Skocz do zawartości

[rower] Schwinn World GS vs. Kross Trans ALP


tommd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Stoję przed wyborem roweru - założyłem cenę do 1300 złotych. Przeznaczenie - jazda po ścieżkach rowerowych, czasami wypad do lasu (ale po szlakach). Zdecydowałem się na trekkingi lub crossy. W tej cenie znalazłem dwa odpowiadające mi modele:

 

SCHWINN WORLD GS model 2008 rok (1200 zł)

 

widelec SUNTOUR SR NEX4110 ALUMINIOWY

stery VP 1 1/8" USZCZELNIONE

suport TruVativ XR USZCZELNIONY ŁOŻYSKOWY

korby SR SUNTUR NCX-410, 48-38-28

przerzutka przód SR SUNTOUR XCM-208

przerzutka tył SRAM SX 4

manetki SRAM XGEN Trigger 8-speed

kaseta SR/Suntour CS-PF41-C8 11-30 8-speed cassette

łańcuch KMC Z-72

hamulce PROMAX ALUMINIUM Multi-Condition pads.

dżwignie hamulcowe PROMAX ALUMINIUM Pro Max alloy 3-finger

linki hamulcowe Driving Force SCS (SlickCableSystem)

piasty ALUMINIUM USZCZELNIANE FORMULA

opony TOURING Z UNIWERSALNĄ FAKTURĄ BIEŻNIKA

siodło SCHWINN TUNED PLUS SUPER KOMFORT WODOODPORNE ELASTOMEROWE

waga kg 15,15

 

Kross TRANS ALP (1300 zł)

 

Widelec Suntour CR-8V z regulacją skoku

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Alivio

Hamulec przód Tektro C310

Hamulec tył Tektro SC13

Manetki Shimano Alivio

Korba Shimano Alivio

Łańcuch KMC Z 72

Kaseta Shimano Alivio

Piasty Tył- Shimano Acera Przód Shimano Nexus DH-2N30E 6V

Opony Schwalbe Silento II 700x35C

Obręcze Alexrims X2100

Wspornik kierownicy Zoom Alu

Wspornik siodła Santour amotryzowany

Siodło Selle Royal

 

 

I teraz nie wiem co wybrać - Kross wydaje się mieć lepszy osprzęt (dynamo w piaście, reszta podzespołów jest mi znana - potrafię stwierdzić na jakim poziomie jest to wyposażenie. Natomiast podzespoły schwinna mówią mi nie wiele ( nie ma dynama w piaście ale to nie problem, sprzedawca dodaje oświetlenie Cat eye czy jakoś tak na baterię). Proszę pomóżcie w ocenie bo widzę że obie oferty są atrakcyjne cenowo. dodam że ważę około 85-90 kg (zmienia się to w zależności od pory roku). Jeżdżę spokojnie - rekreacyjnie.

Napisano

Oba te rowery to rowery miejskie nie krosowe. Oba mają wąskie koła więc są niezbyt wygodne w terenie-już odrobina piachu czy luźna nawierzchnia będą problemem. Osprzęt jest moim zdaniem porównywalny choć ze wskazaniem na Kross-a (napęd). Z kolei rama bardziej podoba mi się w Schwinn-ie, ma niższy przekrok. Najlepiej byłoby, żebyś się na obu przejechał i porównał. Nie tylko aby wybrać który Ci bardziej pasuje ale aby dobrać właściwy rozmiar ramy.

Napisano

Oba te rowery to rowery miejskie nie krosowe. Oba mają wąskie koła więc są niezbyt wygodne w terenie-już odrobina piachu czy luźna nawierzchnia będą problemem. Osprzęt jest moim zdaniem porównywalny choć ze wskazaniem na Kross-a (napęd). Z kolei rama bardziej podoba mi się w Schwinn-ie, ma niższy przekrok. Najlepiej byłoby, żebyś się na obu przejechał i porównał. Nie tylko aby wybrać który Ci bardziej pasuje ale aby dobrać właściwy rozmiar ramy.

 

A jesteście w stanie polecić coś dla amatora w podobnej klasie i cenie nadające się do przejażdżek po lesie (nie jakiś skomplikowany teren -głównie szlaki w trójmiejskim parku krajobrazowym). Rower mógłby być goły ale wtedy odpowiednio tańszy tak abym mógł skompletować resztę (błotniki bagażnik itd.) i zamknąć się w kwocie 1300 złotych.

Napisano

A jesteście w stanie polecić coś dla amatora w podobnej klasie i cenie nadające się do przejażdżek po lesie (nie jakiś skomplikowany teren -głównie szlaki w trójmiejskim parku krajobrazowym). Rower mógłby być goły ale wtedy odpowiednio tańszy tak abym mógł skompletować resztę (błotniki bagażnik itd.) i zamknąć się w kwocie 1300 złotych.

TPK to nie jest taki banalny teren, szczególnie szlaki piesze. Odpowiedniejszy będzie do tego rower górski.

Napisano

TPK to nie jest taki banalny teren, szczególnie szlaki piesze. Odpowiedniejszy będzie do tego rower górski.

 

Wiem że crossem nie wszędzie da radę łatwo wjechać - jednak mówiąc o TPK mam na myśli te najprostsze szlaki turystyczne -często oznaczane jako rowerowe. W planach mam też wypady do lasów na Kaszubach, a po moich doświadczeniach z Giantem typowo górskim chciałbym coś bardziej komfortowego. Jazda po lesie (równe podłoże) w dłuższe trasy na rowerze górskim dawała mi w kość (głównie plecy) - dlatego rozglądałem się za czymś w klasie turystycznej. Jednak ugupu pisał że te modele które wybrałem są typowo miejskie i na luźnej nawierzchni i piachu będzie problem. Sam już nie wiem co wybrać. W turystycznych pasuje mi pozycja za kierownicą, nie chciałbym też od razu po zakupie zmieniać opon. Szukam jakiegoś złotego środka - w miarę uniwersalnego i komfortowego zarazem. Jednak możliwości finansowe też mam ograniczone - więc jestem teraz w kropce. W każdym razie dzięki za pomoc. muszę chyba jeszcze raz ocenić priorytety.

 

A co sądzicie Kross Crow Preria ?? Nada się on do moich zastosowań??

Napisano

 

A co sądzicie Kross Crow Preria ?? Nada się on do moich zastosowań??

 

Witaj,

Już bardziej. Zwróć może uwagę na ten. Przekracza budżet, ale mniej niż Crow Preria.

 

http://www.kross.pl/rower/47-Nomia_+4.html

 

Ma szersze opony o miejskim bieżniku więc będzie nieźle na asfalcie a dużo łatwiej w terenie. Ma regulowany w wysokości mostek więc możesz dostosować swoją pozycję.

 

Pozdrawiam,

Janek

Napisano

Witaj,

Już bardziej. Zwróć może uwagę na ten. Przekracza budżet, ale mniej niż Crow Preria.

 

http://www.kross.pl/rower/47-Nomia_+4.html

 

Ma szersze opony o miejskim bieżniku więc będzie nieźle na asfalcie a dużo łatwiej w terenie. Ma regulowany w wysokości mostek więc możesz dostosować swoją pozycję.

 

Pozdrawiam,

Janek

 

Ok tylko że tej Nomia +4 nie mogę nigdzie znaleźć w tańszej niż katalogowa cenie. Crow preria znalazłem natomiast za 1400 z dodatkami (błotniki itd.) w wersji z hamulcami hydraulicznymi. Wydaje się być to lepszą ofertą. Czy może raczej polować na Nomia??

Napisano

Ok tylko że tej Nomia +4 nie mogę nigdzie znaleźć w tańszej niż katalogowa cenie. Crow preria znalazłem natomiast za 1400 z dodatkami (błotniki itd.) w wersji z hamulcami hydraulicznymi. Wydaje się być to lepszą ofertą. Czy może raczej polować na Nomia??

 

Musisz się przymierzyć w realu do obu, potem szukaj w necie. Wejdź na stronę Krosa i poszukaj najbliższego Ci dealera. Ten Crow jest też ok, ale jeśli zależy Ci na wygodzie to chyba Nomia. Nie wiem. Myślałem jeszcze o tym, że na góralu mogło być Ci niewygodnie bo rama była w złym rozmiarze lub mostek za długi/za krótki?

Anyway masz o czym myśleć.

Pamiętaj jeszcze i o tym, że w przypadku kupna nowego roweru kupujesz ...ramę. Osprzęt się zużywa, możesz go wymienić. Ramy nie wymienisz tak łatwo. Zwróć więc głównie uwagę na ramę.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...