Grzechu561 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 To mój pierwszy post więc witam ! Jaki doradzilibyście mi rower do 2000 zł (jaki rozdaj i model). Wydaje mi się że bedzie to cos z pogranicy DH a XC. Rower miałby służyć do przejazdzek po lesie, zjazdach z górek itp. Po prostu mocny rower który wytrzyma mój agresywny styl jazdy i wagę Raczej wolałbym jakiś hardtail na kołach 26". Dodatkowo proszę abyście podpowiedzieli mi jaki rozmiar ramy przy wzroście 190 cm. Oczywiście co do ceny to sprawa do negocjacji (wiadomo jak bedzie stówa w ta czy w tamtą to spokojnie). Podoba mi się Author Dexter ale rama jak dla mnie troche mała. Co do firmy to nie mam pewności, bo słyszałem wiele dobrych opinii np. o Krossie czy Meridzie ale chcę usłyszeć waszą opinię na ten temat. Z góry dziekuje i pozdrawiam wszystkich użytkowników
Adrianox360 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 polecam krossa a6 full deore slx. Jest teraz promocja na allegro. To dobry i wytrzymały rower na każdy teren. Akurat o krossach mam pojęcie wiec wiem, że w tym przedziale cenowym byś nie żałował, że kupiłeś ten rower. Dexter fajny- ma go mój kumpel, dobre tarcze ale osprzęt i tak lepszy ma a6. Sam mam krossa i wiem co to znaczy - cudo na każdy teren. Teraz zbieram na model a8. Ale to już wyższa półka.
Grzechu561 Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 Jakoś ten a6 mi nie pasuje chcialbym miec rower na tarczach. A8 ładny i zastanawiam sie czy na niego nie odłożyć. A co sądzicie o czymś takim http://www.allegro.pl/item1076738897_rower_merida_matts_40_d_hydraulic_10_gratisy_wys_0.html lub http://www.allegro.pl/item1084151233_merida_matts_60_d_2010_wys_0zl_licznik_okazja.html
Adrianox360 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 MERIDA MATTS 60 zdecydowanie ma lepszy osprzęt od tamtej. Kosztuje 2200 ale warto dołożyć. Jeżeli chcesz mieć a8 to szykuj z 2900. Tylni Shimano Deore XT fajnie się spisuje bo sam mam, chciałem wymienić na slx ale po co jak ten daje radę. Na meridach się tak nie znam ale parząc na osprzęt taka może być sobie. Amor mi nie pasuje, słyszałem kilka negatywnych opinii o RST GILA TnL, że już po nie długim czasie użytkowania zaczyna strzelać, zaczyna pukać na małych nierównościach takich jak podjazd zjazd z krawężnika, dziury w chodnikach, drodze czy bruku. W dobrej cenie możesz kupić nowego rock shox darta 3 na przykład. Do hamulców też nie jestem przekonany. są łatwe w odpowietrzaniu, niestety na oryginalnych klockach nie powalają, z tąd proponuję rozejrzeć sie za innymi lub liczyc sie ze zmianą klocków. Ta zamiana zależy od tego ile ważysz. Im mniej tym lepiej. Pozdro
Grzechu561 Napisano 23 Czerwca 2010 Autor Napisano 23 Czerwca 2010 Czyli lepiej chyba złożyć samaemu rame od A8 mozna na allegro kupić. A podzespoły będe mial jakie będę chciał tylko nie wiem czy drożej nie wyjdzie :/ Ma ktoś doswiadczenie ze składaniem roweru ??
rastatajm Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 Od tej Meridy moim zdaniem lepszy byłby Level A4 2009 - http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-p-58.html - chociaż ma gorszą tylną przerzutkę, to jest sporo tańszy i ma lepszy amortyzator. I kosztuje tyle ile w temacie. Co do składania to fajna zabawa i rzeczywiście masz wtedy co chcesz, ale trochę drożej Cię to wyjdzie.
Adrianox360 Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 potwierdzam składać nie ma co chyba, że masz kasę. Bierz krossa z tarczami i nie marudź hehe
Mod Team bogus Napisano 24 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 24 Czerwca 2010 Składanie roweru ma sens gdy ma się ponad 3000 zł.
Grzechu561 Napisano 24 Czerwca 2010 Autor Napisano 24 Czerwca 2010 Aha jak wychodzi drożej to nie chce mi się w to bawic, poza tym nigdy nie montowalem ani nie regulowalem tarczowek. co do tego http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-p-58.html nie wiem czy ma dobre te hamulce ?? to hydraulika czy linka ?? Nie marudze tylko są to moje praktycznie pierwsze tak ciezko zarobione pieniadze i nie chcem ich wyrzucić kasy w błoto. A jeszcze mam pytanie czy na takim rowerze mozna by bylo startowac w jakimś rajdzie itp. ?? Oczywiście nie chodzi mi tu o walke o pierwsze miejsca ale chcialbym sie przygotowac i sprobowac wystartowac. Niestety nie mam duzo kasy zeby ladowac w rower, jesli nawet nie wiem czy mi sie to spodoba. Co do jakosci sprzetu 3 lata temu kupiłem Delte trekk, niby z dobrym osprzetem ale bardzo duzo w nim wymienilem. zainwestowalem w niego 2 razy wiecej niz za niego dalem (kupilem go za 1100 zł) i mam dość chcę zainwestować w coś bardziej odpornego. Tak więc czekam na dalsze propozycje
Adrianox360 Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 co do krossa nie mam wątpliwości. Ten rower nadaję się na rajd. JA swoim a4 jeżdżę i wykorzystuje go w 110% i jest cały i zdrowy więc o to nie bój. Hamulce zbierają pozytywne opinie. Nie jest to byle gówno. Masz tu opinie kolego pewnego: Kumpel śmiga na takich i nie narzeka, ani na siłę hamowania ani na modulację. Z moich spostrzeżeń to powiem tylko, że biją na głowę moje Hayesy 9xc, przynajmniej nie ocierają klocki o tarcze. Jeżdżą cicho i sprawnie. Sądzę, że jakby sam się teraz udzielał, to by je polecił. albo: +dobra modulacja +siła całkiem wporządku ( chociaż mechanik Black Box kolegi ma większą siłę ) +Łatwe do ustawienia, nawet jak tarcza jest lekko krzywa +Nie słychać nic zupełnie -Należą do hamulców, którę muszę się porządnie dotrzeć i ta opinia powinna ci wystarczyć Pojeździłem, ponad 100km zrobiłem (mało bo studia i 115km od roweru 5 dni w tygodniu jestem ). Zaczynając od początku miałem kupować deorki ale postawiłem na aurigi po konsultacji z pewnym kolarzem mtb - zawodowcem i dobrze wybrałem, za komplecik 470zł, wszystko zalane i gotowe do montażu, do tego w komplecie zestaw serwisowy z częściami do hamulca (tłoczki? nie wiem jak to wygląda,ale takie coś malutkie ) Po założeniu manetek i hamulców co zajęło mi prawie 3h ( z regulacją ) wyszedłem z serwisu (mam tak dobrze ze w znajomym serwisie jak chce to sobie robie wszystko sam a mam dostępne wszystkie narzędzia), no wiec siadłem na rowerek rozpędziłem sie i...zahamowałem, praktycznie bardzo szybko, czyżby nie musiały sie docierać? Oki jest dobrze, wracam do sklepu, reguluje należność za hamulce i manetki, wracam do domu, obiadek i testy. na początku odczuwałem wrażenie że klamki są dość gumowate, ale co zauważam z biegiem czasu zaczęły się wyrabiać, albo sie do ich gumowatości tak przyzwyczaiłem ze jej nie odczuwam A porównując prace po odwróceniu roweru do góry kołami, to hamulce działają, a np. w Avidach Juicy 3 w Giancie XTC3 praktycznie brak siły hamowania. Wracając do testów terenowych, pojechałem z kolegą w najgorsze miejsce jakie znam, totalne bagno, szczególne po deszczu (mój ulubiony teren) Kolega posiadał v-ki i co chwile je regulował, ja miałem co prawda całe upaprane ale działały bardzo dobrze, co mnie cieszyło, po wyjeździe z lasu nie zauważyłem zużycia, kolega stracił co najmniej polowe okładzin w v-kach (nie zazdroszczę)... To pozytywne co mam powiedzieć, świetnie hamują, prawie nie wymagają docierania, modulacja jak dla mnie świetna, ale to może dlatego ze to moje pierwsze hydrauliki A co złego zauważyłem? następnego dnia jadę w deszczu, zbliżam sie do skrzyżowania, a tu nagle (nie wiem jak o nazwać) pisk, zgrzyt, innym słowem głos rozpaczy, myślałem ze te hamulce urwały mi uchwyt tarczy ale co się okazało to zamokły tylko i takie dźwięki wydają... ale w sumie to nie zdarza sie za często w trakcie tych 100km może z 5 razy? - coś koło tego... Lekarstwem jest jazda chwilkę z minimalnie wciśnięta klamka (żeby sie grzać zaczęły i woda wyparowała, po około 30sek - max. 1min wszystko śmiga jak powinno Nie wiem, może to wina tylko tych aurig... a może w ogóle tarczówki tak mają? Tak sie dzieje głównie z tyłem, z przodu zaobserwowałem to 1 raz, ale baardzo słabo było słychać. Kolejna sprawa na "minus" to to, że wystarczy przybrudzić troszkę tarcze, nie wiem czym dokładnie i w jaki sposób (tego jeszcze nie odkryłem ) i tarcza wydaje odgłosy jak by lekko obcierała... po wyschnięciu/oczyszczeniu wszystko ok. Pyzatym jak wyżej napisałem są super! nie żałuje ze podziękowałem magurom juliom i deorkom, a zaoszczędziłem troszkę $$ a jak mi sie wydaje jakość za rozsądną cenę bez przepłacania za znaczek ja bym je brał !!!
Lbx Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 Hamulce zbierają pozytywne opinie. Nie jest to byle gówno. Masz tu opinie kolego pewnego: Kumpel śmiga na takich i nie narzeka, ani na siłę hamowania ani na modulację. Z moich spostrzeżeń to powiem tylko, że biją na głowę moje Hayesy 9xc, przynajmniej nie ocierają klocki o tarcze. Jeżdżą cicho i sprawnie. Sądzę, że jakby sam się teraz udzielał, to by je polecił. albo: +dobra modulacja +siła całkiem wporządku ( chociaż mechanik Black Box kolegi ma większą siłę ) +Łatwe do ustawienia, nawet jak tarcza jest lekko krzywa +Nie słychać nic zupełnie -Należą do hamulców, którę muszę się porządnie dotrzeć i ta opinia powinna ci wystarczyć Pojeździłem, ponad 100km zrobiłem (mało bo studia i 115km od roweru 5 dni w tygodniu jestem ). Zaczynając od początku miałem kupować deorki ale postawiłem na aurigi po konsultacji z pewnym kolarzem mtb - zawodowcem i dobrze wybrałem, za komplecik 470zł, wszystko zalane i gotowe do montażu, do tego w komplecie zestaw serwisowy z częściami do hamulca (tłoczki? nie wiem jak to wygląda,ale takie coś malutkie ) Po założeniu manetek i hamulców co zajęło mi prawie 3h ( z regulacją ) wyszedłem z serwisu (mam tak dobrze ze w znajomym serwisie jak chce to sobie robie wszystko sam a mam dostępne wszystkie narzędzia), no wiec siadłem na rowerek rozpędziłem sie i...zahamowałem, praktycznie bardzo szybko, czyżby nie musiały sie docierać? Oki jest dobrze, wracam do sklepu, reguluje należność za hamulce i manetki, wracam do domu, obiadek i testy. na początku odczuwałem wrażenie że klamki są dość gumowate, ale co zauważam z biegiem czasu zaczęły się wyrabiać, albo sie do ich gumowatości tak przyzwyczaiłem ze jej nie odczuwam A porównując prace po odwróceniu roweru do góry kołami, to hamulce działają, a np. w Avidach Juicy 3 w Giancie XTC3 praktycznie brak siły hamowania. Wracając do testów terenowych, pojechałem z kolegą w najgorsze miejsce jakie znam, totalne bagno, szczególne po deszczu (mój ulubiony teren) Kolega posiadał v-ki i co chwile je regulował, ja miałem co prawda całe upaprane ale działały bardzo dobrze, co mnie cieszyło, po wyjeździe z lasu nie zauważyłem zużycia, kolega stracił co najmniej polowe okładzin w v-kach (nie zazdroszczę)... To pozytywne co mam powiedzieć, świetnie hamują, prawie nie wymagają docierania, modulacja jak dla mnie świetna, ale to może dlatego ze to moje pierwsze hydrauliki A co złego zauważyłem? następnego dnia jadę w deszczu, zbliżam sie do skrzyżowania, a tu nagle (nie wiem jak o nazwać) pisk, zgrzyt, innym słowem głos rozpaczy, myślałem ze te hamulce urwały mi uchwyt tarczy ale co się okazało to zamokły tylko i takie dźwięki wydają... ale w sumie to nie zdarza sie za często w trakcie tych 100km może z 5 razy? - coś koło tego... Lekarstwem jest jazda chwilkę z minimalnie wciśnięta klamka (żeby sie grzać zaczęły i woda wyparowała, po około 30sek - max. 1min wszystko śmiga jak powinno Nie wiem, może to wina tylko tych aurig... a może w ogóle tarczówki tak mają? Tak sie dzieje głównie z tyłem, z przodu zaobserwowałem to 1 raz, ale baardzo słabo było słychać. Kolejna sprawa na "minus" to to, że wystarczy przybrudzić troszkę tarcze, nie wiem czym dokładnie i w jaki sposób (tego jeszcze nie odkryłem ) i tarcza wydaje odgłosy jak by lekko obcierała... po wyschnięciu/oczyszczeniu wszystko ok. Pyzatym jak wyżej napisałem są super! nie żałuje ze podziękowałem magurom juliom i deorkom, a zaoszczędziłem troszkę $$ a jak mi sie wydaje jakość za rozsądną cenę bez przepłacania za znaczek ja bym je brał !!! Auriga Comp? IMO dobre hample, zdarzy sie że zahałasuja (u mnie tylko tył), po kilkuset km przód mi przestał hamować - okazało się że nie dokręciłem śrub i zacisk się poruszył (a tydzien tak jeżdziłem i nie narzekałem ) uważaj tylko na regulacje odl. klamki od kierownicy, bo pare osób (dot. to również TRÓJEK)w tym ja, ukręciło imbusa) A ogólnie A4 `09 to spoko rowerek
Grzechu561 Napisano 25 Czerwca 2010 Autor Napisano 25 Czerwca 2010 http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-panther-pro-xr555-2010.html?keyword=panther+xr http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-panther-xr777-2010.html?keyword=panther+xr A co sądzicie o tym sprzęcie. Czy się nada czy nie ma co sobie zawracać głowy ??
alverek Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Na pewno cie nie zawiedzie http://www.ssc.pl/trek2010/4400.html osobiście mam 4300, rama jest solidna. W tym jednak amorek zaledwie 100mm. Na żywo wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciu. Osobiście bym dostukał do http://www.ssc.pl/trek2010/4500Disc.html pozdr.
lvkas Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Polecam Kross level a6(08)najlepszy stosunek cena do jakości.
soda Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-panther-pro-xr555-2010.html?keyword=panther+xr http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-panther-xr777-2010.html?keyword=panther+xr A co sądzicie o tym sprzęcie. Czy się nada czy nie ma co sobie zawracać głowy ?? Osobiście jestem w głębokim szoku. Tylko nie wiem co to za marka. Osprzęt miażdży.
lvkas Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Brawo, super oferta tylko ta rama bliżej nie znana. Ja bym zaryzykował zawsze można wymienić ramę.
emmx Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 http://allegro.pl/item1095153313_rower_gorski_panther_pro333_deore_hydraulika_hit.html Kupiłam ten rower w Poniedziałek mogę wstawić fotki zakupionego produktu - sprzedawca z którym rozmawiałam był bardzo miły i miał nieziemski głos pewnie niezłe z niego ciacho Dotego wykazał sie niesłychaną wiedzą na temat rowerów. Pozdrawiam Monia
emmx Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Z tego co sie dowiedziałam to Marka panther to niemiecka firma - robi całkiem dobre rowery mało znane w polsce ale na zachodzie zbiera całkiem dobre opinie.
Grzechu561 Napisano 26 Czerwca 2010 Autor Napisano 26 Czerwca 2010 nie wiem co o tym myslec. z jednej strony wolalbym polską myśl techniczną, z drugiej dobry osprzet, ktorego co miesiac nie musze wyrzucac do smieci albo na złom. Wmmx zamieszalas mi w glowie . Co do wymiany ramy nie chcem wydawac 2000 zł i wydawac jeszcze dodatkowa kase. Byłem juz przekonany do Krossa lvl a6 disc, ale wolabym miec w cenie lepszy osprzet i nie jezdzic na ramie marki xyz (czyt. mało znanej :])
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.