Skocz do zawartości

[rower] Full do 6000 zł


bardakon

Rekomendowane odpowiedzi

Racja, a najlepszym tego dowodem są dobre opinie jednozawiasów Cannondale'a, Scotta czy Treka.

Co do Vipera to jeszcze weź pod uwagę przygody jakie ludzie mieli ze sklepem Bike Arena (to dawny Extremeshop, jest o nim stosowny wątek na forum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile rower nie będzie "szedł" tygodniami, będzie kompletny, sprawny, w takim rozmiarze i specyfikacji jak się zamawiało przez co nie trzeba go będzie reklamować, to nie ;) Ale sądząc po opisach przygód ludzi którzy tam kupowali, to różnie z tym bywa. Ja zresztą tez swój rower składałem niedawno, brałem pod uwagę podobne ramy jak w tym temacie, i ostatecznie Poisona/Vipera odrzuciłem bo nie wyobrażam sobie sytuacji że dostaję np. ramę bez haka, i muszę się o niego dopraszać tygodniami. Już chyba prędzej bym zamówił Vipera z chainreactioncycles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy z ogniwem horsta mniej tracą energii przy przyspieszaniu i podjeżdżaniu w stosunku do systemów virtual i pokrewnych.

W testach ramy Cube AMS i XMS mają bardzo wysokie oceny pod kątem minimalizacji utraty energii.

Oj, rozumiem że coś można promować, ale bez przesadnego wciskania kitu proszę. ;)

Ostatnio miałem okazję pojeździć Spumpjumprem Comp ze zwykłym Foxem, i z wyłączoną blokadą zawieszenie po prostu pływa, nawet przy spokojnym kręceniu z młynka. Już nawet Nomad co ma pod tyłkiem 160mm skoku zachowuje się o wiele przyzwoiciej.

Platforma fakt, znacząco eliminuje ten efekt, tyle że samo zawieszenie już nie jest tak czułe jak być powinno - coś za coś.

Na zlocie przejechałem się także kilka km Canyonem o skoku 120mm z idento zawieszeniem i efekt podobny - czułość lub efektywna praca, wybór należy do Ciebie.

Tak z ciekawości jeszcze zapytam - na jakich to virtualach testowałeś swoje teorie, skoro z absolutną pewnością promujesz takie stwierdzenia??

 

Co do testów w prasie - kwestia na czym zależy testerowi. Jak na wydajności napędzania to zarzuci platformę, nabije damper odpowiednio wysokim ciśnieniem i będzie zachwalał że zawieszenie nie buja. Że jednocześnie nie wybiera 50% drobnych nierówności to inna kwestia, ale testerowi to w danym przypadku nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikt nie mówi że przy wyborze roweru trzeba brać pod uwagę tylko testy .

Chodzi o to aby się nimi wspierać i wybierać te oceniane punkty roweru które maja dal użytkownika znaczenie.

 

Janisław , nikt kitu nie wciska , przeczytaj testy gdzie wiele rzeczy jest poprostu zmierzona , zważona itd.

I nie chodzi o subiektywne odczucia testera , ale właśnie o te informacji które można potwierdzić w 100%.

W wielu tych testach ramy firmy Cube są pozycjonowane bardzo wysoko , a że ktoś ma awersje w związku z tym faktem to już nic na to nie poradzę.

 

Np. Magazym "Bike" bardzo fajnie rozdziela ocenianie roweru osobno na podjazdach i osobno na zjazdach .

Np. Przy podjeżdżaniu oceniane jest umiejscowienie mocowania koszyka bidonu , a przy zjeździe ten parametr nie jest brany pod uwagę. Niby pierdoła , ale może dla kogoś ważna. Takich punktów jest wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo testów "Bike", które mi się podobają, to ciekawe jak są ustawione zawieszenia. Mam test fulli z Bike 2/2009 (zainteresowanych proszę o info na priv to wyślę) i w nim jest tabelka jak który buja i ciągnie korby. Do tego jest tabelka czasów z testowej rundy. Wynik jest mniej więcej taki że nie ma znaczenia jakie zawieszenie, tylko ile rower waży. Bardzo dobrze wypadają konstrukcje jedno zawiasowe (lekkie Spark i 96), a słabo Epic (względnie ciężki model oczko niższy niż S-Works).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janisław , nikt kitu nie wciska , przeczytaj testy gdzie wiele rzeczy jest poprostu zmierzona , zważona itd.

I nie chodzi o subiektywne odczucia testera , ale właśnie o te informacji które można potwierdzić w 100%.

W wielu tych testach ramy firmy Cube są pozycjonowane bardzo wysoko , a że ktoś ma awersje w związku z tym faktem to już nic na to nie poradzę.

Tyle że żaden test choćby nie wiadomo przez kogo napisany nie odpowie na jedno zasadnicze pytanie - jak mi się będzie jeździło na danym rowerze. Owszem, lubię sobie poczytać w jakimś magazynie o konkretnych roweruch, ale traktuję to jako jakąś bazę do dalszych weryfikacji. Jednak wolę się umówić z dystrybutorem/sklepem na jazdy testowe nawet odpłatne (bo nie mówię tu o przejażdżce 200m przed sklepem) i dopiero budować swoją opinię, niż traktować te testy jak wyrocznię.

A z tego co widzę to masz do tego zgoła odmienne podejście - bo w "Bike" czy innym "Magazynie Rowerowym" napisali że jest git więc tak musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że najlepiej sprawdzić samemu to jest to oczywista oczywistość :thumbsup:

Jeżeli tylko ktoś ma taką możliwość to najlepiej przed zakupem zrobić przejażdżkę czy choćby przymiarkę do roweru.

Tyle że wiele osób nie ma takiej możliwości i dla nich takie testy , czy opinie użytkowników są bardzo przydatne.

 

Dla sprostowania , opisy " Mgazynu Rowerowego" są zbyt skromne aby nazwać je Testami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą awersję mam na spam :)

I na stwierdzenia typu "virtual kopie" (dlatego gorszy niż Horst :whistling: ) , jeden kopie mocniej a inny tak że praktycznie tego nie czuć, no i te autorskie rewelacje o największej efektywności HorstLinka ;) , czego to się nie napisze, żeby wcisnąć swój towar ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moze cos ja dorzuce od siebie? :D

nie wiem gdzie te straty energii wirtualnej, mój virtual w porównaniu do czterozawiasa, przy wyłączonej platformie, zbiera się o niebo lepiej niż jakikolwiek czterozawias jakiego miałem. nie oznacza to jednak że nie przydaje mu się foxowa platforma. moj virtu kopie ino tylko wtedy gdy na nim nie siedzę - gdy naciskam zawiechę na małej zębatce - może dlatego kopie bo chce mnie ukarać że na nim nie jadę :woot:

wg mnie zawieszenia wirtualne łątwiej radzą sobie ze zjawiskiem bujania bez wyszukanych tłumików. to ich przewaga w tym względzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najlepiej przejechać się na wybranych modelach i wtedy podjąć decyzję nie tylko system zawieszenia ale i geometria jest ważna :D

PS

Jak się ma Braina, to HorstLink jest bardzo OK. nie przysiada i nie zmula no i żadnymi dźwigniami machać nie trzeba - nowy model jest cholernie czuły, nie ma momentu "zaskoku" po prostu wjeżdżasz na korzenie/kamienie itp a on nie kopie w tyłek nawet przez moment, niestety zdaję sobie sprawę, że to droga zabawka :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...