Skocz do zawartości

[przeróbka} trekkingowy Bocas Nizza


zizbit

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

To mój 1-szy post więc proszę o wyrozumiałość.

 

Dopiero od niedawna jestem posiadaczem sprzętu "niekomunijnego" a konkretnie jeżdżę niemieckim rowerem trekkingowym marki Bocas Nizza rocznik 2006.

Średnie dystanse pokonywane przeze mnie to 100- 200km na trasę. Chcę go dostosować do swoich potrzeb czyli:

- jazdy na długie dystanse

- dobrą średnią prędkość na asfalcie rzędu 35 / 45km/h +

- szybkie dojazdy do szkoły na trasie 15km w tempie 45km/h

 

Podsumowując chodzi o to aby poprawić rower pod względem szybkości i wygody użytkowania.

Maszyna ma osprzęt który pozwala mi obecnie na średnie prędkości max 30km/h. Ma ewidentnie zbyt duże opory toczenia i waży ~20kg. W grę wchodzi głównie wymiana opon na cieńsze i dodanie lemondki / rogów, bo co jakiś czas muszę jeździć bez trzymanki lub trzymać ręce przy mostku.

Cena: opony 120zł/komplet, inne do 100zł

 

Osprzęt:

przerzutka SRAM S7

opony Schwalbe Marathon 1.75 x 700 (28 cali)

rama rozmiar L

amortyzowana sztyca i przedni widelec.

 

z góry dziękuję za rady

post-131226-1277464518,27_thumb.jpg

post-131226-1277464530,34_thumb.jpg

Napisano

Po pierwsze wymień nogi :) Przykładowo wyniki z Tour de Pologne 2009 II etap (płaski) 219.1 km czas zwycięzcy prawie 5h co daje w zaokrągleniu średnia 44km/h... Zawodowiec na rowerze pewnie za kilkadziesiąt tys. Jak chcesz jeździć ze średnia 45+ to gratuluje formy!

A tak na poważnie to odchudzenie roweru, cieńsze i lżejsze opony, i bardziej aerodynamiczna pozycja pomogą na pewno TROCHĘ zwiększyć średnią prędkość ale nie o 50%!

Napisano

jakiś amortyzator z blokadą skoku, i plastikowe błotniki by zbić trochę na wadze :D

hmmm błotników nie wymienię bo przewodzą prąd z dynama w piaście do świateł a w ramie nie ma żadnych miejsc do ukrycia przewodu. co do amortyzatorów to jaki to ma sens?

 

Po pierwsze wymień nogi :) Przykładowo wyniki z Tour de Pologne 2009 II etap (płaski) 219.1 km czas zwycięzcy prawie 5h co daje w zaokrągleniu średnia 44km/h... Zawodowiec na rowerze pewnie za kilkadziesiąt tys. Jak chcesz jeździć ze średnia 45+ to gratuluje formy!

A tak na poważnie to odchudzenie roweru, cieńsze i lżejsze opony, i bardziej aerodynamiczna pozycja pomogą na pewno TROCHĘ zwiększyć średnią prędkość ale nie o 50%!

 

 

ok powiedzmy że do 40km/h z lekka przesadziłem z tym 45+,

na rowerze znajomego tej samej marki tylko na cieńszych gumach i innej piaście też SRAMa miałem średnią ~40km/h tylko, że rower od początku składany, każda część po kolei analizowana a mi chodzi o zmiany bez gruntownej ingerencji w rower

Co do formy to nie ma obaw :) trenuję prawie cały rok na asfalcie a na starym sprzęcie po leśnych trasach gdyż przystosowałem go do typowego crossu.

 

a jakieś uwagi do kierownicy macie, da radę jakąś lemondkę zamontować?

Napisano

siła pedałowania przy zablokowanym amortyzatorze przenosi się tylko na napęd. jak chce się szybciej pojeździć to wręcz rezygnuje się z amortyzatora na rzecz prostego widelca

Napisano

siła pedałowania przy zablokowanym amortyzatorze przenosi się tylko na napęd. jak chce się szybciej pojeździć to wręcz rezygnuje się z amortyzatora na rzecz prostego widelca

dzięki za przypomnienie, same amortyzatory chodzą dosyć sztywno ogólnie potrzebna jest solidna dziura aby go ruszyć. Zastanowię się nad jego przeróbkami.

Napisano

Jeśli tłuczesz asfalty to faktycznie propozycja superba jest moim zdaniem uzasadniona - nie masz strat energii przy pedałowaniu w pompowanie amortyzatora a sztywny widelec będzie przy okazji lżejszy. Z tego co dopisałeś to amortyzator i tak nie spełnia swojej roli jeśli jest taki sztywny to nie wybiera małych nierówności i nie poprawia komfortu jazdy a nie latasz przecież kraterach na poligonie

Co do lemondki też może poprawić wyniki, swego czasu jeździłem z takim sprzętem i na dłuższych trasach się sprawdza, ręce odpoczywają i opory powietrza trochę się powinny zmniejszyć przy bardziej pochylonej sylwetce, geometria tego roweru raczej sprawy Ci nie ułatwi bo raczej zaprojektowana jest dla wygody a nie wyników i jedziesz wyprostowany jak żagiel. Zmiana kół też powinna coś dać, te błotniki... nie lepiej zastosować jakieś oświetlenie akumulatorowe? Diodowa latara na 2 kompletach akumulatorów daje lekko 6 godzin światła - chyba powinno wystarczyć? No tylko że to już się zaczynają koszta.

Napisano

@up

 

przed chwilą zagadałem do znajomego, który specjalizuje się w rowerach i zaproponował zamianę widelca z mojego 2-ego roweru, także nic nie zapłacę a osiągi się polepszą. Błotniki wywalę bo znalazłem zasłonięte zaślepkami dziury i z tego co znajomy wywnioskował da radę pociągnąć przewód do lampki, którą można przenieść na inną część z tyłu roweru.

Co do pozycji na rowerze- na tej wysokości siedzenia co jest na zdjęciu, kolana mam prawie w 100% wyprostowane. (mój wzrost ok. 190cm)

Napisano

tia...avs 30km/h na takim rowerze bez spd i na podobnym, ciut lepszym 40km/h...ja nie wiem, gdzie wy wszyscy sie uchowaliscie

 

wymien opony na np michelin dynamic 25/28mm - sa tanie i lekkie, kapci nie lapia, a pozniej wymieniaj wszystko, co ci przeszkadza, bo nie czarujmy sie - w przypadku takiego roweru, czego bys nie zmienil, to bedzie lepiej

Napisano

tia...avs 30km/h na takim rowerze bez spd i na podobnym, ciut lepszym 40km/h...ja nie wiem, gdzie wy wszyscy sie uchowaliscie

 

wymien opony na np michelin dynamic 25/28mm - sa tanie i lekkie, kapci nie lapia, a pozniej wymieniaj wszystko, co ci przeszkadza, bo nie czarujmy sie - w przypadku takiego roweru, czego bys nie zmienil, to bedzie lepiej

 

 

lata treningu robią swoje tylko z kasą nie za bardzo. Nie czarujmy się, za 800zł dobrego sprzętu a tym bardziej szosówy nie kupisz

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...