Skocz do zawartości

[gumy] dwa komplety kół szosa i teren?


Tomig

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Piszę ten wątek z nadzieją ze rozwiejecie mój dylemat. Posiadam rockridera na gumach w terenik ( i to mi pasi :icon_lol: :icon_lol: ) ale jeżdżę nim częściej do pracy niż tak naprawdę poskakać. Podstawowy ból jest taki że na tych gumach ciężko jest na asafalcie ale tym ameryki nie odkryłem ;) Proszę powiedzcie czy pomysł zakupu 2 kompletu kół na szosę jest dobry pomysł czy to jedynie strata czasu ( na zmianę ) i kasy a w zamian powinienem popracować nad kondychą żeby takie zeczy nie zawracały mi głowy ( trasa do pracy to około 12 kilo w jednąstronę )

 

Pozdro dla wszystkich czytaczy :)

Napisano

Idealnie byloby miec drugi rower, jak taka opcja nie wchodzi w gre to zdecydowanie wygodniej jest zmienic kolka niz opony.

Pytanie jak czesto bedziesz to robil, bo jak sie okaze ze wiekszosc czasu spedzasz na asfalcie i od czasu do czasu wyskakujesz w teren to chyba opcja zmiany opony wydaje sie bardziej na miejscu.

Napisano

ja tak mam

postanowilem kupic slicki na miasto bo terenowe strasznie mnie meczyly.

mialem jakies terenowe debica 2,0"

a teraz mam kenda kwest 1,5"

 

i szczerze powiedziawszy gdy jeszcze okazalo sie ze na wsi gdzie mam dzialke wyrownali drogi zastanawiam sie czy w ogole jest sens wracania do opon z bieznikiem. Strata na nieutwardzonym podlozu jest i im trudniejsze tym zwyczajnie trzeba bardziej uwazac, ale to jak sie jezdzi po miescie to zwyczajnie marzenie. super przyspieszenie a gdy jedziesz nawet nie wiesz kiedy a juz ponad 30km/h. Srednie predkosci tez wzrosly do okolo 25-26.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Kupić szosę i mieć 2 rowery ;)

Swoją drogą z techniką dobrą to i na wąskiej oponie pojedziesz w teren. Ja osobiście odradzam zabawę w 2 komplety opon a nawet kół. Za dużo zachodu. Ja bym już wolał wypić browara i czipsy zjeść niż w ogóle w takim układzie na rower iść ;)

Napisano

Ja miałem dwa komplety kół (czyli jeden z oponami MTB, drugi ze slickami) i bardzo sobie chwaliłem taką opcję - właśnie ze względu na błyskawiczne "przekonfigurowanie" bicykla. Komplet na szosę może być na tańszych podzespołach (obręcze, piasty itd.), bo nie dostaje tak popalić, jak terenowy.

Napisano

A co w momencie jak się jeździ zdecydowanie więcej na jednym komplecie kół i łańcuch nie chce współpracować z drugą kasetą? Trzeba wymienić 2 kasety i łańcuch/łańcuchy, trochę drogi interes.

Może lepiej jednak kupić jakieś sensowne semisliki?

Napisano

Jakoś tak się składało, że obdzielałem z grubsza po równo pod względem dystansów (na kołach z MTB częściej, ale krótsze dystanse, na kołach ze slickami rzadziej, ale długie wypady) i problemów z pracą czy zużywaniem napędu nie miałem. W każdym razie nie wyobrażam sobie, by "co chwilę" zmieniać opony :-). W takim przypadku wolałbym iść na kompromis i korzystać z opon uniwersalnych, np. semislick...

  • Mod Team
Napisano

Za dużo komplikacji z tym wszystkim, gra nie warta świeczki. Sam mam dwa komplety opony, ale przekładam się może z 3-4 razy w roku jak mam taką potrzebę. A w większości i tak jeżdżę na terenowych nawet po szosie. Najwygodniejszym wyjściem będzie zakup semi-slicków.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...