Skocz do zawartości

[amortyzator]Temperatura i jego praca


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Posiadam Raidona Air 2010. Przejechane mam już na nim ok 1000km. W ciepłe dni - tak 20 stopni i w górę, pracuje całkiem fajnie (jest bardzo czuły i płynny). Ale wieczorami lub w dzień gdy temperatura zaczyna spadać poniżej 20 stopni robi się strasznie zamulony (jest mało dynamiczny i mało czuły) Jakieś 100km temu rozebrałem go przeczyściłem i przesmarowałem smarem do łożysk. Dodam, że jak jeździłem wczesną wiosną i temperatury rano spadały poniżej 10 stopni to miałem wrażenie że prawie w ogóle nie pracuje - wybierał tylko wielkie dziury. Co radzicie żeby nie był tak wrażliwy na temperatury? Czy ten olej w tłumiku jest za gęsty?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Olej w tłumiku gęstnieje przy malejącej temperaturze - choć mocno wyczuwalne jest to raczej wtedy, gdy temperatura zbliża się do zera - a nie poniżej 20 stopni (to przecież nadal całkiem ciepło). Zmiana oleju na rzadszy mogłaby pomóc.

 

Zmiana smaru na przystosowany do amortyzatorów również może mieć dobry wpływ (jeśli chodzi o nasmarowanie goleni).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...