Skocz do zawartości

[hamulec hydrauliczny tył] Tektro auriga comp


Michal21g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem opiera się na tym, iż tylni hamulec, a właściwie tłoczki są bardzo ciasno upakowane między tarczą, klocki cały czas naciskają na tarcze z obu stron (hamulec 2 tłoczkowy). W przeciwieństwie do przedniego hamulca, gdy puszczę koło podniesione, nie chce ono się kręcić swobodnie aż do momentu samoistngo zatrzymania się. Klocki cały czas ocierają. Ale do rzeczy co krok po kroku robiłem.

Pewnego dnia (około 3 miesiące temu) hamulec tylni działał niemal z zerową siłą (płyn hamulcowy był zużyty prawdopodobnie).

Mój ojciec uparł się, abyśmy spróbowali wlać płyn do hamulców samochodowych, jakiś dot.

Hamulce jednak były przystosowane do oleju mineralnego, co z resztą było napisane WYRAŹNIE na klamkach, ale kij tam.

Pojechałem do jednego serwisu, aby mi uzupełnili płyn, koleś zrobił to, niemałą sumkę pobrał i hamulec działał idealnie...do czasu.

Wtedy klocki hamulca zacisnęły się na amen na tarczy tak, że prawie w ogóle nie mogłem jechać, tak mocno tarło.

Pisałem wiele razy na forach, oraz w serwisie mówiono mi, że prawdopodonie uszczelki napuchnęły i hamulec jest do wyje...wyrzucenia.

Moje pytania do Was jako do ludzi bardziej ogarniętych ode mnie w dziedzinie rowerów i osprzętu rowerowego:

1. Czy można jakoś uratować tego hebla? [jeśli tak to naturalnie chciałbym się dowiedzieć jak :icon_mrgreen:, jakieś uszczelki się da wymienić czy coś?]

2. Czy opłaca się wymieniać ten cały hamulec na ten sam Tektro auriga comp? ( z mojego doświadczenia wiem, że jest do bardzo denerwujący hamulec, dzwoniące tarcze zawsze mnie wkur...zały, a do tego ten hamulec swoje kosztuje, około 200-300 zł.

3. Czy lepiej może kupić jakiegoś avida? (słyszałem, czytałem, iż są to bardzo dobre heble)

4. Czy można wymienić sam hamulec? (tłoczki, tj. cała ta konstrukcja przy tarczy, bez zmiany klamki oraz przewodów).

 

Bardzo proszę o wypowiedzenie się jakiś "wyjadaczy" w tej dziedzinie, ale również osób, które zazwyczaj mają z tymi heblami (hydraulicznymi) doczynienia.

Byłbym niezmiernie wdzięczny za udzielenie odpowiedzi na moje pytania.

Pozdrawiam serdecznie, Michał z Bytomia :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratuluj Tacie :| Naprawdę, czasami to mi ręce opadają - jak jest napisane mineralny to MINERALNY a nie DOT. Chciałeś zaoszczędzić parę złotych i teraz masz efekty.

 

Hamulec jest do wyrzucenia ponieważ nigdzie nie kupisz części do niego. Jest pewne, żę DOT załatwił też  główny tłok w klamce więć kupno samego używanego zacisku nic Ci nie da. 

 

Nie wiem skąd u Ciebie cena rzędu 200-300 PLN skoro ten hamulec jest do kupienia za ok 180 PLN.

 

Avid ma dużą ofertę hamulców tarczowych więc musisz być nieco bardziej dokładny. Nie mniej jednak zwróc uwagę na to, że musisz mięć specjalny zestaw do dopowietrzania (~140 PLN)  a biorać pod uwagę Twoje wcześniejesze próby oszczędzania to sprawa może się zakończyć mega awarią. Próbowałem strugać zestaw domowy i poległem na temacie, ale samoróbki są do kupienia na alledrogo - o ile kogoś to satysfakcjonuje.

 

Zanim kupisz następny hamulec sprawdź dokładnie koszta eksploatacji oraz to czy jesteś w stanie sam serwisować go tak jak należy. 

 

Zapamięaj raz na całe życie, że OLEJ MINERALNY TO OLEJ MINERALNY a syntetyczny płyn hamulcowy DOT to syntetyczny płyn hamulcowy DOT i one NIE SĄ WYMIENNE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...