiej dla mnie amor 80mm i prosta kierownica. W tej konfiguracji rower zachowywał się jak gokart.

Mam około 170cm wzrostu. Rower sztywny z amorem 105mm(obecnie).

 

Zalety prostej:

- szybsza reakcja

- zwinność

- dużo lepsza pozycja(dla mnie)

wady prostej:

- gorsza na zjazdach (jest niżej itd.)

 

Zalety giętej:

- dużo lepiej na trudnych zjazdach(wysoka pozycja i szerokość)

- stabilność (+/-)

wady giętej:

- ospałość prowadzenia (taki Autobus prawie)

- kiepska pozycja (dla mnie za wysoka)

 

Podsumowując to jest to moja subiektywna opinia ale na prostej kierownicy jeździ mi się o niebo lepiej.

Planowałem kupno 560mm ale 580mm jest w sam raz(mniejsza to już chyba nie mogła by być).

Napisano

Znalazłem kilka interesujących giętych kierownic, z pasującą mi długością, ale wiekszość z nich jest karbonowa.I tu mam dwa pytania.Po pierwsze czy do karbonowych kier trzeba mieć jakis specjalny mostek? Wydaje mi się,że kiedys czytałem jakis artykuł o stosowaniu mostków dedykowanych pod karbonowe kierownice.

Druga sprawa to to,że przy większości tych karbonowych kierownic podają informację,że nie są przystosowane do montażu rogów. Ja co prawda rogów nie będę montował,ale używam chwytów ergona,których montaż polega na mocnym zaciśnięciu srubą na końcu kierownicy.Czy to może uszkodzić karbon?

Napisano

Mostek nie musi być dedykowany, wystarczy przykręcić z wyczuciem - kierownica w tym miejscu jest wzmacniana.

Co do rogów - poprostu ścianki na końcu tych kierownic są bardzo cienkie więc każdy rodzaj mocnego zaciśnięcia może im zaszkodzić, natomiast zbyt lekkie zaciśnicie będzie porodowało ruchy chwytów.

Są kierownice karbonowe przystosowane do montażu rogów,mają grubsze ścianki lub aluminiowe wstawki.

Napisano

-na ulozenie rak maja wplyw katy wygiecia kierownicy w plaszczyznach poziomych i pionowych i nie ma to zadnego zwiazku z typem kierownicy

-najwygodniejsze kiery maja giecie do dolu i w strone bikera

-gieta kiera jedynie zwieksza poczucie stabilnosci i ogolnego panowania nad rowerem dzieki podniesieniu kokpitu i w efekcie odciazenie przedniej osi

-szersza kiera ulatwia utrzymanie rownowagi i zwieksza kontrole, jak wsadzicie prosta 700, to bedzie tak samo, ogolnie jak ktos nie ma kolarskiej postury, to 580 moze strasznie sciskac klate i powodowac problemy z oddychaniem

-na zwinnosc roweru przy roznych ewolucjach ma tez wplyw ogolne wyciagniecie sylwetki, a nie sama dlugosc ramy, czy kiery

-ze swojej strony polecam prosta/plaska kiere z 10-11* gieciem w strone bikera np ritchey wcs 10d http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=30:krzywy-ritchey-czyli-jak-poprawi-ergonomi&catid=14:testy&Itemid=31 , ktora pozwala na bardziej anatomiczny chwyt

 

 

Mam pytanie czy chodzi o tę kierę:

http://aukcjewp.wp.pl/item1116881103_kierownica_ritchey_pro_10d_31_8mm_2010_xtrabike.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...