Skocz do zawartości

[modernizacja] Giant Sierra '05


kyob

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Po pięciu latach eksploatacji przyszedł czas na modernizację Sierry. Genralnie poza dętkami nic nie było wymieniane :)

 

Specyfikacja:

 

1) Napęd: 24 biegowy

2) Rozmiary ramy: 19"

3) Rama aluminiowa z zintegrowanymi wzmocnieniami, wymienny hak

4) Widelec: SR Suntour XC-60,75 mm

5) Kierownica: czarna gięta, 600mm

6) Wspornik kierownicy aluminiowy, czarny typu A-head

7) Siodło szaro-czarne

8) Wspornik siodła alumiowy, czarny 30.8mm

9) Hamulce alumiowe, czarne typu V

10) Manetki obrotowe Sram ESP 4.0. 3x 8sp

11) Przerzutka tylna Sram ESP 4.0

12) Przerzutka przednia Sram ESP 3.0

13) Kaseta / wolnobieg Sram PG830 11-32T 8sp kaseta

14) Środek suportu V.P. cartridge

15) Mechanizm korbowy aluminiowy Sunrace 24x34x42, korby 170mm

16) Łańcuch KMC Z72

17) Piasty aluminiowe z szybkozamykaczem 36 H

18) Obręcze czarne ze srebrnymi ściankami 26x1.5", 36H

19) Szprychy 14 G

20) Opony Kenda K849 26x1.95 F/V

 

Nie ukrywam, że powyższe oznaczenia niewiele mi mówią ;)

 

Wymienić muszę na odpowiednik lub następcę (wystarczy sprzet sprawdzony z niższej półki):

1) dętki

2) hamulce

3) opony

4) kasete

5) korbe

6) łańcuch

7) koła

8) piasty

9) przerzutki przód i tył

10) i chyba to wszystko

 

Licze na jakieś porady co wybrać.

Napisano

napisz, ile masz funduszy, Twoja waga i styl jazdy :)

Ale przyzwoity "set" to wg. mnie:

* przerzutka tył : Shimano Deore / Sram X5

* przezutka przód : Shimano Alivio (down swing? ta z obejmą nad przerzutką. jest "trudnozniszczalna" :P )

* opony : Kenda Karma (zwijana to bardzo dobra opona o dobrej wadze w genialnej cenie) / Continental Race King (drut, troszkę cięższa od Karmy, na suchym ok, ale na mokrym róznie to bywa)

* korba : Deore FC-590, ale moze okazac sie za droga. Alternatywa to Deore, jakiś starszy rocznik, na wielowpust.

* suport: jak weźmiesz FC-590 to suport masz w zestawie. Jak nie, to polecam te od Accenta - tanie a bardzo przyzwoite :)

* kaseta : Sram PG-850 (jak pod 8) lub Sram PG-950 (jak pod 9)

* manetki : jak wybierzesz sram'a (tylną zmieniarkę), to manetki coś koło X5, i w zależności od kasety pod 8 lub 9. Jak Deore to albo najnowsze manetki Deore (9 biegów, ale są dość.. drogie ale dobrze działają, można używek poszukać), albo używanych, starszych manetek XT. Jak napęd Shimano ale pod 8, to z nowych to manetki Alivio, z używek to stare XT pod 8.

* Łańcuch : polecam jazdę na 2-3 łańcuchy - po 200-500km wymieniasz łańcuch na nowy, potem zakładasz najmniej wyciągnięty i tak w kółko - minimalizuje zużycie napędu

* hamulce : polecam V'ki. Z rozwiązań budżetowych to Tektro 836AL - bardzo przyzwoite i tanie hampelki. Z lepszych to hamulce od Avida - Single Dight

* klamki pod hamulce : polecam Avida z serii FR. Od siebie to polecam stare klamki LX - sam takich używam, są naprawdę dobre :). Z tańszych to klamki Tektro są przyzwoite.

* a koła... hmm.. to droga zabawka, ale można iść po kosztach, o ile ostro nie jeździsz i nie ważysz tyle, co 4 kolarzy ( :P ) i wziąć set: piasty novateca (nie znam modeli, ale coś w rozsądnej cenie), nyple Dartmoora ale mosiężne, obręcz Mavic X317 lub tańsze Alexrims PC18 (chyba ten model :P) i szprychy.. jakie podejdą, byle się nie rozsypały.

* co do dętek - o ile nie jesteś light bikerem, to jakiekolwiek, nie bawić się w "odchudzane".

Cena nie powinna przekroczyć 1000zł, ale o ile się jeździ dobrze na tym rowerku, to taka modernizacja, o ile się będzie dbać o sprzęt, przyniesie więcej dobrego niż kupno nowego roweru za ten 1000zł. No, i zapomniałbym. Przy wymianie tego polecam wymianę wszystkich linek i pancerzy.

Napisano

napisz, ile masz funduszy, Twoja waga i styl jazdy :)

 

Fundusze jak zawsze są ograniczone będę polował na okazje. Rower kosztował 1000zł i nie zamierzam go przepłacić :)

 

Waże +- 80kg jeżdże rekreacyjnie bez jakiś mega trudnych tras i czasem zdarzy się jakiś odcinek na szosie. Generalnie prawie wszystkie rodzaje tras w wykonaniu typowego amatora :)

 

Sierrę męczyłem przez 5 lat i nadal jeździ, ale ze względów bezpieczeństwa muszę ją "usprawnić".

 

adii22 bardzo dziękuję za odpowiedź

Napisano

Rekreacyjnie powiadasz :) Za 1000zł można zrobić w takim rowerku bardzo przyzwoitą modernizację. Nie chcesz przepłacać, to logiczne, ale nie wiem jak to miał Giant w Sierra'rze, ale wielu producentów (patrz Kross ;D) na jednej ramie robi kilka rowerów, nieraz w przedziale 1000zł - 4500zł :) (właśnie Kross z serią Level). Za dodatkowy "tysiączek" możesz się cieszyć precyzją działania i trwałością sprzętu jak w wyższych modelach, o ile przy montażu nie spapra się niczego :) . Napisz jaki masz amortyzator, może i jego by się przydało zmienić? Chyba, że dobrze Ci się jeździ :)

 

A... już wiem, nie poparzyłem na rozpiskę :)

Napisano

Jeszcze pytanie z innej beczki od czego zacząć modernizacje, które elementy wymienić w pierwszej kolejności.

Napisano

Od najbardziej zużytych - jak się domyślam opony, potem hample (jeżeli zaciski są dobre, można wymienić jedynie klocki), linki z pancerzykami, potem napęd, ale to, co się zużywa (czyli równocześnie łańcuch z kasetą, ew. z korbą), następnie reszta napędu (z manetkami na czele, chyba, że przejdziesz pod 9 biegów to manetki lecą wcześniej), dalej to koła (te można wcześniej zmienić), teraz na co fundusze będą :)

Generalnie polecam metodę kompletowania całości, a jak będzie np. cały napęd, zakładasz napęd, całe koła, zakładasz koła i tak dalej :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...