Patryczek688 Napisano 21 Czerwca 2010 Napisano 21 Czerwca 2010 Witam , chciał bym wymienić olej w moim Darcie , ale nie wiem do końca jak , ile oleju i jaki ten olej . Mam jeszcze taki problem iż nie chodzi mi blokada skoku, czego to może być przyczyna i na jakiej zasadzie działa ten patent . Z góry THX za odpowiedzi.
slomax Napisano 21 Czerwca 2010 Napisano 21 Czerwca 2010 Witam , chciał bym wymienić olej w moim Darcie , ale nie wiem do końca jak , ile oleju i jaki ten olej . Mam jeszcze taki problem iż nie chodzi mi blokada skoku, czego to może być przyczyna i na jakiej zasadzie działa ten patent . Z góry THX za odpowiedzi. Przyłączam się do prośby o porady...Mianowicie też mam Darta 3 i dość intensywnie go używam od około 2 m-cy. Również mam blokadę, ale o tyle o ile na początku działała ok, to teraz nie specjalnie widać różnicę pomiędzy zablokowanym a luźnym widelcem. Myślę, że to dlatego, że kilka razy zapomniałem wyłączyć blokady i po kilku zjazdach po prostu coś się obluzowało, albo coś innego. Poza tym jak często wymienia się olej w amorku i na czym polega serwis amortyzatora? Dzięki
cichy66 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 http://www.sram.com/_media/techdocs/2010%20RockShox%20SPC_Rev%20C%20(Rev%20C%20price%20list).pdf http://www.sram.com/_media/techdocs/07_RockShox_SPC_C_Technical_Information.pdf Tu sa instrukcje obsługi różnych amorów RockShox (miedzy innymi dart-y)i w drugim linku pełna rozpiska ilości i rodzaju oleju-a raczej klasy lepkości oleju.
Patryczek688 Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Napisano 22 Czerwca 2010 no dobra a możecie mi to wytłumaczyć po swojemu bo stamtąd to mało rozumiem ;/
cichy66 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 no dobra a możecie mi to wytłumaczyć po swojemu bo stamtąd to mało rozumiem ;/ http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf tu są zdjęcia i opisy lub wpisz w google:demontaż amortyzatora rock shox dart2 i zobacz pierwszy link
beugeot Napisano 27 Czerwca 2010 Napisano 27 Czerwca 2010 podepnę się pod temat (i przepraszam z góry jeśli komuś to nie spasuje;p) ale w regulacji preload w tym amorze obracanie pokrętła w stronę + utwardza czy umiękcza amor? bo w skrajnych ustawieniach tej regulacji praktycznie nie czuje róznicy:( pozdrawiam
Artwro Napisano 27 Czerwca 2010 Napisano 27 Czerwca 2010 Utwardza,po prostu ściskasz sprężynę.Poszukaj gdzieś ustawiania SAG-u,bo po to jest ta regulacja.
jorgov Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 Jak jesteś lekki, to możesz nie odczuwać różnicy. Generalnie ten amor działa poprawnie pod cięższymi osobami
nicoz Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam , chciał bym wymienić olej w moim Darcie , ale nie wiem do końca jak , ile oleju i jaki ten olej . Mam jeszcze taki problem iż nie chodzi mi blokada skoku, czego to może być przyczyna i na jakiej zasadzie działa ten patent . Z góry THX za odpowiedzi. Wymina oleju w Darcie 2 Turnkey dla opornych Mimo wszystko radze obejrzeć filmiki RS, są pomocne przy demontażu lag. Na filmiku radzą używać gumowych rękawiczek - radzą dobrze, olej amortyzatorowy wnika w skórę i ręce śmierdzą potem pół dnia. Trzeba również zakupić oleje oraz strzykawkę. W Darcie są zalecane oleje 5WT do tłumika i 15WT do kąpieli goleni. Amortyzator przed serwisowaniem dokładnie umyć, żeby przy rozbieraniu nigdzie nie nasypało się jakieś stare błoto. Warto zaopatrzyć się w naczynie, do którego może wyciec zużyty olej znajdujący się ewentualnie w dolnych goleniach. Prawdopodobnie jednak nie będzie go tam wiele, Dart z czasem traci olej, głównie przez uszczelki. Po wystukaniu trzpieni z dolnych goleni, lekko wysunąć i przechylić w kierunku naczynia, żeby ewentualny olej wyciekł. Następnie można zdjąć całkowicie. Górną część wytrzeć szmatką. W dolnej oczyścić dokładnie przede wszystkim uszczelki. Rock Shox zaleca przemywanie elementów amorów alkoholem izopropylowym, ja się do tego stosuję. Używam preparatu do mycia plastików Cartec, składającego się w 70% z tegoż alkoholu. Bardzo ładnie usuwa zanieczyszczenia. Środków chemicznych używać z rozwagą, ze względu na zagrożenie jakie mogą stanowić dla uszczelek. Kiedy już wszystko jest czyste, smarujemy olejem 15WT uszczelki oraz wewnętrzne prowadnice w dolnych goleniach. Następnie należy wsunąć górne golenie w dolne, pozostawiając ok 2cm od trzpieni do otworów. Amortyzator ustawić w pozycji nachylonej o 45 stopni, dolnymi goleniami do góry. Przez otwory strzykawką wlać olej 15WT mający smarować golenie. Do goleni prawej, tej, w której jest tłumik 10cm3, do goleni lewej, tej ze sprężyną 20cm3. Złożyć do końca, wkręcić i dokręcić śruby - gotowe. Tips : ja do smarowania goleni używam oleju 20WT, Dart pracuje mi na nim minimalnie bardziej płynnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.