Skocz do zawartości

[koła] do mojego Treka 8500


Saovine

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie. Z uwagi, iż nie bardzo znam się na kołach rowerowych, nie wiem czy takie koła byłyby dobre do mojego Treka 8500.

 

Byłam dzisiaj w pewnym sklepie i zaproponowano mi taki oto zestaw:

 

- piasty Boplight Sport (przednia 152 g, tylna 306 g) http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?action=dodaj&id_produktu=3807

- szprychy Sapim Race (cieniowane) http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/1008/Sapim.Race/

- obręcze Remerx Disc 7325 Pro RMX 7325 http://www.remerx-rims.com/disc-7325-pro-rmx-7325-1/

- nyple aluminiowe

 

Zestaw taki ma kosztować 1 000 zł. Czy opłaca się kupić je? Czy piasty są dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj czy piasty BOB to nie jest novatec albo inna firma, która robi dokladnie to samo, ale np w niższej cenie. Koniecznie zapytaj jak jest z rzeczywistą dostepnością części do tej piasty zwłaszcza elementów bębenka.

 

Miałem raz szprychy sapim i powiem szczerze, że preferuje DT. Remerexa nie miałem okazji testować, ale firma jako taka zbiera dobre opinie no i jest w bardzo dobrej cenie. 

 

Opłacalność zestawu jest dyskusyjna ze względu na relatywnie wysoką cenę ale zawsze tak jest kiedy zaczyna się walkę z wagą :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduro - Chodzi Tobie o piasty BOP?

 

Zestaw jest taki drogi, ponieważ tylna piasta kosztuje ponad 500 zł. Czytałam gdzieś, że epiej 4-łożyskowych piast na tył nie kupować, ale dotyczyło to tych tanich do 200 zł, a nie takich drogich. Nie ma żadnych świeżych opinii na temat tych piast, a przyznam, że kolorystycznie też mi pasują.

 

Novateca nie chcę, bo coś nie jestem przekonana co do tej firmy... Jeśli zaś chodzi o szprychy Sapim to mogą być jakieś lepsze niż Race...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduro - Chodzi Tobie o piasty BOP?

 

Zestaw jest taki drogi, ponieważ tylna piasta kosztuje ponad 500 zł. Czytałam gdzieś, że epiej 4-łożyskowych piast na tył nie kupować, ale dotyczyło to tych tanich do 200 zł, a nie takich drogich. Nie ma żadnych świeżych opinii na temat tych piast, a przyznam, że kolorystycznie też mi pasują.

 

Novateca nie chcę, bo coś nie jestem przekonana co do tej firmy... Jeśli zaś chodzi o szprychy Sapim to mogą być jakieś lepsze niż Race...

 

Kupno komponentu to żaden problem. Problemem jest dostępność części. O ile łożyska są do kupienia zawsze to elementy bebenka potrafią być naprwde powaznym zgryzem w czasie awarii i stąd moja sugestia żeby sie dowiedzieć czegoś o tych piastach.

 

Novatec jest własnościa Joy Techa czyli jednego z największy producentów piast na świecie i jest bardzo duża szansa, że BOP wychodzi z tej samej fabryki :)

 

W kwstii szprych doprecyzuje: najwięcej miałem DT i takie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim budżecie to chyba lepiej wziąć tylną XTR, a w razie awarii bębenka dokupić ten od XT.

 

Nyple aluminiowe zgodnie ze szkołą powinno/można dawać na przednim kole i Non drive side na tylnym ,a na części napędowej zaś mosiężne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do czego chcesz te koła. Ja bym do ścigania polecał:

-obręcze ZTR Olympic

-nyple aluminiowe

-szprychy DT Competition lub Revolution (w zależności od możliwości przekroczenia budżetu i Twojej masy)

-piasty Chosen tył i przód

 

Z DT Competition powinnaś niewiele przekroczyć 1000 zł i dostać lekkie koła gotowe do użycia bez dętek. Sam przy moich 55 kg ścigam się na takich kołach tylko z ZTR Podium MMX i DT Revolution. Spisują się świetnie. Ewentualnie jeśli chcesz pod CL to bym brał XT lub SLX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-piasty Chosen

Ha, Spootnick mnie ubiegł bo właśnie miałem Ci je polecić. TUTAJ masz tylną trochę taniej (w tym sklepie mają też przednią).

 

I jeszcze opinia nt. piast Chosen z innej części forum:

 

u failed.

chosen to taka o wiele lepsza konkurencja dla novateca .

Oni robią piasty dla sun ringle , wiec nie mam pytań.

ziomek poka skad tego chosena chcesz chapać i jaka cena . można przetestować bo ogolnie piasty maja na kozaku (oczywisicie jak na tajwanskiego producenta )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie opiniami, ale czy widział ktoś test chosena ale taki prawdziwy gdzie zostało przejechane kilka tysięcy km w terenie? Poza tym po raz kolejny: jak z dostępnością części? Piasta jest tak dobra jak łatwy i dostępny jest jej serwis bez względu na cene, wagę i kolor. Ja przede wszystkim kieruje się dostępnością cżęści a póżniej wybieram to co mi najbardziej pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do czego chcesz te koła. Ja bym do ścigania polecał:

-obręcze ZTR Olympic

-nyple aluminiowe

-szprychy DT Competition lub Revolution (w zależności od możliwości przekroczenia budżetu i Twojej masy)

-piasty Chosen tył i przód

 

Z DT Competition powinnaś niewiele przekroczyć 1000 zł i dostać lekkie koła gotowe do użycia bez dętek. Sam przy moich 55 kg ścigam się na takich kołach tylko z ZTR Podium MMX i DT Revolution. Spisują się świetnie. Ewentualnie jeśli chcesz pod CL to bym brał XT lub SLX.

 

Popieram. Zestaw najlepszy z możliwych i lżejszy niż jakieś oklepane Shimano. Do wyboru możesz celować w Novatec 712 u dystrybutora powinny byś już białe piasty z czerwoną anodą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać, w tej cenie bym szukał czegoś innego, mam jakiś uraz do produktów z okolic Tajwanu. Kumpel miał Boplighta Race i w ciągu kilku tygodni strzelił bębenek. Wymienili mu piastę w ramach gwarancji i od razu to spieniężył. Może trochę stronniczo bo jeżdżę na takich kołach ale jestem bardzo zadowolony to polecałbym piasty DT Swiss. Solidne i pewne, przy mojej wadze ok 100kg pracują idealnie i bez kłopotów. Pierw miałem 370 - zwykła piasta na maszynach z klasycznymi zapadkami ale jakość wykonania rekompensuje cenę. Teraz ujeżdżam model 340 a to już inny temat bo oparte o ich system rachet.

W takiej cenie można kupić np DT Onyx (to samo co 370) + XR 4.2D + DT Competition link tu na centerlock ale za tyle samo pewnie złożą z mocowaniem na 6 srub, albo coś na paistach XT - dobre piasty i dużo zniosą link a przy trochę wyższym budżecie koła na DT 340 link :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz mieć niezawodną piastę to raczej idź w stronę dt, ewentualnie shimano. Chosen również ma problem z wytrzymałością łożysk, po paru tysiącach zdarza się ze łapią luzy. Jednak za DT również nie ręczę co prawda używam dwie piasty dt 370, jednak nie mają one większe przebiegu niż 3000km, a to żaden przebieg, więc o ich trwałości niewiele mogę powiedzieć. Z piastami Shimano mam większe doświadczenie, kiedyś na starej pieście xt zrobiłem 20 000km bez żadnego serwisu, sprzedałem ją kumplowi i śmiga do dzisiaj. Jednak w tańszych piastach szosowych i mtb klasy deore szybko padały mi bębenki. 10 000km i bębenek do wymiany, pewnie dało by się je uratować wcześniej, ale mimo świadomości ze wymagają serwisu jeździłem dalej, aż zrywało zapadki :icon_arrow:.

 

Tak wiec podsumowując masz 2 drogi, zapłacić więcej i kupić piastę DT-Swiss, lub shimano xt/xtr. Ewentualnie pokusić się o Novateca/Chosena/Rotaza/cos innego i liczyć na to że wytrzymają, a jeśli nie to za grosze wymienić łożyska. Osobiście zdecydowałbym się na drugi wariant, zaoszczędzić trochę kasy i mieć lekkie piasty, a w przyszłości liczyć się z koniecznością wymiany łożysk.

 

PS. Piasta Boplighta za 500zł przy tak dużej wadze to troche pomyłka, ja bym podziękował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdę nie zauważyłem, ze piasta Bop kosztuje 500 zł. Lekkie przegięcie.

 

Nie wiemy jaki jest budżet, ale zakładam, zę ten koło 1 tys., a w takim nie da się zmieścić sensownej DT Swiss(chyba,że 370, ale to nie najlepszy pomysł).

 

Swoją drogą zakup łożysk do piast typu rotaz/ac/chosen.etc. to nie problem, ale jak to wygląda z bębenkami to już nie wiem. Z shimano nie ma takich problemów, chociaż czasy gdy robiło się na piaście Shimano 20 tys raczej bezpowrotnie minęły.

 

Odnośnie linku z kólkami z 340 to super kółka, ale przy wydawaniu 1500 zł cięzko się oprzeć i nie kupić sobie czegoś na 240 za ok. 1700-1800 zł i tak w koło Macieju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się jeszcze raz wtrącę do dyskusji bo chciałem zwrócić uwagę na jedną rzecz... Wszyscy piszecie, że nie wiadomo jak wygląda sprawa z bębenkami a w opisie TEJ piasty Chosen jest napisane coś takiego:

 

- bębenek z aluminiowym korpusem w systemie Shimano HG 8/9

Czy to nie oznacza, że będą pasować bębenki Shimano?? Pytam również dlatego, że przed przyszłym sezonem chciałbym złożyć lekkie koła poniżej 1000 zł i te piasty mnie interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia, kola najwiekszy dylemat...pierwsze pytanie, ile wazysz i jakie cuda wyczyniasz na rowerze

 

novateki - przerobilem 2 komplety tanich novatekow po 180zl komplet - nie widzialem nigdy lzej krecacych sie piast, teraz novateki 711/712...niedawno zajechalem tylna piaste, po prostu zatarla sie na amen, podobno jestem pierwsza osoba w Polsce, ktora zglasza usterke...ciekawe, czy faktycznie, ale musze przyznac, ze dzialajaca 712 jest pod kazdym wzgledem ok

 

przednia piaste kup sobie novateka 711, z tylem zaczynaja sie schody i tu jest albo wydatek=pewnosc=dt 340/240, albo ryzyk-fizyk i wtedy sugerowalbym cokolwiek z klasycznym 3zapadkowym bebenkiem, szprychy i obrecze zaleznie od twojej wagi, ale nie widzialbym nic innego, niz mavic i dt, na pewno nie szukalbym niczego, co ma napis shimano, no chyba, ze masz dostep do starych serii od 2005 w dol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

novateki - przerobilem 2 komplety tanich novatekow po 180zl komplet - nie widzialem nigdy lzej krecacych sie piast, teraz novateki 711/712...niedawno zajechalem tylna piaste, po prostu zatarla sie na amen, podobno jestem pierwsza osoba w Polsce, ktora zglasza usterke...ciekawe, czy faktycznie, ale musze przyznac, ze dzialajaca 712 jest pod kazdym wzgledem ok

Po ilu km Ci padła ta 712??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę dużo, bo 80 kg. Novateców chyba nie chcę, a zwróciłam uwagę na DT Swiss.

 

Mam też propozycję takiego koła:

 

- piasta przód - DT Swiss RW 370

- piasta tył - też TT z 650 zł, ale nie pamiętam jaki model :blink:

- szprychy DT Competition czarne

- obręcze Alexrims XD Lite

- nyple aluminiowe czerwona anoda

 

Koła plus ich złożenie - 1500 zł.

 

Drogo jest i zastanawiam się czy nie dałoby się jakichś tańszych czarnych szprych znaleźć np. z Sapim, CN Spoke lub Mach 1. Obręcze kosztują 119 zł jedna.

Jeżdżę przeważnie w płaskim terenie z uwagi na miejsce zamieszkania, ale wyjeżdżam też w góry i tam zawsze wjadę w jakiś trudny baaaardzo kamienisty i korzenisty zjazd i wtedy naprawdę daję ostro czadu. Lubię też szybko jeździć i często rozpędzam się na stojaka.

 

Chodzi mi o mocne sztywne koła i żeby ważyły około 1700 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

712 padla po okolo 1,5tys km :icon_confused:

 

jesli w gre wchodzi kwota 1500zl, to wez komplet dt340 (950-1000), szprychy dt comp (180), jakies obrecze po 150-180zl/szt i nikt laski nie robi, ze ci je z zaplotem pusci za 1500zl

 

a powyzszy zestaw, ktory opisalas powinien kosztowac na gotowo max 1300zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zestaw kosztuje w jednym sklepie 1470 i w tym jest 100 zł za zaplecenie kół. Z tym, że przednia piasta byłaby troszkę gorsza niż 340, ale nie pamiętam jaki to model.

 

Łamię się jeszcze nad Fulcrum Red Metal 3.... Ale nie wiem czy nie byłby to zbędny wydatek i czy lepiej złożyć sobie koła DT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena faktycznie promocyjna, tyle samo płaciłem za 340 jakiś czas temu, ale ktoś przegiął z tą "gwieździsta końcówką" :) No ale wszystko można, znam gościa który handluje elektroniką a moc urządzenia podaje w voltach...

W ramach zmniejszenia budżetu na przód można założyć coś tańszego. Moim zdaniem DT to dobra inwestycja, sprawdzona i łatwo serwisowalna w razie jakby jednak coś się działo. W podobnym budżecie jeszcze można się pokusić o piastę Hope, widziałem że przewijała się tam jakaś krwisto czerwona a oni robią właśnie różne kolory np takie coś: link

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...