Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

koła w rowerze. wizualnie spoko, technicznie to bede pisal w miare przebiegu nabijanego.

 

1081 g tył

854 g przód

 

tył mógłby być tańszy i lżejszy, gdybym zamiast dt 340 wziął novateca, ale postawiłem na trwałość.

 

 

Całość zamknęła się w 1200 zł z zaplataniem.

 

Jutro pierwszy trening na nich, oby sie spisywały.

 

Cała wymiana była dla mnie o tyle problemowa, że musiałem powymieniać jeszcze pare dinozaurów, a mianowicie zakupić kasete+łańuch+manetki na 9, aby kastea była na pająku i nie cięła bębenka.

 

Tak więc kupiłem kaste xt 11-32, łańcuch xtr, x-0 gripshift

a że rozwaliłem wspaniałe cranki c, to także kupiłem nowe pedały look quartz.

 

Wszystko dopiero co założone, jeszcze gorące, rano ostygnie to ide śmigać.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam

Wypatrzyłem okazję i zamierzam kupić jedne z najlepszych obręczy 29er:

ZTR Flow 29er.

Mój odnośnik

cena to 60$

dostawa w stanach powyżej 110$ gratis!!!

10% dla kolesia który załatwia to stanach czyli powiedzmy 15$ dla dwóch obręczy.

do polski ekonomicznie transportem morskim jakieś 15-20$ (6 tyg. )

wychodzi jakiej 230-250 zł za sztukę.

Obręcze te są teraz rzadkością bo skończyły się u producenta.

Może ktoś ma ochotę się przyłączyć??

 

Witam

Wypatrzyłem okazję i zamierzam kupić jedne z najlepszych obręczy 29er:

ZTR Flow 29er.

Mój odnośnik

dostawa w stanach powyżej 110$ gratis!!!

10% dla kolesia który załatwia to stanach czyli powiedzmy 15$ dla dwóch obręczy.

do polski ekonomicznie transportem morskim jakieś 15-20$ (6 tyg. )

wychodzi jakiej 230-250 zł za sztukę.

Obręcze te są teraz rzadkością bo skończyły się u producenta.

Może ktoś ma ochotę się przyłączyć??

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam

Obręcze o których pisałem tj. ZTR FLow 29er właśnie dotarły do mnie. Cena końcowa za 2 szt. to 160$.

Obręcze wyglądają solidnie a ważą łącznie 1041g wiec mniej niż katalogowo (525 gr szt.)

Czeka mnie teraz zakup piast i szprych co potrwa jakiś czas, bo chwilowo nie mam pieniędzy na ten cel.

Myślałem o piastach SRAM X-9, które były użyte do budowy kół opisanych w team29er.pl, może ich właściciel jest na forum i się wypowie o ich użytkowaniu?

Ważę 100kg, obręcze mają po 32 otwory, może coś doradzicie w kwestii budowy kół.

Napisano

Piasty X-9 mają się dobrze i ładnie kręcą. Ważę deko więcej od Ciebie, a są w obręczach Mavica TN719 (32T). Przejechały już ok 2500 km w górskich warunkach w tym maratonach.

Napisano

Też przymierzam się do składania kól. Jak z przednią piastą novateca d711? Na tył raczej jej nie wezmę. Mówią, że bębenek szybko się zajeżdża. W przedniej piaście za to nie ma się co zepsuć.

Napisano (edytowane)

niedlugo bede zabieral sie za rozbiorke roweru, wiec nakrece...powinno dac rade do konca tyg, wrzuce linki w temacie, jesli np chcesz szybko podjac decyzje, to powiem po prostu tyle, ze bardzo rzadko mozna miec do czynienia z piastami, ktore kreca sie rownie gladko

Edytowane przez nabial
Napisano (edytowane)

przestrzegam przed kryptonem z racji szczerokosci wewnetrznej, ktora jasno mowi, ze jest to obrecz najwyzej trekingowa, jak w tym przedziale cenowym to masz accenta crossracer/voyager, co prawda z bokiem cnc, no ale...chociaz normalna szerokosc, pozniej sa juz maviki

 

centrumrowerowe powinno dac rade... http://www.centrumrowerowe.pl/008208/SUNRIMS-obrecz_28_29er_Equalizer_27_Disc_32_otwory_czarna/Produkt.aspx - w teorii ciekawa propozycja

Edytowane przez nabial
Napisano

Dobra trochę więcej do wydania,

jakie polecacie najlżejsze koła do ścigania???

Crosmaxy czy składane? 1 podejście to ZTR cresty ale mogą nie być za trwałe.

Najlepiej na tarczę na CL.

Z góry dziękuję za info.

Pozdrawiam

Pyra

Napisano

A ile ważysz, bo 24 szprychy w 29er w terenie do mnie nie przemawia :)

Ważę (chcę) 82kg, teraz więcej ;(.

XT raczej są cięzkie na 26 ich waga powala, to na 29 to musi być pewnie koszmar, mi chodzi o xc/maraton a nie o koła do zjazdu :),

Myślałem by na ztr cresty 370 gram 32 szprychy złożyć szybkie koła na jakiś węższych/lżejszych/szybszych oponach na płaskie maratony, a na np ztr arch cięższe i bardzie górskie opony jako drugi komplet.

Piasty hymm jeśli widel na qr15 to są jakieś fajne piasty najlepiej z szerszym wyższym kołnierzem?

Czy macie inny pomysł co do obręczy zamiast ZTR?

Pozdrawiam

Pyra

Napisano

niby cresty nie maja ograniczen, ale spotkalem sie z opinia uzytkownika crestow flowow i mavicow tn719 - powiedzial tak: cresty sa ok, ale dla kogos o masie do 70kg na plaskie trasy, flowy sa duzo sztywniejsze - przy 36 szprychach sa nieco mniej sztywne niz maviki 719 przy 32...dla mnie, 85kg uzytkownika 719 jest to totalna dyskwalifikacja ztr

Napisano

Niedługo odbieram koła z BS:

Piasta tylna NOVATEC NT-D712SB 6otw / 32H / czarna = 228,00z?

64 x DT Swiss Nypel Aluminiowy Czerwony = 64,00z?

2 x Obrecz No Tubes ZTR Arch 29\'\' / 32H / 470g / DISC = 650,00z?

1 x Piasta przednia NOVATEC NT-D711SB 6otw / 32H / br?zowa = 147,00z?

2 x składanie = 50,00z?

64 x DT Competition Black (1,8 mm) = 160 zł

 

Zobaczymy jak się będzie spisywać pod moimi 85 kg (choć planuję 82). Dam znać za jakiś czas.

Napisano

Sezon za plecami. Parę moich odczuć o kołach, które zmontowałem.

 

- od złożenia nie centrowane, nie dociągane.

- używane w siedmiu Golonkach GIGA i wielu innych różnych

- wszystkie treningi

- rower bez żadnej amortyzacji, waga użytkownika 80 kg

- stan obecny to małe bicia przód i tył, także jeszcze jeden wyścig listopadowy i dam je do centrowania

- piasty toczą się zwykle, bez szału ani na plus ani na minus

jak ktoś chce taniej, a lżej to oczywiście na tył lekki novatec i wio

szprychy sapim race uważam za bardzo dobre

obręcze dt x 470 są ok tak jak i odpowiedniki 26 calowe x450

 

gdybym miał coś w nich zmienić to bym odchudził piastę tylną, no ale na stan portfela ówczesny nie nie dało rady 240 kupić, więc jest 370 gramowa dt 370.

Napisano (edytowane)

Koła odebrane (razem 1820 g) i ważą następująco:

 

----

 

Koło przód

koło 840

opaski 10

dętka (wentyl) 108

tarcza 85 g+ 6 śr. 100

płyn no tubs 0

opona 479

Razem: 1537 g

----

 

koło tył 980

opaski 15

dętka (wentyl) 5

kaseta 295

tarcza 85 g+ 6 śr. 100

płyn no tubs 70

opona 595

Razem: 2060 g

 

A więc rower zejdzie w okolice 11,5 kg, zwłaszcza że szykuję zmianę amora.

Edytowane przez evo
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...