seker1995 Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Witam! Mam taki mały problem A mianowicie po, bodajże ostatnim, ściąganiu korby, obluzował się gwint w ośce suportu od strony pedała (nie korby), ponieważ nie miałem takiej samej, tylko dłuższej, śruby jak zdejmowałem korbę, więc wkręciłem tą oryginalną prawie do samego końca i ładowałem młotem Teraz już wiem, że to nie był dobry pomysł (jbc. korbę mam na kwadrat, a suport otwarty). I teraz jak wkręcę śrubę mniej więcej do połowy to mogę nią poruszać wzdłuż osi tak z 2mm na oko. Sprawa wygląda tak, że jak dokręcę tą śrubę nawet na kapę to i tak po chwili się obluzowywuje, ale to nie jest największy problem Głównym problemem jest to, że ramię w miejscu nabicia na ośkę strasznie skrzypi jak naciskam na pedał, praktycznie nawet przy minimalnym nacisku Co doradzacie???? Czy da się to jakoś naprawić?? Czy da się dokupić samą ośkę??? Czy zostaje tylko kupno suportu??? Pozdrower Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Jeżeli posiadasz odpowiednią wiedzę i narzędzia (wiertarka stołowa, wiertło 6,8mm; gwintownik M8) to możesz naprawić taką ośkę. Nawiercasz głębiej, gwintujesz, wkręcasz dłuższą śrubę i gotowe (cała operacja zajmie nie więcej jak 40minut). Jeżeli miałbyś iść do serwisu (lub jakiegoś warsztatu mechaniczno - ślusarskiego) to według mnie nie warto. Za naprawę na pewno zapłacisz tyle samo, o ile nie więcej, jak za nowy suport. Same ośki są do kupienia ale chyba lepiej kupić cały pakiet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 Dzięki za odpowiedź . Mam gwintownik 8, ale wtedy szerokość gwintu/zwoi jest 1,5, a w rewerowych jest 1,25 jeśli się nie mylę, więc śruba nie będzie pasować :/ W takim razie chyba będę kupował nowy suport Teraz pytanie Trzeba znać : długość mufy, wielkość gwintu, i długość ośki???? Z tego co pamiętam, bo kiedyś mierzyłem, ale nie zapisałem, długość mufy mam 68, gwint 34, a ośkę 113. I tu dwa pytania: Na gwint 34 chyba mówi się też angielski gwint ??? Dobrze pamiętam?? Czy możecie zaproponować jakiś suport tak do 40 PLN??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 Śruby dokręcające ramiona korby mają (przynajmniej ja się z innymi nie spotkałem) skok gwintu 1,25 czyli "zwykły", nie stosuje sie tam gwintu drobnozwojnego. Jak masz gwintownik M8 to na pewno śruba będzie pasować, oczywiście trzeba dać dłuższą. Gwint w suporcie masz angielski (średnica o ile dobrze pamiętam to 34.798mm ale mogę się mylić). Za 40 dychy możesz wybrać coś z Shimano, na pewno posłuży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 No właśnie bo mam też nażynkę i próbowałem poprawić gwint na tej śrubie (myślałem, że to coś może pomoże), ale za cholerę się nie chciało nakręcić jedno na drugie..... Na nażynce niby jest napisane M8/1,25 Dzięki za szybką odpowiedź i pomoc P.S. lecą punkty rep. Mam tylko jeszcze jedno pytanie : Co oznacza to 24T??? Jak patrze na suporty to pisze gwint angielski 137x24T...... 24 zwoje na 1cal??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 Dokładnie. Generalnie mówisz, że gwint angielski i tyle, jest tylko jeden rodzaj angielskiego (ewentualnie różne długości suportu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 A to ostatnie pytanie, żeby się upewnić do końca : Gdzie dokładnie powinienem zmierzyć ośkę??? Jak mierzę na rogach (mam na kwadrat) to wychodzi 118,7, a jak, tak jakby po krawędzi kwadratu ( na środku) to wychodzi nawet 120 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 To czym mierzysz? Nie ma opcji, powinno być równo, bo teoretycznie końcowe ściany kwadratu są równoległe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Mierzę suwmiarką Już kupiłem 118 jbc. to mogę wymienić Narodził się jednak wielki problem Pamiętam, że około rok temu też był taki temat, jednak nie mogę go znaleźć i nie wiem czy został rozwiązany problem.... Mianowicie stary suport jak już pisałem miałem otwarty. Wszystko rozebrałem korbę, ośkę etc. ,a została jedna (nie wiem jak to nazwać)śruba, ale taka jak nakrętka z gwintem na zewnątrz, która znajduje się od strony korby i której za chu**, nawet przy pomocy taty, nie mogę odkręcić..... Mój brat, po którym został mi rower, mówi, że jemu też nigdy nie udało się tego odkręcić.... Przekrój tak jakby z góry tej "nakrętki" wygląda tak, że jest okrągła, a po obu stronach równolegle ma dwa wcięcia, tak jakby ścięte dwa kawałki koła naprzeciwko siebie cięciwami (sory, ale nie umiem tego inaczej opisać) Oto rzut z góry rysowany w paincie : Wielkie pytanie : Czy komuś w ogóle udało się poskromić ta wielką śrubę Jeżeli tak, to jakim sposobem, jeżeli nie to czekam na propozycje..... Tato ma się jeszcze zapytać na PZL, czy nie mają takiego klucza płaskiego, a dokładnie to rozmiar 35 , bo na razie próbowałem to odkręcać francuzem i szwedem i niczym nie szło ...... Pewnie ktoś podsunie pomysł: Moment obrotowy = ramię * siła, jeżeli siły nie możemy zwiększyć to czemu by nie zwiększyć ramienia OK, tego też spróbuję, ale na razie muszę zdobyć ten klucz 35, bo największym problemem jest to, że wystaje ta "nakrętka" jakieś 2 mm i nie ma zbytnio jej jak dobrze złapać Się rozpisałem Ogólnie mile widziane sugestie ......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Sory za spam, ale nie mogłem już edytować..... A nie wiecie czy w serwisie nie mają takiego specjalnego klucza, żeby to odkręcić? Bo nie mam już pomysłu...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seker1995 Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 naprawdę nikt nie miał takiego problemu?????? Czyli mam rozumieć, że jest coś nie tak z tą "śrubą" Sory za kolejny spam, ale nie wiem po co to w ogóle jest tak zrobione, że po jakimś czasie nie da się edytować postów ?????? Wielki sukces w sprawie Śruba nareszcie odkręcona :) :Mrgreen: A udało się to takim sposobem, że rozebrałem cały napęd, wyjąłem koła tak, że została praktycznie sama rama i ta nieszczęsna śruba Zamocowałem razem z tatą w dużym imadle, przykręconym do stołu i kręciłem całą ramą. Zeszło nawet bez zbytnio wielkiego wysiłku Dzięki wszystkim za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.