Skocz do zawartości

[damper] Suntour XC PRO LO jak zrobić serwis?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam damper Suntour XC PRO LO rocznik 2007.

Potrzebuję jakieś wskazówki co do serwisu tego modelu. Albo nie potrafię znaleźć instrukcji serwisowej albo po prostu jej nie ma.

 

Głównie chodzi o informację ile i jaki olej trzeba lać i jak się za to zabrać, żeby mi oka nie wybiło albo ręki nie urwało.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie jestem specjalistą, ale na stronie producenta nie ma takiego amortyzatora. Jesteś pewien, że masz XC czy może XCR? Zakładając, że się pomyliłeś to wystarczy wpisać na forum bądź w google w opcji szukaj i już mamy kilka linków:

 

http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/suntour-xcr-lo-krol-budzetowych-widelcow-xc-test-amortyzatora.html

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/69146-amor-sr-suntour-jak-rozebrac-i-nasmarowac/page__p__712305__hl__suntour%20xcr__fromsearch__1entry712305

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/71366-amortyzator-suntour-xcr-smarowanie/page__p__728270__hl__suntour%20xcr__fromsearch__1entry728270

 

Możliwe, że nie dostajesz odpowiedzi bo nikt nie wie o czym piszesz. Sprawdź dokładnie jaki amortyzator masz. Ale jeżeli faktycznie kiedyś był taki amor jak XC czemu nie przeczę i nie jest podobny w serwisie do XCR no to niestety Ci nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo nikt nie kwapi się żeby odpowiedzieć to ja może napiszę kilka ogólnych uwag. Przede wszystkim to warto by przesmarować komorę powietrzną i połączenie tłok-korpus żeby anoda się nie zdarła.

 

Kupujesz sobie taki śmieszny kluczopasek jak ten gość na filmie ->

odkręcasz korpus i masz dostęp to uszczelek zbierających, uszczelki komory i wewnętrznego tłoczka. Czyścisz wszystko w środku, możesz wymienić uszczelkę komory powietrznej, smarujesz cieniutko samą komorę i tłoczek, skręcasz do kupy i tyle. Za sam tłumik bym się nie brał bo nie wiadomo nic na jego temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzisiaj znalazłem czas, żeby się za niego zabrać. Gdzie kupić lub najlepiej z czego zrobić ten "kluczopasek"? Im tańsza metoda tym lepsza:)

Ciekawe jest, że odkręcenie śrubki zaślepiającej komorę powietrzną na tłoku (przy dolnej osi obrotu w chudej części) ukazuje zwykłą dziurę beż żadnego zaworu. Jak to później nadmuchać, żeby nie uciekło pojęcia nie mam...

 

Zrobiłem ten "kluczopasek". Kawałek dętki, ok. 20cm zakładam na w miarę krótki pasek od spodni, okręcam wokól dampera, wkładam klucz w sprzączkę i takim wynalazkiem to odkręcam. Nie ślizga się ani nic z tych rzeczy. Dętkę dobrze jest umyc aby pozbyć się talku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...