uraz Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Dla zainteresowanych, oficjalna premiera nowego XTR 2011 (z 2 rzędową korbą) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 fajnie, że xtr w końcu przestał być grupą tylko do wyczynowego ścigania się (z definicji firmy) - wielu producentów i tak montowało xtr'a w wysokich modelach swoich rowerów; samo shimano zaprzeczało swojej koncepcji oferując np tarcze 203 mm grupa "trail" to wg mnie ciekawy pomysł, interesującę będzie prównanie, na ile komponenty z tej kategorii mające odpowiedniki w grupe race będą naprawdę się od nich różnić. kolor... budzi gorące dyskusje. tradycjonalistyczne podejście w tym względzie może kosztować shimano utratę rynku; kolor jest teraz w modzie, a srebrny w palecie barw jest zdecydowanie gdzieś głęboko w tle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 W teorii czym się różni trial od race można sprawdzić na www.ridextr.com, jeśli chodzi o praktykę to trzeba jeszcze zaczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Teraz czekam tylko na nową odsłonę Sainta . Nowa klamka XTR przypomina nowe klamki Elixirów . Ciekawe są "radiatory" na zaciskach . http://www.pinkbike.com/news/2011-xtr-trail.html - więcej fotek http://www.pinkbike.com/news/story-xtr-1-2010.html - film Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Korby trącą szosowymi grupami. A co do hamulców, klamki wreszcie lekkie, "świeżo" wyglądające, no i te radiatory... zapewne nie jeden będzie widział w tym elemencie duży potencjał do urwania paru gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 ja pierdziu, dopiero teraz zauważyłem "qupę" na zaciskach hamulców... matko, czy oni zdurnieli? ten radiator to na co niby?? czy nie mogą po prostu skonstruować dobrze działających hamulców tylko muszą się silić na stylistyczną głupotę? zamiast powiększyć tłoczki by zwiększyć moc hampli i umożliwić krótsze ale mocniejsze i skutecnziejsze hamowanie, to przyczepili do zacisków kaloryfery... nowy xtr nie zachwyca innowacyjnością stylistyki ale jego linia jest "czysta", to cuś kompletnie szpeci wygląd. zacisk przez to i tak jest wielgachny, na pewno nielekki. czy shimano zwolniło parę lat temu wszystkich rozsądnych projektantów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Radiatory, korba 3 blatowa i pedały z większym podparciem -> wersja All-Mountain. Radiatory to coś co się nazywa IceTech - czy cośw tym stylu. Oczywiście ma odbierać ciepło, tym samym zmniejszać zużycie klocków i tarcz - podobno... . Lekkie to one dosyć są - jesli dobrze pamiętam to na poziomie 220/229g i z technologią IceTech - 243/261g. Tu szczegóły wagowe - http://www.e-bikerzone.com/Newsy/sprzet-302 Jeśli Shimano ma asa w rękawie - w postaci wprowadzenia wyższej niż XTR - czysto ściganckiej grupy sprzętu, która będzie się wyróżniała lekkimi i niezawodnymi komponentami z nienagannym wzornictwem - OK ! Ale jeśli oni nie podejmują nawet rękawic w starciu o rynek ze Sram'em to ja nie wiem o co chodzi. Za 2 lata przydało by się Shimano XTR Di2.... . P.S Troszkę dziwnie, że względem poprzednich pedałów 970 urwali tylko 15g na komplecie, wg mnie trochę shame, o kasecie nie wspominając. Skoro w podobnej cenie mamy kasety - XX (208g), XTR (255g) to gro ludzi kupi, albo przynajmniej po wieloletniej "współpracy" z Shimano postanowi spróbować czegoś innego (Sram). Jedyne co mi się osobiście podoba to korba - jest świeża i wreszcie nie ma śrub na wierzchu, tylna przerzutka - za wihajster do prowadzenia linki (mimo to przerzutka jest zaskakująco lekka) i właśnie za wagę. Podoba mi się jeszcze różnorodność przednich przerzutek i wylajtowane (choć nie super lekkie) hamulce w wersji bez radiatorów. Tak jak ktoś już pisał, kolorystyka nie zachwyca, mogli się w tej kwestii bardziej postarać. Pierwsze ceny nowego XTR'a http://www.bike-components.de/advanced_search_result.php?x=0&y=0&keywords=m980 ...n/c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 ... a rzeczeni projektanci zabrali swoje wypasione Maczki i zostały im same smutne, archaiczne pc'ty. Musieli jakoś wykorzystać ich stare podzespoły i wpier...i radiatory pomalowane na czarno sprzedając nam to jako najnowszy wymysł japońskiej myśli technicznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Radiatory, korba 3 blatowa i pedały z większym podparciem -> wersja All-Mountain. Radiatory to coś co się nazywa IceTec - czy cośw tym stylu. Oczywiście ma odbierać ciepło, tym samym zmniejszać zużycie klocków i tarcz - podobno... . http://www.e-bikerzone.com/Newsy/sprzet-302 Jeśli Shimano ma asa w rękawie - w postaci wprowadzenia wyższej niż XTR - czysto ściganckiej grupy sprzętu, która będzie się wyróżniała lekkimi i niezawodnymi komponentami z nienagannym wzornictwem - OK ! Ale jeśli oni nie podejmują nawet rękawic w starciu o rynek ze Sram'em to ja nie wiem o co chodzi. Za 2 lata przydało by się Shimano XTR Di2.... . P.S Troszkę dziwnie, że względem poprzednich pedałów 970 urwali tylko 15g na komplecie, wg mnie trochę shame, o kasecie nie wspominając. Skoro w podobnej cenie mamy kasety - XX (208g), XTR (255g) to gro ludzi kupi, albo przynajmniej po wieloletniej "współpracy" z Shimano postanowi spróbować czegoś innego (Sram). shimano właśnie wprowadziło czysto ścigancką grupę czyli grupa bez kaloryferów, klatek i takich tam. wg mnie stylistyka jako taka jest ok, lepsza niż poprzednie np dual controle xtr, które są szpetne okrutnie... jednak i tak polerka alu nie jest na czasie i na chwilę obecną w dobie mody na kolory producenci skorzystają z oferty sramolca. patrzę na rowery gf/trek, które obecnie składam; wysokie modele ich rowerów są kolorowe (aż za bardzo) i obwieszone graciarnią srama: elixirami cr z anodowanymi na czerwono regulatorami, przerzutką z tyłu, kasetą i korbą w wersji czerwonej... ludzie kupują oczami i nie sądzę żeby trek zmienił stylistykę rowerów na czarno/biało/srebrną by dopasować sie do shimano które w promocyjnej cenie zaproponuje milion xtr'ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 ciekawe czy radiatory spelnia swoje zadanie, i czy te wiatraczki sa odpowiednio duze by je chlodzic :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 przetestują typowo - czyli na klientach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Humelix Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 NIkt mi nie powie chyba że ten rower wygląda żle bo prezentuje się ..... Pięknie delikatnie mówiąc ;D Co do osprzętu to d ogrupy XTR nie mam nic do zarzutu osobiście jeżdzę na przerzutce i łańcuchu z 2008 roku do Dziś nie zawodzą ;] A co do polerki To każdy ma gust i mi to w gust trawia w 100% Polerka nie schodzi tak jak farba i wygląda tak rasowo osobicie bym kupił zestaw jednak nie ma kasy ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.