cegla1213 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam!Podtrzebuje pomocy w wyborze opon Przeznaczenie: 50% asfalt 50% teren Cena 55zł sztuka Zależy mi zarówna na szybkiej jeździe po asfalcie jak i dobrej przyczepności w terenie. Proszę o pomoc. Czy te opony będą dobre? Opona Panaracer Fire XC Eco lub MICHELIN COUNTRY TRAIL Jaki firmy możecie mi polecić?
wojtekkrakow Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Z tych dwóch jeździłem na obu, Panaracer wypada znacznie lepiej w terenie, na asfalcie mimo wszystko również, ale cięższy jest trochę. Niemniej obu opon szkoda jak 50% to asfalt. Może drutowe Race King 2,0 http://www.allegro.pl/item1075790228_szybkie_opony_continental_race_king_26_x_2_0_48pln.html Na pewno znacznie mniejsze opory na asfalcie, na suche szutry przyczepność wystarczająca, w błocie będą tańczyć.
Minor Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Kiedyś stałem przed takim samym wyborem jak ty, mówiąc w prost to tak się nie da:) Albo masz dobrze na asfalcie i w terenie musisz się pilnować albo w terenie jest super a na asfalcie nie masz sily kręcić bo takie są opory. Opony które są do wszystkiego nie są ani super szybkie na asfalcie ani specjalnie przyczepne. Taki sensowny kompromis to Maxxis Crossmark 2.1 miałem je przez 1,5 roku obecnie posiadam Race King które proponował kolega własnie w wersji 2.0 i race king jest troszkę szybszy na asfalcie i łatwiej przyspiesza bo jest odrobinę lżejszy, natomiast Crossmarki w terenie radzą sobie lepiej, szczególnie trzymanie boczne, jednocześnie bardzo na asfalcje od race kingów nie odstają. Po prostu musisz wybrać co ważniejsze.
cegla1213 Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 Zależy mi bardziej na szybkośc na asfalcie i na tym żeby po wjechaniu w teren opony się nie przebiły i dośc dobrze trzymały się drogi. Czy taka się sprawdzi? http://www.allegro.pl/item1074355398_michelin_transworld_sprint_700x35c_od_gilickibike.html
afly Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Zależy mi bardziej na szybkośc na asfalcie i na tym żeby po wjechaniu w teren opony się nie przebiły i dośc dobrze trzymały się drogi. Czy taka się sprawdzi? http://www.allegro.pl/item1074355398_michelin_transworld_sprint_700x35c_od_gilickibike.html Sprawdzi się jeżeli masz koła 28" Chcesz odpornej na przebicia opony to szukaj z wysokim TPI, ja osobiście mam zamiar kupić teraz Kenda Karma Kevlar 2,00", z tym że u mnie 30% asflat, 70% teren.
fotobiker Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Dobrym wyborem będzie Hutchinson Python. B.dobra przyczepność w suchym terenie i niskie opory toczenia na asfalcie. Drutówkę można spokojnie w tej cenie znaleźć.
Grzeniu Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Witam. Chciałem założyć podobny temat,ale widząc ten pozwolę się podłączyć.Otóż poszukuję opon...właściwie trudno powiedzieć do czego.Potrafię przejechać 20 km po terenie(bardo różnym-trudnym lub mniej,mokrym lub suchym) i od razu po tym wbić na 30 km asfaltem.Myślałem o czymś z oferty Schwalbe,ale mogą być też inne propozycje.Nie ukrywam,że zależy mi także na estetyce opony,teraz jeżdżę na Kendach jakie dali w fabryce i czarne obręcze(też fabryczne),dlatego wygląda to bardzo monotonnie.Jakieś napisy,czy cuś na pewno urozmaiciłyby całość Cena do 70-80 zł. sztuka .
viechooo Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Stoję przed podobnym wyborem, potrzebuję opon pół na pół bo w teren trzeba dojechać (a nie się dotoczyć) asfaltem. A rowerem też czasem wyskakuję na wycieczkę w miasto. Rozważam zakup Continental RK 2.0 drutówek ale teraz pytanie czy do w/w kryteriów będzie to dobry wybór?
cegla1213 Napisano 23 Czerwca 2010 Autor Napisano 23 Czerwca 2010 A to ja jeszcze zapytam czy w moim przypadku lepiej kupić drutowaną czy zwijaną? Bo zwijane są bardziej odporne na przebicia ale są droższe więc nie wiem czy znajde coś dobrego do 50-55zł
Arek03170 Napisano 23 Czerwca 2010 Napisano 23 Czerwca 2010 zwijane są bardziej odporne na przebicia? Zwijane różnią się od drutowych tym, że w rancie mają nić kewlarową, a nie drut. Są przez to lżejsze, łatwiej się je zakłada. Odporność na przebicia zależy od oplotu, od gumy, a niektóre maj ą wkładki antyprzebiciowe. W tej cenie najpopularniejsze są kendy karma, maxxis crossmark. Ja używam karmy od ok 3000 km i jestem zadowolony Na tylniej widać zużycie, ale minimalne, nadal dobrze się spisują. Przednia jak nowa. Na asfalcie małe opory toczenia, dobra cena (zwijane ok 50 drutowane ok 30). W lesie raczej na suche warunki.
cegla1213 Napisano 23 Czerwca 2010 Autor Napisano 23 Czerwca 2010 Czyli lepsze będą maxxis crossmark czy Race King 2,0?
Lextalionis Napisano 23 Czerwca 2010 Napisano 23 Czerwca 2010 Na tył polecam Maxxisa Crossmarka, a na przód możesz sobie założyć Race Kinga... Wydaje mi się że to będzie optymalne rozwiązanie.
adriansocho Napisano 23 Czerwca 2010 Napisano 23 Czerwca 2010 Sprawdzi się jeżeli masz koła 28" Chcesz odpornej na przebicia opony to szukaj z wysokim TPI, ja osobiście mam zamiar kupić teraz Kenda Karma Kevlar 2,00", z tym że u mnie 30% asflat, 70% teren. Te opony są (były) dostępne w wersji na 26", i jeździłem na nich ze dwa lata. Na asfalcie świetnie, a co do terenu to się nie wypowiem bo jeździłem tylko po lekkim terenie (odpowiednik suchego maratonu typu Mazovia) gdzie spisywały się nienagannie.
MikeOne Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 Witam serdecznie. Mam pytanie o oponki - nie chcę Wam śmiecić forum, więc podpinam się do tego tematu. Potrzebuję kupić opony do roweru mojej mamy. Tak, wiem, jak to brzmi. Proszę bez złośliwych komentarzy - ona po prostu uwielbia śmigać na dwóch kółkach a ja chcę jej pomóc. Nie znam się na tym jednak zupełnie. Tyle wstępu - do rzeczy: Rower to stara ale ciągle ładna 'koza' holenderskiej firmy Batavus - model Cambridge. Jeździ to to na 28' kółkach. Oponki są już na tyle zużyte, że nie jestem w stanie wiele z nich wyczytać. Wiem tylko, że to 28', rozmiar 32-622 przód i 37-622 tył (jedna z nich kiedyś była wymieniana). Czy ktoś się orientuje, czy to opony 'bez-dętkowe' (sprawdziłbym to, ale rowerek jest u mamy - ja jadę go tylko przywrócić do używalności, a ona sama nie da rady nic więcej wyczytać)? Dodatkowo, muszę kupić nowe wentyle - obecne są już mocno zmaltretowane. Co tam zamontować najlepiej? Mama głównie jeździ po asfalcie, aczkolwiek, zdarza się jej też pomykać po raczej twardych leśnych dróżkach. Pomocy!
kubek20 Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 Jeśli tak mówisz to mamie wystarczą te opony http://allegro.pl/item1092236744_opona_700x35c_schwalbe_delta_cruiser.html (są dodatkowo bardzo odporne na przebicia). Bezdętkowe to te opony raczej nie będą, dętki mogą być te http://allegro.pl/item1099650690_nowa_detka_continental_tour_28_32_47_auto.html
MikeOne Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 I o taką zwięzłą odpowiedź mi chodziło. Bardzo Ci dziękuję.
Konr4d Napisano 29 Czerwca 2010 Napisano 29 Czerwca 2010 I o taką zwięzłą odpowiedź mi chodziło. Bardzo Ci dziękuję. Poszukaj lepiej coś z oferty kendy, oszczędzisz parędziesiąt złotych a i tak zapewniam Cię że ten zestaw pewnie przeżyje ten rower
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.