Skocz do zawartości

[amortyzator]Jaki amortyzator do 850zł ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

 

Po Maratonie w piechowicach,powiedziałem sobie dośc,i zmieniam mojego poczciwego RST na cos bardziej konkretego. Zwracam sie z prośbą do Was , porade który z amortyzatorów wybrać. Uprawiam XC,Maraton i czasami szosa. Potrzebuje mocnego amortyzatora,gdyż nie jeżdżę delikatnie,bedzie miał u mnie ciężkie życie. : )

 

A oto moi "wybrańcy" :

 

1 RST First Air

2 Rox Shox Recon(z nowego roweru,praktycznie nówka)

3 Reba SL (używka)

4 Manitou R7(używka)

5 Manitou Drake

6 ... prosze o wasze propozycje

 

Smigam na tarczy 180mm,nie zmienie na 160. Potrzebuje czegoś mocnego,nie zawdonego,nie jakiegos mega lekkiego(ponieżej 2kg). RST mnie przekonuje wagą,niezawodnością i cena.. Tylko ta firma RST.. Wszyscy znamy rozwinięcie skrótu (Rozwal Sobie Twarz) ale podobno to juz sa zupełnie inne amorki.. A wiec nie potrafie sie zdecydować,wiec prosze o rade.

Napisano

Nówkę Tore możesz jeszcze zakupić. Z tych co wymieniłeś, to chyba najsensowniejszy byłby Recon, jeśli jest od wymontowany z roweru, ewentualnie Reba czy R7, no ale to już używki.

Napisano

Recon to taka droższa i lżejsza Tora (no też ładniej wygląda). Mam oba amorki (tora 318 solo air i recon 351 solo air)i wydaje mi się że różnica między Reconem a Torą nie jest warta swej ceny (oczywiście jeśli nie zależy ci na masie). Pewnie wielu się z moim zdaniem nie zgodzi, ale takie jest moje subiektywne odczucie. Ogólnie polecam oba. Na pozostałych wymienionych nie jeździłem ale przypuszczam, że na rebie się jeździ lepiej. Co prawda muszę przyznać że różnica w masie obu amortyzatorów jest odczuwalna i jeśli jesteś w stanie dostać taniego recona, a cena nie jest dla ciebie tak super istotna to może lepszy będzie recon. Oba amortyzatory są bardzo wytrzymałe (ważę 95kg i ich nie oszczędzałem). Mam nadzieje, że mój wywód się na coś przyda. Pozdrawiam.

Napisano

Recon to taka droższa i lżejsza Tora (no też ładniej wygląda). Mam oba amorki (tora 318 solo air i recon 351 solo air)i wydaje mi się że różnica między Reconem a Torą nie jest warta swej ceny (oczywiście jeśli nie zależy ci na masie). Pewnie wielu się z moim zdaniem nie zgodzi, ale takie jest moje subiektywne odczucie.

 

 

Twoje subiektywne odczucie jak najbardziej popierają zwykłe fakty. Różnica w goleniach - aluminium/stal - czyli waga.

No można jeszcze się zastanawiać czy RS daje do droższego Recona lepsze materiały np ślizgi, czy inne elementy, ale generalnie bebechy mają te same.

 

Od 2010 roku Recon istnieje też w wersjach o nieco większym skoku, ale...sprężyna to srężyna, solo air to solo air, a tłumik to tłumik, to jedno i to samo.

Oczywiście trzeba porównywać podobne wersje, a nie np sprężynową Torę z TurnKey z Recon Solo Air z Motion Control, w dodatku jak ktoś trafi na sprężynową Torę z twardą sprężyną to później leci w świat opinia że Tora twarda i tępawa.

Napisano

W sumie to różnica chyba tylko w tych goleniach jest, bo jak robię serwis to tak naprawdę poza kolorem goleni i inną naklejką nie widzę różnicy co do bebechów.

  • Mod Team
Napisano

Będę stał w opozycji do wymienionych RSów i używek- Solo Air niczym się nie wyróżnia , Reba ,jak na używkę przystało może zaskoczyć bynajmniej nie pozytywnie. R7- starsze modele nie plasują się w czołówce najmniej awaryjnych amorków ( zresztą ostatnio osławiona Reba też ma trudne chwile, o czym można na forum poczytać) . Poza tym amorki "wyjęte " z nowego roweru ( czyli OEMy ) bardzo często są gorzej wykonane, ze śladowymi ilościami oleju ( bo zapomnieli wlać) lub po prostu wymagające natychmiastowego serwisu,aby normalnie pracowały ( co w RSach staje się,jak widzę, normą ostatnio).

Żyjąc w przekonaniu ,ze nowe jest .... nowe postawiłbym na:

1- Manitou Drake w wersji Super Air ABS+

2- RST First

2- ex aequo Recon

2- ex aeguo Epicon 2010 ( w wypadku tych trzech amorków ze wskazaniem na Epicona)

3- używki

Prywatnie dodam,że jakością pracy Drake przewyższa RSy Solo Air- subiektywnie rzecz biorąc oczywiście.

Napisano

Ostatnio wygrałem na licytacji nowego R7 super z 2009r. za 870zł - także szukaj dalej.

Jednak jeśli potrzebujesz czegoś mocnego to na R7 nie będziesz się pewnie czuł - golenie 30mm (vs. 32mm Rock Shoxa) i jeszcze to charakterystyczne stukanie tłumika...

Co do różnic tora vs. recon - golenie tory nie są anodyzowane, czyli łatwiej się zrysują i (chyba) słabiej się ślizgają.

Do używanych amorków nie mam zaufania - nie wiesz czy były serwisowane/katowane.

Dlatego zostaje Drake i Recon, ew. Tora

Napisano

Dodam jeszcze jedno pytanie przy okazji. Czy Epicon(LOD) 2009 różni się jakoś zasadniczo od tegorocznej konstrukcji? O ile pamiętam to spotkałem się z opinią, że tylko malowaniem.

Napisano

Bardzo wszystkim dziękuje,chyba jestem zdecydowany na Recona, sam wiem jak ja smigam na moim amorku,i co on ze mną przechodzi i nie polecam nikomu kupna go odemnie : ) Bardzo wszystkim dziękuje za pomoc.Wszystkie odpowiedzi sie przydały. A teraz takie pytanko,co do powietrznego Recona - jak czesto ucieka powietrze? Czy czesto trzeba dopompowywać? jestem zielony w powietrznych amorkach i stąd moje pytanko... Następna sprawa - czy moge sobie sam wyregulować ciśnienie w amortyzatorze przed wyjazdem np w góry zrobic go bardziej miekkiego a do jazdy po miescie itp utwardzic ? I kolejne pytanie, czy Recon nie bedzie mial problemów z tarczą 180mm i mocnymi chydraulikami? Nie chciałbym by nabrał luzów..

Napisano

Sprawny amor nie puszcza powietrza, co 2-3 miesiące drobna korekta ciśnienia i tyle.

Regulować ciśnienie możesz, dlatego właśnie powstał solo air, aby móc regulować twardość, bez konieczności rozbierania i wymiany stalowej sprężyny.

Tarcze 180 bez problemu zniesie.

Napisano

Lekko ..?

Kto śmiga MTB "lekko" ? Bądźmy szczerzy - mało kto kupuje amor,używa go,2 tygodnie by potem sprzedac ot tak.. Podobałby mi się taki,ale chyba wole Recona :) Nowy,2 lata gwarancji itp :)

Napisano

Tyle że Recon nie wart swojej ceny - miałem, przejechałem 1500km, sprzedałem. Gdyby był po 500 ziko jeszcze można się zastanawiać, ale po tyle po ile chodzi to średnia inwestycja...

Pomyśl na Drakiem którego polecał durnykot, ewentualnie First Platinium (tego ostatniego miałem okazję tylko pomacać w sklepie u znajomka, ale sprawia pozytywne wrażenie. Niestety nie miałem jeszcze okazji jeździć)

Napisano

Janisław - mogę Cię prosić o rozwinięcie myśli że Recon nie jest wart? Powiedz co w nim Cie denerwowało,co było złe . Z góry dzięki : )

  • Mod Team
Napisano

Może drogą wtrącenia się w kwestii wad Recona lub też systemu Solo Air w ogólności. Amorki Solo Air maja zasadniczą dla mnie irytująco-wnerwiającą wadę- chcąc uzyskać amorek czuły na małe i średnie nierówności ustawiamy ciśnienie w dolnym zakresie zalecanych ciśnień- niby wszystko jest fajnie, ale pojawiające się nadmierne nurkowanie przy hamowaniu,bujanie na podjazdach i zbyt łatwa możliwość dobicia amorka powoduje,że jazda w innym niż ściezki rowerowe terenie jest niezbyt miła. Aby zlikwidować nurkowanie i lekko "usztywnić" pracę amorka ustawiamy cisnienie w normalnym lub odbrobinę wyższym zakresie cisnień- i w efekcie tego mamy amorek , który ignoruje małe i średnie nierówności z tepą praca,zatykający się na szybko powtarzających się nierównosciach. Nie wspomnę o blokadzie, która po właczeniu nadal pozwala na prace amorka w zakresie 10-12 mm- niektórym to odpowiada.

Napisano

Durnykot- czy ta wada to wada WSZYSTKICH amortyzatorów powietrznych? First Air ma podobnie? Byłoby miło jakby wybierął też mniejsze nierówności, nie potrzebuje zeby jak fox,wybierał liście ale wiadomo.. :)

  • Mod Team
Napisano

Jak ma się to do Firsta- nie znaju. Parktycznie we wszystkich amorkach powietrznych zwiekszenie ciśnienia powoduje utwardzanie amorka, natomiast nie wszystkich zmniejszanie ciśnienia powoduje zwiększenie czułości ( Epicon na ten przykład traci czułość na niskich ciśnieniach). Solo Air ma dla mnie tą irytująca cechę,że nie mozna połączyć czułości z brakiem tendencji do dobicia i nurkowania przy hamowaniu. Tak sobie wysnułem teorię,że przyczyna do tego irytującego zjawiska w Reconie jest brak stalowej spręzyny negatywnej .

W Drake'u zmiana cisnienia w komorze powietrznej służy jedynie do zmiany SAGu, ustawienie SAGu poniżej zalecanych wartości nie powoduje zwiększenia czułości, a nawet upośledza pracę amorka. poza tym Drake , ze względu na system amortyzacji wymaga znacznie niższych cisnień, co znacznie ułatwia obsługe amorka.

Napisano

Dzieki za linki,reba sl jest fajna,ale dzwoniłem do gościa który go sprzedaje i niestety jest zupełnie bez gwarancji.. :) Troche tak wiadomo... ;/ No nic,szukam dalej ; )

Napisano

Jak dla mnie masz dwie opcje: albo pogodzić się z wadami typowych systemów „solo air” albo kupić okazyjnie Rebe, która możesz dostosować do typu terenu i stylu jazdy(dwie komory powietrzne naprawdę się sprawdzają), co do blokady bo ktoś poruszał ten temat amortyzatory z tłumikiem Motion Control występują w dwóch wersjach z nieregulowanym F. Gate (w Torze 318 chyba wszystkich Reconach) i wtedy faktycznie nie ma takiej „betonowej blokady” lub w wersji z regulowanym zaworem F. Gate i wtedy mamy możliwość regulacji progu uaktywnienia się widelca zablokowanego, albo „betonujemy” albo dajemy mu te kilka milimetrów skoku żeby „łapał przyczepność na podjazdach, można to użytkować nawet jak platformę przy odpowiednim ustawieniu rzecz jasna.

Do RS –ów masz wszystkie części, są sprawdzone i raczej trwałe.

 

Co do RST Spinnera i Suntoura to tam też masz jedną komorę powietrzna wiec wiąże się to z opisywanymi minusami systemów „solo air”.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...