Gekon Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Cześć, może doradzicie mi coś ciekawego czego sam nie wyryłem jeszcze w necie. Wziałem się za kupienie nowych kół. Mają być lekkie i nie mniej wytrzymałe od poprzednich (http://www.allegro.pl/item1096972362_29er_xt_mavic_a317_disc_okazja_tez_na_wyprawy.html). Ważę 75 kg, używam hamulców tarczowych. Myślałem nad taką konfiguracją: piasty novatec'a light obręcze ztr lub frm. jeśli ztr to na tył arch na przód crest 32 szprychy, chyba dt competition nie wiem jakie nyple. Piasty na zaciski QR, które posiadam. Napiszcie proszę co o tym myślicie, czy da się lepiej coś w tej cenie wyrzeźbić, oraz co alternatywnie. Będę również wdzięczny za polecenie sklepu, w którym da się to tanio i dobrze złożyć, lub okazyjne ceny poszczególnych części w różnych sklepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 (edytowane) novateki 711/712 - super piasty, ale...moja zajechana w 2 miesiace, jakby sie zatarla, zgudowa zlapala jakis dziwny luz na osi, oba defekty w 712 szprychy 2.0/1.8 - moze i zasluga lepszej obreczy, ale pod moimi blisko 90kg czuc brak sztywnosci, zgud jest w twojej wadze i mial problemy z lapaniem centry...cos tam pozmienial, nie wiem czy w 100% pomoglo na championach 2.0 nie zaobserwowalem duzego zluzowania szprych z tylu, jest superancko co do obreczy...ryzyk-fizyk, mnie nie przekonuje brak oczek polecam maviki tn719 - konkretny kawalek alu tylko znam ten bol...zalozenie - zlozyc nowe, lekkie kola...novateki+championy+tn719=1988g 'lekko' Edytowane 26 Czerwca 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Kiedyś złożyłem koło na Boplajt, revo i Bontrager Mustangu asymetrycznym, waga bez QR około 880g. Przejechałem na nim 260 km. Tylko wyścigi. Po każdym centrowanie, szprychy zostały przeciągnięte, i już nie można było ustabilizować, (tak ponoć jest z revo)Koło umarło bo strzeliła piasta. Rozsadziło bieżnie zębatą zapadek bębenka. Dlatego już nie wrócę do Boplajt, Kozak itp. Fakt że jechałem w Trofi na kasecie 11-28 nic nie usprawiedliwia. To piasta do mtb - wszystkie maszynówki równo wypełnione błotem, po uszczelkę, muszą ssać podczas pracy. I dziś mam koło na kulkach - xt 6 śrub, szprychy dt 2-1,8. obręcz ta sama. Bez stresu i problemu, jedynie piasta na początku się rozkręciła bo składający chyba nie pokusił się o sprawdzenie fabrycznego kontrowania. Szkoda że nie zważyłem różnicy w wadze szprych przed zaplotem. Sama piasta to chyba +150g, szprychy +-50g co by dawało około 1080 gram. No i niestety tarczowy hamulec - działa dobrze ale Mustang w błocie stracił tyle ścianek że już nie ma powrotu do V. Przód - używam mavica speedcity, jest bardzo ok, jedynie wąskość troszkę moduluje kształt opony, na tył takiego koła bym nie polecał. Co dziwne nawet z rampą i niskim ciśnieniem to wąskie koło jest całkiem stabilne. Waga bez Qr 865g, wskazuje na ciężką obręcz. Koło nie było dotąd serwisowane (chyba 4 lata) Z chęcią zakupię obręcze ZTR, te lekkie. Znajomi jeżdżą na 26 olipikach i jest ok. Korci mnie złożenie nowych kół. Co do piast ? NAKULKACH :-) No i mavici crosmaxy,,, też opcja ale raczej tylko na sam tył... kasa Ważę 70 kg, Bontrager Mustang waży 470g i jest mocno wiotki w ręku, ale koło na nim jest trwałe, ciśnienia 2,5, 2 atm, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 no to mniej wiem niż wiedziałem. chcę lekkie koła, ale z drugiej strony nie chcę non stop wymieniać łożysk w piatach ani tym bardziej centrować obręczy. dzięki za podesłanie tych maviców, nie wykryłem ich wcześniej. nie mam pomysłu co złożyć rozsądnego, żeby urwać parę gramów, a inne piasty to już w ogóle kibel z wyborem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sliski1 Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 no to mniej wiem niż wiedziałem. chcę lekkie koła, ale z drugiej strony nie chcę non stop wymieniać łożysk w piatach ani tym bardziej centrować obręczy. dzięki za podesłanie tych maviców, nie wykryłem ich wcześniej. nie mam pomysłu co złożyć rozsądnego, żeby urwać parę gramów, a inne piasty to już w ogóle kibel z wyborem... To ja ci za to polecę piasty Dartmoor, ale te najnowsze VEE-ONE oraz VEE-Two. Tak naprawdę to NOVATEKI model cięższy 812. Zaplotłem szwagrowi koła na takich. Waga tylnej piasty to realne 315gr (mocowanie bolt-on, a nie QR) przednia to 189gr. Kręcą się piknie i są tanie i do tego różnokolorowe. :) . Co więcej, przeżyły już 5 maratonów i paręset kilosów treningów. Bębenek nadal żyje i ma się dobrze. Łożyska też. Jeśli chodzi o szprychy to polecam jednak DT Comp. Sztywność koła to nie same szprychy. A przy tarczach, szczególnie z tyłu, istotny jest sposób zaplotu, i nie chodzi o ilość krzyży. Ja ważę 110 kilo. Śmigam na Boplightach Sportach i DT comp. Obręcz to Rigida Taurus 2000 Disc. Nie zauważyłem pływania.... . W Tylniej pieście musiałem wymienić łożyska ale to akurat nic nadzwyczajnego poza tym że tylko w dwóch miejscach w Polsce możesz to zrobić. Chłopaki ci dobrze radzą. Jeśli maja być regulowane łożyska to zdecydowanie nowe XT (ale niestety tylko Centerlock). Jeśli maszyny to patrz początek postu. Życzę udanych wyborów i zaplotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 tonący brzytwy się chwyta http://cgi.ebay.com/Circus-Monkey-MTB-Bike-CNC-disc-Hub-F-R-115-277g-32H-/220628991081?cmd=ViewItem&pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item335e833c69 http://cgi.ebay.com/Powerway-Disc-MTB-Hubs-Blue-445g-pair-/190276852844?cmd=ViewItem&pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2c4d625c6c ma ktoś jakiś pomysł co do tych wynalazków? jest sens się w to pakować? w które lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) nie ma sensu się pakować w te wynalazki, lepiej już te nieszczęsne novateci przynajmniej szybciej do dystrybutora da się wysłać do rozpatrzenia co do dartmoora to szczerze odradzam, 2 tylnie widziałem z posypanym bębenkiem i tuleją... a i nie jeżdżone specjalnie ekstremalnie... hmmm z piastami chyba jednak w DT trzeba celować, a obręcze ZTR warto rozważyć, może uda się w niedługim czasie pojeździć to coś skrobnę... a i drogie toooo... Edytowane 28 Czerwca 2010 przez zgud Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 wg mnie efekt bedzie taki sam, zalezny od szczescia, gdy wezmiesz novateki, zalozenie proste - albo ryzyko, albo minimum 950zl na dt 340 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Dla czego nie XTR? Center lok niestety, waga nie zła. Dodatkowo Shimano ma w ofercie koła 29 ważące 1830, po 24 szprychy, nie szukałem jeszcze recenzji... Nie ma szału z tym polepszaniem sprzętu. Nawet w kluczowej konfiguracji i formie nie udało mi się wjechać do czołowej 30 na Mazowii :-), w górach lekkość sprzętu najbardziej pomaga przy ... noszeniu roweru nad efektami pracy drwali... Jeżeli nie ma się sportowych celów typu np 5 miejsce w generalce M4 itp to można śmiało olać robienie lekkim wszystkiego co się rusza. W tej chwili jednym ruchem mogę spaść około 800 g z wagi roweru, bez dopłaty, i od roku nie chce mi się. Dlatego jedyne co realnie warto moim zdaniem sobie zapewnić: lekka obręcz i gumy. Dodatkowo na niektórych płaskich maratonach karbonowy widelec pomaga, ale tu się można pomylić bo czasami sztywność zamiast pomagać - robi takie straty, że aż boli nie tylko w nadgarstkach. I chociaż to temat o kołach to napisałem to tutaj, naprawdę miałem lekki rowerowy zadek, koło o którym pisałem kaseta 11-28( 250g) hamulec v, i rr 2,25. Ale i tak trzeba było cisnąć w korby nic więcej, w tej chwili priorytetem jest stan w którym nie muszę martwić się w górach o to czy kawałek roweru nie wyłączy mnie zjazdy następnego dnia, dlatego metaliczne klocki, sprawdzone piasty, jedynie suport korb xt jest słabym punktem. Novateki... myślę, że można spróbować, jedynie w przypadku wyjazdu z nimi na etapówkę, wziąłbym na wszelki wypadek swoje stare tylne koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 itr, dzięki za opinie, zgadzam się w pełni, choć czasem mania odchudzania przyćmiewa zdrowy rozsądek. skłaniam się ku rozwiązaniu: novateci szprychy dt competition tył 36 przód 32 obręcze tył ztr arch, przód ztr crest to jest rozwiązanie chyba z najlepszym stosunkiem waga/wytrzymałość/cena druga opcja to wyrwać hopa albo dt piastę tylną i zapleść to na championach i obręczach mavica tn 719 disc, będzie podobnie cenowo, jednak te rotujące gramy daleko od piasty najbardziej mnie kuszą dętki i opony, a raczej brak dętek to będzie temat jak już kupię koła, na razie i tak jest w tym temacie w miare lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Sam też powinienem kupić i sprawdzić Cresta, napisz jak już znajdziesz ofertę, Arch kiedyś był na alegro, Cresta w Polsce nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 napisz do lemonbike i ci sciagna uwaaaazaj na hope, to sie nie chce krecic...w zjazdowych odmianach predzej zaleta, niz wada, w xc juz niestety ma znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 uwaaaazaj na hope, to sie nie chce krecic...w zjazdowych odmianach predzej zaleta, niz wada, w xc juz niestety ma znaczenie Eeee, jeździłeś na tych piastach, czy to kolejna zasłyszana opinia kolegi? Z tego co wiem piasty Hope Pro 2 cieszą się dobrą opinią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 Limit wagowy crestów to 175 lbs. ( składałem niedawno kółka i pytałem o to producenta ) Także mieścisz się (w górnym zakresie) Myślę że powinieneś wziąć pod uwagę styl jazdy, nie bez znaczenia jest pewnie też to gdzie głównie będziesz jeździł. Ja byłem za ciężki na cresty, miałem pod ręką ( w Czechach) w niezłej cenie dt x470 i je wziąłem. Realna waga moich egz. to 490g/szt. (gotowy zestaw z opaskami waży 1950g) Co do piast, na przód chciałem thru bolt 9mm i najtaniej wychodził hope z przejściówką. Kręci się to faktycznie słabiej niż kulkowe formule w starych kołach. Wydaje mi się jednak, że nie jest to różnica która w istotny sposób wpływa na jazdę. Dt to inna bajka, płynna jak kacze ...... Różnica jakości wykonania i kultury pracy tych dwóch piast jest naprawdę zauważalna, zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce po kolejnych setkach, tysiącach (miejmy nadzieję ) km'ów Jeśli chodzi o szprychy - wziąłem compy i nie wyczuwam póki co różnic w stosunku do starych 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 (edytowane) przedni hope ujdzie, z tylem jest gorzej...Artro - nie oceniaj cudzych wypowiedzi po wlasnych, ktore w tym przypadku wygladaja tak: 'ludzie chwala hopy, wiec sa dobre' heniu - te 175lbs to masa samego bikera, czy razem z rowerem? Edytowane 30 Czerwca 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 no w sumie, jeździłem kiedyś na kole dt x450, championach i było bardzo sztywne i mocne (26") biorąc pod uwagę, że x470 disc kosztują 150 zł, to wychodzi najtaniej, a mogę mieć przesłanki, że są to dosyć mocne obręcze. mavici tn 719 disc też kuszą, chociaż są cięzkawe już trochę. czy obręcze dt tak samo się przerabaia na tubellesy jak ztr'y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sliski1 Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 (edytowane) nie ma sensu się pakować w te wynalazki, lepiej już te nieszczęsne novateci przynajmniej szybciej do dystrybutora da się wysłać do rozpatrzenia co do dartmoora to szczerze odradzam, 2 tylnie widziałem z posypanym bębenkiem i tuleją... a i nie jeżdżone specjalnie ekstremalnie... hmmm z piastami chyba jednak w DT trzeba celować, a obręcze ZTR warto rozważyć, może uda się w niedługim czasie pojeździć to coś skrobnę... a i drogie toooo... Bartek, na jakiej podstawie odradzasz Darty....Dartmoor to Novatec tyle że w bogatszej kolorystyce. Ty widziałeś już 2 tyły a ja na 4 zaplotłem już koła które z powodzeniem biorą udział w maratonach i to tych błotnych również. I ŻYJĄ.. ). Na każdą piastę trzeba mieć baczenie, czy to jest Novatec, Hope, DT i co tam jeszcze....Pomijam kwestię że wszystko ma prawo się zepsuć. Tu kluczem jest to że oferują przyzwoity a nawet bardzo dobry stosunek waga/jakość. O serwisie nie wspominam. A jak już czepiać się wszystkiego to można równieź powiedzieć że najnowsze grzechotki Shimano sypią się częściej niż te starsze.... :D. Pozdro Edytowane 30 Czerwca 2010 przez Sliski1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 sklep@bikestacja.pl do mnie pokaż szczegóły 15:45 (19 min temu) Cena 1000zł obręcze dt x 470 piasty novatec 711/712 czarne szprychy dt competition black nyple dt alu kolor do wyboru takiego maila do mnie bikestacja napisała. cena nie powala... dobra, piastę na tył kupiłem. wybór padł na dt 340 disc klaruje to trochę sytuację, ponieważ jako że przydział kasy na piasty został przekroczony, to obręcze ciosam z drewna, a szprychy będą z długopisów. obręcze już nie ma odwrotu dt x470 szprychy competition brać? jakie nyple? na przód piastę novatec'a czy coś innego? kolory mi obojętne, jeśli trzeba za nie dopłacać to chcę najtańszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 heniu - te 175lbs to masa samego bikera, czy razem z rowerem? limit dotyczy "jeźdźca" czy obręcze dt tak samo się przerabaia na tubellesy jak ztr'y? wg. userów z mtbr nie ma problemu z przeróbką ( oczywiście należy jeszcze wziąć pod uwagę konkretny model opony bo się różnie potrafią zachowywać ) "mavici tn 719 disc też kuszą, chociaż są cięzkawe już trochę." Z tego co się naczytałem to mavici to naprawdę konkretne i mocne sprzęty. Wagowo mogą nie być wcale dużo cięższe( chociaż nie wiem jak w realu ), tak jak wspominałem oba moje x470 + 20g/szt. do specyfikacji producenta. Cena 1000zł obręcze dt x 470 piasty novatec 711/712 czarne szprychy dt competition black nyple dt alu kolor do wyboru Faktycznie oferta nie powala, ale zamawiasz w jednym miejscu i masz z głowy Ja się zamknąłem w 1500 za konfig jak wyżej, ale trwało to w cholerę czasu i zachodu. Wszystko zamawiane osobno. na przód piastę novatec'a czy coś innego? To był mój typ na przód - novatec D811SB9 http://www.novatec.com.tw/novatec/english/p_racing.php?c1=3&c2=12 Fajna waga, ośka thru bolt 9mm, a teraz po wprowadzeniu nowej kolekcji całkiem niezły wygląd. Niestety była nie do dostania, może coś się zmieniło w tej kwestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 oba moje tn719 wazyly ponizej 520gram i faktycznie...solidne natomiast troche teraz wlasnie zaluje, ze nie wzialem obu piast pod jakies wieksze niz 5mm oski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 koledzy pomóżcie dobrać szprychy nyple, o długości napisałem posta w dziale koła temacie o długości szprych do tego nie wiem, które brać sapimy czy dt, które modele i gdzie kupić, ma być lekko i sztywno, ale bez kosmosów cenowych - 15 zł za szprychę nie dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 napisze tyle, ze przy moich 86kg dt comp znacznie sie luzowaly w tylnim kole, w 2 tylnich kolach na championach i stainlesach efekt jest ledwie zauwazalny, do przodu na pewno mozesz dac cieniowane, z tylem obstawilbym mix z championami na bardziej obciazanej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 dalem sapimy rac'y z nyplem polyax mosieznym. calosc wyszla do 200 zł, a wzialem je glownie dlatego ze byly od reki do wziecia, a mialem juz dosc szukania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 19 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 A ja chce przejść na maszynówki, cały czas się zastanawiam czy przeplatać, czy też kupować nowe koło (raczej max 800 zł za 2 koła). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 novateci + dt x470 disc + dt compy wszystko w bikestacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi