Skocz do zawartości

[koła UST] co wybrac - rozeznanie


olek123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisze ten temat poniewaz przymierzam sie do kupna nowych kol pod system bezdetkowy. Zakup dopiero po sezonie lecz juz teraz chcialbym wiedziec ile musze zainwestowac.

 

Kola chcialbym kupic nowe, chyba ze bedzie jakas okazja z kolami w idealnym stanie. na pewno bede chcial wydac nie wiecej niz 1500 zl.

Troche sie porozgladalem i sa 2 opcje - kola gotowe i skladane.

 

Z gotowcow w tej cenie sa Fulcrumy3 oraz Mavic CrossTrail choc sa ciezkie jak za te pieniadze. Lepiej wypadaja Mavic SL i ST ale juz sa drozsze.

Shimano w tej cenie sa tylko XT ale jakos nie jestem do nich przekonany.

 

Mozna tez zlozyc kola - beda lzejsze niz gotowce w tej cenie moj typ to Mavic 819/dt comp lub super comp/NOVATEC NT-D711SB,NT-D712SB.

 

 

Zna ktos wage samej obreczy z kol Fulcrum 3/1 oraz Mavic SL/ST/CrossTrail? Mavic 819 nie nalezy do lekkich ale nie wiem jak wypada na tle konkurencji z gotowych kol.

 

Macie jakies propozycje gotowych lub skladanych kol? Oczywiscie cena 1500zl jest maxymalna jak jest cos znacznie tanszego i lekkiego o czym nie wiem to prosze podac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Shimano w tym roku pojawiły się WH-MT65, waga katalogowa 1796 gram.

Koniecznie chcesz obręcze bezdętkowe? Nie lepiej przewałkować temat odnośnie patentów jak np. No Tubes?

Kolega przymierza się do składania czegoś takiego na obręczach ZTR Alpina, piastach XTR a szprychy 2.0-1.8-2.0 przód i niecieniowane z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piast Shimano nie chce - kulki

Lekka obrecz (350g) + opaska uszczelniajaca (70g) i juz mamy 420g obrecz a jest to bardziej awaryjne niz kola/obrecze fabrycznie przeznaczone do UST - bazuje na opiniach z internetu. Opony bede uzywal Geax'a TNT.

 

Teraz najbardziej interesuje mnie ile waza obrecze z gotowych kol. Jesli jest to 400g i mniej to warto je kupic, jesli bardziej 500g to juz lepiej skladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTR Alpine jakies 320g, Olympic 335g opaska (tasma stana) 5g na kolo i duzo ponizej 420g :)

 

a jest to bardziej awaryjne niz kola/obrecze fabrycznie przeznaczone do UST - bazuje na opiniach z internetu

internet jak TV klamie

smigam na takich obreczach juz drugi sezon bez koniecznosci wymiany tasmy, (koszt tasmy cos ok £7) wystarcza na 5 kolek

 

wczesniej jezdzilem na crossmaxach sl i co do uszczelniania i uzytkowania systemow bezdetkowych nie widze zadnej roznicy, wiec z ta awaryjnoscia to lekka przesada, poza tym co tam sie ma niby 'awarjowac'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 99% rozne zwijanki, a czasami na zimowe warunki panaracery ust

furiosy, rockety, conti RK 2.2 (ta uszczelnic to jest sztuka !) i jakies tam spece fast tracki, oprocz wagi nie ma dla mnie roznicy czy jest to zwijanka czy ust, wiec wybor jest oczywisty zwijanki

 

obrecze stana bede polecal kazdemu bo sa naprawde swietne szczegolnie z dobrymi szprychami, ja mam cx-ray i zestaw jest bardzo sztywny mimo mojej wagi, kolka drugi sezon zaczely i maja sie super

 

takze jak budzet pozwoli zdecydowanie polecam cos pokombinowac, zamiast gotowcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytalem, ze boje sie o spadanie opony. Troche poczytalem na necie i faktycznie obrecze ztr sa robione z mysla o uzywaniu tego systemu wiec nie powinno byc problemu. Kola bede kupowal najwczesniej zima na sezon 2011, teraz moze przetestuje na tyle w kolach co mam dzialanie tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jeszcze jakas propozycja gotowych kol ust? Pamietam widzialem kiedys kola za 750 zl, piasta pod 6 srub na maszynach, waga niecale 1800g ale nie pamietam producenta ani modelu.

 

To byly kola Gipiemme, niestety w polce praktycznie niedostepne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...