microsista Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Witam, Zdecydowałem się na zakup Schwalbe Racing Ralph 26x2.25 na tył, oraz Schwalbe Rocket Ron 26x2.25 na przód do mojego Kelly'sa. Zauważyłem, że mają one rózne dopiski i różną wagę. Rocket Ron: -Tubeless, Evolution Line, Triple Nano Black - 650g -Evolution Line, Triple Nano Black-Skin - 465g -ORC, Performance Line Black-Skin - 510g -Evolution Line, Silica White - 465g Racing Ralph: -Evolution Line, Triple Nano Black-Skin - 520g -Evolution Line, Triple Nano Silver - 520g -Tubeless, Evolution Line, Triple Nano Black - 710g -Evolution Line, Double Defense, Triple Nano Black-Skin - 610g -Evolution Line, Triple Nano White - 520g -Evolution Line, Triple Nano Red - 520g -SnakeSkin, Evolution Line, Triple Nano Black-Skin - 570g Czym one się różnią? Które są najlepsze? Może lepiej wziąć 2xRoRo, lub 2xRaRa? A może w ogóle inne? 60% asfalt, 20%szuter, 20% teren. PS: Dętki lepiej brać lepsze, czy najtańsze z Decathlona? Czy 4 atmosfery sprawią, że dętki nie będą mi pękać przy wjeździe pod krawężnik? Czy nie będzie to za dużo dla osoby ważącej 60kg? Przepraszam za post pod postem, ale nie znalazlem opcji edytuj: Poczytałem trochę i dowiedziałem się, że zarówno Racing Ralphy, jak i Rocket Rony są w 3 wersjach. 1. Evolution - najsłabsza, ale najlżejsza. 2. SnakeSkin - Mocniejsza, ale trochę cięższa. 3. Double Defense - Pancerna, i ciężka. Z góry odpada Double Defense, nie chce mieć czołgu. Wystarczy mi Evolution czy lepiej brac SnakeSkin? Może dla zmniejszenia wagi wziąć 26x2.1? Co wtedy się pogorszy? Wyczytałem że Racing Ralphy są mocne i dlatego są polecane na tył. A Rocket Rony są słabsze, ale lżejsze. Jakby brac to lepiej SnakeSkin RocketDonów czy Evolution Racing Ralphów? Proszę o radę... PS:http://www.allegro.pl/item1087792471_detka_schwalbe_xx_light_95g_sv_i_av_super_waga.html maksymalna wielkośc tej dętki to 2.1? Czyli na 2.25 nie będzie pasować? 26 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 jeśli w większości (60%) śmigasz po asfalcie to odradzam wersję evolution z z mieszanką triple nano compound , jeśli już to wersja performance , jeśli trasy w terenie są łatwe technicznie to śmiało weź 2xRR szerokość 2,1" szersza opona będzie mieć większe opory toczenia. Ale muszę też powiedzieć że moje doświadczenia z oponami schwalbe są takie - są to opony typowo po to by zakładać je na zawody czy też długie wypady w terenie , na asfalty nie warto ich zakładać bo mieszanki gumy jakie ma schwalbe słabo znoszą ścieranie się na asfalcie. Ja na Twoim miejscu zaoszczędził bym trochę i dołożył do następującego rozwiązania , 2 opony drutowe , semi slick jakaś kenda albo continental race king w wersji drutowej , i na teren 2 rocket rony w wersji performance. Jeśli zależy Ci na wytrzymałości dętki to weź np. schwalbe sv13 albo av13 ważą ok 130 gram , a będą wytrzymalsze niż wersja extra light , możesz też wybrać jakieś dętki continentala albo kendy , ale odradzam wersję extralight... co do ciśnienia w oponach to też w zależności od warunków panujących 4 atmosfery to na mój gust trochę za dużo na Twoją wagę , proponowałbym 3,0-3,3 atmosfery nie więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 CentrumRowerowe co powiesz na to? Staram się walczyć z mitem o oporach toczenia albo czekam aż ktoś mnie wyprowadzi z błędu Microsista w jakim terenie jeździsz? Jeśli nie ma tam dużo kamieni to bym na wstępie odrzucił SnakeSkin. Zależy Ci na względnie niskim koszcie i wysokiej trwałości opon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Trasy w terenie są raczej łatwe technicznie. 2xRR to 2xRocketRon, czy 2xRacingRalph? Jesli 2xRoRo, to co z wytrzymałością tylniej opony? Jesli 2xRaRa, to co z wagą? Też słyszałem, że szersze opony wcale nie mają gorszych oporów toczenia. Doszedłem do wniosku, że jedyną różnicą jest to, że 2.1 są lżejsze kosztem przyczepnośći. Dlaczego odrzucasz Evolution z mieszanką Triple Nano Compound? W czym jest lepsza Performance? Schwalbe AV13 ważą 240g, nie 130g tak jak mowisz. Dowód: http://www.allegro.pl/item1099761110_schwalbe_av13_detka_26_1_5_2_5_centrumrowerowe.html vs http://www.allegro.pl/item1093613675_schwalbe_av_14a_xx_light_detka_26x1_5_2_1_95_g.html Pewnie chodziło ci o wersję ExtraLight która waży 130g: http://www.allegro.pl/item1099761136_schwalbe_sv_14_extra_light_130g_26x1_5_2_35_centr.html Ale i tak chyba pozostany przy XXLight. Czy przy takim niskim ciśnieniu 3,0-3,3 nie będę łapał snakebitów? Słyszałem że można mieć coś takiego jak system bezdętkowy. Co trzeba mieć żeby dało się to wykonać? wystarczy kupić odpowiednią opone? http://www.allegro.pl/item1084466002_opona_schwalbe_nobby_nic_26x2_25_tubeless_evo_trip.html albo http://www.allegro.pl/item1087649723_opona_schwalbe_rocket_ron_2_10_ust_tubeless.html Czy trzeba mieć odpowiednia felgę? Warto to kupować? Jest wtedy większa wytzymałość? PS: Tył: Schwalbe Racing Ralph, Evolution Line, Black-Skin, Triple Nano Compound - 2.25 ważąca 520g Schwalbe Racing Ralph, Evolution Line, Black-Skin, Triple Nano Compound - 2.10 ważąca 460g Przód: Schwalbe Rocket Ron, Evolution Line, Black-Skin, Triple Nano Compound - 2.25 ważąca 465g Schwalbe Rocket Ron, Evolution Line, Black-Skin, Triple Nano Compound - 2.10 ważąca 430g Dętki: Schwalbe XX-Light AV14A 1.5-2.1 - ważąca 95g Schwalbe Extra Light AV14 1.5-2.1 - ważąca 130g Inne nie wchodzą w rachubę. Warto brać (w przypadku opon) szerszą wersję dla lepszej przyczepności kosztem zwiększenia masy? W przypadku opon cięższą wersję dla zwiększenia wytrzymałości? Myślę że będę się starał utrzymywać 3,5atm. System bezdętkowy sobię daruję, za dużo zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Jak dla mnie trochę chaosu w tym co napisałeś Zarówno UST jak i rozwiązanie z uszczelniaczem sobie darujesz? Moim zdaniem dobra decyzja jak się nie ścigasz. Z tych Schwalbe co podałeś do HT wziąłbym początkowy zestaw tył RaRa i przód RoRo obie 2,25 dla lepszej amortyzacji. Jeśli są to opony do rekreacyjnej jazdy to bym jednak kupił coś tańszego. Ja lubię zestaw Continental zwijanych na tył Race King 2,2 i na przód Speed King 2,3. Nie używałbym też tak wysokich ciśnień. Ja jeździłem na dętkach 100g, oponach RK 2,0 i SK 2,1 na 2,5bar przy masie 55kg i było ok nawet na wyścigach. Teraz na szerszym zestawie (2,2 i 2,3) używam 2bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Gotowy zestaw do UST to prawie 300zł. A z "domowymi" sposobami jest za dużo roboty. Aha, czyli jak będę miał szerszą oponę to będę mógł zmniejszyć ciśnienie bez obawy o snakebity? Jeszczę zobaczę, może kupie jakieś tańsze... A jakbym kupował to od tych Continetali nie będą lepsze Kendy Karmy? A może zamiast Rocket Rona dać Nobby Nica na przód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 Generalnie na szerszych oponach jeździ się z mniejszym ciśnieniem. Przy takim samym ciśnieniu w szerszej będzie więcej powietrza, więc można zmniejszyć ciśnienie bez ryzyka snakebite. Do tego przy takim samym ciśnieniu szersze opony nie będą mieć raczej lepszej przyczepności od węższych. Nobby Nic na przód to raczej w cięższy teren bym dawał, ewentualnie jak potrzeba np wersję Snake Skin. Opon Kenda nie używałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Aha, czyli jak bym się jednak zdecydował na rozwiązanie z uszczelniaczem to lepiej brać 2.1, bo snakebita i tak nie bedzie, a waga będzie niższa, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Odradzam rozwiązanie z uszczelniaczem do rekreacyjnej jazdy. Rozwiązanie będzie lżejsze tylko przy zastosowaniu lekkiej opaski na obręcz, a nie takiej gumowej z zestawów bezdętkowych do klasycznych obręczy. Miałeś jakieś problemy ze snakebite? Moim zdaniem uszczelniacz ma takie wady: -ciężej się zmienia opony i trzeba je czyścić po zdjęciu -trzeba zmieniać lub uzupełniać uszczelniacz w miarę wysychania -gorzej trzyma powietrze niż dętka -problemy z uszczelnianiem niektórych kombinacji obręczy i opon Zalety to: -potencjalnie większa odporność na przebicia (ale może być nawet mniejsza jak się weźmie opony z cienkimi ściankami bocznymi bo tam uszczelniacz dziur nie zatka, a jest cieńsza warstwa gumy przez brak dętki) -wyeliminowanie snakebite i tym samym możliwość zastosowania niższych ciśnień dla lepszej przyczepności i amortyzacji -mniejsze opory toczenia przy tym samym ciśnieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Wyżej napisałeś, że rozwiązanie z uszczelniaczem to dobra decyzja jak się nie ścigam. Co do masy: http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=990 14g http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=945 10g http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=741 130g wychodzi 154g http://www.centrumrowerowe.pl/08710020004/Schwalbe-AV_14A_XX-Light_detka_26x1_5-2_1_95_g_/Produkt.aspx 190g http://www.centrumrowerowe.pl/003205/Schwalbe-tasma_do_felg_26/Produkt.aspx 42g wychodzi 232g Tylko zastanawia mnie to, że do gotowych zestawów oprócz gumowej opaski dodają właśnie tą taśmę, może sama taśma nie wystarczy? Co do wad: Oponę zmienia się rzadko więc to nie jest problem. Podobno płyn wystarczy zmienić raz w sezonie. Można zawszę trochę dopompować. Producent zapewnia, że działa to z każdą oponą. Zastanawiam się też nad Furious Fredami 2.0, bo kusi mnie waga 300g i praktycznie brak oporów toczenia, boję się tylko o ich trwałość i przyczepność w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Napisałem że dobra decyzja sobie to odpuścić. Chodzi o ten wpis: Zarówno UST jak i rozwiązanie z uszczelniaczem sobie darujesz? Moim zdaniem dobra decyzja jak się nie ścigasz. ? Ta lekka taśma NoTubes starcza na pewno do ich obręczy (używam i działa). Z innymi może być problem jak dają gumowe, ale nie wiem dokładnie z czego to wynika. Producenci różne rzeczy mówią. Masz na to gwarancję? Dętki 100g są według mnie ok i z lekką opaską całość waży niewiele ponad 100g, a nie 232g. Napisz proszę jak dokładnie jeździsz, bo jakieś coraz dziwniejsze propozycje podajesz jak na moje oko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Źle Cię zrozumiałem na początku... te masy co podawałem to są masy dla obu kół: http://lemonbike.eu/...products_id=990 2*7g=14g http://lemonbike.eu/...products_id=945 2*5g=10g http://lemonbike.eu/...products_id=741 2*65g=130g wychodzi 154g http://www.centrumro...g_/Produkt.aspx 2*95g=190g http://www.centrumro...26/Produkt.aspx 2*21g=42g wychodzi 232g Więc UST wychodzi dużo lżejsze. Jaką lżejszą opaskę do dętek polecisz? Jeżdżę po asfalcie i po lekkim terenie (piasek, ubita ziemia). Na Fredach, w porównaniu do RoRo i RaRa 2.1, tracę 250g, to sporo, a w porównaniu do 2.25 prawie 400g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Nie zauważyłem że to podwójnie. Ale to właśnie tak jak mówiłem jeśli dodasz tą gumową opaskę to wyjdzie więcej niż dętki. Można dać pod dętkę np. tą taśmę żółtą NoTubes czy izolację. UST potrzebuje specjalnych obręczy i o ile takich nie posiadasz to raczej nie ma sensu. Do tego takie opony są bardzo ciężkie względem zwykłych. Co Ci da w praktyce ta mniejsza masa? Trochę lepsze przyśpieszenia, których nie potrzebujesz? Piszesz o piachu. Tam lepsze są szersze opony bo się mniej zakopują. Po tym co napisałeś mój typ to 2x Continental RK 2.2 zwijane na dętkach. Ewentualnie coś podobnego, ale nie mam doświadczenia z innymi niż Schwalbe i Continental. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Znaczy ja chce Tubeless, a nie UST, znaczy zwykla obrecz, zwykla opona i uszczelniacz. Obrecz i opona UST daje to że nie potrzeba uszczelniacza. 400g na oponach to nie jest troche lepsze przyspieszenie, to jest kop w dupe. Powtarzam, że opony wybieram głównie pod asfalt, a więc opory toczenia i masa są bardzo ważne. Tylko nie polecajcie mi slicków, czasami jednak pojadę w "teren". Z szerokich opon już zrezygnowałem, szukam teraz czegoś 2.0-2.1. Dlatego Continentale mnie nie przekonują... Walka się toczy pomiędzy Racing Ralph 2.1 tył, Rocket Ron 2.1 przód, a 2xFurious Fred 2.0. A więc pytanie jak zachowują się Fredy w lekkim terenie i jak z ich wytrzymałością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Rób jak chcesz. Ja FF odradzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Jeździłeś na nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spootnick Napisano 1 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Nie, ale skoro nawet producent pisze o małej odporności na przebicia, słabej przyczepności i mniejszej odporności od Rocket Ron to bym mu ufał. Dalej obstaje przy tym że 400g Ci realnie nic nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
microsista Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 Zakupiłem jednak RoRo 2.25 na przód i RR 2.25 na tył. Wziąłem też kilka dętek Schwalbe XX-Light 95g. I mam pytanie, czy jak zamiast opaski na obręcz dam zwykłą taśmę izolacyjną to dętka nie pęknie? Ciśnienie będzie około 3 bar. Konieczny jest talk? Czy będą one miały go w standarcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kielon Napisano 15 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 jeśli w większości (60%) śmigasz po asfalcie to odradzam wersję evolution z z mieszanką triple nano compound , jeśli już to wersja performance , jeśli trasy w terenie są łatwe technicznie to śmiało weź 2xRR szerokość 2,1" szersza opona będzie mieć większe opory toczenia. Ale muszę też powiedzieć że moje doświadczenia z oponami schwalbe są takie - są to opony typowo po to by zakładać je na zawody czy też długie wypady w terenie , na asfalty nie warto ich zakładać bo mieszanki gumy jakie ma schwalbe słabo znoszą ścieranie się na asfalcie. Ja na Twoim miejscu zaoszczędził bym trochę i dołożył do następującego rozwiązania , 2 opony drutowe , semi slick jakaś kenda albo continental race king w wersji drutowej , i na teren 2 rocket rony w wersji performance. Jeśli zależy Ci na wytrzymałości dętki to weź np. schwalbe sv13 albo av13 ważą ok 130 gram , a będą wytrzymalsze niż wersja extra light , możesz też wybrać jakieś dętki continentala albo kendy , ale odradzam wersję extralight... co do ciśnienia w oponach to też w zależności od warunków panujących 4 atmosfery to na mój gust trochę za dużo na Twoją wagę , proponowałbym 3,0-3,3 atmosfery nie więcej. Witam, Jestem właśnie w trakcie zmiany opon. Przez kilka ostatnich lat jeździłem na Ritchey Speedmax. Chciałbym kupić z Ritchey właśnie lub całkiem inną markę. Mam kilka typów. Nie chciałem zawracać głowy forumowiczom, zanim wszystkie "zbiorę w kupę", ale odpowiedź Centrum rowerowego mnie zaintrygowała, żeby juz teraz zapytać, zamiast zakładać temat. Jeżdżę po twardych nawierzchniach - przeważnie asfalt to 60% długości tras (długi dojazd :/), szuter, żwir itp., raczej zbity, rzadko luźny to 25%, zaś drogi gruntowe to mniej więcej 15% długości trasy. Kwestia jest następująca. Planuję wydać max 75-100 zł za oponę (chyba, że w dłuższej perspektywie czasu lepiej kupić coś lepszego, powiedzmy do 130zł za sztukę?). Jak wspomniałem, miałem semi-slicki, które zdarzało mi się czasem ostro katować (zjazdy przy dużych prędkościach po drogach szutrowych). Oponki o dziwo służyły bardzo wiele km. Zastanawiam się, czy kupić ponownie semi-slick, czy coś bardzie agresywnego, w tym szerszego (2,0 do max 2,1)? Dodam, że z tym dojazdem po asfalcie jest różnie. Czasem wliczam go w trasę (gdy wracam), czasem turystycznym tempem dojeżdżam do bezdroży i tam dopiero się katuję. w każdym razie dojazd zajmuje trochę czasu i kilometrów. Szukam opony w miarę wytrzymałej na ścierania, szybkiej, zwrotnej, o niskich oporach toczenia, w miarę lekkiej. Nie jeżdżę rowerem codziennie po mieście, na zakupy itp. Moje użytkowanie polega właśnie na wyjeździe w trasę o wspomnianym stosunku danych nawierzchni. Jednakże w 25% przypadków szukam nowych tras. W tym celu pokonuję spore odległości drogami asfaltowymi, a siły wolę zachować na teren. W grę wchodzą tylko oponki kevlarowe, w wadze poniżej 600g. Moje typy: Continental: 1. Race King Pro 26x2,0 zwijana 2. Speed King 26x2,1 czy może jeszcze inny? (może i nawet wersja Protection) Maxxis: 1. Wormdrive 26x1,9 (czytałem, że szybko się ściera) 2. Ignitor 26x1.95 kevlar 3. Tomahawk 26x1.95 kevlarhttp://www.forumrowerowe.org/public/style_emoticons/default/whistling.gif 4. Flyweight 26x2.00 5. Rendez 26x2,10 6. Ranchero 26x2,00 Kenda: 1. Kobra Kevlar 26x2,0 2. SBE K-1047 Kevlar 26x1,95 3. a może wypasik w postaci Klimax Lite?? W każdym razie jestem otwarty na propozycje. Proszę was o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kriss Napisano 16 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Czasami jeżdżę na Kendzie Kobra (wersja drut), wcześniej jeździłem na niej cały czas i uważam że to niezła opona, jednak mi brakowało trochę przyczepności na zjazdach (po szutrze przede wszystkim...) nie ściera się zbyt szybko, a i opory na asfalcie nie są jakieś straszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.