Skocz do zawartości

[hydrauliczne] Ustawienie klocków i zacisku

cebul08

Rekomendowane odpowiedzi

Napotkałem dziś na pewien problem w moich hamplach (Shimano BR-M485), z którym niestety nie poradziłem sobie do tej pory. Na początek postanowiłem je odpowietrzyć i o dziwo - choć nie mam zbyt dużego doświadczenia - wyszło lepiej niż oczekiwałem. Klamki jak żyletki, nowe takie nie były. Lecz kiedy przyszło do ustawienia zacisku zaczęły się schody. Między klockami, a tarczą jest tak mało miejsca, że tarcza, która jest nieznacznie skrzywiona, ociera i w żaden sposób nie mogłem się z tym uporać. Pomyślałem - trzeba odsunąć klocki od tarczy, ale po upuszczeniu odrobiny płynu nic takiego się nie stało, jedynie klamka głębiej łapie.

Liczę na pomoc. Czy jest jakiś sposób, by oddalić klocki od tarczy? Od razu uprzedzę, że tarcza jest naprawdę odrobinę krzywa, więc samodzielne, ręczne prostowanie - moim zdaniem - może jej co najwyżej zaszkodzić, a o nowej nie mam co myśleć w najbliższym czasie.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Miałem ostatnio bardzo podobny problem. Samo spuszczenie oleju nic Ci nie da. Jeśli po prostu odkręciłeś śrubkę i wyciekł olej to sobie niepotrzebnie zapowietrzyłeś. Musisz odkręcić śrubkę od zbiorniczka wyrównawczego, rozepchać klocki w zacisku np. jakimś śrubokrętem (tu ostrożnie, klocki możesz pokruszyć!) lub jeśli masz to takimi plastikami dołączonymi od nowości. Podczas utrzymywania klocków w rozszerzonej pozycji dokręć śrubkę Torx i gotowe.

• Mod Team