n4k5 Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Drodzy forumowicze, witam na wstępie Mam ramę Canyon Nerve XC o takiej geometrii http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/specs.html?b=1942 i chciałbym wymienić przedni amortyzator na coś lepsiejszego. Myślę o czymś z regulowanym skokiem, od 120mm w górę, który jest w standardzie do tej ramy. Dla porównania, tak wygląda rama/geometria Canyon Nerve AM (którą teraz wolałbym mieć) http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/specs.html?b=1941 Pomoc jaka by mi się przydała w tym momencie to nie wybór amortyzatora, tylko ustalenie co wsadzić max (zakres), by nie przesadzić/zniszczyć geometrii/aby było to użyteczne. Dlatego powyżej podałem link do ramy Canyona AM, który ma z tyłu 140mm, z przodu 150mm. Dla mnie, laika, pomijając kwestię wzmocnień, sztywności, tylnego zawieszenia, wygląda na to, że różnica w geometrii, nie jest aż tak znaczna między XC i AM, ale pewnie się mylę. W każdym razie co sądzicie o wsadzeniu czegoś na przód ze sztywną osią tak 140mm IT (Minute), bądź 120-150mm (Revelation)? Jak będzie się rower spisywał przy 140,150, bo to mnie najbardziej zastanawia. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 140 mm możesz wsadzićjednak 20 mm skoku więcej = kąty łagodniejsze o 1*, wtedy masz problemem z kątem rury podsiodłowej , już w tej chwili ma 72*, po zmianie amora będzie 71* - a to już bardzo płasko, na podjazdach trudno będzie utrzymać przednie kółko przy ziemii (środek ciężkości przesunięty do tyłu). Dlatego najlepiej amor o zmiennym skoku, Minute IT 140 mm jak najbardziej mogę polecić , najlepiej wersja 2010 z tłumikiem Absolute+. Minuta jak dla mnie ma najlepszy system zmiany skoku sterowany z manetki, ręki nie trzeba odrywać od kierownicy co baaardzo ułatwia mianę skoku Jeśli nie minuta to Fox w wersji 100-120-140 mm Jak kupisz Revelationa to zmiany skoku nie będziesz wykorzystywał - po prostu nie będzie Ci się chciało kręcić regulatorem PS Niby geometria obu ram jest zbliżona, tylko weź pod uwagę że geometria ramy AM jest obliczona dla amora 150 mm a Twojej 120 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Rulez, jeszcze dochodzi kwestia wysokości samego amorka, bo o ile dobrze kojarzę to Mineta ma 510-515mm, więc jest raptem 10mm wyższa od Recona. Jest jeszcze inna opcja regulacji skoku z manetki - Thor - tyle że cenowo wychodzi nieciekawie. Chociaż z drugiej strony Mineta IT na ośkę 20mm też już słabo dostępna jest... Można zapytać jednak w Wigwamie, na ich cenniku wisi za 1999 PLN. n4k5 na mojej Minucie miałeś okazję się przejechać, więc wiesz mniej więcej jak to lata Z pozostałych wymienionych sztućców rozważyłbym jeszcze Floata 32, jeno te nowsze roczniki z FIT'em. Revelke odpuść - ostatnio miałem okazję pojeździć na wersji 2010 tylko bez zmiany skoku i zachwytu nie było, progres względem Twojego Recona nie byłby aż tak znaczny (chyba że trafiłem na jakąś wadliwą sztukę, co się podobno często zdarza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Jak kupisz Revelationa to zmiany skoku nie będziesz wykorzystywał - po prostu nie będzie Ci się chciało kręcić regulatorem A to czemu? Zmieniam bardzo często i nie narzekam Rvl '09 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Ciekawa rama (ta z wiekszym skokiem) mocowanie pod napinacz, tylko to mocowanie da hebla sie mi nie podoba, mogli to niecoe lepiej wykonac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 A to czemu? Zmieniam bardzo często i nie narzekam Taaa, stawać żeby zmienić skok, bez żartów. Chociaż z drugiej strony Mineta IT na ośkę 20mm też już słabo dostępna jest.. No właśnie na oficjalnej stronie Manitou jest dostępna (czego nie było w ubiegłym roku) PS Jsnisław, zainwestowałem w tłumik Absolute+ (dodatkowo tłumienie szybkiej kompresji) , dostępny w Velo z manetką (ale będę montował bez manetki) , zobaczymy czy coś się zmieni, choć jak do tej pory narzekać nie mogę , amor chodzi bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Janisław, taaakk.. dosłownie latałem Co do amora to chyba skończy się na Minute, albo na zbieraniu na nową ramę ;-) PS. Ten Talas na 2011 http://www.foxracingshox.com/bike/11/forks/32_TALAS/FIT_RLC jest elegancki Bardzo przyszłościowa 150tka, 120-150mm, ale pewnie koło 3k... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Ja bym jednak wolał żeby 120 mm było w środku skoku, a na podjazdy skrócenie , na zjazdy wydłużenie... Ten ze skokiem 110-130-150 jest chyba lepszą propozycją : http://www.foxracingshox.com/bike/10/forks/32_TALAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 I tu jest zagwózdka, 140 FIT RLC - 140-120-100 150 FIT RLC - 150-130-110 To 150 na górze może się przydać kiedyś, czy na zjeździe czy innej ramie, pytanie jak to będzie wyglądało ze 130mm podczas normalnej jazdy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Taaa, stawać żeby zmienić skok, bez żartów. No właśnie na oficjalnej stronie Manitou jest dostępna (czego nie było w ubiegłym roku) PS Jsnisław, zainwestowałem w tłumik Absolute+ (dodatkowo tłumienie szybkiej kompresji) , dostępny w Velo z manetką (ale będę montował bez manetki) , zobaczymy czy coś się zmieni, choć jak do tej pory narzekać nie mogę , amor chodzi bez zarzutu. Rulez, że się wtrącę- z tłumika ABS+ będziesz raczej bardzo zadowolony. Przynajmniej mojego Drake'a zmienił w bardzo dobry , pluszowy,komfortowy amorek. Tłumik w Drake'u jest taki sam jak w Minute. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 To 150 na górze może się przydać kiedyś, czy na zjeździe czy innej ramie, pytanie jak to będzie wyglądało ze 130mm podczas normalnej jazdy.. Ze 130 raczej wiele się nie zmieni (czyli różnicy w normalnym terenie nie będzie), a gdyby co masz 110 na stromy podjazd (to gdybyś planował w przyszłości zmianę ramy). Lecz jeśli pozostawiasz tą ramę, lepiej chyba będzie 100-120-140. Rulez, że się wtrącę- z tłumika ABS+ będziesz raczej bardzo zadowolony. Przynajmniej mojego Drake'a zmienił w bardzo dobry , pluszowy,komfortowy amorek. Tłumik w Drake'u jest taki sam jak w Minute. No właśnie tą wersję zamówiłem, pytanie - czy w Twoim Absolute+ jest skokowa regulacja tłumienia kompresji ? PS Rama Canyon AM jest de facto pod amor o wysokości 510 mm +/_ 5mm , a to znaczy, że jest zaprojektowana raczej pod amor o skoku do 140 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Rama Canyon AM jest de facto pod amor o wysokości 510 mm +/_ 5mm , a to znaczy, że jest zaprojektowana raczej pod amor o skoku do 140 mm. 510,9mm ..a co do ramy to zmiana będzie na pewno, ale raczej nie w najbliższym czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Tłumienie kompresji ( slow speed ) ma łącznie 8 pozycji - od otwartego do pełnej blokady. Dodatkowo - co mnie cieszy - jest zawór blow off . Podobno można mieć wpływ na tłumienie "szybkiej kompresji "( high speed compression) poprzez ingerencję w ustawienie podkłądek ( shims) na tłumiku, ale Panowie z Manitou twierdzą,że : "The damper does have a shim stack on it the can have the shims changed to suite your riding style. We currently don't offer the shims for sale so you will need to source them out your self. We also don't have any tuning tips at this point in time." Więc na razie pozostaje bawienie się z platformą. Tu do poczytania: http://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/manitou-absolute-mtb-fork-upgrade/ no i MTBR też trochę informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Ja nie przeżyję chyba jakiegoś mocnego szoku, zmieniam Absolute, na Absolute+ , ale zobaczymy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Napisz o wrażeniach- u mnie ten sam ruch ( z ABS na ABS+) przyniósł dosyć znaczną zmianę in plus, ale Drake to sprężynowiec z asystą, więc sama praca amorka będzie odbiegać od Minute. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 510,9mm ..a co do ramy to zmiana będzie na pewno, ale raczej nie w najbliższym czasie Tak jest w opisie : 510,9±5 czyli max 515.9 mm I teraz co my tam mamy: Thor 140 mm , wysokość 520 mm Minuta 140 mm , wysokość 515 mm DT XCM 140 mm , wysokość 520 mm Inne widelce do wglądu : http://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=78006 A Twoja rama 500 +/- 5 mm - czyli 130 mm skoku jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n4k5 Napisano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Piękne dzięki, wiele się wyjaśniło. Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią abym brał Fox'a, ale rozsądek przypomina o Minute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Obiektywnie pisząc, to w Twoim wypadku raczej Fox - na stałe jeździsz na środkowym ustawieniu a przed ostrym zjazdem podnosisz amor i mkniesz, jak trudny podjazd skracasz Minuta ma piękną sprawę - regulacja z manetki - jednak pośrednią pozycję trudno ustawić (nie ma 3 zdefiniowanych ustawień) , sprawdza się jak najbardziej w moim rowerze - jest zaprojektowany pod 140 mm i świetnie jeździ z takim amorem (nie potrzebuję wyższego) , przy bardzo trudnym podjeździe mogę skrócić a gdy się wypłaszcza podnieść - bez zwracania uwagi na ile dokładnie jest ustawiony, po prostu podnoszę do końca i ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Obiektywnie pisząc, to w Twoim wypadku raczej Fox - na stałe jeździsz na środkowym ustawieniu a przed ostrym zjazdem podnosisz amor i mkniesz, jak trudny podjazd skracasz Pytanie tylko jak się zachowuje Talas po skróceniu, czy nie ma to wpływu na jego twardość? Mineta działa praktycznie z taką samą czułością, niezależnie jaki skok się ustawi. Na Foxie niestety nie miałem okazji jeździć :/ Co do ABS czy ABS+, to w moim wypadku nie ma sensu - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w przyszłym sezonie będę już szukał sztućców o skoku 160+, więc jakiekolwiek inwestycje w obecny set nie wydają się opłacalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w przyszłym sezonie będę już szukał sztućców o skoku 160+ uuUUuuuuuuuuuUUUuuuu OSTRO MojoHD, Nomad, 6Point, Firebird a moze RFX? Sazcunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Taaa, stawać żeby zmienić skok, bez żartów. A kto Ci kaze stawac..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 A kto Ci kaze stawac..? No tak. podjeżdżam sobie i okazuje się e jest stromo, tak stromo, że przednie kółko zaczyna myszkować i wtedy zdejmuję rękę z kierownicy i kręcę pokrętłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Rulez, ja od nie dawna mam właśnie Revelation U-turn, no chwilę to trwa ta zmiana, i zatrzymać się trzeba, ale mimo to genialna sprawa możliwość zmiany skoku, nawet taka. Tu gdzie teraz jeżdżę mam podjazdy czasem co mają 5,10 a i 15 km ciągłego mielenia pod górę, wtedy obniżam, a jak już zjeżdżam to daje tylko skoku ile mogę. Jedna zmiana trwając kilka obrotów pokrętłem na samym szczycie i po bólu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Ale co mam napisać, powtórzyć to co w poprzednim poście ? Generalnie obecnie baaardzo mało zmieniam (nowa rama lepiej się wspina ) tylko w ostateczności, kiedy kółko zaczyna tracić przyczepność, a wtedy nie zdejmuje się ręki z kiery (dlatego nie interesują mnie nawet Foxy ) Ewentualnie jeszcze Thor z manetką ... Pytanie tylko jak się zachowuje Talas po skróceniu, czy nie ma to wpływu na jego twardość? Mineta działa praktycznie z taką samą czułością, Był taki Test KTM Lycan 1.0 , nic w nim nie piszą, że Fox po ustawieniu na 120 mm źle działa : http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3412 PS Sprzętu nie zamierzam zmieniać na większy skok, to co mam jest dla mnie optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Ciekawy jest ten Thor, wygląda zacnie... http://cgi.ebay.com/NEW-09-MAGURA-THOR-FORK-BLACK-140-100mm-MAXLE-w-REMOTE-/150454277840?cmd=ViewItem&pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2307c616d0 chyba dobra cena:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.