Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Dart 3 wymiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , chciał bym wymienić olej w moim Darcie , ale nie wiem do końca jak , ile oleju i jaki ten olej . Mam jeszcze taki problem iż nie chodzi mi blokada skoku, czego to może być przyczyna i na jakiej zasadzie działa ten patent .

Z góry THX za odpowiedzi.

Napisano

Witam , chciał bym wymienić olej w moim Darcie , ale nie wiem do końca jak , ile oleju i jaki ten olej . Mam jeszcze taki problem iż nie chodzi mi blokada skoku, czego to może być przyczyna i na jakiej zasadzie działa ten patent .

Z góry THX za odpowiedzi.

 

Przyłączam się do prośby o porady...Mianowicie też mam Darta 3 i dość intensywnie go używam od około 2 m-cy. Również mam blokadę, ale o tyle o ile na początku działała ok, to teraz nie specjalnie widać różnicę pomiędzy zablokowanym a luźnym widelcem. Myślę, że to dlatego, że kilka razy zapomniałem wyłączyć blokady i po kilku zjazdach po prostu coś się obluzowało, albo coś innego.

 

Poza tym jak często wymienia się olej w amorku i na czym polega serwis amortyzatora?

 

Dzięki

Napisano

podepnę się pod temat (i przepraszam z góry jeśli komuś to nie spasuje;p) ale w regulacji preload w tym amorze obracanie pokrętła w stronę + utwardza czy umiękcza amor? bo w skrajnych ustawieniach tej regulacji praktycznie nie czuje róznicy:( pozdrawiam

Napisano

Jak jesteś lekki, to możesz nie odczuwać różnicy. Generalnie ten amor działa poprawnie pod cięższymi osobami

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam , chciał bym wymienić olej w moim Darcie , ale nie wiem do końca jak , ile oleju i jaki ten olej . Mam jeszcze taki problem iż nie chodzi mi blokada skoku, czego to może być przyczyna i na jakiej zasadzie działa ten patent .

Z góry THX za odpowiedzi.

Wymina oleju w Darcie 2 Turnkey dla opornych :P

Mimo wszystko radze obejrzeć filmiki RS, są pomocne przy demontażu lag.

Na filmiku radzą używać gumowych rękawiczek - radzą dobrze, olej amortyzatorowy wnika w skórę i ręce śmierdzą potem pół dnia.

Trzeba również zakupić oleje oraz strzykawkę. W Darcie są zalecane oleje 5WT do tłumika i 15WT do kąpieli goleni.

Amortyzator przed serwisowaniem dokładnie umyć, żeby przy rozbieraniu nigdzie nie nasypało się jakieś stare błoto.

Warto zaopatrzyć się w naczynie, do którego może wyciec zużyty olej znajdujący się ewentualnie w dolnych goleniach.

Prawdopodobnie jednak nie będzie go tam wiele, Dart z czasem traci olej, głównie przez uszczelki.

Po wystukaniu trzpieni z dolnych goleni, lekko wysunąć i przechylić w kierunku naczynia, żeby ewentualny olej wyciekł. Następnie można zdjąć całkowicie. Górną część wytrzeć szmatką. W dolnej oczyścić dokładnie przede wszystkim uszczelki. Rock Shox zaleca przemywanie elementów amorów alkoholem izopropylowym, ja się do tego stosuję. Używam preparatu do mycia plastików Cartec, składającego się w 70% z tegoż alkoholu. Bardzo ładnie usuwa zanieczyszczenia. Środków chemicznych używać z rozwagą, ze względu na zagrożenie jakie mogą stanowić dla uszczelek.

Kiedy już wszystko jest czyste, smarujemy olejem 15WT uszczelki oraz wewnętrzne prowadnice w dolnych goleniach.

Następnie należy wsunąć górne golenie w dolne, pozostawiając ok 2cm od trzpieni do otworów.

Amortyzator ustawić w pozycji nachylonej o 45 stopni, dolnymi goleniami do góry.

Przez otwory strzykawką wlać olej 15WT mający smarować golenie. Do goleni prawej, tej, w której jest tłumik 10cm3, do goleni lewej, tej ze sprężyną 20cm3.

Złożyć do końca, wkręcić i dokręcić śruby - gotowe.

Tips : ja do smarowania goleni używam oleju 20WT, Dart pracuje mi na nim minimalnie bardziej płynnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...