tommd Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam, Stoję przed wyborem roweru - założyłem cenę do 1300 złotych. Przeznaczenie - jazda po ścieżkach rowerowych, czasami wypad do lasu (ale po szlakach). Zdecydowałem się na trekkingi lub crossy. W tej cenie znalazłem dwa odpowiadające mi modele: SCHWINN WORLD GS model 2008 rok (1200 zł) widelec SUNTOUR SR NEX4110 ALUMINIOWY stery VP 1 1/8" USZCZELNIONE suport TruVativ XR USZCZELNIONY ŁOŻYSKOWY korby SR SUNTUR NCX-410, 48-38-28 przerzutka przód SR SUNTOUR XCM-208 przerzutka tył SRAM SX 4 manetki SRAM XGEN Trigger 8-speed kaseta SR/Suntour CS-PF41-C8 11-30 8-speed cassette łańcuch KMC Z-72 hamulce PROMAX ALUMINIUM Multi-Condition pads. dżwignie hamulcowe PROMAX ALUMINIUM Pro Max alloy 3-finger linki hamulcowe Driving Force SCS (SlickCableSystem) piasty ALUMINIUM USZCZELNIANE FORMULA opony TOURING Z UNIWERSALNĄ FAKTURĄ BIEŻNIKA siodło SCHWINN TUNED PLUS SUPER KOMFORT WODOODPORNE ELASTOMEROWE waga kg 15,15 Kross TRANS ALP (1300 zł) Widelec Suntour CR-8V z regulacją skoku Przerzutka przód Shimano Alivio Przerzutka tył Shimano Alivio Hamulec przód Tektro C310 Hamulec tył Tektro SC13 Manetki Shimano Alivio Korba Shimano Alivio Łańcuch KMC Z 72 Kaseta Shimano Alivio Piasty Tył- Shimano Acera Przód Shimano Nexus DH-2N30E 6V Opony Schwalbe Silento II 700x35C Obręcze Alexrims X2100 Wspornik kierownicy Zoom Alu Wspornik siodła Santour amotryzowany Siodło Selle Royal I teraz nie wiem co wybrać - Kross wydaje się mieć lepszy osprzęt (dynamo w piaście, reszta podzespołów jest mi znana - potrafię stwierdzić na jakim poziomie jest to wyposażenie. Natomiast podzespoły schwinna mówią mi nie wiele ( nie ma dynama w piaście ale to nie problem, sprzedawca dodaje oświetlenie Cat eye czy jakoś tak na baterię). Proszę pomóżcie w ocenie bo widzę że obie oferty są atrakcyjne cenowo. dodam że ważę około 85-90 kg (zmienia się to w zależności od pory roku). Jeżdżę spokojnie - rekreacyjnie.
ugupu Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Oba te rowery to rowery miejskie nie krosowe. Oba mają wąskie koła więc są niezbyt wygodne w terenie-już odrobina piachu czy luźna nawierzchnia będą problemem. Osprzęt jest moim zdaniem porównywalny choć ze wskazaniem na Kross-a (napęd). Z kolei rama bardziej podoba mi się w Schwinn-ie, ma niższy przekrok. Najlepiej byłoby, żebyś się na obu przejechał i porównał. Nie tylko aby wybrać który Ci bardziej pasuje ale aby dobrać właściwy rozmiar ramy.
tommd Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 Oba te rowery to rowery miejskie nie krosowe. Oba mają wąskie koła więc są niezbyt wygodne w terenie-już odrobina piachu czy luźna nawierzchnia będą problemem. Osprzęt jest moim zdaniem porównywalny choć ze wskazaniem na Kross-a (napęd). Z kolei rama bardziej podoba mi się w Schwinn-ie, ma niższy przekrok. Najlepiej byłoby, żebyś się na obu przejechał i porównał. Nie tylko aby wybrać który Ci bardziej pasuje ale aby dobrać właściwy rozmiar ramy. A jesteście w stanie polecić coś dla amatora w podobnej klasie i cenie nadające się do przejażdżek po lesie (nie jakiś skomplikowany teren -głównie szlaki w trójmiejskim parku krajobrazowym). Rower mógłby być goły ale wtedy odpowiednio tańszy tak abym mógł skompletować resztę (błotniki bagażnik itd.) i zamknąć się w kwocie 1300 złotych.
molek Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 A jesteście w stanie polecić coś dla amatora w podobnej klasie i cenie nadające się do przejażdżek po lesie (nie jakiś skomplikowany teren -głównie szlaki w trójmiejskim parku krajobrazowym). Rower mógłby być goły ale wtedy odpowiednio tańszy tak abym mógł skompletować resztę (błotniki bagażnik itd.) i zamknąć się w kwocie 1300 złotych. TPK to nie jest taki banalny teren, szczególnie szlaki piesze. Odpowiedniejszy będzie do tego rower górski.
tommd Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 TPK to nie jest taki banalny teren, szczególnie szlaki piesze. Odpowiedniejszy będzie do tego rower górski. Wiem że crossem nie wszędzie da radę łatwo wjechać - jednak mówiąc o TPK mam na myśli te najprostsze szlaki turystyczne -często oznaczane jako rowerowe. W planach mam też wypady do lasów na Kaszubach, a po moich doświadczeniach z Giantem typowo górskim chciałbym coś bardziej komfortowego. Jazda po lesie (równe podłoże) w dłuższe trasy na rowerze górskim dawała mi w kość (głównie plecy) - dlatego rozglądałem się za czymś w klasie turystycznej. Jednak ugupu pisał że te modele które wybrałem są typowo miejskie i na luźnej nawierzchni i piachu będzie problem. Sam już nie wiem co wybrać. W turystycznych pasuje mi pozycja za kierownicą, nie chciałbym też od razu po zakupie zmieniać opon. Szukam jakiegoś złotego środka - w miarę uniwersalnego i komfortowego zarazem. Jednak możliwości finansowe też mam ograniczone - więc jestem teraz w kropce. W każdym razie dzięki za pomoc. muszę chyba jeszcze raz ocenić priorytety. A co sądzicie Kross Crow Preria ?? Nada się on do moich zastosowań??
ugupu Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 A co sądzicie Kross Crow Preria ?? Nada się on do moich zastosowań?? Witaj, Już bardziej. Zwróć może uwagę na ten. Przekracza budżet, ale mniej niż Crow Preria. http://www.kross.pl/rower/47-Nomia_+4.html Ma szersze opony o miejskim bieżniku więc będzie nieźle na asfalcie a dużo łatwiej w terenie. Ma regulowany w wysokości mostek więc możesz dostosować swoją pozycję. Pozdrawiam, Janek
tommd Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 Witaj, Już bardziej. Zwróć może uwagę na ten. Przekracza budżet, ale mniej niż Crow Preria. http://www.kross.pl/rower/47-Nomia_+4.html Ma szersze opony o miejskim bieżniku więc będzie nieźle na asfalcie a dużo łatwiej w terenie. Ma regulowany w wysokości mostek więc możesz dostosować swoją pozycję. Pozdrawiam, Janek Ok tylko że tej Nomia +4 nie mogę nigdzie znaleźć w tańszej niż katalogowa cenie. Crow preria znalazłem natomiast za 1400 z dodatkami (błotniki itd.) w wersji z hamulcami hydraulicznymi. Wydaje się być to lepszą ofertą. Czy może raczej polować na Nomia??
ugupu Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Ok tylko że tej Nomia +4 nie mogę nigdzie znaleźć w tańszej niż katalogowa cenie. Crow preria znalazłem natomiast za 1400 z dodatkami (błotniki itd.) w wersji z hamulcami hydraulicznymi. Wydaje się być to lepszą ofertą. Czy może raczej polować na Nomia?? Musisz się przymierzyć w realu do obu, potem szukaj w necie. Wejdź na stronę Krosa i poszukaj najbliższego Ci dealera. Ten Crow jest też ok, ale jeśli zależy Ci na wygodzie to chyba Nomia. Nie wiem. Myślałem jeszcze o tym, że na góralu mogło być Ci niewygodnie bo rama była w złym rozmiarze lub mostek za długi/za krótki? Anyway masz o czym myśleć. Pamiętaj jeszcze i o tym, że w przypadku kupna nowego roweru kupujesz ...ramę. Osprzęt się zużywa, możesz go wymienić. Ramy nie wymienisz tak łatwo. Zwróć więc głównie uwagę na ramę. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.