Skocz do zawartości

[Amortyzator] do 250zł


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Poszukuję amortyzatora do 250zł. W tym temacie jestem zielony więc proszę was o pomoc.

Rozmiar ramy 19', stery 1 1/8.

Jaką powinna być długość rury sterowe? Koniecznie montaż pod V-ki.

Napisano

Długość rury sterowej zależy od długości główki ramy i tego ile podkładek chcesz założyć pod mostek. Zmierz i się przekonasz :)

Napisano

Długość rury sterowej zależy od długości główki ramy i tego ile podkładek chcesz założyć pod mostek. Zmierz i się przekonasz ;)

 

Czyli jak wychodzi mi załóżmy 140mm czyli do tej długości będę musiał dociąć?

Co oznacza, że "nabita jest gwiazda"?

 

Opłacało by mi kupić np ten?

http://allegro.pl/item1072510344_nowy_suntour_xcr_rl_bialy_blokada_manetka_poznan.html

lub dokładać do Dart 2?

 

 

@up

jaka jest różnica np pomiędzy:

 

http://allegro.pl/item1078917119_amortyzator_suntour_xcr_100_blokada_3_kolory.html

http://allegro.pl/item1086016553_suntour_xcr_100_z_blokada_skoku_czarny_wawa.html

http://allegro.pl/item1090072446_suntour_xcr_100_120_pancerze_gratis_wawa.html

Napisano

Zainwestuj w najtańszego XCRa 120mm, bez tłumienia olejowego. Trochę na nim pojeździsz, ale jeśli będziesz go bardzo katował to nie spodziewaj się, że posłuży Ci przez wiele, wiele lat...

Napisano

 

Pewności nie mam, ale ostatni chyba nie ma tłumienia, pozostałe dwa wyglądają na podobne, ale o szczegóły najlepiej byłoby zapytać sprzedającego. Generalnie XCR w tym przedziale cenowym to chyba najlepszy wybór. Wydaję mi się, że nie warto dokładać do Darta 2, bo te amortyzatory są często porównywane i przewaga któregokolwiek jeśli już się ujawnia, to jest nieznaczna. Ja osobiście miałem Darta 2 i jego działanie można było odczuć tylko przy dużych nierównościach, ale w tej klasie cudów nie ma.

 

Zainwestuj w najtańszego XCRa 120mm, bez tłumienia olejowego

 

Ja bym jednak namawiał na amortyzator z tłumieniem olejowym, bo osobiście uważam, że nazywanie amortyzatorem czegoś co tłumienia nie ma jest sporym nadużyciem.

 

Czyli jak wychodzi mi załóżmy 140mm czyli do tej długości będę musiał dociąć?

 

Podejrzanie mało to 140 mm, musiałbyś mieć bardzo, bardzo niską główkę. Żeby dobrze przyciąć rurę sterową musisz mieć ten amortyzator i przymierzyć sobie. Jeśli idzie o gwiazdkę i w ogóle stery ahed to w załączniku masz rozrysowane jak wyglądają stery 1 1/8 ahed. Legenda do obrazka:

1) górna część czyli kapsel, śruba i gwiazdka ( żebyś dobrze widział gwiazdka jest oznaczona strzałką jako nr 2 ).

3) to są łożyska i miski zakładane na górną część rury sterowej

4) łożyska i miski zakładane na dolną część

 

Przez łożyska przechodzi rura sterowa i musi ona wystawać ponad górne łożyska, tak abyś mógł założyć podkładki i mostek. Gwiazdka jest mocowana ( a dokładnie mówiąc nabijana ) w środku rury sterowej aby można było przykręcić kapsel. Kapsel znajduję się na samym szczycie rury sterowej i jego dokręcanie ma na celu kasowanie luzu. Jednak jeśli się na tym nie znasz to lepiej nie kombinuj sam, tylko podjedź do jakiegoś serwisu.

post-116076-1277202264,7_thumb.jpg

Napisano

Pewności nie mam, ale ostatni chyba nie ma tłumienia, pozostałe dwa wyglądają na podobne, ale o szczegóły najlepiej byłoby zapytać sprzedającego. Generalnie XCR w tym przedziale cenowym to chyba najlepszy wybór. Wydaję mi się, że nie warto dokładać do Darta 2, bo te amortyzatory są często porównywane i przewaga któregokolwiek jeśli już się ujawnia, to jest nieznaczna. Ja osobiście miałem Darta 2 i jego działanie można było odczuć tylko przy dużych nierównościach, ale w tej klasie cudów nie ma.

 

 

 

Ja bym jednak namawiał na amortyzator z tłumieniem olejowym, bo osobiście uważam, że nazywanie amortyzatorem czegoś co tłumienia nie ma jest sporym nadużyciem.

 

 

 

Podejrzanie mało to 140 mm, musiałbyś mieć bardzo, bardzo niską główkę. Żeby dobrze przyciąć rurę sterową musisz mieć ten amortyzator i przymierzyć sobie. Jeśli idzie o gwiazdkę i w ogóle stery ahed to w załączniku masz rozrysowane jak wyglądają stery 1 1/8 ahed. Legenda do obrazka:

1) górna część czyli kapsel, śruba i gwiazdka ( żebyś dobrze widział gwiazdka jest oznaczona strzałką jako nr 2 ).

3) to są łożyska i miski zakładane na górną część rury sterowej

4) łożyska i miski zakładane na dolną część

 

Przez łożyska przechodzi rura sterowa i musi ona wystawać ponad górne łożyska, tak abyś mógł założyć podkładki i mostek. Gwiazdka jest mocowana ( a dokładnie mówiąc nabijana ) w środku rury sterowej aby można było przykręcić kapsel. Kapsel znajduję się na samym szczycie rury sterowej i jego dokręcanie ma na celu kasowanie luzu. Jednak jeśli się na tym nie znasz to lepiej nie kombinuj sam, tylko podjedź do jakiegoś serwisu.

 

Wiesz mniej więcej ile by sobie mogli policzyć w serwisie za docięcie rury + montaż steru?

Napisano

Ciężko powiedzieć, ja za samo przycięcie rury sterowej i nabicie gwiazdki płaciłem 20 zł. W go sporcie wymiana sterów = 20 zł, widelca = 20 zł. Musiałbyś popytać.

Napisano

Takie proste rzeczy jak wymiana amorka zrobisz sam,jak widzę ceny usług w dekatlonie w-w,to aż mi słabo.Wracając do "twardości Darta,jak pisał kolega Jorgov,wszystko zależy od sprężyny jaka jest w środku.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Opłacało by mi się kupić ten amortyzator?

http://www.allegro.pl/item1099077285_rock_shox_dart_2_super_oferta_olejowy_wyprzedaz.html

 

Bądź ten

http://www.allegro.pl/item1092182603_widelec_26_rock_shox_dart_2_czarny_a_head.html

 

Tylko z tego co mi się wydaje ten ma 80mm skoku

 

lub

http://allegro.pl/item1107598026_suntour_xcr_lo_ahead_1_1_8_blokada_skoku_bialy.html

 

Moja waga waha się w granicach 95kg.

 

Który z tych 3?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...