zizbit Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Witam, To mój 1-szy post więc proszę o wyrozumiałość. Dopiero od niedawna jestem posiadaczem sprzętu "niekomunijnego" a konkretnie jeżdżę niemieckim rowerem trekkingowym marki Bocas Nizza rocznik 2006. Średnie dystanse pokonywane przeze mnie to 100- 200km na trasę. Chcę go dostosować do swoich potrzeb czyli: - jazdy na długie dystanse - dobrą średnią prędkość na asfalcie rzędu 35 / 45km/h + - szybkie dojazdy do szkoły na trasie 15km w tempie 45km/h Podsumowując chodzi o to aby poprawić rower pod względem szybkości i wygody użytkowania. Maszyna ma osprzęt który pozwala mi obecnie na średnie prędkości max 30km/h. Ma ewidentnie zbyt duże opory toczenia i waży ~20kg. W grę wchodzi głównie wymiana opon na cieńsze i dodanie lemondki / rogów, bo co jakiś czas muszę jeździć bez trzymanki lub trzymać ręce przy mostku. Cena: opony 120zł/komplet, inne do 100zł Osprzęt: przerzutka SRAM S7 opony Schwalbe Marathon 1.75 x 700 (28 cali) rama rozmiar L amortyzowana sztyca i przedni widelec. z góry dziękuję za rady
superb Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 jakiś amortyzator z blokadą skoku, i plastikowe błotniki by zbić trochę na wadze
_Grooby_ Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Po pierwsze wymień nogi Przykładowo wyniki z Tour de Pologne 2009 II etap (płaski) 219.1 km czas zwycięzcy prawie 5h co daje w zaokrągleniu średnia 44km/h... Zawodowiec na rowerze pewnie za kilkadziesiąt tys. Jak chcesz jeździć ze średnia 45+ to gratuluje formy! A tak na poważnie to odchudzenie roweru, cieńsze i lżejsze opony, i bardziej aerodynamiczna pozycja pomogą na pewno TROCHĘ zwiększyć średnią prędkość ale nie o 50%!
zizbit Napisano 25 Czerwca 2010 Autor Napisano 25 Czerwca 2010 jakiś amortyzator z blokadą skoku, i plastikowe błotniki by zbić trochę na wadze hmmm błotników nie wymienię bo przewodzą prąd z dynama w piaście do świateł a w ramie nie ma żadnych miejsc do ukrycia przewodu. co do amortyzatorów to jaki to ma sens? Po pierwsze wymień nogi Przykładowo wyniki z Tour de Pologne 2009 II etap (płaski) 219.1 km czas zwycięzcy prawie 5h co daje w zaokrągleniu średnia 44km/h... Zawodowiec na rowerze pewnie za kilkadziesiąt tys. Jak chcesz jeździć ze średnia 45+ to gratuluje formy! A tak na poważnie to odchudzenie roweru, cieńsze i lżejsze opony, i bardziej aerodynamiczna pozycja pomogą na pewno TROCHĘ zwiększyć średnią prędkość ale nie o 50%! ok powiedzmy że do 40km/h z lekka przesadziłem z tym 45+, na rowerze znajomego tej samej marki tylko na cieńszych gumach i innej piaście też SRAMa miałem średnią ~40km/h tylko, że rower od początku składany, każda część po kolei analizowana a mi chodzi o zmiany bez gruntownej ingerencji w rower Co do formy to nie ma obaw trenuję prawie cały rok na asfalcie a na starym sprzęcie po leśnych trasach gdyż przystosowałem go do typowego crossu. a jakieś uwagi do kierownicy macie, da radę jakąś lemondkę zamontować?
superb Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 siła pedałowania przy zablokowanym amortyzatorze przenosi się tylko na napęd. jak chce się szybciej pojeździć to wręcz rezygnuje się z amortyzatora na rzecz prostego widelca
zizbit Napisano 25 Czerwca 2010 Autor Napisano 25 Czerwca 2010 siła pedałowania przy zablokowanym amortyzatorze przenosi się tylko na napęd. jak chce się szybciej pojeździć to wręcz rezygnuje się z amortyzatora na rzecz prostego widelca dzięki za przypomnienie, same amortyzatory chodzą dosyć sztywno ogólnie potrzebna jest solidna dziura aby go ruszyć. Zastanowię się nad jego przeróbkami.
_Grooby_ Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Jeśli tłuczesz asfalty to faktycznie propozycja superba jest moim zdaniem uzasadniona - nie masz strat energii przy pedałowaniu w pompowanie amortyzatora a sztywny widelec będzie przy okazji lżejszy. Z tego co dopisałeś to amortyzator i tak nie spełnia swojej roli jeśli jest taki sztywny to nie wybiera małych nierówności i nie poprawia komfortu jazdy a nie latasz przecież kraterach na poligonie Co do lemondki też może poprawić wyniki, swego czasu jeździłem z takim sprzętem i na dłuższych trasach się sprawdza, ręce odpoczywają i opory powietrza trochę się powinny zmniejszyć przy bardziej pochylonej sylwetce, geometria tego roweru raczej sprawy Ci nie ułatwi bo raczej zaprojektowana jest dla wygody a nie wyników i jedziesz wyprostowany jak żagiel. Zmiana kół też powinna coś dać, te błotniki... nie lepiej zastosować jakieś oświetlenie akumulatorowe? Diodowa latara na 2 kompletach akumulatorów daje lekko 6 godzin światła - chyba powinno wystarczyć? No tylko że to już się zaczynają koszta.
zizbit Napisano 25 Czerwca 2010 Autor Napisano 25 Czerwca 2010 @up przed chwilą zagadałem do znajomego, który specjalizuje się w rowerach i zaproponował zamianę widelca z mojego 2-ego roweru, także nic nie zapłacę a osiągi się polepszą. Błotniki wywalę bo znalazłem zasłonięte zaślepkami dziury i z tego co znajomy wywnioskował da radę pociągnąć przewód do lampki, którą można przenieść na inną część z tyłu roweru. Co do pozycji na rowerze- na tej wysokości siedzenia co jest na zdjęciu, kolana mam prawie w 100% wyprostowane. (mój wzrost ok. 190cm)
nabial Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 tia...avs 30km/h na takim rowerze bez spd i na podobnym, ciut lepszym 40km/h...ja nie wiem, gdzie wy wszyscy sie uchowaliscie wymien opony na np michelin dynamic 25/28mm - sa tanie i lekkie, kapci nie lapia, a pozniej wymieniaj wszystko, co ci przeszkadza, bo nie czarujmy sie - w przypadku takiego roweru, czego bys nie zmienil, to bedzie lepiej
zizbit Napisano 25 Czerwca 2010 Autor Napisano 25 Czerwca 2010 tia...avs 30km/h na takim rowerze bez spd i na podobnym, ciut lepszym 40km/h...ja nie wiem, gdzie wy wszyscy sie uchowaliscie wymien opony na np michelin dynamic 25/28mm - sa tanie i lekkie, kapci nie lapia, a pozniej wymieniaj wszystko, co ci przeszkadza, bo nie czarujmy sie - w przypadku takiego roweru, czego bys nie zmienil, to bedzie lepiej lata treningu robią swoje tylko z kasą nie za bardzo. Nie czarujmy się, za 800zł dobrego sprzętu a tym bardziej szosówy nie kupisz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.