Skocz do zawartości

[rama] mocna rama do xc (100kg) alu / cr-mo


_Grooby_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, no i niestety dokonało się. Pęknięcie tylnego trójkąta w moim Scott Scale 80 stało się faktem. Moje 100 kg robi swoje. To już moja 3 złamana zniszczona rama aluminiowa w ciągu 5 lat... (wcześniej poszły 2 Kellysa). Zdjęcia wrzucę później bo już nie chcę na to dzisiaj patrzeć:(

 

Do rzeczy - przymierzam się do zakupów nowej ramy, są 2 opcje - w ciągu niedługiego czasu powiedzmy 2 tygodnie jestem w stanie zorganizować do 1000zł. Ale tym razem już chciałbym coś solidnego więc jestem też skłonny poczekać dłużej i dozbierać ale tu już nie pójdzie tak łatwo bo mam sporo innych wydatków i napięty budżet co niestety będzie związane z wakacjami bez roweru. Do tej pory śmigałem na Scale rozmiar XL i geometria i charakter tej ramki bardzo mi pasował ale nie będę się upierał przystosuję się do innej - jazda czysto amatorska, nie zależy mi na wynikach tylko frajdzie z samego faktu pokonywania kolejnych kilometrów :). Mam 191 cm wzrostu

 

Ze wstępnego rozeznania (allegro) w granicach tego tysiaka wchodzą w grę:

- CUBE LTD COMP 2010 20" (999zł)link

- CUBE LTD RACE (899zł) link

- Merida Matts TFS 900 (800zł) link

- Merida Matts HFS 3000 (1249zł) link trochę więcej ale może warto?

- Cannondale F6 (990zł) link trochę mniejsza ale jaby zastosować dłuższy mostek powinno być ok (mam drugi singlespeed na ramce 19 i mostek 130mm i jest calkiem ok)

 

Druga opcja to dozbieranie jeszcze więcej kasy i tu mam też kilka opcji:

- Trek 8500 na stronie SSC jest za 1799, ale duże prawdopodobieństwo że kumpel może załatwić trochę taniej - kusi ta opcja :D. Wiem że dają gwarancję dożywotnią dla pierwszego właściciela (ktoś testował jak to wygląda w praktyce?)

- Scott Scale 40 znalazłem za 1490 zł (mam jakoś sentyment do tego modelu mimo wszystko, poza tym to już inne alu niż w 80 :) )

- Giant XTC 1499zł

 

Myślę też nad cr-mo, niestety ciężko dostępne w naszym kraju i nie tanie. Muszę doczytać jeszcze o ramkach naszych mistrzów spawania. Podzwonię i wypytam co i jak. Z tego co czytałem Orłowski tu najlepiej wypada jakościowo...

 

Dobra na razie tyle, proszę o sugestie jakieś i ustosunkowanie się znawców do tych moich typów. Dodam że nie zależy mi na super niskiej masie ale na trwałości - nie chce mieć za 2 lata podobnego dylematu.I tu Trek jeśli daje rzeczywistą gwarancję albo coś ze stali chyba będzie najlepszym wyborem w przypadku opcji numer 2. A co myslicie przy ograniczonym budżecie do 1000? W co najlepiej byłoby wejść w takim wypadku, ta opcja dużo bardziej odpowiada mi finansowo i ze względu na czas realizacji tego projektu.

Z takich jeszcze moich dodatkowych zachcianek to sztyca 31.6 i stery pólzintegrowane bo takie już mam no i pełne pancerze jak w Scale miałem też są fajną opcją.

Napisano

Tego Cannondale'a sobie odpuść bo to za mała rama, realnie to ona ma około 18 cali (ale jest bardzo długa - 62cm):

http://www.cannondale.com/bikes/08/cusa/model-8FS6.html

wiem, bo mam:

http://www.forumrowerowe.org/topic/68127-rower-cannondale-f6-2008-custom/page__p__705236__fromsearch__1entry705236

 

poleciłbym ci z tych co podałeś Meridę Matts TFS 900- solidna rama i nie bardzo wycieniowana, wiec jeśli jeździsz bez jakiś ekstremalnych skoków powinna dać radę.

pozdrawiam!

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Skoro Cro-Mo to proponuje:

 

On-One Inbred

 

Albo jeszcze lepiej:

 

On-One Inbred 29er

 

Jako zes wysoki i solidny "kawal chlopa".

 

Wysylka do Kraju-Raju 25 funtow czyli wyjdzie Cie jakies 900ziko przy obecnym kursie funta. Ramki sprawdzone, z wieloletnia bardzo dobra prasa w JuKeju i nie tylko.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Dzięki za info. Ivan ta oferta jest niezła, coraz bardziej skłaniam się do cromo:) To co znalazłem do tej pory startowało od 400 brytyjskich w górę (Cotic Soul, Orange P7 czy Rocky Mountain Blizzard itp. no ale to już wyższa póła). 29er odpada ze względu na dodatkowe koszta - amortyzator, przeplecenie kół...

Trek 8500 jeszcze mi miesza w głowie, mogę dostać taką ramę za ok 1400zł, potwierdzona wieczysta gwarancja i brak limitu wagowego dla jockeya, wymaganiem jest tylko potwierdzenie ingerencji w ramę (montaż sterów i suportu) w autoryzowanym serwisie.

 

Pod względem gwarancji rządzi Kellys :( - oba pękały przed upływem jej terminu i miałem gratisową wymianę ramy - poszły tak 2 Mystery, za trzecim dostałem jakiś wyższy model z karbonowymi wstawkami w tylnym trójkącie, sprzedałem i kupiłem Scotta, a ten pękł niestety już po upływie gwarancji ;)

Napisano

Dla zainteresowanych jak wygląda to nieszczęsne pęknięcie mała galeria. Znajomy zasugerował że można spróbować spawać, że wyglądać nie będzie ale jakiś czas pożyje. Alternatywnie kumpel może pożyczyć mi swoją starą ramę Fuji chyba Odessa, przełożę swoje sprzęty i może mu nie połamię nic...

Także zakup nowej odkładam na jakieś 2 miesiące bo w tym układzie będę mógł jeździć a kasy na wycieczki wakacyjne starczy i na spokojnie uzbieram dodatkowe parę stówek żeby kupić coś konkretnego.

Na placu boju - sprowadzenie jakiejś cromo vs. aluminiowa puszka Treka objęta gwarancją więc może sobie co 3 lata pękać:) Przewidywany budżet to 1400-1800 zł.

Ivan widzę że obeznany w stali także w razie pytań będę się zgłaszał. Na decyzję mam sporo czasu, ale proszę o propozycje i sugestie.

Pozdrawiam!

Napisano

Też byłbym za on-one z tym że pisałeś że chciałbyś półzintegrowane stery i sztyce 31.6 a wszystkie stalowe są pod 27,2mm i zwykłe a-heady. Z wyższej półki jeszcze fajna jest ramka Kinesis Decade Virsa z geometrią pod amora 100mm

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Ciagle po tej stronie 4stowek, a nawet po tej stronie 3.5 stowki:

 

PipeDream Sirius

 

Glowne rurki to Reynolds 853, glowka Cro-Mo 4130. Poezja :)

No i jeszcze ten kolor Kawasaki Green :)

 

No i oczywiscie z cyklu: cudze chwalicie swego nie znacie.

 

Za okolice kilograma zlotowek mozna zamowic rame szyta na wymiar z bardzo przyzwoitych rurach u Mistrza Orlowskiego. Poniewiera sie po internecie jakis namiar na Pana Jacka, a jako ze Ecia ponownie zaczela udzielac sie na Forum sugerowalbym uderzyc do niej, jako ze jej Blekitek wlasnie przes Monsieur Orlowskiego byl lutowany. Moze ma jakies w miare aktualne dane kontaktowe...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Dzięki za informacje, właśnie czytałem na temat naszych mistrzów spawania. U Mistrza Orła to chyba raczej w okolicach 2000 z tego co wyczytałem, ale kontakt jak najbardziej się przyda. Dziwne że nie ma swojej strony... Pisałem z ciekawości maila do Biobike mimo nieciekawych opinii, zobaczymy jak się wycenią. Wiem że jest też Rychtarski ale niewiele jeszcze się o nim dowiedziałem

O rurkach już trochę poczytałem... 853 fakt poezja! Tyle że jak dla mnie kawasaki ninja od razu leci do piaskowania i malowania na normalny kolor ;) Poproszę o jeszcze jakichś producentów ram z cr-mo bo szukam trochę na oślep.

Co do spawania to spróbuję. Rozmawiałem z jednym gościem który się takimi rzeczami zajmuje (w zasadzie to bawi się głównie motocyklami), mówił że spróbować można ale jak się nie zlikwiduje naprężeń po spawaniu to duże prawdopodobieństwo że pęknie niedługo obok, co z resztą wyczytałem na forum A tego niestety nie jest w stanie zrobić poza tym koszta tego procesu były by dość spore. Postaram się znaleźć jeszcze jakichś innych ludzi we Wrocławiu, którzy takie sztuczki z alu robią i zobaczymy co z tego wyjdzie.

I efekt jest taki że dzisiaj zamiast pisać magisterkę większość czasu na ramach cromo mi zeszła :)

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

No z relatywnie budzetowych opcji to by chyba bylo tyle tego szczescia.

 

Niestety ludkowie robiacy w stali cenia sie, szczegolnie jesli szyja na miare...

 

Pozostaje Ci jeszcze szukac uzywek. Stal odpowiednio traktowana to inwestycja na laaata lub nawet cale zycie.

 

Z nieco mniej "grzecznych" a w miare tanich opcji jest jeszcze:

 

Dialled Prince Albert

 

Dialled Love/Hate - specyficzna rama bo z mimosrodowym suportem

 

DMR Trailstar

 

NS Society

 

 

 

Moznaby pogmerac za czyms za Wielka Sadzawka ale koszty sprowadzenia zaczynaja operacje (przy takim a nie innym budzecie) czynic nieoplacalna...

 

Co do Siriusa to jest jeszcze dostepny w mniej krzykliwych kolorach, tytanowym i grafitowym, takze luuuz...

 

Szacunek...

I.

Napisano

@ukaniex - z moimi gabarytami ciężko by zostać skrytobójczym ninja, lepszą karierę w sumo bym zrobił :)

Poszukam, poczytam i coś wybiorę. Jakoś wcześniej przegapiłem link do Dustera, ciekawa propozycja. Różnica w jakości między nim a OnOne warta tych 100 GBP?

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Osobiscie nigdy nie macalem Duster'a, ale wiem ze ramki te sa robione bardzo przyzwoicie. Czy warto doplacac? W sumie dostajesz zblizonej jakosci wykonanie, troche lepszy lakier niz u On-One'ow i sygnowany Tange zestaw armatury. Czy Tange jest lepsze od On-One'owskiego DN6? Nie mam pojecia... DN6 jest opisane jako ekwiwalent rur 531 Reynolds'a...

 

Obie marki w UK maja swietna prase oraz bardzo dobre dlugodystansowe testy od uzytkowanikow. Kwestia estetyczna i budzetowa powinna zadecydowac jak sadze...

 

I jeszcze jedna propozycja, taka z gatunkow na pograniczu 4 stowek:

 

Cove Handjob XC

 

Mozna wyrwac za 350-380 GBP, szczegolnie modele zeszloroczne...

 

Sazcunek...

I.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zdecydowałem się na Dustera spodobal mi sie cholernie, niestety na razie nie ma w winstanleysbikes rozmiaru L i nie wiedzą kiedy będzie dostępny a w innych sklepach cena sporo wyższa:( Lecę do UK na tydzień więc poszukam jeszcze czegoś na miejscu.

Dzięki za rady.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Czy Tange jest lepsze od On-One'owskiego DN6? Nie mam pojecia... DN6 jest opisane jako ekwiwalent rur 531 Reynolds'a... Obie marki w UK maja swietna prase oraz bardzo dobre dlugodystansowe testy od uzytkowanikow. Kwestia estetyczna i budzetowa powinna zadecydowac jak sadze...

Witajcie. Używam od 10 lat GT Karakoram '98 (Reynolds 525). Powoli rozglądam się za czymś now(sz)ym, tez cr-mo. Przeczytałem dyskusję w tym wątku. Poklikałem linki. Podane przez Ivana on-one cenowo bdb, konstrukcja widać solidna, wagowo rozsądna.

 

Odgrzebuję wątek, bowiem mam taką wątpliwość. Nie raz i nie dwa zdarzył mi sie "ciężki" chainsuck. Ale nigdy moja rama nie wyglądała tak jak ta on-one z linka (trzecia fotka):

http://cgi.ebay.co.uk/ON-ONE-456-INBRED-16-FRAME-/200505081050?cmd=ViewItem&pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item2eaf08bcda

Czy oni dają tam za cienkie rurki czy gość użył młotka? I jeszcze pisze "THIS IS COMMON WITH THIS FRAME." Tzn. co, chainsuck czy skutki takiego chainsucka? Widziałem już ramy przepiłowane łańcuchem, ale nie pogniecione w tym miejscu jak puszka. W mojej ramie przez te lata użytkowania miałem jedno uszkodzenie : pęknięcie na 3/4 obwodu prawego chainstaya, ale na wysokosci łącznika (bliżej suportu). Zostało porządnie zaspawane i już dwa lata bez żadnego 'ale' jeździ.

 

Co sądzicie o takim uszkodzeniu jak w linku e-bayowym?

 

pozdrawiam

TJ

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...