Skocz do zawartości

[rower] Full do 6000 zł


bardakon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym kupić dwa rowery górskie, fule, w tym temacie pytam o jeden w drugim o drugi.

Cechy rowerzysty: 181cm wzrostu, 80kg.

Jestem zdecydowany na górskiego fula już wszelkie rozkminy czy lepiej może crossa mam już za sobą. Teren nie będzie zbyt wymagający dlatego 120mm to stanowczo za dużo i szukam czegoś do 100mm (w góry też czasem wjadę), koniecznie z blokadami obu amorów .

Cena: Znalazłem rowery za 4999zł, standardowo rowery w tej cenie są wyposażone w osprzęt Deore i amora Torę, dlatego jeżeli będzie coś z lepszym osprzętem to można coś dopłacić, ale nie dużo.

Moje propozycje:

Cube XMS 2009r. http://www.windsport.pl/Sklep/Rowery/Cube%202009 Model zeszłoroczny, możliwa zniżka. Za ile opłaca się go kupić?

Nowy Cube XMS 2010r. http://www.skiteam.pl/rower/Cube/xms/

Scott Spark 60 za 4500zł http://www.windsport.pl/Sklep/Rowery/Scott%20%202009/&page=2

Ghosty: http://secesja.pl/do/item/ASX_5100_2010/ASX5100 lub http://secesja.pl/do/item/ASX_5500_2010/ASX5500

No i podobne...

 

Który proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja mam inną propozycję:

Nie wiem skąd jesteś, ale jeżeli ze śląska to widziałem ostatnio w Chorzowie w otwartym niedawno OUTLECIE rowery GT. MARATHON CARBON PRO za 6999zł z tego co pamiętam to w rozmiarze M. Wiem, że te rower jest warty ponad 10tyś PLN. Jeżeli jesteś za innej części PL to spróbuj na www.sportzakupy.pl Tam jest ten rower wystawiony, więc możesz spróbować się dogadać co do ceny. Mają też inne fule i naprawde w tej chwili dobre ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie trzeba Carbona bo fajny jest ten maraton elite ze sportzakupy (link zabroniony)

Ale wracając do pierwszych dwóch propozycji. Szukałem o tym viperze i na forum i w necie i nie informacji jest bardzo mało. Co więcej panowie z tego wątku w kilku tematach proponowali te same rowery. Można zaufać temu Viperowi? Prezentuje się naprawdę bardzo dobrze ale firmy nie znam! Więc może ktoś inny powie który z tych trzech, Cube, Viper czy GT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie 6000zł już możesz wyrwać jakiegoś sprawdzonego short-linka typu Anthem X. Zawieszenie Maestro powinno mniej bujać przy wyłączonej platformie niż zwykły 4-zawias, kosztem większego oddziaływania nierówności na korby. Jak chcesz fulla dla większego komfortu to to może być lepsza opcja, bo platforma jednak troche zmniejsza czułość. Czego byś nie wybrał, unikaj Foxa Float R bo w nim platforma jest włączona na stałe. Jak Fox to minimum RP2.

Jak chodzi o Vipera to wieczorem moge wrzucić porównanie jego zawieszenia na tle innych, zrobione w programie Linkage (program do analizy zawieszeń rowerowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darowałem sobie opis wrażeń z jazdy cubem bo to jedyny full jakim jeździłem, więc zupełnie nie wiem ile więcej czy mniej mogę oczekiwać w innych konstrukcjach. Po płaskim jeżdże zawsze z platformą bo widać że zawieszenie pracuje na 2 i 3 biegu z przodu. Zauważyłem ciekawą rzecz - jadąc spokojnie ciężko pedałować tak żeby damper w ogóle się nie ruszał, natomiast przy mocniejszym ciśnięciu zawieszenie chyba się usztywnia bo buja mniej. Na włączonej platformie asfaltowe podjazdy zalicza się jak na sztywniaku. Fajnie połyka nierówności typu korzenie, kamienie i muldy - jeżdżę z 20% sagiem i mimo jazdy z platformą przy energicznej jeździe (bez skoków) wykorzystuję 80-90% skoku z tyłu. Kopania w pedały czy przysiadania od hamulca praktycznie nie ma - to chyba główne zalety Horsta. Jakbym był skłonny wydać (bo mieć to nie wszystko) 1000-1500zł więcej na frameset, albo jakbym kupował cały rower za 6000-7000zł to bym mocno zainteresował się własnie Anthemem-X (albo wymarzonym Pivotem Mach 4), ale przy takich sumach warto byłoby poszukać możliwości jazdy testowej.

Jak tak obejżałem wykresy (później je wrzuce) anti-squat (anty-bujania) w programie Linkage to Viperowi bliżej do pół-fulla NRS'a niż do Maestro - czyli zero bujania o ile jeździmy z minimalnym sagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać na czym dokładnie opierasz takie stwierdzenie?

 

Na podstawie specjalistycznych testów ,które czasami sam przytaczasz.

Było już wiele testów rowerów kategorii XC , Allmoutain i zawsze rowery z cztero zawaisem notowały mniejsze utraty energii.

Mają natomiast bardziej wyczuwalne tgzw. kopanie pedałów.

 

Mam również możliwość sprawdzenia osobiście różnych modeli danych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT w swoich fulach stosuje technologie ID - Independent Drivetrain (niezależny napęd). ID pozostaje aktywny na każdym wyboju minimalizując drgania podczas pedałowania - utrata wydajności jest rekompensowana przez systemem tylnego zawieszenia. W rezultacie utrata efektywności jest wyeliminowana.

A takiego Force Elita możesz wyrwać poniżej 5tyś. Oglądają stronkę sportzakupów naktnąłem się na fulle z mongoose'a z dobrym rabatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...